BMW E60/61 bolo a aj na dnešnú dobu stále ešte je veľmi zložité vozidlo s hromadou všakovakých výdobytkov vedy a techniky. A práve tá hromada techniky vie neraz pohnevať, obzvlášť ak vozidlu nebol doprianý kvalitný a pravidelný servis. Taktiež existuje značné riziko kúpy neodborne opravenej jazdenky, či vozidla s upraveným (stočeným) tachometrom, čo v oboch prípadoch prináša zvýšené riziko rôznych problémov a drahých opráv. Pri kúpe je tak nutné venovať zvýšenú pozornosť aktuálnemu stavu a pokiaľ je možnosť, treba vyberať vozidlá s jasne a preukázateľne zdokumentovanou servisnou históriou. Na prvý pohľad priaznivá cena môže znamenať veľké riziko kúpy nadmerne opotrebovaného alebo šlendriánsky opraveného kusu.
Častejšie v prvých ročníkoch sa vyskytovali rôzne problémy elektroniky – navigácia, „zamrznutý“ iDrive, rôzne chybové hlášky a pod., kde bola následne nutná reinštalácia softvéru. V prípade iDriv-u však často prehratie softvéru nepomohlo a bolo nutné vymeniť riadiacu jednotku nachádzajúcu sa v batožinovom priestore. V prvom roku sa vyskytovali aj problémy s netesnosťou okolo dverí, okien a okolo šíbra, kde sa môže vyskytnúť zatečenie a poškodenie ovládania. Potrebná bola výmena novej tesniacej gumy. Väčšina problémov bola síce riešená v záruke, ak je však možnosť, lepšie je kupovať vozidlá vyrobené po roku 2005, v ktorých sa už podobné problémy vyskytovali podstatne zriedkavejšie.
Z ďalšej elektroniky sa občas vyskytujú nefunkčné parkovacie senzory, vyhrievanie sedadiel a vyskytujú sa aj problémy s xenónovými svetlometmi, buď nedostatočne svietia – slabnúca výbojka/vypálený projektor šošovky alebo nesvietia vôbec – výmena elektroniky poprípade komplet svetla. Skontrolovať treba aj všetky spínače, páčky a ovládače, ktoré po rokoch a státisícoch kilometrov nemusia fungovať na 100%. Niektoré päťky tiež majú problém s nadmernou vlhkosťou v svetlometoch a pohnevať vie aj zámok kapoty.
Do roku 2006 sa občas vyskytoval zasekávajúci sa zámok volantu, načo výrobca reagoval zvolávacou akciou. Občas sa vyskytujúce vŕzgajúce riadenie a vibrácie volantu sú z dôvodu veľkej citlivosti na vyváženie pneumatík.
Podvozok je pomerne odolný, s pneumatikami typu runflat v kombinácii s príplatkovým M paketom však dostáva na našich vozovkách dosť do tela. Nadmerné vôle v nápravách sa zväčša hlásia po najazdení 150 000 – 200 000 km. Ako prvé sa zvyčajne hlásia opotrebované tyčky stabilizátora, nasledované prasknutými silentblokmi predných spodných ramien čo spôsobuje aj nepríjemné vibrácie volantu. S pribúdajúcim počtom kilometrov sa vyskytuje aj nadmerná vôľa v čapoch riadenia a taktiež opotrebované silentbloky ramien zadnej nápravy, čo sa prejavuje plávaním zadnej časti a zvýšeným hlukom pri prejazde nerovností. Okrem tvrdých ruflatov a M-Paketu vplýva na životnosť podvozku aj použitie diskov s nesprávnym zálisom-ET alebo v krajných prípadoch aj používanie rozširujúcich podložiek.
Pozor si treba dať aj na občasný únik oleja zo stabilizátorov Dynamic Drive a funkčnosť kompresora pneumatického odpruženia zadnej nápravy – verzia kombi.
Pri benzínových motoroch s nepriamym vstrekom sa pri väčšom nájazde môžu vyskytnúť poruchy s nefunkčnými zapaľovacími cievkami, resp. s odvetrávaním kľukovej skrine (chybný odlučovač oleja), čo má za následok vyššiu spotrebu motorového oleja.
Benzínové motory radu M54 môže občas hnevať termostat. Veľmi zriedka môže znehybniť vozidlo – nenaštartujete porucha snímača vačkového hriadeľa na motore.
V prípade benzínových motorov s priamym vstrekom sa vyskytujú poruchy vstrekovacieho systému (čerpadlo, vstrekovače, atď – najčastejšie pri 335i). Pri 335i a náročnejšej prevádzke sa vyskytuje nadmerné zanášanie turbodúchadiel karbónom, čo postupne vedie k nadmernému opotrebovaniu – vyššej spotrebe oleja až po ich zapečenie.
Pri dieselových motoroch s väčším nájazdom sa objavujú nadmerne opotrebované vstrekovače (nerovnomerný a hlučnejší chod motora, slabší ťah, obtiažnejšie studené štarty), opotrebované vstrekovacie čerpadlo, nefunkčný snímač hmotnosti vzduchu – (hlavne rad M47 a M57), nadmerne opotrebovaný – niekedy až roztrhnutý tlmič torzných kmitov pohonu pomocných agregátov (chrchlanie a vibrácie), či zanesený EGR ventil (svietiaca kontrolka, cukavý ťah zhasínanie motora).
DPF filter obyčajne vydrží okolo 200 000 km, predčasné zanesenie spôsobuje najmä jazda na kratšie trasy, kedy sa nestihne filter kvalitne regenerovať. Jeho zanesenie sa obyčajne hlási slabším výkonom, vyššou spotrebou, prípade prechodom do núdzového režimu a svietiacou kontrolkou.
Väčší počet najazdených kilometrov pri dieseloch prezrádza aj nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník (viac pri štvorvalcoch), čo sa prejavuje nadmernými vibráciami na voľnobehu, trhavým rozjazdom pri zábere spojky, či zvýšenou hlučnosťou pri akcelerácii z nižších otáčok. Väčší nájazd znamená aj zvýšené riziko opotrebovaného turbodúchadla (slabší ťah, vyššia spotreba oleja, priesaky oleja do medzichladiča, atď.) a vyskytuje sa aj porucha elektronickej regulácie plniaceho tlaku (lopatiek) turbodúchadiel, najčastejšie pri verzii 520d (130 kW). Pre dlhšiu životnosť turbodúchadiel sa odporúča preventívne (cca každých 100 000 km) vymeniť odlučovač oleja na odvetranie kľukovej skrine. Ak sa nevymení, zvyšuje sa riziko jeho upchatia, čo negatívne ovplyvňuje účinnosť mazania. Ako prvé si to zvyčajne odnáša na kvalitu mazania citlivé turbodúchadlo.
V prípade motora 535d sa môže z dôvod nadmerného tepla sálajúceho z turbodúchadiel objaviť zatuhnutý regulačný ventil systému Twin Turbo, vtedy motor nemá silu buď v nízkych alebo naopak vo vysokých otáčkach. Zriedka zlyhá aj tesnenie pod turbami (nižší výkon a únik vzduchu).
Pri motoroch s hliníkovým blokom (častejšie N47) sa objavuje problém s nadmernou vôľou v rozvodovom mechanizme, čo sa prejavuje zvýšeným hlukom a chrchlaním. Pri zanedbaní je riziko opotrebovania ďalších častí motora a preskočenie reťaze s následkom fatálneho poškodenia motora. Výrobca o tomto nedostatku vedel a mnoho motorov malo vymenené rozvody v rámci záručnej opravy.
V prípade motorov 530d – rad M57 sa pri väčšom nájazde vyskytuje problém so zanesenými swirl klapkami, ktoré sa časom uvolnia-rozpadnú, nasajú do motora a s následným rizikom poškodenia piestu, vlaca, hlavy a pod.
Pri dieselových šesťvalcoch si treba skontrolovať aj zvody výfukového potrubia, ktoré môžu občas prasknúť.
V prípade športovej verzie M5 sa častejšie vyskytuje nadmerné opotrebovanie zadného diferenciálu. Nadmerné opotrebenie zadného diferenciálu (hučanie, pazvuky a pod.) možno badať aj pri silnejších verziách s manuálnou či robotizovanou prevodovkou.
Klasický päť či šesťstupňový automat môže mať pri väčšom nájazde drobné úniky oleja. Tieto úniky netreba podceňovať, pretože nižšia hladina oleja výrazne vplýva na životnosť prevodovky. V prípade automatickej prevodovky, kedy je len zriedka využívaná parkovacia brzda môže časom dôjsť k jej obmedzenej funkčnosti. U vozidiel s väčším počtom kilometrov sa môže vyskytnúť horšie radenie prvého stupňa, čo spôsobuje nadmerne opotrebovaná synchronizácia prvého stupňa.
Pri verziách so systémom xDrive treba skontrolovať prípadné úniky oleja a funkčnosť systému, vyskytuje sa totiž nadmerné opotrebovanie lamiel, čo sa stáva najmä pri nadmernom zaťažovaní vozidla alebo zanedbanej údržbe.
Servis
BMW päťkovej rady E60 sú vybavené systémom CBS – Condition Based Service, ktorý upozorňuje vodiča na nutnosť absolvovať servisnú prehliadku. Systém upozornenia signalizuje na displeji v prístrojovom paneli, kde sa objaví symbol danej kontrolky alebo výmeny v trojfarebnom prevedení. Oranžová farba znamená normálny stav, Žltá – náležitý čas k prevedeniu kontroly a Červená – prekročenie náležitého času k prevedeniu údržby. Taktiež sa zobrazí informácia o zostávajúcej vzdialenosti a stanovený dátum. Svietiace upozornenia odstráni až mechanik v servise.
Motorový olej odporúča samotné BMW značky Castrol, ale použiť je možné akúkoľvek kvalitnú značku, pokiaľ bude olej plniť normy požadované výrobcom. Najčastejšie sa jedná o BMW Longlife 01, 01 FE a 04 pre benzínové motory a BMW Longlife 04 pre dieselové motory (viskozita: 5W-30 ACEA, výkonnostná trieda A3/B4/C3). Kontrola oleja sa prevádza buď klasickou mierkou alebo v prípade benzínových šesťvalcov a osemvalcov pomocou elektronického snímača hladiny oleja, ktorý všetky informácie poskytuje pomocou displeja na prístrojovom paneli.
Všetky motory majú rozvodovú reťaz, a tak odpadá pravidelná výmena ozubeného remeňa. Servisné intervaly ako už bolo spomínané sú variabilné a vozidlo si ich upravuje samo podľa konkrétnych jazdných podmienok. Ak nie je predpísané inak, interval výmeny oleja a filtra je stanovený na 24 mesiacov alebo 30 000 km. Prax však ukázala, že výrobcom odporúčané long-life intervaly nie sú vhodné najmä pre dieselové a priamovstrekové benzínové motory a je potreba intervaly výmeny oleja skrátiť na 15 000 km.
Výmena vzduchového filtra je predpísaná po 60 000 km, odporúča sa však 30 000 km alebo aj kratšie podľa štýlu jazdy a prostredia. Podobne je to aj s výmenou brzdovej kvapaliny, kde sa interval prispôsobuje štýlu jazdy. BMW predpisuje aj výmenu predných brzdových doštičiek do 40 000 km a zadných brzdových doštičiek (pakní) po 50 000 km. V prípade klasických automatických prevodoviek s hydrodynamickým meničom – Steptronic, sa odporúča (napriek doživotnej náplni) výmena oleja po najazdení 90 000 km pri náročnejšom jazdení po 60 000 km. Pri vozidlách s pohonom všetkých kolies xDrive sa v medzinápravovej spojke mení náplň približne po 100 000 km, ak systém CBS neupozorní skôr.
[AdvantagesAndDisadvantages] [Disturbances] [RecommendedAndNotRecommended]
Prednosti a nedostatky
originálny dizajn a imidž vozidla |
obmedzený komfort pruženia s pneumatikami RunFlat |
komfortný a kvalitne spracovaný interiér |
slabšia trakcia verzie iba so zadným náhonom (za horších adhéznych podmienok - sneh, ľad) |
praktické kombi |
vyššie riziko kúpy vozidla s nejasnou minulosťou a rizikom technických problémov |
jazdné vlastnosti |
vyššia cena originál náhradných dielov a potreba odborného servisu |
presné riadenie a veľmi dobrá ovládateľnosť |
|
silné, kultivované a úsporné dieselové šesťvalce |
|
solídny výkon, kultivovanosť, skvelý zvuk a vzhľadom na výkon aj úsporné benzínové šesťvalce 2,5 a 3,0 |
|
dobre zladená a pri pravidelnej údržbe spoľahlivá automatická šesťstupňová prevodovka Steptronic |
|
relatívne dobrá spoľahlivosť vozidiel s kvalitným servisom |
Najčastejšie poruchy
nefunkčný - zamrznutý systém iDrive - nutná reinštalácia softvéru resp. výmena riadiacej jednotky, problémy s navigáciou, chybové hlášky (častejšie prvé ročníky) |
v prvom roku sa vyskytovali aj problémy s netesnosťou okolo dverí, okien a okolo šíbra, kde sa môže vyskytnúť zatečenie a poškodenie ovládania. |
občas sa vyskytujúce nefunkčné parkovacie senzory, vyhrievanie sedadiel, problémy so zasekávajúcim zámkom volantu, kapoty a vyskytujú sa aj problémy s xenónovými svetlometmi - slabšia svietivosť, prenikajúca vlhkosť alebo poruchy elektroniky reflektoru |
občas vŕzgajúce riadenie a vibrácie volantu - veľká citlivosť na vyváženie pneumatík |
nadmerné vôle v oboch hliníkových nápravách (väčší km nábeh) |
občas únik oleja zo stabilizátorov Dynamic Drive a poruchy kompresora vzduchového pruženia verzii kombi (väčší km nájazd) |
občas chybné zapaľovacie cievky - nerovnomerný chod a zriedka nefunkčný snímač vačkového hriadeľa na motore - znehybnenie vozidla (väčší km nábeh, benzínové motory) |
zriedka zvýšený úbytok motorového oleja - chybné odvetrávanie kľukovej skrine (benzínové motory) |
poruchy vstrekovacieho systému - čerpadlo, vstrekovače, kolísanie tlaku, atď. (benzínové motory s priamym vstrekom, najčastejšie pri 535i a prvé roky výroby) |
nadmerná vôľa v rozvodovom mechanizme - rachotenie reťaze, riziko preskočenia reťaze (najčastejšie 520d N47) |
karbónové usadeniny (benzínové motory HPI, dieselové motory - väčší km nájazd, dlhé intervaly výmeny oleja) |
nefunkčný-zanesený EGR ventil - svietiaca kontrolka, cukavý ťah zhasínanie motora (diesel) |
občas nefunkčný snímač hmotnosti vzduchu (hlavne rada M47 a M57) |
nadmerne opotrebovaný, niekedy až roztrhnutý tlmič torzných kmitov pohonu pomocných agregátov (chrchlanie a vibrácie, dieselové motory) |
riziko nasatia častí emchanizmu swirl klapiek v sacom potrubí a ich následné nasatie do valcov a poškodenie motora (530d-M57, väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - nadmerné vibrácie na voľnobehu, trhavý rozjazd pri zábere spojky, vyššia hlučnosť pri akcelerácii (častejšie pri dieselových štvorvalcoch v kombinácii s väčším km nábehom) |
občas zatuhnutý pneumaticky ovládaný rozdeľovací ventil - strata ťahu buď v nízkych alebo vysokých otáčkach, zriedka zlyhá aj tesnenie pod turbami (535d) |
občas prasknuté zvody výfukového potrubia (dieselové šesťvalce) |
porucha el. regulácie plniaceho tlaku-lopatiek turbodúchadiel (najčastejšie pri 320d 130 kW) |
nadmerne opotrebované vstrekovače - hlučnejší a nerovnomerný chod motora, obtiažnejšie štarty (diesel, väčší km nábeh) |
zanesený DPF filter - slabší výkon, vyššia spotreba, prípadne prechod do núdzového režimu a svietiaca kontrolka (diesel, väčší km nábeh, resp. častejšia jazda v meste alebo kratších trasách - nedostatočná regenerácia) |
nadmerne opotrebované lamely systému xDrive, resp. úniky oleja (nadmerná záťaž, zanedbaná údržba, väčší km nájazd) |
drobné úniky oleja z automatickej prevodovky (väčší km nájazd) |
nadmerne opotrebovaná synchronizácia (robotizovaná prevodovka SMG) |
nadmerné opotrebovanie zadného diferenciálu (M5 a výkonné verzie s manuálnou alebo robotizovanou prevodovkou SMG) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
525i (160 kW) a 530i (190 kW) - N52. Šesťvalec je to, čo robí bavorák bavorákom. Už roky dokazuje svoju jedinečnosť skvelým zvukom, dynamikou a kultivovanosťou. Dobrú prácu odvádza aj slabšia verzia 525i, viac dynamiky však poskytuje silnejšia 530i. Pri oboch motoroch oceníte skvelú pružnosť, spoľahlivosť a vzhľadom na výkon aj primeranú spotrebu. 525i (160 kW) a 530i (200 kW) - N53. V prípade radu N53 sú už oba šesťvalce s objemom tri litre. Motory sú vybavené technológiou priameho vstrekovania HPI, čo sa v praxi prejavilo ešte o kúsok lepšou dynamikou a mierne nižšou spotrebou. Na druhej strane podobne ako pri štvorvalcoch aj o niečo horšou spoľahlivosťou, najmä v prvých rokoch výroby. 540i, 545i, 550i. Veľmi slušná dynamika, skvelý zvuk a kultivovanosť. Spotreba 12-13 l je vzhľadom na výkon primeraná. V prípade týchto verzií je väčší predpoklad nižšieho nájazdu a rizika stočenia tachometra. 520d (M47). Naoko menej urodzený štvorvalec odvádza veľmi dobrú prácu aj v ťažkej päťke. Výkonovo, kultúrou chodu a tiež spotrebou je na tom lepšie novšia generácia N47, na druhej strane z pohľadu spoľahlivosti si vedie lepšie staršia generácia M47. 525d a 530d. Superlatívmi opradený šesťvalec. Okrem skvelej dynamiky sa vyznačuje dobrou kultúrou chodu a primeranou spotrebou. Spoľahlivosť je tiež na slušnej úrovni a kedysi sa vyskytujúce problémy s rozlomenými swirl klapkami v sacom potrubí (pri ich nasatí hrozilo fatálne poškodenie motora) sa eliminovali na minimum. Okrem 530d je k dispozícii aj o niečo slabšia verzia 525d, ktorá sa vyznačuje mimoriadne vyrovnaným priebehom krútiaceho momentu a silným ťahom už z nízkych otáčok. Motor sa neustále vylepšoval a najideálnejšie je brať model 530d vyrobený po roku 2005, ktorý už má elektrické ovládanie lopatiek turba, čo znamená rýchlejšiu reakciu na zošliapnutie akcelerátora a o niečo lepší ťah v nižších otáčkach. 535d. Dieselová raketa z Mníchova obsahuje dvojicu rozdielne veľkých turbodúchadiel, ktoré umožňujú skvelú dynamiku od nízkych otáčok až k hranici 5000 ot/min. Motor sa vyznačuje dobrou kultivovanosťou, je mimoriadne pružný a s veľkou chuťou sa nechá vytáčať. To všetko pri rozumnej spotrebe paliva. Pochváliť sa môže aj obstojnou spoľahlivosťou, samozrejme pri kvalitnej údržbe a rozumnom zaobchádzaní. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
520 i | 1995 ccm | N46 B20 B | 115 kW |
520 i | 1995 ccm | N43 B20 A | 120 kW |
520 i | 1995 ccm | N43 B20 A | 125 kW |
520 i | 2171 ccm | M54 B22 (226S1) | 125 kW |
525 i | 2494 ccm | M54 B25 (256S5) | 141 kW |
523 i | 2497 ccm | N52 B25 A,N52 B25 | 130 kW |
523 i | 2497 ccm | N52 B25 A,N53 B25 A | 140 kW |
525 i | 2497 ccm | N52 B25 A,N52 B25 | 160 kW |
525 xi | 2497 ccm | N52 B25 A | 160 kW |
530 i | 2979 ccm | M54 B30 (306S3) | 170 kW |
525 i | 2996 ccm | N53 B30 A,N53 B30 | 160 kW |
525 i xDrive | 2996 ccm | N53 B30 A | 160 kW |
525 xi | 2996 ccm | N53 B30 A,N52 B30 A | 160 kW |
530 i | 2996 ccm | N52 B30 A,N52 B30 | 190 kW |
530 i | 2996 ccm | N52 B30 A,N53 B30 A | 200 kW |
530 i xDrive | 2996 ccm | N52 B30 A,N53 B30 A | 200 kW |
530 xi | 2996 ccm | N52 B30 A | 190 kW |
530 xi | 2996 ccm | N52 B30 A,N53 B30 A | 200 kW |
540 i | 4000 ccm | N62 B40 A | 225 kW |
545 i | 4398 ccm | N62 B44 A | 245 kW |
550 i | 4799 ccm | N62 B48 A,N62 B48 B | 270 kW |
M | 4999 ccm | S85 B50 A | 373 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
520 d | 1995 ccm | M47 D20 (204D4),N47 D20 A,N47 D20 C | 110 kW |
520 d | 1995 ccm | N47 D20 A,N47 D20 C,M47 D20 (204D4) | 120 kW |
520 d | 1995 ccm | N47 D20 A,N47 D20 C,M47 D20 (204D4) | 130 kW |
525 d | 2497 ccm | M57 D25 (256D1),M57N 256 D4 | 120 kW |
525 d | 2497 ccm | M57N 256 D4,M57 D25 TU | 130 kW |
525 d | 2993 ccm | M57 306 D3,M57 D30 (306D3) | 145 kW |
525 d xDrive | 2993 ccm | M57 D30 (306D3) | 145 kW |
525 xd | 2993 ccm | M57 306 D3 | 145 kW |
530 d | 2993 ccm | M57 D30 (306D2),M57 D30 (306D3) | 155 kW |
530 d | 2993 ccm | M57 D30 (306D2) | 160 kW |
530 d | 2993 ccm | M57 306 D3 | 170 kW |
530 d | 2993 ccm | M57 D30 (306D3) | 173 kW |
530 d xDrive | 2993 ccm | M57 D30 (306D3) | 173 kW |
530 xd | 2993 ccm | M57 306 D3 | 170 kW |
530 xd | 2993 ccm | M57 D30 (306D3),M57 306 D3 | 173 kW |
535 d | 2993 ccm | M57 D30 (306D4) | 200 kW |
535 d | 2993 ccm | M57 D30 (306D5) | 210 kW |
50 komentárov
jas
mam 2004 530d touringa. Mozem potvrdit skusenost s poruchamy: prasknuté zvody výfukového potrubia aj nizsiu zivotnost xenonov.
Pataj
Zdravim chcem sa spytat ze ci sa oplati kupit 530d 2004 automat ma nabehane 250 000
Kukes
Chcel by som poprosit admina-autora ak sa da, ci by nemohol aj pri tomto clanku zverejnit prehladnu tabulku motorizacii tohto modelu, tak ako je to napr. v članku o BMW E46, pekne a prehladne.
Dakujem za vsetkych fanusikov tejto znacky 🙂
P.S: Inac super stranka, chvalim !
laco
ahoj..
prave si kupujem BMW 530xd rocnik 07 ma nabehnutych cca113.000 poradte na co mam si dat obzvlast pozor..dakujem
Fero
hlavne na skutočný stav km..4 ročné auto takéhoto razenia môže mať kludne aj 400.000 km. Poriadne skontrolovať či neni po búračke a ako bolo servisované. Skontroluj funkčnosť celej elektroniky a príslušenstva a bežné veci. Sú to vydarené autá.
laco
je tam servisna knizka posledny zapis na 112.400 km. a stary 2 mesiace…myslim ze z tejto strany by to malo bit ok..dakujem za radu
Lubomir
vynikajuci clanok, pochvala chlapcom z redakcie tak ako obycajne.
Este si dovolim pripojit jednu extremne dolezitu a drahu vec: nivelizaciu teda vzduchovy podvozok E61. Tie masiny maju problemy skoro vsetky doradu rovnako ako Audi A8 ktora pouziva rovnaky princip.
Na potvrdenie a cerpanie informacii:
http://www.bmwklub.sk/bmw5-e60-e61-f10-f11-f07-gt/nivea-vankuse-zadnej-napravy-e61-t55071.html
http://www.bmwklub.sk/bmw-nakupna-poradna/e60-520d-vs-525d-lci-t48286.html
http://www.bmwklub.sk/bmw5-e60-e61-f10-f11-f07-gt/e60-level-kotrol-system-fail-t34501.html
http://forums.5series.net/topic/77514-touring-rear-suspension-failures/
plus vela dalsich. Zla ochrana kompresoru a prienik necistot je nocna mora kazdeho vzduchoveho systemu.
Lubomir
Lacimu ak nahodou toto precita ohladom autentickosti servisnej knizky:
http://www.bmwklub.sk/bmw5-e60-e61-f10-f11-f07-gt/bmw-530-xd-pozor-stocene-kilometre-t36409.html
Lacko, servisne knizky sa falsuju daleko viac ako si dokazes NAIVNE predstavit… pretoze servisna knizka nie je ziadny oficialny doklad, ziadna certifikovana/cajchovana autorita. Pre tvoje info, na volnom trhu (EBAY !!) kupis servisne knizky na takmer AKEKOLVEK auto v AKOMKOLVEK jazyku. Peciatky dorobit je snad ten najmensi problem, ze ?
Clovece auto sa nekupuje podla servisnej knizky a uz vobec nie podla najazdenych kilometrov pripadne toho co svieti na displejicku, ale podla skutocneho stavu, kompresnych tlakov motora, stavu vstrekovacov, tlakov a zateceniu turba a podobnych veci… Keby si nahodou neveril, tu mas jednu prazdnu servisnu knizku E60/E61/E63/E64/M5 v nemeckom jazyku za 15 eur :
http://www.ebay.de/itm/BMW-SCHECKHEFT-SERVICEHEFT-E60-E61-E63-E64-M5-/140594782957?pt=Automobilia_DE&hash=item20bc1a22ed
Ja nechapem ako sa mozete tymi servisnymi knizkami opajat, ved to je zdrap papiera. A bazarnici vas odrbavaju vo velkom… chlapci chlapci.
Blbe, co ? Este mas nejake iluzie ?
Anonym
Kšeft so serviskami môžem ako tvrdí Lubomír na 100% potvrdiť. Poznám osobne jedného šikovného pána, ktorý dokáže zohnať akúkoľvek servisku za spomínaných pár šupov.Dokonca veci sa pohli ešte ďalej a za mierny poplatok sa dajú vymazať aj oficiálne údaje z centralneho computra príslušnej značky. Skutočných km sa potom veľmi ťažko dopátra, možno cez sieť STK (TUV). A skúste hádať kto sú najväčším odberateľom servisných knižiek? Naozaj je veľmi dôležitý aktuálny stav vozidla a nie sladké rečičky predávajúceho.
slavomir
Zdravim az mozem tak otazka pre pana Babinca.Mam zaujem o kupu BMW 530D,R.V. 2006,2007,ma 160TIS KM,scim alebo comu by som sa mal vyvarovat,ked by som to nahodou kupil,a co tie kovove dorazy co padnu do sania?Treba stouto poruchou ratat pri kazdej 530d? dakujem
MJ
Dobrý deň, swirl klapiek by som sa nebál, ako je v článku napísané, ak sa táto chyba aj vyskytla, dávno bola serióznym majiteľom odstránená. Ťažko takto na diaľku detailne popísať ohľadom vášho vozidla. Každé vozidlo je iné a veľa závisí od jeho bývalého majiteľa. V prvom rade treba overiť pravosť km, či nebolo vážne búrané a či vozidlo dostávalo pravidelný odborný servis. A až potom treba pozerať na ďalšie aspekty. Ak sú tie km poctivé a vozidlo malo pravidelný servis, bude vám ešte dlho a pomerne bezproblémov slúžiť. Viac k jazdenkám:
http://www.autorubik.sk/technika/na-co-si-dat-pozor-pri-kupe-ojazdeneho-auta/
s pozdravom MJ.
slavo
MJ dakujem,lebo neviem co je kvalitnejsie motorovo ci audi A6 3l,ci bmw530d,ale skor sa priklanam k bmw 539,:-)) dakujem
slavo
Pardon preklep bmw530
MJ
tu sa nejedná o kvalitu či nekvalitu dotyčného motora, pri dobrom servise vydržia oba motory v dobrej kondícii státisíce km. Z hľadiska jazdného prejavu má troška navrch 30D od BMW (môj názor ) a vie byť aj o máličko úspornejší. Skôr tu ale vidím zásadnú otázku. A tou je koncepcia pohonu. Audi je s týmto motorom v drvivej väčšine quattro a bmw často len so zadným náhonom, ktorý je trakčne problematickejší na povrchoch s horšou adhéziou, avšak inak má svoje ťažko prekonateľné jazdné čaro. Samozrejme je aj možnosť xDrive. Ale ako povedia zarytí fanúškovia BMW, to už nie je pravé BMW. Byť vami, vyjasním si čo chcem a zameriam sa na kúpu skutočne kvalitného vozidla, čím sa vyhnete ďalším prípadným komplikáciam s príliš opotrebovaným (stočeným km a netreba veriť vždy ser.knižke) či fušersky opraveným vozidlom po havárii. s pozdravom MJ
michal
dobry den velmi si vazim vasich stranek ….potreboval bych poradit chtel bych si koupi BMW do 230 tis.premyslim na 7 radou od roku 2002 nebo nad 5 radou od roku 2004 jak mo tu novejsi tvar .je ubec mozne poridit za tu ceno kvalitni ojetinu pokavad jo jakou motorizaci chtel bych naftovy motor na co si pripadne dat opravdu pozor moc vam dekuji
peter
no to nemáš ani 10000 €. Autá síce klesli, ale nie až natolko. Zato zoženieš len najstaršie kusy s poriadnou dávkou km. Alebo novšie kusy, oravené po búračke alebo so stočenými km. Skús ešte pošetriť a chyby máš popísané v článku.
MinO
Caute.
Rozhliadam sa po kupe jazdenky 525i po facelifte (2007+) 160kW, manualna prevodovka. Mate niekto skusenost, aka je realna spotreba tohto vozu s tymto motorom?
Ratam, ze do 8 litorv by mohla mat, kedze papierovo uvadzaju kombinovanu 7.4 l/100km. Zo skusenosti, aktualne Mondeo benzin 2.0 l, 107kW (r2005), manual, ma udavanu kombinovanu spotrebu 7.9 l/100km a my na nom jazdime tych 8-8.1 l/100km (prevazne dlhe trasy, ale aj mesto).
Cize predpokladam, ze ani ta 525i nebude mat vyrazne vacsiu spotrebu ako udavana. Pred faceliftom mal ten motor nejakych 8.5 l/100, ale hodne zmien tam prebehlo, tak som velmi zvedavy, aka je realita.
Vdaka za radu.
Brano
Ja mám 525 xi 160 kW spotreba leto 9,6, zima 10,4. Je tu asi 40 % podiel mesto, ostatné diaľnica. Bez xdrive by malo mať auto cca o 1 ltr. nižšiu spotrebu.
MinO
a aky ročník? Pred faceliftom alebo po ňom? Resp. motor máš 2.5 l alebo 3 liter?
Lebo tam je dosť rozdiel. 525i pred FL bola 2497 cm3 ale po FL mala 2996 cm3 a pri tom nižšiu spotrebu.
Lukas
Čavte chcel by som sa spýtat že ci neviete mi poradiť čo Lubka alebo bucha v RIADENI….. :/ neviem až by mal niekto stým nejaku skusenost nech mi napiše dakujem …
Tomas
Možno ABS…
milan
ja mam 525 3.ltdi 2007 a neviem ci mozem na zadnich kolesach mat rozmer 275 40 19 a v predu 245 35 19 poradte mi prosim
MJ
Pneu môžete mať namontované len také, aké sú zapísané v OEV. Mnohokrát sa ale stáva, hlavne pri vozidlách z dovozu, že v OEV sú napísané len jedny, nanajvýš pridaná ďalšia alternatíva pneu. Vhodné je sa teda obrátiť na importéra, ktorý vám za mierny poplatok napíše všetky možné rozmery pneu na vaše konkrétne vozidlo podľa VIN a za opäť malý poplatok vám ich dopíše do OEV.
Jaroslav
Dobry den, chcel by som este upozornit z vlastnej skusenosti na chybu pri touringoch, kde velmi casto dochadza k prelomeniu kablov pri otvarani zadnych piatych dveri ktore sa nesikovne dostanu pod panty.nasledne prestane svietit SPZ, cuvacie svetlo, hmlovka atd.
Marek
Zdravim,
mal by som zaujem si kupit 535D touring, ma niekto nejake skusenosti? na co si dat ozor a podobne???
Dakujem.
MM
michal
len by som pooprawil nechyba ukazowatel teploty motora je na otackomery taka tenka lysta skladana s dielikow ktore ubudaju smerom k cerwenemu policku
Fliper
Su 530D Kazive a drahe na udrzbu?Kupil som tento typ motora 2005 a ma 220000KM overil som ich a zatial nemam problem,mam to auto cca 3 mesiace.dakujem
Laco
mam 530xd 2007 a chcem sa opytat, co vsetko treba menit pri vymene oleja v automatickej prevodovke, a aky olej? kdesi som cital , zeby to mal byt ZF Life Guard Fluid…
Dakujem
Patrik
525d r. 2008 xdrive pomerne rychlo upchaty DPF filter pri 140 000 KM cistenie bolo dost drahe
PAN BAAAAAca
takto rychlo sa zanasa pri pomalej jazde v nizkych otackach, specialne po meste.. raz za cas treba vyhenut na dialnicu a potocit motor.. zachvilu vyskoci aj zaneseny EGR :]
luká
Vie mi niekto poradiť mam 530 r.v.2005 a na diagnostike mi ukazuje neznami chybovi kod a ide ako hladky diesel a na volnobehu mi neprekroči 3100 otačok ako keby bol v obmedzovači,nemal niekto podobnu skusenost?dakujem
julius
Prosím vás mám problém s vodov… Na BMW 530D 2004 zateká my do priestoru batérie…aj riadiacejednotky…. Neviem dôvod prečo…
PAN BAAAAAca
@RJ – nahovno odvodnovaci system od steiracov – treba precistit odtok co je pod riadiacou a vymenit plast pod pelovym filtrom
@bateria – upchaty odvodnovaci kanal od panoramy, alebo stresneho
na googli je toho vela, treba hladat – tiez som to riesil, pripadne http://www.bmwklub.sk sekcia E60,E61
beliymerin
Ahojte motoristi, čo poviete na motor 2.5 diesel pre BMW 5, je najlepšia varianta?
M.
Najlepšia to asi nie je ale dobrý motor to je. 525d v staršej 130 kW aj novšej podobne 145 kW je kultivovaný motor s dobrou dynamikou a spotrebou.
Anonym
chlapci sem tam mi blbne automat 525, 2004, 300 000km.neviem kedy ho predosli majitel menil.
dufam ze ked to vymenim prestane strajkovat co vy nato???
Michal
Ahojte. Prosím vás, viete mi napísať najspolahlivejší benzínový a dieselový motor? Objem, rok prípadne označenie motora. Toto mi na záver tohoto článku chýbalo… Nejaké doporučenie pri výbere. Inak chválim. Pekné a poučné čítanie pre záujemcov e60/61. Veľmi pekne ďakujem.
Michal
Ahojte. Prosím vás, viete mi napísať najspolahlivejší benzínový a dieselový motor? Objem, rok prípadne označenie motora. Toto mi na záver tohoto článku chýbalo… Nejaké doporučenie pri výbere. Inak chválim. Pekné a poučné čítanie pre záujemcov e60/61. Veľmi pekne ďakujem.
Peter
Ahoj, medzi spolahlive benzinove motory vela ludi povazuje 2.5 a 3.0 sestvalce este z predoslej generacie s oznacenim M54B25 a M54B30, ja sam zvazujem kupu E61 525i 141kw s motorom M54B25. Co sa tyka diesel-ov to ti moc neporadim, lebo sa o ne moc nezaujimam, no vacsina dieselovych radovych 6-valcov od BMW je povazovana za velmi spolahlive, samozrejme pri patricnej starostlivosti.
Anonym
Prosím vás bmw 2006 rok 2.5tdi automat? Sú to dobre motory?!
Anonym
ale hej, je to poctivý železný šesťvalec, treba mu dopriať kvalitný servis každých 15000 km a vydrží hromadu km.
bmw e60
na tvojom mieste by som hladal radsej 530-160 kilowatku v 6st. manuali .To je pecka. Neviem naco si zvyknuty ci na automat alebo manual, ale manual je v tomto aute lepsi….. aj sedan aj combi maju daco doseba 😀 a ohladom bmw len tolko ti poviem : 1. su haklive na olej ,takze kvalitku potrebuju. ,2. nechipuj motor ! vela znamych co dali chip motora tak zacalo im odchadzat veci okolo motora 3. cez dazd alebo sneh mu netlac lebo hned ta vyhodi do sianca….ako u kazdeho auta ale u bmw to plati 2 nasobne.naopak cez suchu trat je to kral ciest 🙂
Lukáš
Zdravím. Chcem kúpiť 525i (2007+) v automate a chcem sa spýtať na spotrebu. Aké sú reálne hodnoty a za akých podmienok? Za odpoveď vopred vďaka.
M.
Realne hodnoty su pohodove posuvanie mestom okolo 10l, mimo mesto pri lahkej nohe aj 6,5l a dialnica pri normalnej jazde okolo 8l. Pri rozumnom jazdeni je to prekvapivo usporny motor, bacha len na benzin, casom sa tvori dost karbonu, daval by som raz za dva mesiace aditivum a tiez olej menit po 15 tisic alebo 1 rok.
milos
toto uz neni bmw ale serbel zo samymi chybami !!!!
milan
Serbel je to co nosis na hlave.
Luigi
Serbel to je vtedy keď sa kupuje jazdenka Za čo najnižšiu sumu so zanedbaným servisom, ja mám 525i M54B25 motor,manuál, je to pecka aj spoľahlivosť aj spotreba
Anonym
Zdravim, chci koupit 530d 173 kw, nevite jestli je to dobrej motor ?
Marek
Dobrý deň, Bmw e60 520i 125kw, 2004 rok
Nejaké skúsenosti?
Спасибо что зарегистрировались! https://telegra.ph/OPROS-511401-01-24 фыакфц127 5844814
yevgeniy.burunin@mail.ru