Interiér X3 pôsobí stroho a taktiež pomerne lacno, obzvlášť vo vozidlách s menším počtom príplatkovej výbavy. K zlepšeniu použitých materiálov a celkovému dojmu z interiéru došlo po modernizácii v roku 2006. Dielenské spracovanie je na slušnej úrovni, škoda len nezriedka sa vyskytujúcich pazvukov. Pochvalu si zaslúži rozmiestnenie a ovládanie prvkov výbavy, ktoré je prehľadné a jednoduché. Pozícia za volantom je veľmi príjemná, obzvlášť na príplatkových sedadlách. Vzadu na tvrdších sedadlách v kombinácii s tvrdším podvozkom je to trocha horšie.
Priestorovo pomerne mohutná X3 patrí iba k priemeru, keďže z dĺžky kabíny značne uberá dlhá predná časť ukrývajúca pohonné ústrojenstvo. Je to daň za čo najlepšie rozloženie hmotnosti, ktoré má výrazný vplyv na skvelé jazdné vlastnosti vozidla. Celkovo však X3-ojka ponúka dostatok miesta na sedenie štyrom bežne stavaným dospelým osobám, pri troche skromnosti sa na kratšie vzdialenosti odvezie aj piaty cestujúci. Za slabinu, hlavne v porovnaní s dnešnými vozidlami, možno považovať menšie množstvo odkladacích priestorov. Naopak batožinový priestor s objemom 480 litrov poteší nejedného chatára. V prípade potreby narastie objem kufra po sklopení zadných sedadiel na solídnych 1560 litrov. Škoda len pomerne ťažšieho výklopného veka a vyššej nakladacej hrany.
Podvozok X3-ojky konštrukčne vychádza z trojkového radu E46. Napriek vyššej stavbe karosérie sa vozidlo vyznačuje naozaj dobrými jazdnými vlastnosťami na klasickej asfaltke a smelo si to rozdá s nejedným o hlavu menším hatchbackom. Rezanie zákrut vysokou rýchlosťou či obdivuhodná stabilita pri rôznych jazdných situáciách však nie je všetko. Daňou za skvelý pocit za volantom je veľmi tvrdé naladenie podvozku, ktorý informuje posádku takmer o každej nerovnosti. Mierne zlepšenie v komforte pruženia došlo po facelifte v roku 2006.
Samotný názov kategórie SAV naznačuje, že rovnako ako pri väčšej X5 je aj v prípade X3 prioritou asfaltová cesta. S poľnou cestou či ľahším terénom si však X3 bez problémov poradí. Ako už z názvu vyplýva, X3 je vozidlo s pohonom oboch náprav. V BMW sa takýto pohon volá xDrive a funguje na princípe viaclamelovej medzinápravovej spojky, uloženej v olejovom kúpeli, ktorá je ovládaná elektro-mechanicky. Celý systém úzko spolupracuje so stabilizačným systémom DSC. Za normálnych okolností posiela na prednú nápravu 40% a na zadnú 60% krútiaceho momentu. V prípade potreby ho dokáže rozdeliť dopredu až 75% dozadu 25% alebo dozadu až 100%. Vďaka úzkemu prepojeniu s DSC a tiež s rôznymi snímačmi napr. natočenia volantu, rýchlosti otáčania kolies atď., dokáže xDrive veľmi rýchlo reagovať na okamžitú situáciu a vhodnou zmenou trakcie jednotlivých náprav (kolies) dokáže eliminovať vzniknutú nedotáčavosť alebo pretáčavosť ešte pred zásahom samotného DSC. Systém je naladený dobre a bežný vodič bude mať pri štandardnom jazdení pocit, akoby jazdil na čistej „zadokolke“. Okrem prvých ročníkov sa systém vyznačuje solídnou spoľahlivosťou. V prvých modeloch mal totiž problém s kratšou životnosťou, čo bolo väčšinou riešené záručnou opravou. Na vine bola značne poddimenzovaná medzinápravová spojka a jej rýchlo opotrebované lamely. Postupne však výrobca systém zdokonaľoval po stránke spoľahlivosti, robustnosti a technickej úrovne. Celkovo je však systém citlivejší na hrubšie zaobchádzanie, najmä ťahanie ťažkých prívesov či divokejšiu jazdu po nespevnených cestách. Samozrejmosťou je aj dodržiavať servisný interval výmeny oleja, približne po 100 000 km.
Riadenie X3-ojky je presné a komunikatívne. Pre športovejšiu jazdu, ktorú X3 s ľahkosťou zvláda, má však pomerne málo strmý prevod. Bežne jazdiacemu motoristovi menej strmé riadenie bude vyhovovať, obzvlášť ak sa s vozidlom častejšie jazdí po nespevnených komunikáciách.
Prednosti a nedostatky
imidž, dizajn po modernizácii |
málo odkladacích priestorov |
kufor a dostatočný rozsah nastavenia sedadiel |
stroho pôsobiaci interiér |
kultivované a výkonné šesťvalce |
slabšia štandardná výbava |
veľmi dobré jazdné vlastnosti na asfaltovej ceste |
vyššia hlučnosť dieselových motorov (viac pred modernizáciou) |
inteligentný pohon 4x4 |
málo strmé riadenie vzhľadom na veľmi dobré jazdné vlastnosti na asfaltke |
presné riadenie a výkonné brzdy |
tvrdé naladenie pruženia podvozku (najmä pred modernizáciou) |
spotreba a dynamika 2,0 d po modernizácii |
Najčastejšie poruchy
hrdzavenie strešných lyžín |
netesnosť alebo rôzne pazvuky (nefunkčnosť) mechaniky otvárania panoramatickej strechy |
nefunkčná klimatizácia - najčastejšou príčinou je kompresor |
chybné tesnenie dverí |
rôzne poruchy elektroniky - občas nefunkčný-zablokovaný CD menič, nefunkčný motorček elektrického ovládania okna, zle fungujúce monitorovanie tlaku v pneumatikách, zriedka poruchy zamykania dverí (zvnútra sa nedá otvoriť) |
občas v rámci záruky rôzne softvérové nedostatky alebo svietenie rôznych kontroliek |
pomerne rýchlo hrdzavejúci nosník na zadnej náprave, náročnejšiu prevádzku prezradia opotrebované púzdra držiakov nosníka |
občas prasknuté vinuté pružiny podvozku |
nadmerné vôle v uložení dvojice spodných ramien prednej nápravy (častejšie využívanie vozidla v teréne) |
úniky oleja - presakuje cez kryt rozvodových reťazí, pri naftových motoroch aj cez chladič stlačeného vzduchu (väčší km nábeh) |
občas chybné zapaľovacie cievky - nerovnomerný chod (benzín, väčší km nábeh) |
zriedka nadmerný úbytok motorového oleja - väčšinou chybné odvetrávanie kľukovej skrine (benzín) |
nefunkčný - zanesený EGR ventil (diesel, najmä 2,0d) |
nefunkčný snímač hmotnosti vzduchu (diesel, hlavne rada M47 a M57) |
nadmerne opotrebovaný dvojhmotný zotrvačník (diesel, väčší km nábeh, náročnejšia prevádzka, najmä štvorvalce) |
občas porucha regulácie lopatiek turbodúchadla, pri starších modeloch aj netesnosť obtoku turbodúchadla (2,0d) |
ulamujúca sa vírivá klapky (3,0d 150 kW) |
netesné vstrekovacie čerpadlo (3,0d 150 kW, väčší km nábeh) |
zriedka prasknuté výfukové zvody (dieselové šesťvalce) |
zatuhnutý regulačný ventil systému Twin Turbo - motor nemá dostatok sily buď v nízkych alebo naopak vo vysokých otáčkach (35d) |
opotrebované vstrekovače - hrubší a nerovnomerných chod motora, slabší ťah (diesel, väčší km nábeh) |
olej prepúšťajúce turbodúchadlo (diesel, väčší km nábeh) |
občas poruchy štartéra či žeraviacich sviečok (diesel) |
upchatý DPF filter (diesel, častejšia jazda na kratšie trasy) |
opotrebované lamely systému xDrive (náročnejšia prevádzka) |
zostarnutý olej v rozdeľovacej prevodovke - vozidlom pri akcelerácii nepríjemne trhá |
opotrebovaná synchronizácia prvého stupňa - horšie radenie (väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebovaný zadný diferenciál - nepríjemné pazvuky |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
3,0d. Motor sa vyznačuje suverénnou dynamikou, skvelou kultúrou chodu a prijateľnou spotrebou. Okrem spomínaného problému s vírivými klapkami, ktoré sú v drvivej väčšine už vymenené sa šesťvalec vyznačuje aj dobrou spoľahlivosťou a robustnosťou. 3,0i. Napriek o niečo vyššej, stále však vzhľadom na podávané výkony rozumnej spotrebe stoja za povšimnutie aj benzínové šesťvalce, obzvlášť trojliter. Poskytuje nadpriemernú dynamiku pri skvelom zvukovom doprovode, aký dokážu vylúdiť len famózne baworácke radové šesťvalce. 2,0d (130 kW). Motor sa vyznačuje kultivovaným chodom, obstojnou dynamikou vyhovujúcou bežne jazdiacim motoristom a poteší aj obstojná spotreba. |
2,0i (110 kW). Motor sám o sebe nie je zlý, len v pomerne ťažkej X3 sú jeho dynamické možnosti značne obmedzené. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
2.0 i | 1995 ccm | N46 B20 B,N46 B20 | 110 kW |
xDrive 20 i | 1995 ccm | N46 B20 B | 110 kW |
2.5 i | 2494 ccm | M54 B25 (256S5) | 141 kW |
2.5 si | 2497 ccm | N52 B25 A | 160 kW |
xDrive 25 i | 2497 ccm | N52 B25 A | 160 kW |
3.0 i xDrive | 2979 ccm | M54 B30 (306S3) | 170 kW |
3.0 si | 2996 ccm | N52 B30 A | 200 kW |
xDrive 30 i | 2996 ccm | N52 B30 A | 200 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
2.0 d | 1995 ccm | M47 D20 (204D4) | 110 kW |
2.0 d | 1995 ccm | N47 D20 A | 130 kW |
xDrive 18 d | 1995 ccm | N47 D20 C | 105 kW |
xDrive 20 d | 1995 ccm | N47 D20 C | 120 kW |
xDrive 20 d | 1995 ccm | N47 D20 C | 130 kW |
3.0 d | 2993 ccm | M57 D30 (306D2) | 150 kW |
3.0 d | 2993 ccm | M57 D30 (306D3) | 160 kW |
3.0 sd | 2993 ccm | M57 D30 (306D5) | 210 kW |
xDrive 30 d | 2993 ccm | M57 D30 (306D3) | 155 kW |
xDrive 30 d | 2993 ccm | M57 D30 (306D3) | 160 kW |
xDrive 35 d | 2993 ccm | M57 D30 (306D5) | 210 kW |
11 komentárov
Peter
Mam novu x3 mal som ji uz v servise ked som schadzal s obrubniku nieco vrzgalo vymenili ramena a spojovacky potom som zistil ze ked idem cez dake spomalovace alebo kolajnice nieco tam dost bucha vyˇenili tlmice a nic sa nezmenilo a este sa mi zda ze auto ma male vybracie skoro na rovnej ceste neviem ci je to ok .
Nepoculi ste nieco z inych zdrojov neviem ci to je ok
Mirec
Navstiv poriadny servis, potom urcite problemy prestanu. mam x3 a nic podobne som na nej nespozoroval. Radsej si ju opravujem sam…
vasil
mam bmw x3 r.v.2008. mam taky problem ked prsi tak v zadu pri zadnych sedackach pod nohami mam mokre koberceky. neviem si rady. pozeral som tesnenia dveri su v poriadku neviem cim to je. za radu vopred dakujem.
Laco
Ja som to riesil Je mozne, ze si si dal robit folie na zadne okna a v tomto pripade sa cele vnutorne tesnenia potrhaju a je nutne ich vymenit idealne za nove a do servisu co sa v BMW vyznaju. Riesil som to u seba a teraz uz je to OK.
rado
treba dat dole oblozenie dverí, zateka to cez odlepenu tlmiacu foliu, treba to odlepiť cele a nalepiť a vsetko, bude ok.
Siso
Podobny Problem som mal audi a6, voda stekala medzi stierace cez kabinovy filter, ktory bolo treba utesjit(tmelom) vzaduza spolujazdcom byvalo dost vody pri dqzdi. Vific problem to zistit.
Ondrej
Mám X3 2 liter diesel rok výroby2007 november.Cele auto je na figu
najprv odislo turbo -este som to niak pochopil ,druhikrát rozvody,to uz viac bolelo 1800eur fuč,potom prekvapenie vstriky a z s tym aj čerpadlo dalšich 1700.-a aby to nestacilo este raz rozvod /dalši retaz sa pretrhol/ a ked uz sa to sere tak aj spojka v haji dalsich 2600´.
Pritom bolo servisované v Tempuse v Kosiciach /nasrat sa im do ruky naftovy filter originel sme uz menili v inom servise po 110 000km –
marian
mam x3 2d a mam problem zo startovanim odstavim auto toci a nenastartuje poradte raz nasartuje raz nie niekedy aj na niekolko krat nastartuje
Vito
Na vine je palivove čerpadlo. Nie vždy po otočení kluča nabehne a potom zbytočne je štartovať vybíja sa baterka..Treba počúvať pri otočení kľuča do 1 polohy ak nabehlo čerpadlo počuť ho v zadu vpravo potom auto naštartuje. Takto to funguje hlavne v zime je to nepohodlne ale da sa existovať. Riešenie výmena čerpadla
mclp
R
vasil
mam bmw 3liter 286k amam taky problem auto na zaciatku pomali zrichluje az ked je nad 2500otacok tak potom zrichluje neviem cim to je pri takychto konoch. za informaciu vopred dakujem