Výsledky výskumu by sa dali zhrnúť aj nasledovne: široké, bezpečné cesty a bezpečnosťou obdarené moderné autá, vyvolávajú vo vodičoch pocit nezraniteľnosti.
Výskum univerzity v Newcastli ukázal, že vodiči idúci po širokých, dobre značených a bezpečných cestách sú potenciálne nebezpečnejší, ako ľudia používajúci k jazde úzke a neprehľadné cesty. Znie to možno divne, ale niečo na tom bude. Podľa prieskumu vyšlo najavo, že vodiči na dobre značených širokých cestách so zvodidlami a obrubníkmi riskujú oveľa viac, pretože sa cítia vo svojich moderných autách bezpečnejšie.
Prečo? Ukázalo sa totiž, že vodiči sa za volantom nudia a potrebujú sa na rovných cestách bez zákrut nejako „zamestnať“. Preto idú rýchlejšie a vykonávajú nebezpečné manévre, ktoré môžu pri potenciálnej zrážke skončiť fatálne. Vedúci výskumu Joan Harvey tvrdí, že paradoxne nebezpečnejšie cesty nútia vodiča viac sa sústrediť, jazdiť pomalšie a menej riskovať. Projektanti nových ciest by mohli spomínaný fakt zobrať na vedomie. Hlavne v mestách by vraj mohol iný dizajn ciest bez obrubníkov a značenie zvýšiť koncentráciu vodičov a tým znížiť riziko dopravnej nehody.
Štúdie sa zúčastnilo 1563 aktívnych vodičov. Tí dostávali rôzne otázky a ukázalo sa, že hneď 31% z nich sa rýchlo začne nudiť, viac riskujú a nechajú sa ľahko vyprovokovať k agresivite. Hoci sa tu podľa očakávania umiestnila veľká časť mladých vodičov, prekvapil aj fakt, že sem spadlo aj najviac žien z celého výskumu.
Najväčšiu skupinu (35% respondentov) tvoria tzv „nadšenci“. Tí sa viac sústreďuje na riadenie, ktoré ich baví a pracujú na sebe, teda chcú vedieť dobre šoférovať. Podľa výskumu sú presne takí vodiči najmenšou hrozbou. V ďalšej skupine, do ktorej spadlo 21% opýtaných, sa vodiči priznali, že jazdia pomaly a šoférovanie ich nebaví. Síce je u nich najmenšia pravdepodobnosť, že dostanú pokutu za rýchlosť, ale tiež strácajú pozornosť, zvyšuje sa tak riziko dopravnej nehody a nevedia šoférovať.
Najmenšiu skupinu 13% vodičov tvoria takí, ktorí sa označujú ako „pomalí a bezpeční“. Sústreďujú sa na riadenie, ale jazdia veľmi pomaly a najmä v mestách. Neprekvapil fakt, že práve títo vodiči najviac vadia prvej skupine, lebo ich obmedzujú a prekážajú im.
Výskum ukázal, že veľká časť vodičov (vlastne všetci okrem niekoľkých málo zo skupiny „nadšencov“), sa vo veľkej miere spolieha na bezpečnostnú výbavu auta, pasívnu alebo aktívnu. Tiež sa cítia bezpečnejšie na širokých cestách, práve kde ľahko stratia koncentráciu. Dôverujú totiž viac autu a povrchu, než sami sebe.