Základ benzínovej ponuky tvorí štvorvalec 1,6 16V s výkonom 83 kW pri 6400 ot/min a krútiacim momentom 153 Nm pri 4200 ot/min (resp. po modernizácii 91 kW/6200 a 154 Nm/4200). Napriek modernej konštrukcii a slušným výkonovým parametrom je jeho dynamika len priemerná. Na vine sú pomerne dlhé prevody a tiež pohotovostná hmotnosť vozidla (takmer 1,3 tony). Pre svižnejšiu akceleráciu je tak potrebné motor udržiavať v hornej polovici otáčkového spektra. Vo vyšších otáčkach ale nemá práve najtichšiu zvukovú kulisu a pomerne výrazne rastie aj spotreba. Tá sa pri bežnom jazdení pohybuje okolo 7,5-8 litrov, pri diaľničných rýchlostiach či jazde v meste stúpa až k 9 litrom.
Podstatne univerzálnejší je väčší motor 1,8 s výkonom 104 kW pri 6200 ot/min a krútiacim momentom 176 Nm pri 3800 ot/min. Obstojne akceleruje aj z nižších otáčok a poskytuje dostatok dynamiky pre bežné jazdenie aj s plne obsadeným vozidlom. Najlepšie sa cíti v stredných otáčkach, do vyšších sa zbiera trocha pomalšie a taktiež reakcia na zošliapnutie akcelerátora by mohla byť akčnejšia. Rovnako ako v prípade menšej 1,6 aj tento motor je vybavený len päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Spotreba sa pri bežnom jazdení pohybuje medzi 7-8 litrami.
Oba motory pochádzajú od sesterskej fabriky Opel, kde nesú označenie Ecotec a používa ich napr. aj Insignia. Obsahujú variabilné časovanie sacích aj výfukových ventilov, sacie potrubie s premenlivou dĺžkou a vyznačujú sa primeranými servisnými nákladmi a dobrou spoľahlivosťou.
V roku 2012 sa objavil v ponuke aj preplňovaný motor 1,4 Turbo s výkonom 103 kW a krútiacim momentom 200 Nm (taktiež pôvodom Opel). V spodných otáčkach je jeho ťah trocha nevýrazný, výraznejšie ožíva nad 2000 ot/min, kedy ponúkne plynulý záťah a slušnú porciu dynamiky. Na veľmi dobrej úrovni je kultivovanosť a odhlučnenie, viac hluku preniká do interiéru až vo vyšších otáčkach. Spotreba je výraznejšie závislá na jazdnom štýle. Pri pokojnejšom jazdení sa pohybuje okolo 6,5 litra, v praxi je však reálnejší priemer okolo 8 litrov a pri dynamickejšom jazdením stúpa aj nad 10 litrov.
Do roku 2012 bol k dispozícií len jeden dieselový motor 2,0 VCDi. Dodával sa v dvoch výkonových verziách (110 kW pri 4000 ot/min a 320 Nm pri 2000 ot/min resp. 92 kW/300 Nm) a pochádzal od talianskej firmy VM Motori. Poskytuje aj v slabšej verzii dostatok dynamiky pre svižné jazdenie, spotreba sa pohybuje v priemere okolo 6,5 litra (okolo 7 litrov s automatom). Slabšou stránkou motora je výraznejší turboefekt pod 1800 ot/min, ktorý ešte zvýrazňuje použitie len päťstupňovej prevodovky s pomerne dlhým prevodom. Jeho silnou stránkou nie je ani odhlučnenie a kultivovanosť, čo sa najviac prejavuje pri nezahriatom motore alebo vyšších otáčkach.
V roku 2011 nahradil 2,0 VCDi úplne nový motor pochádzajúci z koncernu Fiat, ktorý dosahuje výkon 120 kW a krútiaci moment 360 Nm. Okrem zlepšenia dynamických parametrov sa zlepšila kultúra chodu, o niečo sa zmenšil aj turboefekt a zmena nastala aj v prevodovke, kde po novom je použitá šesťstupňová manuálna. Spotreba sa v priemere pohybuje okolo 6 litrov nafty.
Zaujímavým dieselovým motorom je aj 1,7 VCDi pochádzajúci z fabriky Opel, ktorý disponuje výkonom 96 kW a krútiacim momentom 300 Nm. Poskytuje vozidlu dostatok dynamiky aj na rýchlejšiu jazdu, oproti väčšiemu dvojlitru sa vyznačuje menším turboefektom v spodných otáčkach, jemnejším prejavom a spotreba sa pohybuje v priemere okolo 5,5 litra.
Motory spolupracujú najčastejšie s manuálnou prevodovkou. V spojení s motormi 1,6i, 1,8i a 2,0 VCDi (92 a 110 kW) má päť stupňov s motormi 1,7 VCDi, 2,0 VCDi (120 kW) a 1,4 Turbo sú prevodovky šesťstupňové. Radenie je priemerne presné s trocha gumeným chodom, zmenu prevodových stupňov však spríjemňuje kratšia páka s robustnou hlavicou. Na želanie bola k motorom 1,8i a 2,0 VCDi aj automatická šesťstupňová prevodovka s hydrodynamickým meničom s možnosťou manuálneho radenia. Automat je na dnešné pomery dosť pomalý a svojim prejavom vyhovie skôr pokojnejšie jazdiacim motoristom.
Prednosti a nedostatky
dizajn karosérie (najmä verzia sedan) |
pánty veka kufra obmedzujú jeho využitie (sedan) |
dizajn interiéru |
príliš krátka lakťová opierka |
bohatá základná výbava |
pomalšia automatická prevodovka |
obstojná priestorová ponuka |
výraznejší turboefekt pod 1800 ot/min (2,0 VCDi) |
citlivé, presné riadenie so slušnou spätnou väzbou |
one-touch ovládanie okien len pri spúšťaní |
vyvážené jazdné vlastnosti |
letargický motor 1,6i v nižších otáčkach |
priaznivé ceny jazdeniek |
nevhodne umiestnené otočné ovládače na stredovom paneli |
chýbajúce niektoré prvky výbavy (napr. xenónové svetlomety...) |
Najčastejšie poruchy
praskanie žiaroviek v predných svetlometoch |
pískanie bŕzd |
praskajúca palivová hadička (benzínové motory, zvolávacia akcia) |
prasknutý zvar akumulátora (zvolávacia akcia) |
zhrdzavený nosník motora (kvapkanie kyseliny z akumulátora) |
svietiaca kontrolka airbagu - poškodené káble, nový software |
vŕzgajúce sedadlo - demontovať premazať |
porucha autorádia alebo chrastenie v reproduktoroch |
nefunkčný EGR ventil (benzín) |
občas problémy s regulátorom napätia (benzín |
priesaky alebo vyššia spotreba motorového oleja (benzín, väčší km nábeh) |
občas problémy s riadiacou elektronikou motora (benzín) |
nadmerne opotrebované vstrekovače common-rail - nerovnomerný a hlučnejší chod motora, horší štart (diesel, väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebované turbodúchadlo (diesel, väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - zvýšené vibrácie, zvuk na voľnobehu, trhavý rozjazd, nadmerná hlučnosť pri akcelerácii z nižších otáčok (diesel hlavne 2,0 VCDi 92 a 110 kW, väčší km nábeh) |
predčasne upchatý DPF filter (nedostatočná regenerácia) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,8 16V (104 kW). Benzínový motor pracujúci napr. aj v Opel Insignia sa vyznačuje kultivovaným chodom, ochotou akcelerovať aj z nižších otáčok a solídnou pružnosťou v stredných otáčkach. Spotreba sa pohybuje v rozumných medziach, na zníženie prevádzkových nákladov je možnosť prestavby na alternatívny pohon LPG. Výhodou tejto motorizácie je aj nižšia cena jazdenky, obvykle menší počet najazdených kilometrov a vozidlo je s týmto motorom citeľne agilnejšie pri svižnejšej jazde po kľukatých okresných cestách. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.4 | 1362 ccm | LUJ | 103 kW |
1.4 | 1398 ccm | A 14 XER,LDD | 74 kW |
1.4 | 1398 ccm | A 14 NET | 103 kW |
1.6 | 1598 ccm | F16D3,LXV,LXT | 80 kW |
1.6 | 1598 ccm | F16D4 | 83 kW |
1.6 | 1598 ccm | F16D4,LDE | 91 kW |
1.8 | 1796 ccm | 2H0,F18D4 | 104 kW |
1.8 LPG | 1796 ccm | F18D4 | 104 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.7 D | 1686 ccm | LUD | 96 kW |
1.7 TD | 1686 ccm | A 17 DTE | 81 kW |
1.7 TD | 1686 ccm | LUD | 96 kW |
2.0 CDI | 1991 ccm | Z 20 S1 | 92 kW |
2.0 CDI | 1991 ccm | Z 20 S1,Z 20 DMH,LLW | 110 kW |
2.0 CDI | 1998 ccm | Z 20 D1,LNP | 120 kW |
2.0 TD | 1998 ccm | LNP | 120 kW |
23 komentárov
Mário
Mam Cruza 4/2011 1,6 91Kw, po roku a najazdeni 27 000km niesom s tym autom spokojny, piskaju strasne brzdy, v servise to urobili ale opäť po dvoch dňoch sa to prejavilo, niečo v prednej náprave hrká celý čas počas jazdy, v servise to pozreli a povedal že su zničene čapy, čo dali na reklamaciu tak som zvedavy ako to vyriešia, spotrebu mam primernu 9 litrov čo je strašne veľa nato že jazdim ekonomicky a preradujem podla ukazovatela, a jazdim aj dlhsie trasy. Vela veci v aute hrká,spiatočka mi ide tažko zaradiť. Celkovo niesom s tym autom spokojny a ide na predaj len čo sa vyriešia problemy.
Martin
Zdravim, chcel by som sa spytat, ci sa podarilo doriesit nieco s tymi capmi, mam Cruze, 1.8 16V, kupoval som nedavno, mam 1300km a predok mi dost hrkoce, vo fancar mi povedali,ze tam ziadna vola nie je, ale aj tak sa mi to nezda, nove auto nema co hrkotat, velmi pekne vopred dakujem za info 🙂 Martin
miro
nejazdi podla ukazovatela to je blud a budes mat nizsiu spotrebu. ja mam tiez to iste auto a spotrebu mam 7.
Johny
Ja mam Cruza 2010 2,0 VCDI a som s tym autom spokojny,brzdy mi vobec nepiskaju,do servisu chodim iba na prehliadky na prednej naprave mi nehrka nic.Spotrebu mam v priemere 7,3 litra ale jazdim iba velmi kratke trasy a mesto.Na aute mi nehrka nic aspon som nic nespozoroval.Spuatocka mi ide tak ako ma a radi sa lahko.Celkovo som s tym autom spokojny a na predaj urcite nepojde.
peter
Zdravim….mam CRUZE 2.0Diesel 120kw 163ps..rok 2012..mam 22000km, jazdim dlhe trasy do zahranicia, a auto je fantasticke…..spotrebou sa zmestim do 6 l, a davam mu co sa mu patri dat……
Nic nehrka, prevodovka ide krasne…..
Dusan
mal som moznost odjazit s Cruzeom asi 1000km, ale tak neiste auto som nezazil. Kupovane ako nove, malo ani 1000 km. Nad rychlost 120km/h velmi nervozne, pokial je co i len trosku krivsia cesta I. triedy. Plecharina hrozna, tenka, vrzganie z interieru aj napravy vpredu. Tazky diesel na toto auto, ponara sa predok. Kufrova kapota nebola ani potiahnuta vyplnou.
Motor 2,0 turbodiesel je pecka motor, ale nie pre toto auto. A malicky volant, nekomunikativne riadenie. Mix auta, ktory vzajomne nesedi. To je moj nazor.
lubo
mam cruza 1,6 91kw od juna 2012. zatial vsetko ok.spotreba zatial velka. po vymene oleja by mala ist dole.nic nehrka,neklepe.
Branislav
Mám Cruze 1,6 (91kw) už dva roky a skutočne s ním nemám žiaden problém. Jazdím striedavo mesto a mimo mesta, ale viac v meste a spotrebu mám 8,5 litra čo je pohoda a mám v tom splyňovať tak to neriešim. Nič nehrká, predná náprava OK, žiarovky som vymenil za kvalitné a mám ich pol roka a zatiaľ svietia. Jediné čo je „problém“, že občas, skutočne len občas zapíska slabúčko brzda čo je pre mňa nepodstatná hlúposť. Ináč spokojnosť.
turbo
preboha uvedomte sa ze pochvalovat auto ze na nom nic nehrka po 22.000km je trosku scestne. Ja som mal tri felicie co mali cez 300.000km a nehrkala ani jedna, cudne ze ? Teraz mam 2005ku nepoviem ake auto co atakuje 200.000km a tiez nehrka plus mam Sharan z roku 2001 a cuduj sa svete, spiatocka sa radi ako nova a tiez nehrka. Ten Sharan mal najazdenych 280.000km za prve tri roky zivota…
co su to za kraviny chvalit tragac ze na nom nic nehrka po 22.000km pripadne ze ho mas od roku 2012 a ze je to fasa auto ? To je hadam psia povinnost, nie ?!
Co je to za sracku ked majitel Renoltu Méégan je spokojny na 1.6i benzine ze sa mu prva velka vec, prevodovka, pokazila az po siestich rokoch a 140.000km ??? Ze cely zivot vysedaval v autorizaku s dosratou elektronikou, nesli okna, nesvietlo podsvietenie budikov, zlyhavala klima, nechodilo mu kartove startovanie a ze trikrat pre neho prisla odtahovka lebo zostal visiet na ceste (2x snimac otacok, 1x imobilizer) to uz tiez zabudol. A to vsetko pocas sest rokov a 140.000km !!!! Keby mal diesel, k tomu by sa este pridali vstrekovace, FAP, EGR, turbo a cojaviem este co !!
Chlapci, v Cruze ma viezol taxikar. 81.000km na tachometri, okna ocajchovane rokom vyroby 2010. To bolo tak neskutocne rozhrkane vozidlo ze az a mal ho od novoty. Velmi vam vsetkym drzim palec a ja zostavam pri starych osvedcenych zelezach z roku 2001 a 2005.
peter
pacient….asi s teba hovori zavist…bavime sa tu o tom, kto ma ake problemi z autom….keby nikto ziadne nemal, neexistuje tento blog..ludia si tu porovnavaju svoje auta…a delia sa o pocity a poznatky…ak si a ostavas v zeleze2001-2005 bav sa tam s nimi….ja som mal feliciu mal som vlastny taxik..mala 400000km ked umrela….viem ako sa jazdi a co hrka a nehrka na inich autach….mal som stare vrazdy do svojich 38rokov, a len som do nich pchal peniaze……TY pchaj dalej…… ja nie….
Juraj
Mam Cruza 1,8 2010 naj.40000,celkovo spokojnosť,ale hlavne poslednou dobou problémy so zaradením spiatočky,nech sa snažim akokoľvek-vyšlapnem až na podlahu,úplne stojim,stačim brzdu=zachrastí,skušal som aj jemnulinko na dva krat a aj tak-neporadite niekto?
DPH O%
turbo ty nie si turbo ale trubo 😀
Taxikar co najazdi za rok do 30000km :D:D To ja nie som ani taxikar a najazdim pri beznom jazdeni cca 60000 za rok.
Takze ty si bol asi jeho treti zakaznik za tri roky.Ale hlavne ze si mu tam hrkotal v aute:D
Na troch feliciach si dokopy najazdil milon kilometrov,chudak ten taxikar sa moze ist oproti tebe hanbit do kuta:D
Si smiesny saso s tvojim klamlivym prispevkom kde este nakoniec sa priznas ze mas iba stare crepy-jazdenky „z roku 2001 a 2005“ A z 2005 si myslim ze o nom este iba snivas:D
Pavel
Mám Cruza 1,8 2013 najezdených 20000km, ale dosud jsem s ním žádné problémy neměl.Spotřebu mám kombinovanou a každý den jezdím do práce po městě kolem 7,5 l.
jan
chcem si kupit chevrolet cruze ojazdeny ma cca 100 000km a neviem ci je to dobra kupa nekazia sa velmi?poradte dakujem
miro
ahoj jan. ja som zatial nemal problem . ide ako ma .
Cruze
Mam 2.0 120kw a vcera mi zatal zuby, najazdenych mam 65.000km, ze vraj nedostava palivo…zaruka 3r uz tam nie je len ta 2r a ta sa vztahuje len na motor prevodovku a este nieco, ak to bude cerpadlo alebo streky, tak, ze vraj si to mam hradit sam!!! Blud!!!
Daniel Hranyo
Dobrý volám sa Daniel, mám Cruze rok výroby 2011 typ motora Z20D1 120kw typ variant KL1J/JNF11/FJS Diesel. Chcel by som vedieť ći má ten typ rozvodovy remeň alebo reťaz.Dakujem.
JR
Mám posledný modelový ročník predávaný v Európe – MY2014, benzín 1,6 86KW (opäť tu trochu stlačili výkon z 91KW , ale podľa niektorých tabuliek dosahuje trošku vyšší max. krút. moment 157 Nm a to už pri 4000ot.
Najazdených mám takmer 14 000km a zatiaľ spokojnosť so všetkým, to auto splnilo moje očakávania. Pred kúpou (týdždeň pred oznámením GM o odchode z EU 🙂 samozrejme ma krátko po kúpe „potešil skladový výpredaj 🙁 ) som to auto mal podrobne naštudované, takže ma na ňom nemalo veľmi čo prekvapiť. Motorizacia 1,6 benzín je postačujúca v meste, okreskach aj na diaľnici podal veľmi slušný výkon. Keď jazdím sám ťahá to slušne už od 2500 ot., ak mám spolujazdcov, batožinu… je potrebné vytočiť to trochu vyššie občas.
Pri rýchlom a krátkom predbiehaní je potrebné to vytočiť na max. krút. moment ku 4000 ot. no môžem povedať, že aj z pohľadu dynamiky je ten motor postačujúci na bežné jazdenie.
Čo sa spotreby týka priemer za 1000km napr. 7,5l/100 km a to tam sú aj časté studené krátke trate a nie vždy sa autom jazdi práve na spotrebu. Kto by jazdil doslova na spotrebu spraví kombinovane aj takmer papierovú spotrebu teda tak 7l/100km (papierovo je 6,6) kto trochu dynamickejšie jazdí stále nemusí prekročiť kombinovane 8ku…
Inak Michalovce – Nitra a naspäť, po R1, nie práve jazda na spotrebu aj mierne prekračovanie maximalok (mimo mesta 100 , diaľnica 140) za rovných 7 litrov /100 km a to takmer plne naložené auto…
Aby som auto len nechválil – brzdy občas trošku zapištia (nič hrozné a hlučné zatiaľ) a už pri prezutí (a 3D geometrii prvej na tom aute) ich dám nasprejovať niečím… tak uvidím ako dlho to potom vydrží…
Tiež odhlučnenie by mohlo byť trochu lepšie (aj ked to nie je prémiové auto) , už od 80km/h v aute nie je práve ticho… ale pri mierne hlasnejšej hudbe to nepočuť 🙂 takže mi to nevadí…
Modelový ročník 2014 má oproti predchádzajúcemu zabudovaný systém merania tlaku v pneumatikách, 2x väčší a grafickejší displej palubného PC a plnohodnotnú rezervu… zvonku jediný rozdiel sú smerovky zabudované v späťakoch… Pre mňa tieto „drobné“ vychytávky boli dôvodom za príplatok 400€ oproti MY 2013 a neľutujem…
Zatiaľ je 14000 km a menej ako rok a pol užívania málo… uvidíme časom… „plnú“ záruku to má 3 roky, predlženú ďalšie 2, teda 5 rokov, tá sa však vzťahuje už len na prevodovku, motor a rozvodovku (aj ked mi predajca tvrdil, že na všetko 🙂 no poistné podmienky predlženej záruky píšu niečo iné… no i tak nevadí…. tá záruka bola v čase kúpy nadštandardná a ani dnes 3+2 , nie je štandard…
Servisovať môžte u väčšiny predajcov Oplu (kt. sú zároveň servisom Chevroletu) servisom mimo autorizovaný servis môžte prísť o predlženú záruku…
Mám ho vo výbave LT+ (tempomat, alarm, manuál.klíma, 6 repro, USB, Bezdrôtové telefonovanie, 2x 12V zásuvka, park. senzor, 4x el. okná, zrkadlá, 16″ elektróny…) Taká výbava u konkurentov od oplu, škodovky, či VW vyšla vtedy (a niekde asi aj stále ) rádovo o tisícky drahšie…
Výborné Crash testy, v kt. predbehol aj prémiové podstatne drahšie autá, sú určite ďalším dôvodom pre toto vozidlo. Image 4 násobného víťaza WTCC, čo garantuje slušné jazdné vlastnosti je ďalším plusom tohto auta.
Uvidíme čo ďalej no zatiaľ spokojnosť a myslím že si ho nechám minimálne do konca predlženej záruky… a potom si buď došporiť do Corvetty / Camara 😀 alebo prejsť na inú značku, resp. ostať v koncerne GM – Opel… uvidíme
Frankie Bouchač
Podelim sa o skusenost s Cruze 2.0 vcdi, 2010, 5. manual, mozno to niekomu pomoze. Auto sme kupovali ako nove v roku 2010. Hladali sme nieco za primeranu cenu s peknym dizajnom a asponako tak obstojnym motorom. Ako prve sme prezerali Octavie, Golfy atd atd, proste klasika. Cruze sme si vyhliadli na Bratislavskom autosalone a hned nas zaujal dizajnom aj aj cenou. Na koniec sme ho teda kupili. Momentalne ma najazdenych cca. 130.000 km. Na spotrebu jazdime iba obcas 90% casu sa jazdi dynamickejsie. Spotreba je okolo 6.5 – 7 litrov cize podla mna uplne v poriadku. Motor je 110kw a musim potrvdit citelnu turbodieru do 1800 otacok, ktoru by vyriesilo premapovanie riadiacej jednotky (chip tuning). Ked sa vsak motor dostane nad 2.000 otacok ide pomerne svizne ale brzdi ho pomerne velka hmotnost auta a iba 5. stupnova prevodovka. Citelne chyba 6. prevodovy stupen predovsetkym na dialnici. Kultivovanost a rovanko aj hluk motora prenikajuci do kabiny by mohol byt na lepsej urovni ale ked sa auto zahreje je to lepsie. Co autu rozhodne neprospieva je jazda po meste bez zahriateho motora kedy sa docasne zvysi spotreba kvoli cisteniu DPF filtra. Da sa to prezit ale zivot bez DPF je rozhodne jednoduchsi. Jazdit autom pod hranicou 2.000 otacok sa rovna rychlemu odpisaniu DPF a predpokladam aj dvojhmotnemu zotrvacniku. Ani jedna tato vec nie je zrovna lacna preto odporucam jazdit nad 2.000 a nie pod!!!! Spotreba tym rozhodne neutrpi + 0.1 – 0.2 L na 100 km. Najlepsie sa auto citi na cestach I. triedy a na dialnici okolo 140 km/h. Nemozem suhlasit s tvrdenim ze by to auto bolo hlucne. Tesnenie dveri je dvojite a aerodynamicky hluk zacne prenikat az od rychlosti 150 kilometrov vyraznejsim sposobom, dovtedy je cestovanie prijemne tiche. Smerova stabilita je dostatocna na danu triedu. Ani pri rychlosti 180+ nemate pocit ze auto plava na ceste. Jazda je prijemna na 16″ kolesach kedy nie je pocut ako napravy pracuju a auto ide cez jamy pomerne ticho. Na letnych 17″ je to horsie hlavne v meste je pocut jemne poklepkavanie od zadnej napravy. S piskajucimy brzdamy alebo predcasnim vypalovanim ziaroviek som sa nestretol. Predne svetla by vsak mohli mat silnejsi dosvit – vyriesene Osram Night Braker plus. V texte je spomenute ze auto na horsej ceste v zakrute odskakuje co je pravda na 17″ kolesach na 16″ vsak nie. Testovane v pravidelnych intervaloch na Pezinskej Babe 😀 Co sa tyka kvality laku myslim si ze OK. Mohol by byt sice tuchsi lebo staci aj male oskretie a na laku to je vidno ale tymto istym problemom trpi aj Honda. Nestalo sa vsak ze by sa odlupol aj zakladny lak.
V interieri aj po 130.000 km nic nebucha, neklepe, nerezonuje. O auto sa starame viac nez je standard takze latka, plasty, hlavica riadiacej paky ci volant nevykazuju takmer ziadne opotrebenie materialu. Na cistotu interieru aj exterieru som az prehnane citlivy tak dostava co potrebuje. Jedine problemy s interierom su sedadlo vodica tesne po kupe vrzgalo ale prestalo a 4 roky je pokoj. Rovnako sedadlo vodica zacina byt trosicku vysedene ale nic vazne to nie je. Celkovo je interier z lacnych plastov a ani spracovanie nie je spickove ale je robustny. Po dlhsej jazde na dialnici obcas vypne tempomat. Staci ho vypnut zapnut a funguje ako ma. Aby som nezabudol musim potrdit problemy s airbagom na sedadle spolujazdca ale bude to asi vadna poduska airbagu. Jediny vazny problem bol odhnity chladic takze auto nas nechalo na pumpe v Rakusku ale je to opravene a ide ako ma.
Ak by som to mal auto celkovo zhodnotit je to dizajnovo (interier, exterier) vydarene auto, bezpecne ( 5* Euro Ncap), pohodlne, pomerne tiche ale spojenie DPF, 2.0 diesel nie je dobra kombinacia pre cloveka, ktori hlada auto do mesta. Ako auto pre cloveka ktori vsak dochadza do mesta po dialniciach a cestach I. triedy je to dobra volba. Treba sa vsak pri kupe zamerat na stav dvojhmoty, DPF, interier (opotrebenie). Dufam ze som niekomu tymto citovym vylevom pomohol.
Chevrolet cruze 1,7 vdci 2014
Neviem mi niekto poradit ze ako viem nainstalovat novu aplikaciu do auta? Je tam mylink
Peter
Vie mi niekto povedat ci na cruze rocnik 2011 1,6 benzin su rozvodove remene alebo je tam retaz dakujem
Martin
remeň
Andreas
Mám cruza1.8..104kw.poradte prosím.. nejaké lepšie žiarovky…auto super ale v noci jeto hruza.. stretávacie 0 bodov….a sem tam vyhodí e79