Lajkujte nás na Facebooku

Súvisiace články

30 komentárov

  1. 1

    robert

    Ahoj !
    Citroen Xantia 1.9 TD SX, r.v.: 1/1998, 1905cm3, 66kW (90PS), P, M5, Diesel, 5 dv., 108000 km .
    Má niekto s týmto modelom skúsenosti??

    Odpovedať
    1. 1.1

      Michal

      áno, máme xantiu 1.9 TD z 1998 už 2 a pol roka a mali sme problém s termostatom, auto sa priehrievalo ale po výmene už nebol takýto problém.Praskla nám hadička z nádržky hydrauliky a to sa dalo rýchlo vymeniť a tiež nám niekde uniká hydraulická kvapalina a nenášli sme kde tak ju každé dva mesiace musíme dolievať (liter stojí 9 eur) a začal unikať motorový olej, ale zatiaľ to nie vážne a motor beží parádne. Podvozok funguje, v zime je problém s pohldonostou ked je hyd. olej tuhý, ale inak je to dobré. Nefunguje strešné okno dobre, tak ho neotvárame aby nezatekalo cez neho, keby ho niekto zle zavrel

      Odpovedať
      1. 1.1.1

        Michal

        má najazdené 140 000 km

      2. 1.1.2

        Anonym

        My máme Xantiu 1,9 TD 66 kw, 1997, má najazdené 305 000 a mali sme s tým bežné problémy aké majú skoro každé auta…. po 200 000 km stále niečo odíde, ale hlavne netreba zanedbávať hydraoliku….inak super auto, podvozok je super… mám ešte Signuma 3.0 V6 CDTI a Vectru B 1,8 16v ale Xantia je Xantia….

      3. Anonym

        my mame tiež xantiu 1.9 TD paradne auto dobre sedí na ceste jedine čo mame je že nam pada nafta potom mame BX tam je zasa problem tešie hydraolika a ložisko motor ma najazdenich 450 000 km a stale ide

  2. 2

    píty

    Mam Xantiu 2,0 hdi rv 99, dovezena od francuzov po miernej buracke. Skrabance sa opravili a vyzera ako nova. Zatial som menil brzdy a predne tyčky stabilizátora. Rozvody sa maju menit po 160, tak to ma tiez za chvilu caka.

    Odpovedať
  3. 3

    Anonym

    po viacerich pokusoch mi motor naskoči bezi asi dve minuti a potom vypne potom musim par krat natahat palivo a zasa natoči a vypne

    Odpovedať
  4. 4

    štefan

    mam xantiu ktora nechce naskočit aš po viacerich pokusoch a po chvili skape a znova viackrat musim antahat naftu a zasa to same pochvili skape

    Odpovedať
    1. 4.1

      Anonym

      mam xantiu 2,0 hdi a mal som presne taky isty problem dal som to spraviť do polska a bolo to vstrekovacie čerpadlo vadne

      Odpovedať
    2. 4.2

      MirecAutospecial

      Mas niekde netesnost na palivovom potrubi

      Odpovedať
  5. 5

    edko6

    nepozna niekto v bratislave a okoli niekoho kto by mi pozrel hydrauliku dik

    Odpovedať
    1. 5.1

      miloš

      V Pezinku je na citoeny fachman aj ja tam davam robit hydro.—František Nitray,Bratislavská 79

      Odpovedať
  6. 6

    erik123

    Svoju Xantiu som kupil ako dovoz z Holandska. Najuzastnejsi na celom aute je podvozok aj ked mnohi si myslia, ze je poruchovy, opak je pravdou. Jediny problem na podvozku moze byt v pripade zadneho vyskoveho korektora, kde moze zhrdzaviet cap. Vsetko sa to da vyriesit rozobratim korektora a vymenou capu, ktory sa da jednoducho zohnat pripadne vyrobit.
    Na svoj vek a pretechnizovanost systemu ma Xantia nesklamala, doteraz som menil len nasledovne komponenty: zadne lozisko, predne kotuce, samozrejme brzdne dosticky a katalyzátor.
    Jo a motor tam mam 1,8 16V 81 kW.

    Odpovedať
  7. 7

    Peperko

    Mam Xantiu 1.9TD rv.1997 menil som tesnenie pod hlavu predošli maitel to zavaril…spolahlivo jazdí akurat mam problemy štartuje lenivo za tepla!Na studeno na brnk

    Odpovedať
    1. 7.1

      Anonym

      Taký istý problém mám aj ja a neviem to zistíť čo to je moja xantia má už 415 000 km a stále ide

      Odpovedať
    2. 7.2

      MirecAutospecial

      Nastavit cerpadlo. Kontrola tepelneho korektora predvstreku.

      Odpovedať
  8. 8

    mačkoš

    Mam xantiu 1,8/16v rok 2000.Absolutna spokojnost.Zatial som si menil gule,vyfuk a brzdove oblozenie.Rozvody som menil hned pri kupe.Vtedy malo auto 118000 dovoz nemecko.Myslim si ze vymena pri 160 000 je dost odvazne nakolko sa rozvody menia pri 120 000 km.Odporucam pouzivat aj original sviecky a oleje a velmi dobre su aj pneu michelin energy saver.Auto je tiche a co je dolezite vo vnutri nic nevrzga.Ak by boli peniaze na c5 ,urcite len s hydraulikou.A co sa tyka 1,9 tiez je dobre dat zmerat tlaky vo valcoch skontrolovat zhavice a vstreky.Ak budes mat toto vsetko v poriadku ziadna zima ta neprekvapi

    Odpovedať
  9. 9

    patulko173

    1999, 2.0HDi 80kW, 275 000km
    mam ju uz 7-mi rok. caka ju druha vymena rozvodov. najhorsia a najdrahsia porucha boli znicene vstrekovace pri asi 220tis. km. 4 repasovane kusy ma vysli na 1000e. ale to nie je vadou motora, ale hnusnej nafty ktoru u nas v krajine mame 🙁 okrem toho bezna udrzba ako na inych autach s tolkymi kilometrami. brzdy, silentbloky, capy, vyfuk, … pri 150tis. dofuk guli, po 200tis. vymena vsetkych za nove. k udrzbe hydrauliky – vymena LHM podla predpisu bez preplachovej kvapaliny, nech sa to zbytocne neroztecie na spojoch, dva krat do roka vycistim a odzabem vyskove korektory vazelinou, aby to nehrdzavelo, obcas odvzdusnim system, prip. dolejem LHM a auticko jazdi ako ma. mame na dvore 3 Xantie, 2x 80kW, a 1x 66kW UK, a hydraulika funguje bezvadne u vestkych. denne robim minimalne 60km a pri normalnej predpisovej jazde ide auicko od 4.5 litra/100km 🙂
    ak by sa robili novsie modely, tak uz mam jeden z nich na dvore, prva generacia C5 sa mi nepaci, ale mozno bude ta posledna. hydraulika je hydraulika. kto nevyskusal, nevie a kto take auto nevlastnil, tak nech nesiri spravy o poruchovosti. ja som takuto starost doteraz nemal a odkedy su auta na dvore, na nasich kraskach mame najazdenych cca 180tis. km 🙂

    ať to houpe a koule se zelenaj 🙂

    Odpovedať
    1. 9.1

      jaro69

      ahojte xanťáci. Mám 2.0hdi-čku r.v. 2000, kúpenú spod ruky r. 2009, dovezenu z francie. Po kúpe o 9 mesiacov výmena rozvodov – samozrejme som vedel o xantii všetko. doteraz väčšia chyba – skolabovala riadiaca jednotka, mojou chybou sa stalo že som odkladal návštevu servisu a ignoroval som kontrolky!!! Perfektný chlapíci v servise K-auto na Rastislavke v KE!!! Kalap dole pred nimi. oživili dovezenú xantiu. Rozobral som celý predok – plechy, čo vám poviem, za tie roky sa medzi chladičom, intercolerom a klímou na spodku naukladalo asi 5cm prachu zhutneného s olejom a ostatným bordelom nachytaným za jazdy. Poviem vám 3 dni poctivej roboty aj s opravením ostatných nájdených neduhov, ale odstránil som prehrievanie motora v letných horúčavách. Sám som zvládol predné kotúče, P a Z platničky, výmena spodných guľ. čapov na bumerangoch, (geometrie v servise), čapy riadenia, tyčky, nový výfuk… Xantia dostala nový turbo, spojku, palivový filter, chýbajúce nasávanie do vzd filtra – chýbalo. Dostane GO klímy, komplet výmenu LHM, ošetrenie výškových kolektorov- aj ja ich odžabem, prednú kapotu – je už oplieskaná od skál, blinkre. Zatiaľ som so xantiou veľmi spokojný, fakt kto neskusil hyhrauliku pod zadkom,cez volant, 110 koní do kopca, pri predbiehaní a hlavne brzdy „stojí na mieste“ tak nevie o čo prišiel. Strieborná metalíza so zadným spojlerom robí z tohoto autíčka DAMU na cestách. GUMáKY letné mám Barumky 205/60/15/091H na originálnych elektronoch. Tymto vyčítam malú chybu že nemajú stredovú dieru a tak ich nevyvážia hocikde. V citron service v KE pýtali za vyváženie 2kolies 66E!!! Máte niekto iné lepšie skúsenosti s vyvažovaním orig elektronov??? Ja dávam vyvažiť kolesá vždy pred jarnou výmenou Z/L.
      PS.text neprešiel jazykovou ani štylistickou úpravou.
      TF:0903619254 Jaro. e-mail: kacian.jaroslav69@gmail.com

      Odpovedať
    2. 9.2

      MirecAutospecial

      S 2.0 HDi som natocil 471 000km na povodnych vstrekoch a turbe. Tankujem kdekolvek. Jedine co zvykne skapat je podavacie cerpadlo. Odporucam vymenu palivoveho filtra kazdych 20 000km. A pouzivat iba OEM znacku purflux.

      Odpovedať
  10. 10

    Marian Hrica

    Dobry den.Mam citroen xantia 1.8 16V a chcem sa opytat ci mi niekto neporadi.Trha mi volant aj po vymene servocerpadla.

    Odpovedať
    1. 10.1

      MirecAutospecial

      Zbytocne si menil cerpadlo. Skontroluj klb riadenia a premaž ho pokial riadenie kladie odpor. Pokial ti volant taha do strán skontroluj geometriu. Pokial volant ide trhane, kontrola a pretesnenie riadenia.

      Odpovedať
  11. 11

    Marian

    Ahojte na c5 3roky stara, mi odisla hidraulika. Respektive mi zacal kvapkat olej. Este nieviem ci je chytene cerpadlo alebo nie. Neviete mi poradit nejaky dobry servis? Lebo Autorizovany citroen je neskutocne drahy.

    Odpovedať
    1. 11.1

      MirecAutospecial

      Co ma cerpadlo s kvapkanim oleja? Akykolvek servis by mal byt schopny riesit unik oleja.

      Odpovedať
  12. 12

    Vladimir

    Ahoj potrebujem poradit kupil som si pred rokom xantiu 2.0hdi 66kw, dal som vymenit na tom celu hydrauliku priamo v citroene. no po roku jazdenia sa mi stalo to ze som sadol do auta a zadok mi zdvihlo uplne nahor, skusil som ho dat uplne dole potom zasa hore potom do optimalnej polohy a stale nic predok mi dviha krasne len zadok mi ostal zdvihnuty… neviete co to moze byt? dakujem za aku kolvek radu alebo informaciu dakujem moj mail Luptak.vladimir@centrum.sk

    Odpovedať
    1. 12.1

      MirecAutospecial

      Vypadnute plastove tiahlo vyškoveho korektora 7€ za original v citroene.

      Odpovedať
  13. 13

    Seržo

    Ahojte pridávam sa do vašej debaty a neviete mi náhodou poradiť mám xantiu 1,9 tdi spolahlivé autičko 4 rok najazdených 415 000 a občas hlavne pri prvom štarte nafúkne zadok a predok a po 15 sekundach cca spadne zadok a po pár sekundach opäť dofukne a úž to nespravý ten podvozok na druhý deň opäť to isté viete mi poradiť ? info na mail serzo10@azet.sk dakujem

    Odpovedať
    1. 13.1

      MirecAutospecial

      V akom stave mas hydrogule ? Kedy si menil ? Kedy si robil preplach systemu? Kedy si robil vymenu LHM a cistenie sitiek? Kontroloval a cistil niekto vyskove korektory ?

      Odpovedať
  14. 14

    peto

    Ahojte chcel by som kupit xantiu 2 liter dizel naco si mam davat pozor a pripadne radi mi pomozu dakujem

    Odpovedať
  15. 15

    jozef.surjan@gmail.com

    Ahojte xantaci, mam xsantiu 2.0.i automat.Prestal zaradzovat 4 prevodovy stupen. Vie niekto poradit?

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.