Cruze sa radí k pomerne spoľahlivým vozidlám, má však svoje muchy, ktoré treba brať pri kúpe v úvahu. Materiály v interiéri sú pomerne náchylné na poškriabanie, na strieborno lakované plasty majú nezriedka ošúchaný povrch a občas sa ozývajú aj pazvuky. Dlhou životnosťou neoplývajú poťahy sedadiel a taktiež povrch volantu.
Z porúch sa nezriedka vyskytuje praskanie žiaroviek v predných svetlometoch alebo občas až nepríjemné pískanie bŕzd. Servisy brzdové komponenty vyčistia, avšak často sa po krátkom čase pískanie objaví znova. Stihli už prebehnúť aj dve zvolávacie akcie, prvá na výmenu praskajúcej palivovej hadičky pri benzínových motoroch a druhá na prasknutý zvar akumulátora. Akumulátor môže tiecť a okrem toho, že sa postupne znižuje jeho životnosť, kvapká priamo na nosník motora, ktorý potom hrdzavie.
Okrem toho pozor na detské choroby, akými sú kontrolka airbagu, keď sa posúvaním sedačiek porušia káble idúce do airbagov, inokedy stačí nahrať nový software a je po svietení. V zákrutách vie povŕzgaťvať sedadlo, ktoré treba demontovať a poriadne premazať, podobne sa môže vyskytnúť chrastenie reproduktorov alebo porucha autorádia.
Pri benzínových motoroch sa najčastejšie objavujú problémy s nefunkčným EGR ventilom, občas sa vyskytujú problémy s regulátorom napätia, pri väčšom nájazde sa objavujú aj priesaky oleja či vyššia spotreba motorového oleja. Občas sa vyskytnú aj problémy s riadiacou elektronikou motora.
Turbodiesely s vyšším počtom najazdených kilometrov môžu mať nadmerne opotrebované vstrekovače common-rail, čo sa prejaví nerovnomerným a hlučnejším chodom motora, či horším štartom motora. Preto treba chodu motora pri kúpe venovať patričnú pozornosť. S rastúcim počtom kilometrov sa zvyšuje aj riziko nadmerne opotrebovaného turbodúchadla alebo dvojhmotového zotrvačníka (zvýšené vibrácie zvuk na voľnobehu, trhavý rozjazd či nadmerná hlučnosť pri akcelerácii z nižších otáčok). Všeobecne sa kratšou životnosťou vyznačuje zotrvačník použitý v staršom motore 2,0 VCDi s výkonom 92 a 110 kW.
Pri vozidlách s dieselovým motorom nie je vhodné často jazdiť krátke trasy alebo v meste. Pri takýchto jazdách sa DPF filter nedokáže dostatočne regenerovať a motor sa môže prepnúť do „úsporného režimu“, čím sa obmedzí výkon až do odstránenia poruchy. Kratšie jazdy (mestská jazda) bez dostatočnej regenerácie všeobecne skracujú životnosť filtra a vedú k jeho predčasnému upchatiu.
[AdvantagesAndDisadvantages] [Disturbances] [RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | štvordverový sedan | päťdverový hatchback | päťdverové kombi (SW) |
---|---|---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4597 x 1788 x 1477 | 4510 x 1788 x 1477 | 4681 x 1797 x 1477 |
Rázvor (mm): |
2685
|
#colspan# | #colspan# |
Batožinový priestor (l): | 450 | 413/883 | 500/1478 |
Pohon: |
predné kolesá
|
#colspan# | #colspan# |
Objem palivovej nádrže (l): |
60
|
#colspan# | #colspan# |