Pri poruchách resp. chybách modelu sa pomerne často možno stretnúť s hrdzavením strešných lyžín, problémy vie narobiť aj panoramatická strecha. Vyskytuje sa jej netesnosť alebo rôzne pazvuky (nefunkčnosť) mechaniky otvárania strechy. Pohnevať vie aj nefunkčná klimatizácia (najčastejšou príčinou je nefunkčný kompresor klimatizácie), tesnenie dverí, občas sa môže vyskytnúť nefunkčný-zablokovaný CD menič, nefunkčný motorček elektrického ovládania okna, zle fungujúce monitorovanie tlaku v pneumatikách, či veľmi zriedkavo poruchy zamykania dverí (zvnútra sa nedá otvoriť). Občas (väčšinou v záruke) sa riešili rôzne softvérové nedostatky, či už navigácie, alebo svietenia rôznych kontroliek. Na zadnej náprave pomerne rýchlo hrdzavie nosník, náročnejšiu prevádzku zase prezradia opotrebované púzdra držiakov nosníka. Zrejme tvrdé naladenie podvozka je hlavnou príčinou, že niekedy prasknú vinuté pružiny. Ani predná náprava nepatrí medzi najodolnejšie. Predný záves typu McPherson je doplnený dvojicou spodných ramien, ktoré však pri častejšom terénnom využívaní vozidla vykazujú nadmerné vôle v uložení. S počtom najazdených kilometrov stúpa aj intenzita únikov motorového oleja. Najčastejšie presakuje cez kryt rozvodových reťazí, pri naftových motoroch aj cez chladič stlačeného vzduchu (intercooler).
Benzínové motory sa vyznačujú solídnou spoľahlivosťou, len občas sa vyskytnú chybné zapaľovacie cievky – nerovnomerný chod (hlavne pri väčšom kilometrovom nájazde). Veľmi zriedka sa vyskytol aj nadmerný úbytok motorového oleja, ktorý je väčšinou spôsobený chybným odvetrávaním kľukovej skrine. Pri dieselových motoroch sa vyskytuje nefunkčný – zanesený EGR ventil (najmä 2,0d), nefunkčný snímač hmotnosti vzduchu – MAF senzor (hlavne rada M47 a M57). Vyšší počet kilometrov alebo náročnejšiu prevádzku prezrádza nadmerne opotrebovaný dvojhmotný zotrvačník (najmä štvorvalce). Objavuje sa tiež porucha regulácie lopatiek turbodúchadla (20d), či pri starších modeloch aj netesnosť obtoku turbodúchadla. Pri šesťvalcových dieseloch (150 kW) vedelo okrem ulamujúcej sa vírivej klapky pohnevať pri väčšom množstve kilometrov aj netesné vstrekovacie čerpadlo. Zriedka sa môžu pri dieselových šesťvalcoch vyskytnúť prasknuté výfukové zvody. Pri 35d sa môže objaviť zatuhnutý regulačný ventil systému Twin Turbo-vtedy motor nemá dostatok sily buď v nízkych alebo naopak vo vysokých otáčkach. Pri väčšom kilometrovom nábehu sa častejšie vyskytujú opotrebované vstrekovače (hrubší a nerovnomerných chod motora, slabší ťah) či olej prepúšťajúce turbodúchadlo. Občas sa vyskytnú aj poruchy štartéra či žeraviacich sviečok. Skôr či neskôr potrápi majiteľov dieselových motorov upchatý DPF filter, ktorý je štandardom od septembra 2005. Problém sa vo zvýšenej miere vyskytuje najmä pri vozidlách ktoré jazdia častejšie v meste (na kratšie trasy), kde sa filter nestihne regenerovať. Pri zanesenom DPF-ku prechádza motor do núdzového režimu a je nutná regenerácia alebo výmena v odbornom servise.
V prípade verzii xDrive treba skontrolovať funkčnosť systému-opotrebovanie lamiel, čo sa stáva najmä ak bolo vozidlo značne namáhané. Ak s vozidlom pri akcelerácii nepríjemne trhá, môže byť na príčine zostarnutý olej v rozdeľovacej prevodovke, preto sa odporúča už pri prvých príznakoch olej vymeniť. Pri vozidlách s väčším počtom kilometrov sa môže vyskytnúť horšie radenie prvého stupňa, čo spôsobuje opotrebená synchronizácia prvého stupňa. Pozor si treba dať aj na stav zadného diferenciálu, ktorý pri nadmernom opotrebovaní vydáva nepríjemné pazvuky.
[AdvantagesAndDisadvantages] [Disturbances] [RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | päťdverové SAV |
---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4565-4570 x 1855 x 1675 |
Rázvor (mm): | 2795 |
Batožinový priestor (l): | 480 |
Pohon | všetky štyri kolesá (xDrive) |
Objem palivovej nádrže (l): | 67 |