Imidž, komfort, dynamické motory, jazdné vlastnosti a v neposlednom rade aj relatívne lákavá cena robí z BMW 7 zaujímavú jazdenku. Na druhej strane treba mať na pamäti, že prevádzkové náklady a ceny náhradných dielov a servisu sú rovnako imidžové ako samotné auto. Výhodou je, že štvrtá generácia BMW 7 sa snáď až na prvé ročníky vyznačuje solídnou spoľahlivosťou a životnosťou.
Najčastejšou poruchou býva štrajkujúca elektronika, ktorou je vozidlo doslova prepchané. Týka sa to najmä vozidiel z prvých rokov výroby, kde sa nezriedka vyskytovala porucha ovládania dverových okien, strešného okna, elektrického nastavovanie sedadiel, navigácie, video-tv modulu, parkovacie senzory a pohnevať vedel aj bezkľúčový vstup. Vyskytovalo sa aj kolísanie napätia v sieti následkom čoho prístrojový panel zobrazoval rôzne poruchy, zlyhávala aj komunikácia medzi riadiacimi jednotkami ale najviac problémov spôsoboval systém iDrive. Servisy tak často robili update softvéru, čím sa situácia postupne zlepšovala, ale k zásadnejšiemu zlepšeniu došlo až po facelifte v roku 2005.
Pomerne často sa vyskytuje porucha elektrohydraulického ovládania veka batožinového priestoru, kde zlyháva hydraulická jednotka. Nutná je väčšinou výmena jednotky, čo je dosť drahá a naviac pomerne obtiažna kúpa. Keďže je BMW 7 veľké a hlavne ťažké auto, treba počítať s rýchlejším opotrebovaním brzdových komponentov a pneumatík, obzvlášť ak sa častejšie využíval dynamický potenciál motora. Pomerne často sa vozidlu chveje volant, čo je zdanlivo jednoduchý problém. V skutočnosti však nestačí len veľmi svedomito vyvážiť kolesá, ale treba mať aj nepoškodené (rovné a nezdeformované) brzdové kotúče. Veľmi dôležitý je aj dobrý stav zavesenia predných kolies. Už malá vôla dokáže spôsobiť problémy a trasenie volantu sa nebude dať úplne odstrániť. Pozornosť treba venovať aj stavu chladiacej sústavy. Chladiaca kvapalina totiž pracuje pod značným tlakom, a tak aj malý únik môže znamenať po pár dňoch veľkú stratu, čo pri troche nepozornosti môže viesť až k prehriatiu motora a následným drahým škodám.
Občas sa vyskytujú aj poruchy elektroniky radenia prevodovky, najmä pri prvých ročníkoch 2002-2003. Porucha sa prejavuje hrubším podraďovaním s citeľným rázom, najmä na nižších prevodových stupňoch. Radenie aj podraďovanie musí byť jemné a bez rázov. Podcenenie tohto problému totiž rezultuje do rýchlejšieho opotrebovania komponentov prevodovky. Porucha sa odstraňuje resetovaním (preprogramovaním) RJ prevodovky alebo jej výmenou. Občas sa vyskytuje aj problém s radením rýchlosti, najmä ak vozidlo dlhšie stálo. Problém môže byť v nižšom napätí akumulátora aj napriek naštartovaniu motora. Často pomôže nechať vozidlo chvíľu bežať, následne vypnúť a opätovne naštartovať. Dôležitá je samozrejme aj pravidelná výmena oleja v prevodovke. Z tohto dôvodu je dôležité pri jazdenke skontrolovať aj tento fakt, keďže úkon je pomerne drahý a značná časť motoristov sa spolieha na doživotnú náplň. Pri väčšom nábehu sa vyskytujú aj úniky oleja z prevodovky. Pri dieselových motoroch treba venovať pozornosť najmä stavu vstrekovačov, vyskytujú sa aj problémy s upchatým DPF filtrom a najmä pri 740d aj s rozvodovými reťazami. Vyskytujú sa aj problémy s EGR ventilmi či opotrebovanými turbodúchadlami.
[AdvantagesAndDisadvantages] [Disturbances] [RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | štvordverový sedan |
---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 5029-5179 x 1902 x 1483-1491 |
Rázvor (mm): | 2990-3129 |
Batožinový priestor (l): | 500 |
Pohon: | zadné kolesá |
Objem palivovej nádrže (l): | 88 |