Lajkujte nás na Facebooku

Súvisiace články

14 komentárov

  1. 1

    Lubomir

    „Hlavným dôvodom je veľké turbo a pomerne malý tlak, ktorý vyvíja ako pretlak vzduchu do sania motora, len okolo 1 baru. Na druhej strane to má výhodu vo veľmi veľkej životnosti, takže u pri normálnej prevádzke takmer nehrozí, že sa bude turbodúchadlo predčasne porúčať.“

    pozeram ze sa rozhliadate okolo seba a citate po internete… by ma zaujimal zdroj vasej informacie o tom tlaku, odkial to zhruba tak mate 🙂

    Odpovedať
    1. 1.1

      MJ

      Chybička je opravená. Snaha je pomôcť a je toho naozaj veľa, ale dík za upozornenie, snáď anbudúce bude väčší smajlík.

      Odpovedať
  2. 2

    Lubomir

    Chlapi ta povodna veta „Hlavným dôvodom je veľké turbo a pomerne malý tlak, ktorý vyvíja ako pretlak vzduchu do sania motora, len okolo 1 baru.“ sa mi rozhodne pacila viac 🙂

    To co tam mate teraz „a naviac aj tlak nasávaného vzduchu je pomerne malý – len okolo 1 baru“ je uplna technologicka kravina. Poprve, nemam to sice zmerane ale tlak nasavaneho vzduchu je zrejme vacsi ako 1 bar pretoze standartny atmosfericky tlak mame okolo 0.98 baru a do turba sa este primiesava bordel z vyfukoveho potrubia ktory sa tam dostava cez EGR ventil a vo vyfukovom trakte rozhodne tlak vacsi ako jeden bar bude inak by tie plyny neprudili z motora von ; podruhe to turbo vytvara PRETLAK na urovni jedneho baru takze celkovy tlak „na vstupe do motora“ ktory sa tam dostava cez sanie su dva bary max (lebo 1 bar je atmosfericky tlak ktory nikto z nas nezmeni a dalsi maximalne 1 bar je pretlak z turba zavisiaci od otacok, pozicie plynoveho pedalu atd).

    No ale to vsetko oprdiet, to su drobnosti.

    Ja by som to proste povedal „Neobycajne velke turbo (zhruba 2.5x vacsie ako notoricky zname turba 1.9tdi Oktavii, Passatov a podobne) vyvija maximalny tlak len jeden bar co je v prudkom kontraste so zmienovanymi turbami tlaciacimi lahko cez 1.2baru v pripade 85kW, 1.3baru v pripade 96kW a dokonca az 1.6baru v pripade 103/125kW 2.0tdi“. Mozno by som este pridal ze tieto turba nemaju internu variabilitu („lopatky“) ako maju 1.9tdi ale ze tlak je regulovany obtokovym ventilom takze typicke problemy turb VW/Skoda/Audi/Seat sposobene zanesenim su takisto absolutne nezname…

    Vidim ze kladiete na Vase clanky obrovsku pozornost, sledujete a zbierate materialy a dianie okolo seba, vo viacerych prispevkoch mam dojem ze som spozoroval podklady a informacie cerpane z dieselpower.cz, rychlost Vasej reakcie napriklad na tento moj comment je naozaj fantasticka pri zohladneni ze su plusminus Vianoce, vysledok je jednoducho krasny web ktorych je na Slovensku malo – klobuk dole. Precizna detailna robota ktora sa len tak nevidi a velmi drzim palec aby sa navstevnost [a nasledne cena reklamy a hodnota firmy] vyvijala podla business planov !

    Len ma zaujimalo ze odkial mate tu informaciu ze Voyagerovske turba su velke a ze tlacia jeden bar, predpokladam ze to bolo z nejakeho verejneho zdroja 🙂 Ked mate zaujem, kludne postnem celu tabulku tlakov turba z riadiacej jednotky, otacky/plyn/tlak turba…

    Odpovedať
    1. 2.1

      Jozo

      To čo píšeš je trocha odveci, vzduch má tlak 1 bar ale to neznamená že sa nemôže tlačiť pod tlakom 1 bar aj do sania, chápeš tlačiť ak chceš tak pod tlakom 1000 hPa. Samozrejme, že sa to potom sčítava.Podľa mňa to tam ani nemusia udávať. To je to isté ako keď vydychuješ pod tlakom. To sú dve rozdielne veci. Tie ďalšie veci ako EGR ventil a nečistoty, majú síce vplyv, ale to by som tu neplietol. Vieš píšeš príliš podrobne, toto čítajú aj totálny analfabeti, ktorí nerozumejú ani 1/100 čo si napísal. Podľa mňa to majú napísané tak akurát, pre 98% motoristov. Jasné žesuper odborníkovi to stačiť nebude, ale to nech sa orientuje inde. A k tomu turbu, turba na Voyageri naozaj veľa vydržia, sú veľké a fúkajú pomerne málo vzduchu ja som tiež kdesi čítal okolo 1 bar ak chceš 2 bary. Ja by som to napísal ešte stručnejšie. uhladenému metrosexuálovi z bratislavskej kancelárie to stačí bohato. Ako píšeš, ja si chalanov tiež vážim, vidieť že makajú, nevadia mi ani občasné chybičky, ja už som tie komerčné sračky v rôznych časákoch, novinách, ale aj na nete prestal dávno čítať. Všetko je úplatné a presne podľa šablony. Tak zdar hoši!!!

      Odpovedať
    2. 2.2

      MJ

      Dík za uznanie, je to fakt drina, máme svoje zamestnanie, školu a toto je len „relax“ na voľný čas. Ale nesťažujeme sa. Cieľom tejto stránky bolo a je pomôcť bežným motoristom vyznať sa viac pri kúpe ojazdeného vozidla, pretože podvodníkov akoby z roka na rok pribúdalo. Z dieselpower.cz zatiaľ nečerpáme, ale kukneme sa tam. Zdrojov máme dosť a niekedy je naozaj ťažké to zrozumiteľne zosumarizovať, aby tomu pochopila a mala z toho niečo väčšina obyčajných motoristov. A k tomu turbu. Ja osobne by som sa rozpisoval naozaj podrobne, ale je to zbytočné. Pre bežného človeka naozaj stačí, že turbo je veľké, robustné a dlho vydrží, nie malý pretechnizovaný krpec, ktorý je citlivý na spôsob jazdy a každú chvíľu zaštrajkuje. Tlak či je to 1 alebo 2 bary považujem za nepodstatný detail, podobne ako rozpisovať sa stále o konštrukcii turba. Napísal som článok o turbe a kto má záujem, nech si to pozrie, je tam aj video. Kto chápe tlak vzduchu ako tiaž na určitú plochu, je mu táto hodnota 1 baru jasná (1 bar = 100.000 Pa teda 1N na 1m2). A určite aj vám bola, ale rozpisovať tlak a následný pretlak nasávaného vzduchu je naozaj zbytočnosť. Dôležité je, aby si motorista, ktorý má záujem kúpiť takéto vozidlo, dával pozor na slabé miesta a nenechal sa podvodníkom obabrať. Ešte raz ďakujeme za pochvalu a tešíme sa na prípadnú spoluprácu. O spomínané hodnoty tlakov turba máme samozrejme záujem. Ak to bude niečo ucelené, radi to dáme do samostatného článku.

      Odpovedať
  3. 3

    Lubomir

    chlapi na uceleny clanok to rozhodne nevyda, to len tak zo zaujimavosti:

    http://77.247.224.52/chrysler/tlak%20turba.JPG

    kompletna mapa tlakov turba v baroch pri prislusnych otackach (zvisle) a stlaceni plynu (vodorovne). Cize napriklad pri 100% stlaceni plynu ak ma motor 2500rpm je poziadavka na 1,05 baru pretlak z turba ; ak tlacim plyn na 30% pri 2000 otackach, riadiaca elektronika v aute prisposobi vsetko tak aby turbo davalo 0,18 baru tlak „navyse nad atmosferu“ ; ak tlacim plyn na polovicu tak pri 1700rpm by sa malo z turba tlacit 0,26 baru.

    V tabulke je jasne vidiet ze 1.05 baru je maximum, dokonca vieme povedat ze extremne kratkodobe a ze dlhodobejsie turbo tlaci maximalne 0,95 baru respektive 0.85 baru.

    Pre porovnanie si pozrieme tlaky 96kW sharanu 1.9tdi:
    http://77.247.224.52/chrysler/sharan%2096kw%20turbo%20mapa.JPG

    a vidime ze 1.25 az 1.35 sa tlaci vsade kde sa len da…

    ked si zoberieme daleko mensi tlak (viac ako o tretinu) Voyagerovskych turb napriek ich daleko vacsej velkosti (dvojnasobnej), asi je jasne ktore turba budu mat castejsie problemy.

    Parada, co ?

    Odpovedať
  4. 4

    Rado

    Pekný článok no trošku to poopravím. Je pravda 3,3i V6 má písanú spotrebu 13 litrov, no to je skôr spotreba vodiča ktorý auto testuje jeden den. Tento motor je dostatočne robustný a výkonný na to, aby ste jazdili dosť svižne do 2000 otáčok, no nieje problém tomu sem tam pridať a v klude sa zmestíte do spotreby 8,5 až 9,5 litra 4o je ani nie o liter vyššia spotreba oproti 2,8 CRD a pri tom životnosť V6-tky je neporovnatelná. Samozrejme že Grand Voyager je v celku vysoký a jeho prevádzková hmotnosť je 1855 Kg tak že do zákrut to závoďák nikdy nebude.

    Odpovedať
  5. 5

    Martin

    Poradite nekdo zkuseny, proc mi stale nepravidelne vypina motor za jizdy a stridave sviti kontrolka motoru ? Po vypnuti motoru za jizdy nejde chvilku nastarovat a vlastne celkove jde spatne startovat. Vstriky vymenene, zhavice i baterka tez. Predem dekuji za trefnou radu. Martin

    Odpovedať
  6. 6

    Martin

    Dodavam, ze se jedna o model 2,8 crd grand Voyager

    Odpovedať
  7. 7

    Pavol

    Dakujem autorovi, vyborny clanok a veľmi mi pomohol 🙂

    Odpovedať
  8. 8

    milan

    chcem kupiť Voyager 2.0i SE r.v. 97…7 miestny čo poviete na tento model alebo kupu ?Ake je to auto ?je spolahlive alebo to nechať tak a kupiť niečo ine :::::dík za odpovede …..

    Odpovedať
  9. 9

    GEO

    Ahojte,
    chcem sa poradiť: idem kúpiť jazdené auto pre 6 ľudí a zvažujem Chrysler Grand Voyager, Dodge Grand Caravan alebo Ford Galaxy. Ak by sa hodnotilo hľadisko batožinového priestoru (možnosť sklopenia 7-ho sedadla a teda zväčšenia priestoru), financií na kúpu vozidla a prevádzkových nákladov, čo odporúčate?
    Ďakujem za názor/y.

    GEO

    Odpovedať
  10. 10

    M

    Jazdné vlastnosti, motory, kvalita vyhotovenia, spoľahlivosť a servis hovoria jasne pre Galaxy. Odporúčam Galaxy 2,0 TDCi.

    Odpovedať
    1. 10.1

      GEO

      Srdečná vďaka, mal som podobný názor, ale ako laik si radšej veci overím 2x.
      Pekný deň prajem.

      GEO

      Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.