Picasso ponúka priestranný interiér, v ktorom sa v pohode odvezie pätica cestujúcich. Miesta je dostatok najmä nad hlavou a pre kolená. Na šírku sa dozadu zmestia traja priemerne urastený pasažieri, ktorí sa nebudú tlačiť ani na dlhších cestách. Pohodlie vzadu zaisťuje vnútorná šírka 1,5 metra a tri samostatné sedadlá. Komfort pre nohy zlepšuje úplne rovná podlaha, ktorú ocení hlavne stredný cestujúci vzadu, ale aj obaja cestujúci vpredu. Sedadlá pripomínajú komfortom sedenia pohodlné kreslá, vyznačujú sa slabým bočným vedením a ich mäkšie čalúnenie tiež nemusí vyhovovať každému.
Na dobrej úrovni je ergonómia interiéru, kde poteší po ruke umiestnená radiaca páka, komfort sedenia a dobré rozloženie ovládacích prvkov. Trocha zvyku si vyžaduje len umiestnenie digitálnych ukazovateľov do stredu palubnej dosky a elektrické ovládanie okien na stredovom paneli.
Pochvalu si zaslúži Picasso aj za praktické využitie. V interiéri je k dispozícii množstvo odkladacích priestorov, vrátane schránok v podlahe. Zadné sedadlá sa dajú nielen sklopiť, ale aj posúvať a tiež úplne vybrať. Vznikne tak úplne rovná podlaha vhodná na prepravu aj objemnej batožiny či nákladu. Kufor má základný objem 550 litrov, sklopením sedadiel narastie na 1970 litrov a vybratím sedadiel sa zväčší až na 2128 litrov. Poteší aj nízka nakladacia hrana vo výške 560 mm a šírka kufra s minimom 1150 mm. Menšou nevýhodou je len rezerva umiestnená pod vozidlom, čo je nepraktické najmä v zime alebo daždi.
Medzi hlavné negatíva interiéru patrí slabšie dielenské spracovanie plastových dielov, ktoré po čase začínajú vŕzgať. Kratšiu životnosť má aj čalúnenie sedadiel, ktoré je síce komfortné, často krát však býva vysedené, obzvlášť ak vozidlo používali robustnejšie osoby.
Podvozok Xsary Picasso ponúka dobrý komfort jazdy a vyhovuje mu skôr pokojnejšie jazdenie. Dobre si poradí s bežnými nerovnosťami, výraznejšie rázy do karosérie spôsobujú až väčšie diery na cestách. Vďaka dlhému rázvoru je Picasso pomerne pokojné aj pri diaľničnej jazde, na pozdĺžne nerovnosti reaguje miernym pohupovaním. Kto však rád jazdí svižnejšie, bude mierne sklamaný. Mäkšie nastavenie podvozku a menej tuhá karoséria spôsobujú, že pri svižnejšej jazde zákrutou sa Picasso výrazne nakláňa a ostrejšie zmeny smeru znamenajú nepríjemné vlnenie zadnej časti vozidla. Svižnej jazde nepomáha ani nepresné radenie, trochu zvláštna poloha pedálov, na ktoré sa skôr tlačí z vrchu ako od seba a tiež slabé bočné vedenie sedadiel. Riadenie svojim naladením korešponduje s charakterom podvozku, z dôvodu dlhšieho rázvoru však treba na manévrovanie či otáčanie trocha viac priestoru.
Po konštrukčnej stránke vychádza podvozok z modelov Citroen Xsara a Peugeot 306. Vpredu je použité zavesenie kolies typu McPherson a vzadu sa nachádza nápravnica s dvojicou ramien odpružená dvomi torznými tyčami. Životnosť podvozkových komponentov je len na priemernej úrovni. Vpredu ako prvé vykazujú vôle tiahla predného stabilizátora, obzvlášť v modeloch z prvého roku výroby. Opotrebované tiahla prezrádza klopavý zvuk pri prejazde nerovností. V roku 2001 došlo k prepracovaniu prednej nápravy a tiahla majú dlhšiu životnosť. So stúpajúcimi kilometrami sa vyskytujú aj vôle v silentblokoch priečneho ramena či guľovom čape. Nadmerné opotrebovanie zadnej nápravy prezrádza poloha kolies, ktorá pripomína písmeno A. Veľmi opotrebovaná náprava už vydáva aj rôzne pazvuky. Ako prvé sa zvyčajne opotrebujú ihlové ložiská, pri viac opotrebovanej náprave je potrebný celkový repas (čapy na ramenách, ložiská, gumená manžeta, oprava osadenia, atď. a niekedy aj samotná nápravnica). Torzné tyče sa tak isto časom unavia – stratia pružnosť a je potrebná ich výmena. V prípade vozenia ťažších nákladov je možné tyče tzv. presadiť čím pri väčšom zaťažení vozidla menej klesne zadná časť, nevýhodou je tvrdšie odpruženie pri menšom zaťažení.
Prednosti a nedostatky
originálny dizajn vozidla |
horšia spoľahlivosť najmä prvých ročníkov |
komfort odpruženia |
slabšie dielenské spracovanie |
priestranný a praktický interiér |
veľký počet vyjazdených kusov na trhu |
veľký výber jazdeniek |
nervozita podvozku na nerovnom povrchu |
veľký kufor |
značné náklony karosérie pri svižnejšom jazdení |
odhlučnenie interiéru |
nepresné radenie |
vyššia pozícia sedenia - pohodlnejšie nastupovanie a vystupovanie |
pri vyššom zaťažení vädnúce brzdy |
prijateľné ceny servisu a náhradných dielov |
menej výkonné kúrenie |
Najčastejšie poruchy
slabé dielenské spracovanie interiéru - vŕzganie plastov či sedadiel |
presedené sedadlá |
poruchová elektronika - imobilizér, páčky pod volantom, BSI modul, palivomer, centrálne zamykanie, kľúče, displej, alternátor |
skrížené stierače (prvé modely) |
nadmerné vôle v tiahlach stabilizátora či zavesenia prednej nápravy |
nadmerne opotrebovaná zadná náprava |
nadmerne opotrebované tlmiče |
nadmerne opotrebované brzdové obloženie |
korózia výfukového potrubia a podvozkových komponentov |
občas nefunkčná škrtiaca klapka (benzín) |
občas nefunkčná zapaľovacia cievka - nepravidelný chod motora (benzín) |
niekedy nefunkčná riadiaca jednotka motora -nový softvér niekedy výmena (benzín, staršie ročníky) |
priesaky/úniky motorového oleja (benzínové aj dieslové motory väčší km nájazd) |
vyššia spotreba oleja (1,8 16V a 2,0 16V -väčší km nájazd) |
nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - klepavé zvuky a nadmerné vibrácie pri voľnobehu, trhavý rozjazd pri zábere spojky, vyššia hlučnosť pri akcelerácii z nižších otáčok (diesel, väčší km nábeh) |
zanesený palivový filter - slabšia akcelerácia, stratou ťahu vo vyšších otáčkach (diesel, nekvalitná nafta) |
chybný snímač množstva nasávaného vzduchu (2,0 HDi) |
rachotiace tlmiče torzných kmitov remenice pohonu pomocných agregátov (2,0 HDi, väčší km nábeh) |
pri väčšom nájazde sa vyskytujú problémy s podtlakovým okruhom, ktorý ovláda EGR ventil, škrtiacu klapku a turbo, vyskytuje sa nadmerná tvorba karbónu, taktiež podfukujúci vstrekovač - nadmerná tvorba karbónu, riziko poškodenia hlavy valcov - odporúča sa doťahovať vstrekovače a tesnenie vstrekovača kontrolovať a prípadne vymeniť, občas sa vyskytuje aj predratá či netesná hadica turbodúchadla - uniká olej a slabší ťah motora (1,6 HDi 16V) |
nadmerne opotrebované vstrekovače - hrubý chod, slabší výkon, zdĺhavejší studený štart (diesel, väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebované turbodúchadlo -vyššia spotreba oleja, slabší ťah, prenikanie oleja do sacieho traktu (častejšie 1,6 HDi 16V, väčší km nábeh) |
zanesený-nefunkčný EGR ventil - spomalená reakcia auta pri zošliapnutí plynového pedálu, trhavá akcelerácia, nadmerné dymenie, niekedy problematické štarty, svietiaca kontrolka (diesel, väčší km nájazd |
predčasne zanesený filter pevných častíc FAP (diesel, nedostatočná regenerácia hlavne pri častejších mestských a kratších jazdách - hlási sa častejšími regeneráciami, svietiacou kontrolkou či vyššou spotrebou) |
porucha "Antipollution fault" - chybný snímač prietoku spalín cez FAP filter, problémy s regeneráciou filtra, porucha EGR ventilu, porucha snímača tlaku paliva, hláška Oil pressure too low, kedy okrem menšieho objemu motora môže byť na príčine aj chybný snímač otáčok kľukového hriadeľa - motor zvyčajne pri rozsvietení hlášky zhasne. |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
2,0 HDi (66 kW). Jedná sa síce o konštrukčne starší motor, ktorý svojimi výkonovými parametrami trocha zaostáva za modernými dieselmi, na druhej strane sa vyznačuje solídnou spoľahlivosťou a primeranou spotrebou. Bežne jazdiacemu vodičovi vyhovie aj po stránke jazdnej dynamiky. Medzi jeho nevýhody patrí pomerne častý výskyt vozidiel s niekoľko stotisícovým nájazdom. |
2,0i 16V (100 kW). Výkonový vrchol ponuky motorov prišiel v roku 2003. Ťahá slušne, ale má nekultivovaný chod na voľnobeh, a hlavne trpí záhadným a celkom rýchlym opotrebovaním štvrtého valca. 1,6 HDi. Po jazdnej stránke sa jedná o podarený motor, so zvyšujúcimi kilometrami však rapídne rastie výskyt rôznych problémov, ktoré môžu naoko úspornú prevádzku poriadne predražiť. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.6 | 1587 ccm | NFZ (TU5JP) | 65 kW |
1.6 | 1587 ccm | NFV (TU5JP) | 70 kW |
1.6 16V | 1587 ccm | NFU (TU5JP4) | 80 kW |
1.8 16V | 1749 ccm | 6FZ (EW7J4) | 85 kW |
2.0 16V | 1997 ccm | RFN (EW10J4) | 100 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.6 HDi | 1560 ccm | 9HX (DV6ATED4) | 66 kW |
1.6 HDi | 1560 ccm | 9HZ (DV6TED4) | 80 kW |
2.0 HDi | 1997 ccm | RHY (DW10TD) | 66 kW |
2.0 HDi | 1998 ccm | RHZ (DW10ATED) | 80 kW |
26 komentárov
pp
Pri pokojnej jazde veľmi slušná spotreba 7,5 s motorom 1,8 16V. Veľký problém môjho auta je ale asi od najazdených 20.000 km veľmi časté prepínanie do núdzovej prevádzky s rozsvietenou kontrolkou porucha motora. Následkom tohto sa zapne chladiaci ventilátor a rýchlosť jazdy sa obmedzí na max 30 km/h. Táto porucha sa prejavuje pri rozjazde alebo rýchlejšom pridaní plynu.
Adrian
čo takto pozrieť na tachymetrické relé.Mne to takto blblo hocikedy a potom naraz som už ani nenaštartoval.Kontakty na tomto relé boli zaoxidované, prehrievali sa a časť relé sa napokon roztopila.Po výmene relé všetky problémy okamžite prestali.
Dusan Korchan
Mam otazku ako vlastne funguje tachymetricke rele?A kde ho hladat?
Pavol
Tak ta spominana tuhost karoserie je podla mna naopak skvela. Jazdime s Pikaskom na chalupu a kdekade po rozmlatenych cestach a aj pri nakrizeni auta na protilahle kolesa nikde nic nevrzga.
Inak vsetky neduhy sedia, ale ak by som mohol, kupim ho znova. Pomer cena/uzitok je absolutne bezkonkurencny. Kvalita spracovania taka, no, francuzska, ale tak aspon interier sa da kompletne vziat mokrou kefou, kedze sa zjavne pocitalo s tlupou malych zablatencov na zadnych sedackach.
tomas
sqele auto pre rodinu..take priblizovadlo v mojom pripade- 1.6 benzin..najslabsi motor, ale slusna spotreba a variabilita, pohodlie…kupil by som ho zas, aj ked nevravim, ze sa sem tam nieco drobne nevyskytne…zatial :)…kamos na takomto motore najazdil 460 000 km…a este jazdi a nieje v srote, ale staral sa
marian
je to velmi dobre auticko stimi problemami je to pravda ale da sa,inac je to v poriadku a perfektne auto pre rodinu.
DeDe
Je to výborné auto na všetko,mám sním malý problém, na LPG jazda ok,na benzín štartuje keď je vonku teplejšie zle,správa sa ako keby šiel na tri valce,musím ho cez spojku vytočiť na vysoké otáčky a až potom sachytí,na LPG je to v poriadku.Bolo to aj na PC ale nič nezistili. Je tam vymenená váha,lambda sondy,alternátor,vyčistené a nastavené vstreky,vymenené čerpadlo a robí to stále.Nemal už niekto takýto problém?,poradte.
ondra
Auto v pohode sem tam bežná údržba 2,0hdi mám nabehané 330000 km po naších super cestách motoricky ok.Akurát stále zopnutý kompresor v režime AUTO mal by sem tam vypnúť,trhá to prítlačnú el spojku už druhú neviem čo to môže spôsobovať v piatok idem na diagnostiku možno zistia čo to je. Ak ste sa stým stretli prosím poradiť.
Helena
Dobry den chcela by som sa opitat ako sa na Citroene csara picaso pusta voda na preednom okne Dakujem
tomas
nooo, tam su take páčky za volantom, volant je to okruhle koleso pred prednym lavym sedadlom….a pravá páčka je tá, ktorá pústa vodu na predne okno, tzv. ostrekovac
Janek
Zdravím, pred pár dňami som si priviezol z Nemecka „Muca“ Xsaru Picasso 1,6 80kw benz.plyn…je to moje šieste auto v živote, prvýkrát s plynom, ja som teda hodne spokojný..nie som Fitipaldi, jazdím svižne ale nie bláznivo a nie za každú cenu uštriť vzácne minúty a musím povedať že auto mi veľmi sadlo. bral som ho na základe odporúčaní mojich kolegov ktorí tento voz majú (aj spomínaú 1,6 a takisto aj 2,0HDI, občas som sa na tých autách vozil), takže som vedel do čoho idem. spotreba tu po Slovensku mesto + okresky zatiaľ 7,1 plynu. som moc a moc spokojný. chýba mi síce viac odkladacích miest v dosahu vodiča, ale ten priestor v kabíne stojí zato.
Janek
Tak sa hlásim po vyše roku používania „Muca“ a chválou už tak neplytvám…moja hmotnnosť trochu cez 100kg mi príšerne rozvŕzgala sedadlo vodiča, manželkina hmotnosť 70kg rozvŕzgala sedadlo spolujazdca. vodičove dvere majú zvláštny chod, nepomohlo čistenie, premazanie. objavil sa problém s vybitou batériou za pár hodín, namerali sme veliký skrat, pravdepodobne štartér (žiaľ nie na 100%) takže bol zrepasovaný. Kúpená nová, silnejšia batéria. No a začali problémy s LPG – najprv mierny únik chlad.kvapaliny z jednéhokolienka na reduktore. Nasledovala servisná LPG prehliadka, výmena filtrov, nastavenie bohatosti zmesi. Dva týždne nato nové problémy pri prepínaní na LPG hasol motor, príp. išiel na tri valce siln etriaslo autom a vypisovalo chybu motora. Po chvíli som si všimol že na prvýkrát nenaštartujem, vždy mi to proste zdochlo, na druhý úplne bez problémov…..LPG problém zatiaľ nevyriešený, pretože sa mi nechce strkať ďalšie peniaze do servisu LPG, ja chcem jazdiť nie vyhadzovať ušetrené peniaze za palivo na ďalší servis.
Anonym
Mal som ten isty problem pri startovani najprv benzin a potom lpg. Bol zalepeny vstrekovac na 3 valci. Cena noveho asi 60€
Anonym
Mal som ten isty problem pri startovani najprv benzin a potom lpg. Bol zalepeny vstrekovac na 3 valci. Cena noveho asi 60€
Greedyrider
Mame v rodine asi 5 rokov 1.6 HDi 80 kW 2004 este bez FAPu a najazdene na nom od 170 000 doteraz ma 330 000 a robili sa vase spominane neduhy turbo, dvojhmota so spojkou, egr(som zaslepil mimochodom a je ovladane elektricky), pretesnenie sania a trysiek aj veka ventilov. Teraz problem s ventilatorom chladica ktory je nerozoberatelne spolu s RJ a garantujem Vam ze tento problem nechcete mat. Vymena za druhy nie je take lahke bo druha vrtula s jej elektronikou nekomunikuje. Novy origo v citroene stoji 380€ nech sa paci a nahrady nikto nerobi. Dam to dokopy jak sa podari a ide to prec. Posledna kvapka krvy toto. Ale prvych stotisic km sa len tankovalo do toho a menil olej.
Štefan
My máme už 8 rokov Xsaru Picasso 2,0 HDI. MAXIMÁLNA SPOKOJNOSŤ!!!Každý deň dochádzam za prácou 55km tam a aj späť. Spoľahlivo nás odviezlo úž niekoľkokrát do Chorvátska. A máme pobehané už celé Slovensko. Pri kúpe najazdených 170000km. Momentálne má 460000 kilometrov. Spojku som menil 1x, 1x hadicu na kúrenie, poslednú časť výfuku/40,-eur/ . Filtre, brzdové kotúč a obloženia podľa potreby.Minulý rok som musel strunu tlmiča meniť, nakoľko máme také úžasné cesty. Pred nie celým mesiacom mi menili remenicu kľukového riadela cca 90,- eur aj z prácou. Nefunguje akurát elektrické sťahovanie okna na vodičovej strane/ani mi to momentálne nevadí. lebo je vonku aj tak zima./ Olej mením pravidelných 13000-15000km. Total quartz 9000energy 5w40.Bezproblémové štartovanie. Minulý zimu bolo u nás aj cez -25C a nebol žiadný problém.Čo susedia novšie autá nevedeli naštartovať. Výbavu máme skoro plnú bez kože a tempomatu. Klimatizáciu doteraz nebolo treba dopľnať-funguje spoľahlivo. Máme aj nezávislé kúrenie Webasto-ťiež bez problémov funguje.Vďaka čomu asi môžme ďakovať tie nabehané kilometre.Dlhodobú spotrebu mám 4,9 l/100km v lete.A 5,4l/100km počas zimy. Jazdievám al úplne opatrŽiarovku som menil asi 2x ,Karoséria zatial úplne bez hrdze!!!
Kto by chcel veľké , priestranné a spolahlivé auto tak kľudne môže pouvažovať nad touto značkou
Štefan
Zabudol som napísať 2,0 HDI 66kw. Na aute jazdievam opatrne. Nie sú naše cesty stavané na vysoké rýchlosti a nie je to ani pretekárske auto!!! VRELO ODPORÚČAM!!!
Momentálne 470000km
livia
taka mala otázočka. pri zapnutí smeroviek ci už do prava alebo do ľava na palubovke blikaju oba smery. vonku blika len ten ktorý udám. Aj vám to robí? Starší vodiči majú takto problem že ci do dobrého smeru dali smerovku. da sa to nejako napraviť na tej palubovke? Inač velmi spokojná s autom.
Zuzana
Dobrý deň,ja by som sa len chcela opýtať mám citroen xsara picasso 1,8i 85kw rok výroby 2002 že ako alebo podľa čoho sa určuje že či je to 3-oj valec ,4-or valec , 2-voj liter ,3-roj liter,Ja sa v tom nevyznám a chcela by som to vedieť.Ďakujem
majo83
Dobrý den potrebujem radu mám citroen xsara picasso R.V-2001 2,0 hdi –66 kw…–a dnes pri jazde som začal mat problem zo Servom -…3 minuty jazdy v pohode..potom ako keby servo vypadlo tažko sa točí volantom..prestalo reagovat,,viete mi poradit aký je problém ???aká to može byt závada..dakujem
rambik7
veĎ to je nromálne po pár odjazdených km sa ti prepne plyn LPGčko to normálne robí riadiaca jednotka nikdy nenaštartuješ na plyne lebo nieje tlak na vstrekoch vieš ako to funguje teda už a nesťažuj sa je to moc dobré keď ti to spraví opak by bol omylom ostalo by ti vrčať na plyne ak by si aj na benzín prepol a stále by auto ostalo v otáčkach aj keby si vypol kľuče chápeš to je jediná porucha vtedy nie toto čo píšeš maj sa
rambik7
no servo riadenie tam je taký vrchnáčik a tam naliať olej najlepšie podľa farby červená alebo žltá do automatických prevodoviek je to to isté ADFII,III
strba
Zdravím Vás, mám Picasso 1,6 HDi, 66 kW nafta, rok výroby 2008. Najazdených je 260 000 km a spokojnosť. Len teraz sa vyskytol problém a potreboval by som radu. Už dlhšiu dobu cca 1,5 roka jazdím s vadným ehg ventilom, svieti stále žltá kontrolka – engine fault. Auto chodilo väčšinou na dlhšie cca 150 km trasy denne. Teraz mi začal motor cukať. Ak necuká výkon má v poriadku. Dva krát sa mi dnes stalo, že mi motor zhasol. Po niekolkých pokusoch o naštartovanie som naštartoval, motor išiel v poriadku chvílu a opäť zhasol. Nakoniec po zhasnutí pri štartovaní sa ozve zvukové znamenie – gong a už ho nenaštartujem. Nevie prosím niekto pomôcť?
szarazova.zuzana@gmail.com
Dobrý večer ja mám citroen picasso Xara rok výroby 2002 chcela by som sa spýtať že teraz aký benzín mám tankovať ked už nemáme 95 ku.Dakujem za odpoved
WorkingClassHero
ak uz nemas nikde 95ku, tak ten novsi E10
Jožko
Rada pre DeDe ….. Skús pozrieť vzduchovú hadicu, či je správne nasadená, alebo či nie je poškodená, možno máš nesprávny pomer vzduchu a paliva,