Interiér BMW 7 sa vyznačuje mimoriadnym komfortom, kvalitným dielenským spracovaním a materiálmi, ktoré vyzerajú hodnotne aj po rokoch prevádzky. Pochvalu si zaslúžia sedadlá, ktoré poskytujú vynikajúci cestovný komfort aj pri niekoľkohodinových jazdách. Kto by si zaželal, je k dispozícii aj vyhrievanie, chladenie perforovanou kožou či dokonca masážne funkcie. Sedáky sa dajú predĺžiť, aby lepšie podopierali stehná, samozrejmosť je uloženie nastavenej polohy sedadla do pamäte. Dvojica zadných kresiel poskytuje rovnaké pohodlie a ešte väčší priestorový komfort, obzvlášť vo verzii Long. Interiér sa dodával aj v svetlo béžovom prevedení, čo ešte viac zvýrazňovalo luxus, na druhej strane treba pri tejto kombinácii počítať s rýchlejším zašpinením.
Množstvo tlačidiel nahradilo BMW pokrokovým informačným a ovládacím systémom iDrive, ktorý disponuje až sedemsto rôznymi informačnými a regulačnými funkciami. Inými slovami, palubný PC, navigačný systém, telefón, surfovanie po internete, nastavovanie klimatizácie, tempomatu, charakteristiky podvozku, účinnosti stabilizačného systému, audio sústavy alebo televízie má na starosti ovládací controller (klobúčik). Ten sa nachádza na stredovom tuneli a padne dobre po ruke. Pohyb v menu je zobrazovaný na farebnom monitore v strede palubnej dosky. Doposiaľ všetko vyzerá jednoducho a prehľadne. Bohužiaľ, systém je dosť komplikovaný a neraz dostal do úzkych aj technicky zdatných motoristov. Je preto vhodné, aby sa väčšina úkonov odohrávala pri stojacom vozidle, pretože zložitosť systému až príliš odpútava pozornosť vodiča. Modernizácia zjednodušila pohyb v systéme na prijateľnú úroveň a zlepšila sa aj veľkosť a grafika displeja. Treba dodať, že svoj klobúčik umiestnený medzi zadnými sedadlami majú aj cestujúci vzadu. Na rozdiel od vodiča a spolujazdca môžu sledovať napríklad TV-program aj počas jazdy, nastavuje sa ním účinnosť klimatizácie či audio, nastavovanie podvozku a podobných funkcií je naopak nedostupné.
Objem kufra pri takto luxusných limuzínach síce nepatrí medzi dôležité údaje, svoju úlohy by však mal plniť na dôstojnej úrovni. V tomto ohľade 7-mička nevybočuje z radu a poskytuje solídnych 500 litrov.
Jazdné vlastnosti BMW 7 sú luxusným mixom komfortu, ešte raz komfortu a do tretice veľmi dobrej jazdnej stability. Je síce pravda, že ťažká váha je pri rýchlom prejazde zákrutou poznať, napriek tomu sa vozidlo snaží držať zvolenú jazdnú stopu svedomito. K výbornému pocitu jazdnej istoty prispievajú aj príplatkové systémy podvozku, ktoré okrem tuhosti pruženia značne eliminujú náklony vozidla v zákrutách.
Náznaky typickej pretáčavosti automobilu s pohonom zadnej nápravy sa prejavujú až pri naozaj agresívnom jazdnom štýle ďaleko za limitom bežného vodiča. V prípade vznikajúceho pretáčavého šmyku prichádza na pomoc elektronický stabilizačný systém. Hlavný cieľom BMW 7 je ale poskytovať čo najlepší komfort a ten plní na výbornú. Bežné nerovnosti zvláda s veľkým nadhľadom, citeľnejší (ale dobre utlmený) ráz prinášajú až naozaj väčšie diery. Zvyšovať už tak dobrý komfort pomáhajú príplatkové systémy vzduchového pruženia zadnej nápravy či tlmiče EDC.
Skvelý pocit z jazdy mníchovskej limuzíny potvrdzuje aj riadenie, ktorému k dokonalosti chýba len o niečo väčšia spätná väzba a menej posilňovacieho účinku najmä vo vyšších rýchlostiach. Pri šoférovaní takto veľkej limuzíny si treba zvyknúť aj na slabšiu obratnosť, čo je citeľné najmä v stiesnených priestoroch.
Prednosti a nedostatky
dizajn vozidla (najmä po facelifte) |
vysoké prevádzkové náklady (servis, ND) |
luxusný a priestranný interiér |
zložité ovládanie systému iDrive (hlavne do roku 2005) |
veľmi dobré jazdné vlastnosti |
problematický výhľad vzad |
jazdný komfort |
veľký polomer otáčania |
silné a kultivované motory |
problémy s elektronikou prvých ročníkov |
kvalitné materiály a veľmi dobré dielenské spracovanie |
|
komfortné sedadlá |
|
bohatá výbava |
Najčastejšie poruchy
štrajkujúca elektronika a elektronické systémy (začiatok výroby) |
porucha elektrohydraulického ovládania veka batožinového priestoru - zlyháva hydraulická jednotka |
rýchlejšie opotrebovanie brzdových komponentov a pneumatík (dynamická jazda) |
chvejúci sa volant - nevyvážené kolesá, nerovné a zdeformované brzdové kotúče, zlý stav zavesenia predných kolies |
úniky chladiacej kvapaliny - pri zanedbaní hrozí prehriatie motora a závažné škody |
poruchy elektroniky radenia prevodovky - hrubšie podraďovanie s citeľným rázom, najmä na nižších prevodových stupňoch (2002-2003) |
občas problém s radením rýchlosti, hlavne ak vozidlo dlhšie stálo - nižšie napätie akumulátora |
úniky oleja z prevodovky (väčší km nábeh) |
zlé odvetrávanie hláv valcov - jemný namodralý dym a nepravidelný chod motora po zahriatí (benzín) |
zriedka uvolnené kovové dorazy swirl klapky do sania - až fatálne následky (3,0d, začiatok produkcie) |
tečúce vstrekovacie čerpadlo - zvolávacia akcia (3,0d, začiatok produkcie) |
nadmerné opotrebovanie vstrekovačov - nadmerná hlučnosť, nerovnomerným chod motora, obtiažnejšie štarty, slabší ťah (diesel, väčší km nábeh) |
opotrebované turbodúchadlo (vypínanie motora hneď po veľkej záťaži, nadmerné zaťažovanie za studena, veľký km nábeh) |
upchatý DPF filter (diesel) |
zanesený EGR ventil (diesel) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
Naozaj záleží na preferenciách budúceho majiteľa. Ak je spotreba hlavným faktorom vo výbere, najvhodnejším kandidátom sa javí 730d. Motor si totiž s vozidlom prekvapivo dobre poradí, vyznačuje sa kultivovaným chodom, solídnou spotrebou a taktiež dobrou spoľahlivosťou. Komu sa žiada medvedia sila pri rozumnej spotrebe, vhodným kandidátom môže byť 745d. Kto preferuje skvelú dynamiku, gradáciu výkonu, perfektný zvuk a veľmi dobrú kultivovanosť, nech sa poobzerá po niektorom osemvalci. Spotreba sa vzhľadom k poskytovaným výkonom pohybuje v rozumných medziach. |
740d. Motor poskytuje vozidlu veľmi dobrú dynamiku pri rozumnej spotrebe. Slabšiu stránku však tvorí spoľahlivosť, keďže sa pri tomto motore vyskytuje najväčšie percento porúch. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
730 i,Li | 2979 ccm | M54 B30 (306S3) | 170 kW |
730 i,Li | 2996 ccm | N52 B30 A,N52 B30 | 190 kW |
735 i,Li | 3600 ccm | N62 B36 | 200 kW |
740 i,Li | 4000 ccm | N62 B40 A | 225 kW |
745 i,Li | 4398 ccm | N62 B44,N62 B44 A | 245 kW |
750 i,Li | 4799 ccm | N62 B48 B | 270 kW |
760 i,Li | 5972 ccm | N73 B60,N73 B60 A | 327 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
730 d | 2993 ccm | M57 D30 (306D3) | 155 kW |
730 d | 2993 ccm | M57 D30 (306D2) | 160 kW |
730 Ld | 2993 ccm | N57N 306 D2,M57 D30 (306D3) | 170 kW |
740 d | 3901 ccm | M67 D39 (398D1) | 190 kW |
745 d | 4423 ccm | M67 D44 (448D1) | 220 kW |
745 d | 4423 ccm | N67N 448 D2,M67 D44 (448D1) | 242 kW |
3 komentáre
juro
A co O kruzok?
A co simeringy na ventiloch?
…
Miro
ako pise juro.. O ring mame kde? :]
‚Komu sa žiada medvedia sila pri rozumnej spotrebe, vhodným kandidátom môže byť 745d.‘ 745d?
Zaujimave, ze podla Vasho hodnotenia ma 7er rovnake jazdne vlastnosti ako napriklad multipla (http://www.autorubik.sk/kupujem-ojazdene-auto/fiat/fiat-multipla-1998-2010-recenzia-a-skusenosti/chapter/3/). Tam nezostava ine ako zatlieskat 😀
Marcel Janco
Každá tabuľka sa vzťahuje pre konkrétnu kategóriu vozidla, tak netreba miešať bmw s multipami. Inými slovami, multiplu posudzovať napr. so scenicom a bmw s audi A8. Ale ako sa hovorí, kto chce psa biť palicu si nájde. Skúste namiesto detinskej kritiky niečo vytvoriť vy. Máte možnosť v sekcii Tvoje auto. Budeme veľmi radi užitočným informáciam.