BMW radu E39 bolo nesporne technicky vyspelým vozidlom, ktoré pri dobrej údržbe poskytovalo svojmu majiteľovi naozaj radosť z jazdy. Na trhu jazdeniek sa však často vyskytujú doslova zhumpľované kusy, ktoré prinesú budúcemu majiteľovi podstatne viac starostí a investícií ako radosti z jazdy. Mnohé vozidlá totiž okrem nedostatočného servisu dostávali do tela aj dynamickým jazdným štýlom, podporený veľkým počtom najazdených kilometrov (najmä dieselové verzie). Pri viac ojazdených kusoch môžu hnevať rozkývané sedadlá, vyskytuje sa svietiaca kontrolka airbagu, kde je často na vine nefunkčná podložka záťaže na sedadle, hnevať môže aj kontrolka stabilizácie DSC, kde je často na vine nefunkčný snímač a niekedy aj samotná riadiaca jednotka. Občas sa vyskytujú aj problémy s elektronikou či stieračmi. Viac starostlivosti treba ale venovať stavu klimatizácie. Tá u niektorých vozidiel nefunguje a investície do opravy nebývajú práve nízke. Pozornosť treba venovať aj zatekaniu popod dverovú izoláciu, nastavovaniu predných svetlometov, občas je nečitateľný info displej na prístrojovom panely a občas pohnevá aj elektronika ovládania otáčok vnútorného ventilátora-tzv. ježko. Niektoré exempláre majú aj dosť opotrebované krycie sklo svetlometov, čo výrazne znižuje ich svietivosť.
Pri kúpe si treba dať pozor na stav oboch náprav, teda nadmerné vôle v zavesení, prejavujúce sa najmä nadmerným hlukom pri prejazde nerovností (čapy v prednej náprave sa nedajú meniť samostatne a treba ich meniť aj s ramenami). Rovnako pozor na stav tlmičov a pružín. Na zadnej náprave sa ako prvé vyskytujú nadmerné vôle v hornom priečnom ramene. Odporúča sa zvážiť montáž nadmerne širokých a veľkých kolies a tiež rôznych podložiek pre rozšírenie rozchodu, pretože tým sa výrazne skracuje životnosť spomínaných hliníkových ramien. Dôležité je aj kvalitné vyváženie kolies, pretože aj drobná nevyváženosť môže spôsobiť veľké vibrácie, ktoré sa zvaľujú na opotrebované ložisko stredového uloženia kardanu či Hardy spojky, ktoré aj keď tiež vedia po čase odísť sú väčšinou v poriadku a na vine je nevyvážené koleso. Na zadnej náprave najčastejšie odchádzajú silentbloky pozdĺžnych vlečných ramien zadnej viacprvkovej nápravy alebo uloženie diferenciálu. Tieto vôle sú pomerne častý jav už po odjazdení 150 000 km a vykazujú podobný prejav ako vôla v opotrebovanom diferenciáli.
Pozornosť treba venovať aj stavu brzdového systému, (nadmerne opotrebovanie, pri brzdení trasie volant) opäť je však jeho stav veľmi závislý od jazdného štýlu predchádzajúceho majiteľa. Občas hnevá aj nesúmerný účinok ručnej brzdy. Pri jazde sa tiež treba pozorne započúvať, či sa nešíri kabínou typický hučiaci zvuk nadmerne opotrebených ložísk kolies.
V prípade agregátu 2,5 tds sa pri väčšom počte kilometrov objavuje padanie nafty (nadmerne opotrebované a tečúce vstrekovače), či problémy so vstrekovacím čerpadlom. Motor po dlhšom státí alebo po zahriatí problematicky štartuje. Pozor aj na prasknutú hlavu valcov či chybné snímače hmotnosti nasávaného vzduchu. Často sa vyskytovali v prvých ročníkoch aj poruchy termostatu, viscospojky hlavného ventilátora a vodnej pumpy, čo spôsobovalo nadmerné prehrievanie motorov (tesnenie pod hlavou, prasknutá hlava a pod). Pri dieseloch s väčším počtom km sa častejšie vyskytujú nadmerne opotrebované turbodúchadlá, čo sa prejavuje pískavým zvukom od motora, slabším ťahom alebo nadmerným dymením a spotrebou oleja.
V prípade motora 2,0 d (100 kW) vedelo pohnevať aj rotačné vstrekovacie čerpadlo a občas sa objavuje aj praskanie tesnenie pod hlavou valcov alebo samotnej hlavy. Vyskytli sa aj prípady prepálených piestov. Ide o motor náchylnejší na zaobchádzanie, najmä na správne zahrievanie. Pri dieselových motoroch pozor aj na nefunkčný snímač hmotnosti vzduchu – auto nemá ťah a po odpojení snímača ide rovnako ako pri jeho pripojení.
V prípade motorov so vstrekovaním common-rail sa občas vyskytol aj nefunkčný snímač tlaku v zbernici common-rail (vozidlo nejde-riadiaca elektronika vyhodnotí, že nie je nafta). Občas sa porúča aj palivové čerpadlo (všetky motory) – po zapnutí kľúčika nepočuť za chrbátom vrčiaci zvuk na cca 2-3 sekundy. Pozor aj na stav EGR ventilu, pri poruche prepúšťa i vo vyšších otáčkach výfukové plyny späť do sania a vozidlo stráca výkon. Pri motoroch so vstrekovaním common-rail (330d a 320d-110 kW) sa pri používaní nekvalitnej nafty alebo veľkom kilometrovom nábehu sa vyskytujú nadmerne opotrebované vstrekovače, ktoré tzv. tečú. Motor vydáva klepavý zvuk, má nerovnomerný chod, stráca sa tlak v zbernici common-rail a auto stráca ťah. Motor s dobrými vstrekovačmi musí bežať hladko. V prípade motora 330d treba skontrolovať swirl (naklápacie) klapky v sacom trakte, môžu byť prasknuté (uvoľnené) a ak sa dostanú za behu motora do jeho útrob, je takmer isté vážne poškodenie. Táto porucha sa vyskytovala do konca roku 2003, kedy došlo k modifikácii.
Diesely môžu hnevať aj chybné žeraviace sviečky, čo sa prejavuje obtiažnejším štartom hlavne v zime. Pri common-railových motoroch sa občas vyskytuje aj nefunkčný snímač polohy sacej vačky (motor nechce naštartovať, lebo nemá impulz o stave polohy vačky). Vyskytuje sa aj problém s potenciometrom polohy pedálu. Všímavý treba byť aj ku klepaniu zo spodnej časti pohonnej jednotky pri státí vozidla na voľnobehu a jemným vibráciám do interiéru. Ak je tento klepot sprevádzaný aj jemným trhaním pri rozjazde, utíši sa pri až stlačením spojky, s najväčšou pravdepodobnosťou sa bude jednať o opotrebovaný dvojhmotný zotrvačník. V prípade benzínových verzií sa občas stane, že motor ide na menej valcov, začo väčšinou môže nefunkčná zapaľovacia cievka niektorého valca.
[AdvantagesAndDisadvantages] [Disturbances] [RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | štvordverový sedan | päťdverové kombi |
---|---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4775 x 1801 x 1415-1435 | 4806 x 1801 x 1440-1486 |
Rázvor (mm): |
2830
|
#colspan# |
Batožinový priestor (l): | 460 | 520 |
Pohon |
zadné kolesá
|
#colspan# |
Objem palivovej nádrže (l): |
70
|
#colspan# |