Citroen C2 vyrástol na skrátenej platforme modelu C3, má zhodnú aj väčšinu prednej časti interiéru, zvonku sa ale okrem znaku takmer v ničom nepodobá. Kým C3 stavia na pohľadnom retrodizajne a čo najväčšom vnútornom priestore, C2 zvonku pôsobí ako živé až dravé malé mestské autíčko. Tvary menšej štvormiestnej C2-ky sú naozaj originálne, horšie je to už úžitkovou hodnotou a hlavne v prvých rokoch výroby podpriemernou spoľahlivosťou. Pri C2 platí pravidlo „čím menej výbavy, tým menej problémov“ dvojnásobne. Ako jazdenka sa predáva za veľmi prijateľné ceny, neplatí to však o športovej verzii VTS, ktorej sa pre jej hravosť a dobré jazdné výkony pôvodný majitelia neradi zbavujú.
Francúzska automobilka Citroën uviedla na trh model C2 v roku 2003 s motormi 1,1i (44 kW/60 k), 1,4i (54 kW/75 k) a dieselovým agregátom 1,4 HDi (50 kW/68 k). Zároveň sa na trh dostala aj športovo poňatá verzia VTR s motorom 1,6i 16V (80 kW), dodávala sa aj s motorom 1,4i a robotizovanou prevodovkou SensoDrive, spojenou výhradne s 1,6i 16V.
V roku 2004 prišla na trh aj ostrejšia verzia VTS s motorom 1,6 16V (90 kW) a priamo radenou päťstupňovou prevodovkou. V priebehu roka sa objavil vo verzii VTR aj benzínový štvorvalec 1,4 16V (66 kW). Ďalšia dieselová motorizácia 1,6 HDi (80 kW) sa objavila počas roku 2005.
Koncom roka 2006 prišiel Citroen so špeciálnou edíciou C2-ky pod názvom „by Loeb“. Meno tohto famózneho pretekára jazdiaceho s továrenským Citroënom C4 WRC svetovú rallye dostali mierne opticky upravené autá vychádzajúcim z verzií VTR a VTS. Okrem modelu C2 sa to týkalo aj väčšej C4.
V polovici roka 2008 sa C2-ka podrobila miernemu faceliftu. Na dizajne sa toho príliš nezmenilo a najviditeľnejším výsledkom modernizácie je prepracovaný predný nárazník s maskou chladiča. Ten má nové vstupy vzduchu a maska chladiča dostala chrómované orámovanie. Ponuka pohonných jednotiek obsahovala aj naďalej päticu benzínových štvorvalcov, 1,1i (44 kW/60 k), 1,4i (54 kW/75 k), 1,4i 16V (65 kW/90 k), 1,6i 16V (80 kW/110 k) a 1,6 16V (90 kW/125 k). Motor 1,4i 16V bol k dispozícii so systémom Stop & Start. Vznetové jednotky boli zastúpené motormi 1,4 HDi (50 kW/68 k) a 1,6 HDi (80 kW/109 k). S výkonnejším dieselom má Citroën C2 udávanú priemernú spotrebu 4,4 litra nafty na 100 km. V roku 2009 bol predaj C2 ukončený.
Bariérový test Euro NCAP absolvovala C2-ka v roku 2003. Za bezpečnosť posádky získala štyri hviezdičky z piatich (29 bodov). Tri hviezdičky z piatich vybojovala za ochranu detí prepravovaných v autosedačkách (29 bodov) a dve hviezdičky zo štyroch jej patria za ohľaduplnosť pri strete s chodcom (12 bodov). Na malé autíčko teda slušný výsledok.
Prednosti a nedostatky
dobré jazdné vlastnosti na kvalitnom povrchu |
slabšie dielenské spracovanie |
veľmi dobrá obratnosť |
verzia VTR len s problematickou prevodovkou Sensodrive |
posuvné zadné sedadlá |
slabšia odolnosť podvozkových komponentov |
jazdne podarená VTS a aj VTR (až na Sensodrive) |
dynamika 1,1i (44 kW) nezodpovedá akčnejšiemu dizajnu vozidla |
obstojný výber motorizácií |
zriedkavý výskyt verzie VTS |
úsporný 1,4 HDi |
hlavne v prvých ročníkoch problematická - poruchová elektronika |
priaznivé ceny jazdeniek |
homologizácia len pre štyri osoby |
Najčastejšie poruchy
poruchy elektroniky (nefunkčné centrálne zamykanie, bezdôvodné rozsvecovanie kontrolky airbagu - chybný konektor, páčky pod volantom, ABS) |
problémy s dobíjaním (alternátor) |
padanie ECU do núdzového režimu - obmedzené otáčky a výkon motora - často chybná lambda alebo snímače ABS |
kratšia životnosť prednej nápravy, prejavuje sa vôľami v čapoch a silentblokoch |
pískajúce alebo predčasne opotrebované brzdy zn. Lucas |
vibrácie v riadení |
slabnúci až vynechávajúci účinok posilňovača riadenia |
občas poruchy palivového čerpadla (benzín) |
občas úniky oleja (benzín) |
presakujúce vstrekovače (1,4 HDi, začiatok výroby) |
poruchy vstrekovania, únik oleja (1.6 HDI, začiatok produkcie) |
zadreté turbo alebo jeho obmedzené mazanie po najazdení cca. 150 000 km (1.6 HDI) |
praskajúce silentbloky motorov 1,4 a 1,6 |
poruchová prevodovka SensoDrive |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,4 HDi (50 kW). Jedná sa o kultivovaný, tichý, plynulo zaberajúci motor s veľmi dobrou spotrebou. Pozor si ale treba dať na skutočne najazdené kilometre, pretože v prípade veľkého nájazdu sa výhodnosť investície do nižšej spotreby oproti benzínovým agregátom môže rýchlo vytratiť. 1,1 (44 kW) a 1,4 (54 kW). Mechanicky odolné motory rady TU síce neohromia dynamikou (hlavne 1,1), sú však pomerne úsporné, taktiež obstojne spoľahlivé, pričom najčastejším nedostatkom bude len občasný priesak motorového oleja. 1,6 16V VTS (90 kW). Motor premení malú C2 na naozajstnú cestnú šťuku, naviac táto verzia pridáva ešte väčšiu porciu radosti z jazdy. Jediným problémom je jej zriedkavý výskyt. |
1,6 16V VTR (80 kW). Napriek solídnym dynamickým vlastnostiam motora a tiež rôznym športovým úpravám oproti základnému modelu nemožno túto verziu odporučiť. Dôvodom je pomalá a hlavne problematická prevodovka Sensodrive. |
3 komentáre
Anonym
VTR nie je len o benzinovych motoroch, vyrabali sa aj oboma motorizaciami HDI.
louitgergsfgdgvvdeep https://google.com a
nastena.dubrovskaya.99@inbox.ru
Romeo
Mam citroen c2 1.4 benzín, automatická prevodovka. Menil som riadiacu jednotku prevodovky a odvtedy mi niekedy počas jazdy keď zastavím na ceste už nejde zaradiť rýchlosť. Auto sa zablokuje. Vypnem vyberiem kľúč, chvíľu čakám vipnu kontrolky, počujem ako sa zaraďujú rýchlosti. Keď toto všetko prebehne naštartuje a auto funguje ďalej. Viete mi niekto poradiť čo je chybne na aute, ako to odstrániť?