Vozidlo nezriedka trápia poruchy elektroniky, akými sú nefunkčné centrálne zamykanie, bezdôvodné rozsvecovanie kontrolky airbagu (chybný konektor pod sedadlom), zle ukazujúci palivomer (vinou zoxidovaných kontaktov plaváku v nádrži, riešené výmenou podávacieho čerpadla za modifikované), poruchové páčky pod volantom, ABS alebo problémy s dobíjaním keď hnevá alternátor. Vyskytuje sa aj tzv. padanie ECU do núdzového režimu, čoho následkom sú obmedzené otáčky motora a jeho výkon. Veľa krát je dôvodom chybná lambda sonda či niektorý zo snímačov ABS.
Predná náprava má kratšiu životnosť, čo sa prejavuje vôľami v čapoch a silentblokoch. Otravovať môže aj klepanie horného uloženia vzpier McPherson, čo sa odstraňuje jeho výmenou. Vyskytujú sa aj pískajúce či predčasne opotrebované brzdy zn. Lucas, vibrácie v riadení alebo slabnúci až vynechávajúci účinok jeho posilňovača.
Pri benzínových motoroch sa možno občas stretnúť s poruchami palivového čerpadla, kedy nejde naštartovať alebo aj priesakmi motorového oleja. Občas sa vyskytnú aj prasknuté silentbloky motorov 1,4 a 1,6. Pri 1,6 92 kW verzie VTS. Pozor na pískavé zvuky od uvoľnených skrutiek sacieho potrubia, pri zanedbaní hrozí prasknutie potrubia.
V prípade 1,4 HDi, vedeli v počiatkoch pohnevať presakujúce vstrekovače, občas môže hnevať snímač otáčok motora, či zriedka aj SCV ventil. Väčší počet km už prináša aj riziko opotrebovaných vstrekovačov či turba. Motor 1,6 HDi nezriedka postihujú problémy s opotrebovaným turbodúchadlom, nefunkčným EGR ventilom, vyskytujú sa úniky oleja a rôzne problémy spôsobené karbónom znehodnoteným olejom (strata kompresie, pridreté rozvody, ojničné ložiská a pod). Občas sa vyskytne aj podfukujúci vstrekovač či predratá hadica turbodúchadla – uniká olej.
Pri dieselových motoroch sa odporúča tankovať kvalitnú naftu a pravidelne meniť palivový filter. Nečistoty v nafte totiž môžu upchať vstrekovače, čo sa prejavuje obtiažnejším štartom či nepravidelným chodom motora. Často pomôže vstrekovače profesionálne vyčistiť pomocou aditíva, niekedy však čistenie nepomôže. Podobne je to aj so zaneseným palivovým filtrom, čo sa prejavuje slabšou akceleráciou či stratou ťahu vo vyšších otáčkach. Väčší počet najazdených kilometrov môže znamenať nadmerne opotrebované vstrekovače, čo sa prejavuje nerovnomerným a hlučnejším chodom motora na voľnobehu, horším štartom či slabším výkonom. V prípade ak sú dieselové motory vybavené filtrom pevných častíc (DPF), životnosť sa pohybuje v závislosti od spôsobu používania vozidla okolo 150 000 – 200 000 km. Niekedy môže byť životnosť filtra väčšia, ale niekedy aj menšia, najmä ak sa jazdia kratšie trasy, kedy sa filter nestihne regenerovať. Problémy s filtrom sa obyčajne hlásia svietiacou kontrolkou. Robotizovaná prevodovka SensoDrive okrem horšieho komfortu aj často odmieta poslušnosť (šklbanie pri radení, opotrebovaná synchronizácia, nemožnosť radiť, atď).
Bežne sa motorový olej mení po 20 000 km alebo dvoch rokoch, pričom C2 je vybavená ukazovateľom servisného intervalu. Ten stačí po výmene jednoducho nastaviť, bez potreby diagnostiky. Stačí vypnúť zapaľovanie, stlačiť pravé tlačidlo na prístrojovom paneli a podržať ho stlačené počas následného zapnutia zapaľovania a ďalej do doby kým sa na displeji neobjaví nula. Následne treba zapaľovanie vypnúť a servisný interval je resetovaný. Najmä pri dieselových motoroch sa ale odporúča skrátiť interval výmeny oleja na max. 15 000 km.
[AdvantagesAndDisadvantages] [Disturbances] [RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | trojdverový hatchback |
---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 3666 x 1659 x 1461 |
Rázvor (mm): | 2315 |
Batožinový priestor (l): | 166/224/879 |
Pohon: | predné kolesá |
Objem palivovej nádrže (l): | 41 |