Najmenší Bavorák patrí medzi robustné vozidlá so solídnou spoľahlivosťou. Prvé ročníky však hnevali o niečo častejšie a chvíľu trvalo, kým výrobca postupne odstránil detské choroby. Trápili ich náhodne blikajúce kontrolky, pritom funkčnosť jednotlivých systémov bola často správna. Chybu väčšinou odstránilo prehratie softvéru. Majiteľov občas potrápilo aj štrajkujúce audio, či už príjmom signálu alebo zablokovaným CD meničom a vyskytovali sa aj zaseknuté zámky riadenia v dôsledku poklesu napätia v sieti. Občas sa tiež vyskytli problémy s vybitými akumulátormi. Spomenúť treba aj občasné pazvuky vychádzajúce z útrob palubnej dosky, čo je dôsledok slabšieho dielenského spracovania.
Zlepšenie prišlo až po facelifte. Do faceliftu boli tiež interiérové plasty viac náchylné na poškriabanie. Napriek zložitosti zavesenia kolies je ich odolnosť na veľmi slušnej úrovni. Nadmerné vôle sa začínajú objavovať až po väčšej porcií kilometrov. Vtedy si treba dať pozor na vymačkané silentbloky prednej nápravy, opotrebované otočné alebo guľové čapy a skontrolovať treba aj stav tlmičov. Najmä pri silnejších verziách netreba zabudnúť ani na stav brzdového systému, kde okrem nadmerného opotrebovania sa objavujú aj zvlnené predné kotúče.
Vo vozidlách vyrobených v rokoch 2004 a 2005 občas preskakovala rozvodová reťaz v motore 116i, v dôsledku zlyhania napináku reťaze. Táto verzia motora tiež v začiatkoch občas trpela chodom na menej valcov za studena, v menšej miere sa tento problém vyskytoval pri väčších 118i a 120i. Nepravidelný chod na menej valcov môže spôsobovať aj chybná zapaľovacia cievka a pri problémoch so štartom býval väčšinou na vine snímač otáčok vačkového hriadeľa. Prebiehala aj zvolávacia akcia na motory 118d a 120d, kde praskala upínacia skrutka alternátora v modeloch vyrobených do marca 2005, preto treba skontrolovať príslušné servisné záznamy. Tiež sa objavilo riziko uvolnenia vstrekovačov v motore 120d.
U všetkých dieseloch je pravdepodobnosť zanesenia EGR ventilu, najviac pri 120d (130 kW). Pri väčšom počte najazdených kilometrov sa môže ozývať klopanie zo spodnej časti motora sprevádzané nadmernými vibráciami, čo značí opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník. Nepravidelný a hlučnejší chod spolu so slabšou dynamikou majú na svedomí opotrebované vstrekovače. Občas sa objavujú aj problémy s turbom – reguláciou pri verziách 120d. Pri väčšom nábehu netreba zabúdať ani na DPF filter, ktorého výmena nepatrí k lacným záležitostiam.
Tak ako po motorovej stránke, aj po užívateľsko-servisnej je BMW na špici. Celá rada E81-88 je vybavená kontrolným systémom CBS (Condition Based Services), ktorý upozorňuje na servisné prehliadky, výmenu-doliatie tej ktorej kvapaliny alebo na nejakú závadu. Situácia sa rozlišuje pomocou farby na menej závažnú – žltá a závažnú – červená. Tiež si systém sám kontroluje podľa jazdných podmienok stav niektorých dielov (opotrebovanie brzdových doštičiek – samostatne pre prednú i zadnú nápravu) alebo náplní (olej, brzdová kvapalina), či filter pevných častíc a odvodzuje od nich potrebu ich výmeny. Všetky tieto údaje sa ukladajú do pamäti v kľúči.
Prax ukázala (pri dynamickejšom jazdení obzvlášť), že napriek doživotnej náplni automatickej prevodovky Steptronic sa odporúča jej výmena po najazdení 120 000 km. Motorový olej odporúča samotné BMW značky Castrol, ale použiť je možné akúkoľvek kvalitnú značku, pokiaľ bude olej plniť normy požadované výrobcom. Najčastejšie sa jedná o BMW Longlife 01, 01 FE a 04 pre benzínové motory a BMW Longlife 04 pre dieselové motory (viskozita: 5W-30 ACEA, výkonnostná trieda A3/B4/C3). Olej sa kontroluje buď klasickou mierkou alebo v prípade benzínových šesťvalcov pomocou elektronického snímača hladiny oleja, ktorý všetky informácie poskytuje pomocou displeja na prístrojovom paneli. Ak nie je predpísané inak, interval výmeny oleja a filtra je stanovený na 24 mesiacov alebo 30 000 km (v prípade benzínových motorov sa interval skracuje podľa štýlu jazdy). Potešujúca je aj správa, že všetky motory majú rozvody poháňané bezúdržbovou reťazou, a tak odpadá pravidelná výmena ozubeného remeňa.
[AdvantagesAndDisadvantages] [Disturbances] [RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | troj a päťdverový hatchback (E81, E87) | dvojdverové kupé (E82) | dvojdverový kabriolet (E88) |
---|---|---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4227-4239 x 1748 x 1421-1430 | 4360-4380 x 1748 x 1408-1423 | 4360 x 1748 x 1392-1411 |
Rázvor (mm): |
2660
|
#colspan# | #colspan# |
Batožinový priestor (l): | 330 | 370 | 305 |
Pohon |
zadné kolesá
|
#colspan# | #colspan# |
Objem palivovej nádrže (l): |
51, 53
|
#colspan# | #colspan# |