Audi Allroad bol vo svojej dobe automobil disponujúci špičkovou technikou. Špičková však neznamená spoľahlivá. Obzvlášť v prípade takéhoto vozidla, kde si ho mnoho majiteľov mýlilo s ozajstným „tereňákom“, dávali mu dosť do tela a taktiež nie vždy sa mu dostal výrobcom požadovaný servis. Prvým príkladom je pneumatické pruženie, ktorého dodávateľom bola firma Continental Automotive Systems. Aj keď ho firma vo svojom čase predkladala za bezúdržbový po celú dobu životnosti, opak bol pravdou. Horšie je, že systém potreboval nielen pomerne často servis, kvôli rôznym poruchám, ale bol aj veľmi drahý a opravu dokázalo spraviť len neveľa odborných servisov. Ak nechce vozidlo po naštartovaní alebo po manuálnom navolení zdvihnúť, zrejme budú nefunkčné výškové snímače umiestnené na tyčkách stabilizátora. Cena snímača je okolo 120 € a celkovo sú vo vozidle 4. Ak je vozidlo na niektorej strane vozidla klesnuté, môže byť prasknutý príslušný mech, ktorý koštuje cez 300 €. Nezriedka vedel zlyhať aj samotný kompresor, ktorý originál stojí viac ako 1000 €. Ak aj pruženie zdvíha, ale nefunguje jeho automatická regulácia počas jazdy, môže byť nefunkčný jeden z elektromagnetických ventilov systému, ktorého cena sa pohybuje okolo 500 €. Pneumatickým systémom však problémy Allroadu zďaleka nekončia.
K problémom s pneumatickým podvozkom sa môžu pridať zdedené problémy s prednou nápravou. Tá je totiž rovnaká ako pri Audi A6, z ktorého technicky Allroad vychádza, teda je lichobežníkovej konštrukcie so štvoricou hliníkových ramien na každej strane. Náprava (podobne ako v Passat B5) bola síce technicky veľmi prepracovaná, ale na našich cestách (nehovoriac na nespevnených) v nej rýchlo vznikajú vôle a niekedy už po 50 000 km (pri šetrnom zaobchádzaní 100 000) je nutná výmena takmer všetkého. V značkovom servise si treba pripraviť viac ako 2000 €. Samozrejme sú možnosti aj lacnejších dielov, ale tam je životnosť komponentov podstatne nižšia. Našťastie, výrobca si bol vedomý nižšej životnosti a v roku 2002 boli diely podvozku prepracované a sú použiteľné aj na staršie vozidlá. Tým však problémy Allroadu nekončia.
Jednoznačnú prevahu v jazdenkách má motor 2,5 TDI. Okrem toho, že je servisne pomerne náročný (prácne aj finančne – výmena rozvodov v značkovom servise presahuje 1000 €), objavujú sa u neho aj poruchy. Pri väčšom počte kilometrov vie hnevať vstrekovacieho čerpadlo Bosch VP44, taktiež ak sa z motora ozýva hluk a svieti kontrolka dobíjania, obyčajne je na vine prasknutá skrutku napináku remeňa pohonu príslušenstva. Tento napinák sa skladá z troch častí a stojí cca 300 €. Pozor si treba dať aj na tečúcu vodnú pumpu, hlavne ak nebola vymenená spolu s rozvodmi. Občas sa vyskytol aj prasknutý rozvodový remeň. V prípade 120 kW verzie sa vie občas porúčať snímač hmotnosti vzduchu s následkom poklesu výkonu. 132 kW verzia mala takmer bezporuchový Hitachi. V prípade turba Garret pozor aj na zatuhnutú reguláciu lopatiek statora. V prípade motora 2,5 TDi pozor na opotrebované turbodúchadlo (prejavujúce sa vysokou spotrebou motorového oleja) alebo na upchanie odvetrávania kľukovej skrine, ktoré sa môže tiež na prvý pohľad javiť ako chybné turbo. Ak sa upchá odvetrávanie kľukovej skrine, potom sa nedostane olej späť z ložiska turbodúchadla a je odtiaľ vytlačovaný do turbíny alebo kompresora. Nadmerný tlak oleja v kľukovej skrini tiež spôsobuje úniky oleja cez rôzne časti motora (hlavové tesnenia, guferá, atď). Pozor aj na cvakavé zvuky čo značí nadmerne opotrebované vačkové hriadele. V prípade tohto motora vie nezriedka tiecť aj vodná pumpa, hlavne ak nebola menená spolu s rozvodmi. V prípade 2,5 TDI sa vyskytujú aj nepresné palivomery, vinou chybných plavákov v nádrži (celkovo sú tri). V prípade motora 2,7 V6 biturbo, pozor aj na štrajkujúci pop-off (odfukovací) ventil turbodúchadla. Pozor aj na predčasne opotrebované zadné pneumatiky z vonkajšej strany, čo je dôsledok príliš veľkej zbiehavosti zadných kolies. Valivý hluk za jazdy väčšinou značí opotrebované ložiská kolies.
[AdvantagesAndDisadvantages]
[Disturbances]
[RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | päťdverové kombi |
---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4810 x 1852 x 1501-1551 |
Rázvor (mm): | 2757 |
Batožinový priestor (l): | 455/1590 |
Pohon: | všetky štyri kolesá |
Objem palivovej nádrže (l): | 70 |