BMW sa stalo v januári 2004 prvou európskou automobilkou, ktorá začala na želanie svoje vozidlá vybavovať head-up displejom v rade 5 (E60). Teraz sa táto technika dočkala farebnosti.
Zobrazenie dôležitých informácií v úrovni očí pomáha vodičom udržať koncentráciu ohľadom diania na vozovke v čo najvyššej miere. Motoristi vďaka head-up displeju nemusia preostrovať z vozovky na prístrojový panel. Podľa výskumov môže tento dej trvať až 1 sekundu, počas ktorej pri rýchlosti 90 km/h prejde celých 25 metrov. Použitie head-up displeja však dobu preostrovania skracuje približne na polovicu.
Nový farebný head-up displej s vysokým rozlíšením ešte viac uľahčuje čítanie zobrazovaných informácií. Vďaka farebnému rozlíšeniu sa vodičom zrozumiteľnejšie zobrazuje viac údajov, popri aktuálnej rýchlosti to sú napríklad aj informácie z navigácie. Virtuálny obraz premietaný na čelné sklo vodič vidí v úrovni svojich očí nad okrajom kapoty vozidla. Oči tak nemusí preostrovať na blízke a vzdialené predmety, jas obrazu sa naviac prispôsobuje intenzite okolitého svetla. Oči si tak na premietaný obraz rýchlejšie zvyknú. Samozrejmosť je aj možnosť zvolenia si premietanej výšky.
Head-up displej je v skutočnosti tvorený displejom umiestneným pod prístrojovou doskou pred štandardnými ukazovateľmi v prístrojovom panely, ktorý je osvetľovaný silným svetelným zdrojom. Obraz displeja sa pomocou sústavy zrkadiel premieta do zorného poľa vodiča. Predné sklo musí byť doplnené o špeciálnu tenkú fóliu, ktorá zaručuje, že výsledný obraz nie je skreslený. Ak by táto fólia chýbala, premietaný obraz by bol kvôli tvaru čelného skla a jeho fyzikálnym vlastnostiam zdvojený.