Interiér privíta guľatou a tvarovo podarenou palubnou doskou, skoro totožnou z väčšej C3-ky. Použité materiály sú na danú triedu akurát, farebnosť je v norme, ostatné prednosti aj nedostatky sú zhodné s C3, teda aj pomerne slabé dielenské spracovanie. Na druhej strane, na to aký je Citroën C2 krpec (dĺžka iba 3666 mm), má veľmi variabilný interiér. Je síce iba pre štyroch pasažierov, ale v prípade pohrania sa so zadnými sedadlami v aute sa pohodlne odvezú 4 dospelé osoby, teda nejedná sa o žiadne núdzové riešenia. Jediným obmedzením pre vyšších pasažierov je priestor nad hlavou, hlavne na zadných sedadlách a tiež prístup k zadným sedadlám cez sklopené predné sedačky nie je práve pohodlný. Predné sedadlá poskytujú obstojný komfort sedenia, v prípade verzií VTR a VTS disponujú aj výrazným bočným vedením, pričom interiér týchto verzií zdobia aj iné športové doplnky.
Obe zadné sedadlá sú samostatnou jednotkou, je možné ich posúvať dopredu i dozadu úplne nezávisle na sebe, čím sa mení priestor na nohy a zároveň sa mení veľkosť batožinového priestoru. Ten ale kapacitou neohuruje. V najlepšom prípade je možné dosiahnuť objem 224 litrov, ale to si už dozadu sadne len menšie dieťa. Ak sa dá prednosť pohodliu a maximálnej obsaditeľnosti 4 osobami, sedačky budú úplne vzadu, treba počítať len so 166 litrami. Ak ale treba, je možné sedadlá sklopiť a vytvoriť priestor s objemom 879 litrov. Bohužiaľ, toto klasické sklopenie zadných operadiel znamená okrem väčšieho kufra aj výrazný schod, čo využiteľnosť kufra mierne zhoršuje. Malá C2-ka ale skrýva ešte jedno prekvapenie. Useknutá zadná časť obsahuje delené veko batožinového priestoru. Delené dvere možno oceniť v momente, keď vás zozadu pri parkovaní zablokuje iné auto. V takom prípade stačí otvoriť hornú časť veka a svoj náklad trocha krkolomne ale predsa naložiť alebo vyložiť. Spodná časť dverí slúži ako pomocná rampa pri nakladaní ťažkých predmetov, ak nevážite viac ako sto kíl, môžete sa na ňu pokojne aj posadiť.
Jazdné vlastnosti malej C2 nie sú ani v prípade sériového nastavenia vôbec zlé, skôr naopak poskytujú veľkú dávku hravosti a dobrej ovládateľnosti. Napriek konštrukčnej príbuznosti s C3, má C2 úplne odlišné naladenie podvozku. Inými slovami, C3 je podstatne komfortnejšia no a C2 sa podstatne menej nakláňa a má citeľne tvrdšiu charakteristiku pruženia. Ešte výraznejší rozdiel predstavujú športové verzie VTR a VTS. Jazdia skutočne skvelo, skoro ako motokára a je problém ich s danými motormi utrhnúť z cesty (samozrejme ak sa jedná o kvalitnú vozovku). Naopak hrboľatá cesta v kombinácii s vyššou rýchlosťou môže znamenať väčšiu nervozitu (niekedy až poskočenie najmä zadnej časti), a tak sa vozidlo v rýchlej zákrute či vyhýbacom manévri môže rýchlo stať nestabilným a vyžadovať dodatočné korekcie. Pochvalu si zaslúžia dobre pracujúce účinné brzdy. Trocha rozporuplný pocit vyvoláva riadenie s elektromechanickým posilňovačom, ktoré je síce pre bežné jazdenie veľmi komfortné, ale ak radi jazdíte svižne, hlavne v prípade ostrejších verzií vás príliš nenadchne. Vo väčších rýchlostiach až príliš stuhne a celkovo neprekypuje veľkým citom – spätnou väzbou a aj presnosť by mohla byť o niečo lepšia.
Po stránke odolnosti podvozok C2 tiež príliš nenadchne. Na našich nezriedka rozbitých cestách veľa nevydrží a často už po 100 000 km vykazuje predná náprava nadmerné vôle. To má samozrejme vplyv na jazdný komfort a tiež jazdné vlastnosti. Ako prvé spravidla otravujú klepajúce tyčky stabilizátora, potom samotné uloženie ramena. Poteší možnosť samostatnej výmeny jednotlivých komponentov (čapov a silentblokov) a ich pomerne priaznivá cena. Príliš dlhú životnosť nemajú ani brzdové segmenty bežných verzií (VTR a VTS majú odolnejšie komponenty), obzvlášť ak sa svižnejšie jazdí. Bežné verzie C2 používajú brzdové systémy Lucas, verzie VTR a VTS Bosch. V prípade systému Lucas si treba dať pozor na občas sa vyskytujúce pridierajúce brzdové strmene, čo znamená stále slabšie brzdenie kolies. Dôvodom je prienik nečistôt do systému a následné neustále trenie brzdových doštičiek o kotúč. Pomoc je pritom jednoduchá, rozobrať a poriadne vyčistiť systém už pri náznaku zvýšeného spomaľovania vozidla pri dobehoch napr. na križovatku.
Prednosti a nedostatky
dobré jazdné vlastnosti na kvalitnom povrchu |
slabšie dielenské spracovanie |
veľmi dobrá obratnosť |
verzia VTR len s problematickou prevodovkou Sensodrive |
posuvné zadné sedadlá |
slabšia odolnosť podvozkových komponentov |
jazdne podarená VTS a aj VTR (až na Sensodrive) |
dynamika 1,1i (44 kW) nezodpovedá akčnejšiemu dizajnu vozidla |
obstojný výber motorizácií |
zriedkavý výskyt verzie VTS |
úsporný 1,4 HDi |
hlavne v prvých ročníkoch problematická - poruchová elektronika |
priaznivé ceny jazdeniek |
homologizácia len pre štyri osoby |
Najčastejšie poruchy
poruchy elektroniky (nefunkčné centrálne zamykanie, bezdôvodné rozsvecovanie kontrolky airbagu - chybný konektor, páčky pod volantom, ABS) |
problémy s dobíjaním (alternátor) |
padanie ECU do núdzového režimu - obmedzené otáčky a výkon motora - často chybná lambda alebo snímače ABS |
kratšia životnosť prednej nápravy, prejavuje sa vôľami v čapoch a silentblokoch |
pískajúce alebo predčasne opotrebované brzdy zn. Lucas |
vibrácie v riadení |
slabnúci až vynechávajúci účinok posilňovača riadenia |
občas poruchy palivového čerpadla (benzín) |
občas úniky oleja (benzín) |
presakujúce vstrekovače (1,4 HDi, začiatok výroby) |
poruchy vstrekovania, únik oleja (1.6 HDI, začiatok produkcie) |
zadreté turbo alebo jeho obmedzené mazanie po najazdení cca. 150 000 km (1.6 HDI) |
praskajúce silentbloky motorov 1,4 a 1,6 |
poruchová prevodovka SensoDrive |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,4 HDi (50 kW). Jedná sa o kultivovaný, tichý, plynulo zaberajúci motor s veľmi dobrou spotrebou. Pozor si ale treba dať na skutočne najazdené kilometre, pretože v prípade veľkého nájazdu sa výhodnosť investície do nižšej spotreby oproti benzínovým agregátom môže rýchlo vytratiť. 1,1 (44 kW) a 1,4 (54 kW). Mechanicky odolné motory rady TU síce neohromia dynamikou (hlavne 1,1), sú však pomerne úsporné, taktiež obstojne spoľahlivé, pričom najčastejším nedostatkom bude len občasný priesak motorového oleja. 1,6 16V VTS (90 kW). Motor premení malú C2 na naozajstnú cestnú šťuku, naviac táto verzia pridáva ešte väčšiu porciu radosti z jazdy. Jediným problémom je jej zriedkavý výskyt. |
1,6 16V VTR (80 kW). Napriek solídnym dynamickým vlastnostiam motora a tiež rôznym športovým úpravám oproti základnému modelu nemožno túto verziu odporučiť. Dôvodom je pomalá a hlavne problematická prevodovka Sensodrive. |
3 komentáre
Anonym
VTR nie je len o benzinovych motoroch, vyrabali sa aj oboma motorizaciami HDI.
louitgergsfgdgvvdeep https://google.com a
nastena.dubrovskaya.99@inbox.ru
Romeo
Mam citroen c2 1.4 benzín, automatická prevodovka. Menil som riadiacu jednotku prevodovky a odvtedy mi niekedy počas jazdy keď zastavím na ceste už nejde zaradiť rýchlosť. Auto sa zablokuje. Vypnem vyberiem kľúč, chvíľu čakám vipnu kontrolky, počujem ako sa zaraďujú rýchlosti. Keď toto všetko prebehne naštartuje a auto funguje ďalej. Viete mi niekto poradiť čo je chybne na aute, ako to odstrániť?