BMW X5 občas trápia rôzne problémy doplnkovej výbavy a elektroniky – chybná navigácia, nefunkčný parkovací systém – PDC (Park Distance Control), chybný displej, nefunkčné centrálne zamykanie alebo nefunkčné el. ovládanie – spadnutie okna na niektorých dverách, atď. Občas zlyhá akumulátor a to najmä v zime, xenónové svetlomety majú tiež nižšiu živostnosť a niekedy je nutná ich komplet výmena. Pozor si treba dať aj na tesnenie okolo šíbra ak je ním vozidlo vybavené, kde sa môže vyskytnúť zatečenie a poškodenie ovládania, stačí pretesniť novou gumou. Občas sa vyskytujú vibrácie volantu hlavne z dôvodu veľkej citlivosti riadenia na vyváženie pneumatík. Pri veľkom počte kilometrov treba počítať s vôľami v zavesení náprav, hučiacimi ložiskami v kolesách a občas vypovie službu aj elektrický kompresor plniaci vzduchom pružiace mechy na zadnej náprave. V prípade automatickej prevodovky, kedy je len zriedka využívaná parkovacia brzda môže časom dôjsť k jej obmedzenej funkčnosti. Pri manuálnej prevodovke sa občas vyskytuje vysoké opotrebovanie spojky najmä ak sa vozidlom jazdí častejšie mimo cesty alebo ťahajú ťažké prívesy.
Pri benzínových motoroch môže občas hnevať termostat, zriedka sa vyskytuje aj porucha indukčnej zapaľovacej cievky, čo prezrádza nepravidelný chod motora. Veľmi zriedka môže znehybniť vozidlo (nenaštartujete) porucha snímača vačkového hriadeľa na motore.
V prípade dieselového motora pozor na pravidelnosť chodu. Kolísanie otáčok, zdĺhavejšie štartovanie za studena alebo hrubší chod prezrádzajú nadmerne opotrebované vstrekovače, ktorých výmena je pomerne nákladná a prácna záležitosť. Zdĺhavejšie štartovanie najmä v zime má väčšinou na svedomí slabý akumulátor alebo nefunkčné žeraviace sviečky. V prvých modeloch sa mohlo vyskytnúť aj netesné vstrekovacie čerpadlo, načo však výrobca reagoval zvolávacou akciou. Pozornosť treba venovať aj stavu turbodúchadla, najmä v modeloch vyrobených v roku 2001 (pískanie, slabší ťah, zvýšená spotreba oleja a nadmerné dymenie).
Do konca roka 2003 sa vyskytovala aj porucha uvoľnenia a nakoniec nasatia komponentov swirl klapiek do sacieho potrubia. Ak sa dostanú za behu motora do jeho útrob, hrozí jeho vážne poškodenie. Pri šesťvalcoch si treba skontrolovať aj zvody výfukového potrubia, ktoré môžu občas prasknúť. Hlavne v prvých ročníkoch sa vyskytoval v kombinácii s dieselovým motorom chybný ventilátor chladenia, čo v prípade zanedbania vedie k prehrievaniu a následne poškodeniu motora (tesnenie, hlava). V prípade dieselov prezrádza slabší ťah motora väčšinou nefunkčný snímač hmotnosti vzduchu.
[AdvantagesAndDisadvantages] [Disturbances] [RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | päťdverové SUV |
---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4667 x 1872 x 1707-1760 |
Rázvor (mm): | 2820 |
Batožinový priestor (l): | 465/1550 |
Pohon | všetky kolesá |
Objem palivovej nádrže (l): | 93 |