Základ benzínovej motorovej ponuky predstavuje štvorvalec 2,0 i s výkonom 110 kW. Vybavený je štvorventilovou technikou s pokrokovým časovaním a zdvihom ventilov. Benzínový dvojliter sa vyznačuje tichou a kultivovanou prevádzkou, svojou dynamikou však vyhovie len menej náročným motoristom. Predsa len viac ako 1,7 tony pohotovostnej hmotnosti v kombinácii s robustnou karosériou robí svoje. Pri snahe o svižnejšie jazdenie alebo rýchlejšie obiehanie je tak potrebné udržiavať motor vo vyšších otáčkach, čo sa samozrejme odráža na vyššej spotrebe. Tá sa dá pri bežnom tempe udržať okolo 9-10 litrov.
Podstatne dynamickejšie jazdenie s potrebnou dávkou rezervy pri predbiehaní poskytujú šesťvalcové motory, najmä výkonnejší trojliter. Okrem veľmi slušnej dynamiky vynikajú baworácke šesťvalce aj v kultivovanosti a zvukovom prejave. Spotreba sa pri troche snahu pohybuje okolo 10-11 litrov, pri častejšom využívaní dynamického potenciálu motora nie je problém atakovať ani 15 a viac litrovú hranicu. Benzínové motory sa všeobecne vyznačujú veľmi solídnou spoľahlivosťou, iba občas sa vyskytne nefunkčná zapaľovacia cievka (nepravidelný chod motora) alebo spoločne aj pre dieselové verzie nefunkčný termostat chladenia.
V oveľa väčšej miere ako benzínové motory sú zastúpené dieselové agregáty. Do roku 2007 tvoril základ dvojliter radu M47 s výkonom 110 kW. V menšej trojke poskytuje dostatok dynamiky aj na svižné jazdenie, vo väčšej a hlavne ťažšej X3-ojke je jeho prejav o poznanie laxnejší. Slabšia je hlavne dynamika v nižších otáčkach a dynamické limity výraznejšie cítiť aj pri akcelerácii vo vyšších rýchlostiach. Svojou dynamikou tak motor vyhovie skôr pokojnejším vodičom. Z dnešného pohľadu sa trocha slabšie javí odhlučnenie a taktiež spotreba, ktorá sa pohybuje v priemere okolo 8 litrov. Z pohľadu spoľahlivosti si agregát nevedie zle, najčastejšou poruchou sa javí zanesený EGR ventil a pri častejšej jazde v meste alebo na kratšie trasy aj štrajkujúci DPF filter.
V polovici roka 2007 nastúpila úplne nová generácia motora 2,0 d s označením N47, ktorá po novom dostala celohliníkovú konštrukciu a dve výkonové verzie 130 kW a neskôr 105 kW. Motor sa vyznačuje lepším záťahom najmä v spodnom otáčkovom spektre, kultivovaným chodom a približne o liter nižšou spotrebou ako predchodca. Zle si nevedie ani v spoľahlivosti, aj keď oproti predchodcovi sa častejšie vyskytuje problém s chrastiacimi rozvodovými reťazami. Tie sú dve a sú umiestnené na strane zotrvačníka motora. To znamená, že pri ich výmene je nutné vymontovať motor, čo je pomerne prácna a drahá záležitosť.
Radosť v podobe kultivovaného chodu a krásneho ťahu už od nízkych otáčok robia v X3 radové dieselové šesťvalce. Oproti iným modelom BMW sú však o niečo horšie utlmené, čo pri ich športovo znejúcom hučaní bude málokomu prekážať. Radový šesťvalec 3,0d (150 kW) trpel v začiatkoch s problémom uvoľnených vírivých klapiek v saní, ktoré sa mohli dostať (nasať) do valca motora a podľa veľkosti úlomku narobiť až fatálne poškodenie motora. Modifikovaná verzia so 160 kW týmto neduhom už netrpela, keďže dostala modifikované uchytenie klapiek. Pri dieselových šesťvalcoch sa občas vyskytujú prasknuté zvody výfukového potrubia. Pri 3,0 sd twin turbo, ktorý prepĺňala dvojica rôzne veľkých turbodúchadiel, vedela niekedy zatuhnúť pneumatická regulácia prepúšťacieho systému. Prejavilo sa to stratou ťahu buď v malých alebo veľkých otáčkach.
Prevodovky sú väčšinou šesťstupňové manuálne alebo päť neskôr šesťstupňové automatické s názvom Steptronic. Manuálne prevodovky majú krátke dráhy, sú presné, ale občas kladú pri preraďovaní väčší odpor. Ak je tuhosť radenia výrazná najmä na prvom stupni, môže to byť následok opotrebovanej synchronizácie. Automatické prevodovky boli celkom spoľahlivé, ale v spojení so silnými šesťvalcovými dieselmi mali dosť práce. Týka sa to najmä staršej päťstupňovej automatiky od GM, montovanej v prvých ročníkoch, ktorá v spojení s 3,0 d nezriedka skolabovala. Nový šesťstupňový automat od nemeckého výrobcu ZF si v pohode poradil aj s 580 Nm – 3,0 sd a vyznačuje sa veľmi dobrou spoľahlivosťou. Samozrejmosťou je pravidelná výmena prevodového oleja.
Prednosti a nedostatky
imidž, dizajn po modernizácii |
málo odkladacích priestorov |
kufor a dostatočný rozsah nastavenia sedadiel |
stroho pôsobiaci interiér |
kultivované a výkonné šesťvalce |
slabšia štandardná výbava |
veľmi dobré jazdné vlastnosti na asfaltovej ceste |
vyššia hlučnosť dieselových motorov (viac pred modernizáciou) |
inteligentný pohon 4x4 |
málo strmé riadenie vzhľadom na veľmi dobré jazdné vlastnosti na asfaltke |
presné riadenie a výkonné brzdy |
tvrdé naladenie pruženia podvozku (najmä pred modernizáciou) |
spotreba a dynamika 2,0 d po modernizácii |
Najčastejšie poruchy
hrdzavenie strešných lyžín |
netesnosť alebo rôzne pazvuky (nefunkčnosť) mechaniky otvárania panoramatickej strechy |
nefunkčná klimatizácia - najčastejšou príčinou je kompresor |
chybné tesnenie dverí |
rôzne poruchy elektroniky - občas nefunkčný-zablokovaný CD menič, nefunkčný motorček elektrického ovládania okna, zle fungujúce monitorovanie tlaku v pneumatikách, zriedka poruchy zamykania dverí (zvnútra sa nedá otvoriť) |
občas v rámci záruky rôzne softvérové nedostatky alebo svietenie rôznych kontroliek |
pomerne rýchlo hrdzavejúci nosník na zadnej náprave, náročnejšiu prevádzku prezradia opotrebované púzdra držiakov nosníka |
občas prasknuté vinuté pružiny podvozku |
nadmerné vôle v uložení dvojice spodných ramien prednej nápravy (častejšie využívanie vozidla v teréne) |
úniky oleja - presakuje cez kryt rozvodových reťazí, pri naftových motoroch aj cez chladič stlačeného vzduchu (väčší km nábeh) |
občas chybné zapaľovacie cievky - nerovnomerný chod (benzín, väčší km nábeh) |
zriedka nadmerný úbytok motorového oleja - väčšinou chybné odvetrávanie kľukovej skrine (benzín) |
nefunkčný - zanesený EGR ventil (diesel, najmä 2,0d) |
nefunkčný snímač hmotnosti vzduchu (diesel, hlavne rada M47 a M57) |
nadmerne opotrebovaný dvojhmotný zotrvačník (diesel, väčší km nábeh, náročnejšia prevádzka, najmä štvorvalce) |
občas porucha regulácie lopatiek turbodúchadla, pri starších modeloch aj netesnosť obtoku turbodúchadla (2,0d) |
ulamujúca sa vírivá klapky (3,0d 150 kW) |
netesné vstrekovacie čerpadlo (3,0d 150 kW, väčší km nábeh) |
zriedka prasknuté výfukové zvody (dieselové šesťvalce) |
zatuhnutý regulačný ventil systému Twin Turbo - motor nemá dostatok sily buď v nízkych alebo naopak vo vysokých otáčkach (35d) |
opotrebované vstrekovače - hrubší a nerovnomerných chod motora, slabší ťah (diesel, väčší km nábeh) |
olej prepúšťajúce turbodúchadlo (diesel, väčší km nábeh) |
občas poruchy štartéra či žeraviacich sviečok (diesel) |
upchatý DPF filter (diesel, častejšia jazda na kratšie trasy) |
opotrebované lamely systému xDrive (náročnejšia prevádzka) |
zostarnutý olej v rozdeľovacej prevodovke - vozidlom pri akcelerácii nepríjemne trhá |
opotrebovaná synchronizácia prvého stupňa - horšie radenie (väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebovaný zadný diferenciál - nepríjemné pazvuky |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
3,0d. Motor sa vyznačuje suverénnou dynamikou, skvelou kultúrou chodu a prijateľnou spotrebou. Okrem spomínaného problému s vírivými klapkami, ktoré sú v drvivej väčšine už vymenené sa šesťvalec vyznačuje aj dobrou spoľahlivosťou a robustnosťou. 3,0i. Napriek o niečo vyššej, stále však vzhľadom na podávané výkony rozumnej spotrebe stoja za povšimnutie aj benzínové šesťvalce, obzvlášť trojliter. Poskytuje nadpriemernú dynamiku pri skvelom zvukovom doprovode, aký dokážu vylúdiť len famózne baworácke radové šesťvalce. 2,0d (130 kW). Motor sa vyznačuje kultivovaným chodom, obstojnou dynamikou vyhovujúcou bežne jazdiacim motoristom a poteší aj obstojná spotreba. |
2,0i (110 kW). Motor sám o sebe nie je zlý, len v pomerne ťažkej X3 sú jeho dynamické možnosti značne obmedzené. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
2.0 i | 1995 ccm | N46 B20 B,N46 B20 | 110 kW |
xDrive 20 i | 1995 ccm | N46 B20 B | 110 kW |
2.5 i | 2494 ccm | M54 B25 (256S5) | 141 kW |
2.5 si | 2497 ccm | N52 B25 A | 160 kW |
xDrive 25 i | 2497 ccm | N52 B25 A | 160 kW |
3.0 i xDrive | 2979 ccm | M54 B30 (306S3) | 170 kW |
3.0 si | 2996 ccm | N52 B30 A | 200 kW |
xDrive 30 i | 2996 ccm | N52 B30 A | 200 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
2.0 d | 1995 ccm | M47 D20 (204D4) | 110 kW |
2.0 d | 1995 ccm | N47 D20 A | 130 kW |
xDrive 18 d | 1995 ccm | N47 D20 C | 105 kW |
xDrive 20 d | 1995 ccm | N47 D20 C | 120 kW |
xDrive 20 d | 1995 ccm | N47 D20 C | 130 kW |
3.0 d | 2993 ccm | M57 D30 (306D2) | 150 kW |
3.0 d | 2993 ccm | M57 D30 (306D3) | 160 kW |
3.0 sd | 2993 ccm | M57 D30 (306D5) | 210 kW |
xDrive 30 d | 2993 ccm | M57 D30 (306D3) | 155 kW |
xDrive 30 d | 2993 ccm | M57 D30 (306D3) | 160 kW |
xDrive 35 d | 2993 ccm | M57 D30 (306D5) | 210 kW |
11 komentárov
Peter
Mam novu x3 mal som ji uz v servise ked som schadzal s obrubniku nieco vrzgalo vymenili ramena a spojovacky potom som zistil ze ked idem cez dake spomalovace alebo kolajnice nieco tam dost bucha vyˇenili tlmice a nic sa nezmenilo a este sa mi zda ze auto ma male vybracie skoro na rovnej ceste neviem ci je to ok .
Nepoculi ste nieco z inych zdrojov neviem ci to je ok
Mirec
Navstiv poriadny servis, potom urcite problemy prestanu. mam x3 a nic podobne som na nej nespozoroval. Radsej si ju opravujem sam…
vasil
mam bmw x3 r.v.2008. mam taky problem ked prsi tak v zadu pri zadnych sedackach pod nohami mam mokre koberceky. neviem si rady. pozeral som tesnenia dveri su v poriadku neviem cim to je. za radu vopred dakujem.
Laco
Ja som to riesil Je mozne, ze si si dal robit folie na zadne okna a v tomto pripade sa cele vnutorne tesnenia potrhaju a je nutne ich vymenit idealne za nove a do servisu co sa v BMW vyznaju. Riesil som to u seba a teraz uz je to OK.
rado
treba dat dole oblozenie dverí, zateka to cez odlepenu tlmiacu foliu, treba to odlepiť cele a nalepiť a vsetko, bude ok.
Siso
Podobny Problem som mal audi a6, voda stekala medzi stierace cez kabinovy filter, ktory bolo treba utesjit(tmelom) vzaduza spolujazdcom byvalo dost vody pri dqzdi. Vific problem to zistit.
Ondrej
Mám X3 2 liter diesel rok výroby2007 november.Cele auto je na figu
najprv odislo turbo -este som to niak pochopil ,druhikrát rozvody,to uz viac bolelo 1800eur fuč,potom prekvapenie vstriky a z s tym aj čerpadlo dalšich 1700.-a aby to nestacilo este raz rozvod /dalši retaz sa pretrhol/ a ked uz sa to sere tak aj spojka v haji dalsich 2600´.
Pritom bolo servisované v Tempuse v Kosiciach /nasrat sa im do ruky naftovy filter originel sme uz menili v inom servise po 110 000km –
marian
mam x3 2d a mam problem zo startovanim odstavim auto toci a nenastartuje poradte raz nasartuje raz nie niekedy aj na niekolko krat nastartuje
Vito
Na vine je palivove čerpadlo. Nie vždy po otočení kluča nabehne a potom zbytočne je štartovať vybíja sa baterka..Treba počúvať pri otočení kľuča do 1 polohy ak nabehlo čerpadlo počuť ho v zadu vpravo potom auto naštartuje. Takto to funguje hlavne v zime je to nepohodlne ale da sa existovať. Riešenie výmena čerpadla
mclp
R
vasil
mam bmw 3liter 286k amam taky problem auto na zaciatku pomali zrichluje az ked je nad 2500otacok tak potom zrichluje neviem cim to je pri takychto konoch. za informaciu vopred dakujem