Základ benzínovej ponuky tvorí osem-ventilová 1,6i s výkonom 65 kW, po modernizácii 70 kW. Kultivovanosť chodu a hlučnosť motora je len na priemernej úrovni, podobne aj spotreba oscilujúca okolo 8 litrov. Na druhej strane poteší dobrá spoľahlivosť a len občas agregát trápia drobnosti. Svojou dynamikou vyhovuje hlavne pokojnejším vodičom, ktorí jazdia prevažne po meste a okolí a príliš vozidlo nezaťažujú.
O niečo viac dynamiky poskytuje 1,6 16V (80 kW). Motor sa vyznačuje kultivovaným chodom a primeranou dynamikou pre bežné jazdenie. Menšou nevýhodou je slabší ťah v nízkych otáčkach, a tak je treba pre svižnejšiu jazdu ho častejšie vytáčať. Spotreba sa v priemere pohybuje okolo 7,5 litra. Motor je pomerne spoľahlivý, občas však trpí nerovnomerným chodom, kvôli jeho visiacim ventilom. Výrobca buď v záruke menil celú hlavu valcov alebo len upravoval vodítka ventilov. Stáva sa to hlavne za studených zimných štartov a pri snahe svižne akcelerovať ešte s poriadne nezohriatym motorom. V okamihu, keď sa takýto motor vytočil, zostal niektorý z ventilov visieť, čo znamenalo chod na tri valce.
Solídnu dynamiku poskytuje 16 ventilová 1,8-ička (EW7J4) s výkonom 85 kW a krútiaci momentom 160 Nm. Kultivovanosť motora je len priemerná, rovnako tak hlučnosť vo vyšších otáčkach. Príliš neoslní ani spotreba, ktorá sa pohybuje okolo 8,5 pri svižnejšej jazde aj 10 litrov benzínu.
Na rovnakom konštrukčnom základe je postavený aj väčší dvojliter, ktorý má len o niečo zväčšené vŕtanie a zdvih. Motor dosahuje maximálny výkon 100 kW, krútiaci moment 190 Nm a kombinovaný bol výhradne so štvorstupňovým automatom. Jazdným prejavom je len o málo lepší ako 1,8, spotreba sa pohybuje v priemere okolo 9 litrov.
Pri oboch motoroch radu EW (1,8i a 2,0i) sa vyskytuje občasná konzumáciou oleja. Množstvo sa v praxi pohybuje v závislosti na kuse a najazdených kilometroch. Problém môže byť buď v prepúšťajúcich tesneniach ventilových vodítok (semeringy) alebo ak sa spotreba oleja výraznejšie nezníži, problém je v zostave vložka/piest – predčasné opotrebovanie štvrtého valca (najmä motor 2,0i 16V).
Napriek vyššej obstarávacej cene si veľkú obľubu získal 2,0 HDi dodávaný od začiatku produkcie. Dosahuje výkon 66 kW a krútiaci moment 205 Nm pri 1900 ot/min. Motor sa vyznačuje dobrou kultivovanosťou, primeranou dynamikou na bežné jazdenie a spotrebou v priemere okolo 7 litrov nafty na 100 km. Zle si nevedie ani v spoľahlivosti a typické dieselové poruchy prichádzajú až pri väčšej porcii kilometrov. Bohužiaľ, väčšina týchto motorov už má za sebou najazdené státisíce, a tak je potrebné venovať zvýšenú pozornosť ich stavu a skutočnému počtu najazdených kilometrov.
Veľmi dobrou alternatívou z hľadiska jazdného prejavu a spotreby sú oba motory 1,6 HDi z radu DV. Majú hliníkový blok a hlavu valcov, ktorá obsahuje 16 ventilov. Slabší dosahuje výkon 66 kW pri 4000 ot/min a krútiaci moment 215 Nm pri 1750 ot/min, silnejší 80 kW pri 4000 ot/min a 240 (260) Nm pri 1750 ot/min. Slabšia verzia obsahuje turbodúchadlo s pevnou geometriou lopatiek, výkonnejšia s premenlivou geometriou a funkciou overboost, zvyšujúcou krátkodobo plniaci tlak turbodúchadla a krútiaci moment o 20 Nm (taktiež od začiatku dvojhmotový zotrvačník). Z dôvodu plnenia emisnej normy Euro IV je 80 kW verzia vybavená aj filtrom pevných častíc FAP. Hlavne silnejšia verzia sa vyznačuje veľmi plynulým ťahom už z nízkych otáčok a postačuje aj na svižnejšie jazdenie. Zle si však nevedie ani slabšia a na bežné jazdenie plne postačuje, výkonový handicap oproti silnejšej je cítiť hlavne pri predbiehaní či akcelerácii vo vyšších rýchlostiach. Spotrebou sa pritom pohybujú v priemere okolo 6 litrov nafty.
Na prvý pohľad dobrá motorizácia, ktorá však vie pohnevať a nepotrebuje k tomu zrovna veľa najazdených kilometrov. Objavuje sa únik oleja cez tesnenie veka ventilov, čo sa najčastejšie rieši opätovným pretesnením. Pri väčšom počte kilometrov (neraz už od 100 000) sa už môžu vyskytnúť rôzne mechanické poruchy v podstatne väčšom množstve. Hlavným dôvodom týchto problémov býva predčasne degradujúca olejová náplň. Na niektorých miestach sa totiž olej nadmerne prehrieva, čo spôsobuje zvýšenú tvorbu karbónu. Svoje zohráva aj nevhodne tvarovaná olejová vaňa, kde je výpustná skrutka vyššie umiestnená ako spodok vane. V praxi takéto riešenie umožňuje usadzovaniu karbónu, ktorý sa nevyčistí ani pri výmene oleja. Nový olej sa tak pomerne rýchlo zanesie karbónom a negatívne vplýva na životnosť pohybujúcich sa častí motora.
Ako prvé si to zvyčajne odnesie turbodúchadlo. Zakarbónované olejové kanáliky-trubky, (holender) alebo upchaté sitko, ktoré je vložené medzi mazací kanál a prívodnú trubku nedovoľujú dostatočne mazať ložiská turbodúchadla. Ložiská sa dostatočne nemažú, prehrievajú sa, tým sa v nich hromadia ďalšie karbónové usadeniny, čo výrazne skracuje ich životnosť. Pre elimináciu tohto problému je vhodné tieto časti (trubky, sitko, holender) čistiť poprípade vymeniť.
Znehodnotená olejová náplň má vplyv aj na ostatné časti motora a tak sa môžu vyskytnúť aj pridreté rozvody, ojničné ložiská alebo postupne sa znižujúca kompresiu. Medzi ďalšie poruchy, ktoré sa pri väčšom počte kilometrov môžu vyskytnúť patria nefunkčný EGR ventil, nadmerne opotrebované vstrekovače – horšie štarty či hlučnejší a nerovnomerný chod motora a nezriedka sa objavujú aj rôzne úniky oleja či problémy s podtlakovým okruhom, ktorý ovláda EGR ventil, škrtiacu klapku a turbo. Vyskytuje aj podfukujúci vstrekovač, vinou čoho dochádza k usadzovaniu spečenej nafty na hlavu valcov, čo okrem znehodnocovania motorového oleja karbónom môže časom vyústiť až k prepáleniu samotnej hlavy. Veľkou životnosťou neoplýva ani dvojhmotový zotrvačník, ktorého nadmerné opotrebovanie sa prejavuje chrchlaním, nadmernými vibráciami na voľnobehu, taktiež trhavým rozjazdom pri zábere spojky či zvýšenou hlučnosťou pri akcelerácii z nižších otáčok.
Medzi ďalšie poruchy, ktoré sa pri väčšom počte kilometrov môžu vyskytnúť patria nefunkčný EGR ventil, nadmerne opotrebované vstrekovače – horšie štarty či hlučnejší a nerovnomerný chod motora a nezriedka sa objavujú aj rôzne úniky oleja. Občas sa vyskytne aj podfukujúci vstrekovač, vinou čoho dochádza k usadzovaniu spečenej nafty na hlavu valcov, čo časom môže vyústiť až k jej prepáleniu. Veľkou životnosťou neoplýva ani dvojhmotový zotrvačník (silnejšia verzia), ktorého nadmerné opotrebovanie sa prejavuje chrchlaním a nadmernými vibráciami na voľnobehu, taktiež trhavým rozjazdom či zvýšenou hlučnosťou pri akcelerácii z nižších otáčok.
Prednosti a nedostatky
originálny dizajn vozidla |
horšia spoľahlivosť najmä prvých ročníkov |
komfort odpruženia |
slabšie dielenské spracovanie |
priestranný a praktický interiér |
veľký počet vyjazdených kusov na trhu |
veľký výber jazdeniek |
nervozita podvozku na nerovnom povrchu |
veľký kufor |
značné náklony karosérie pri svižnejšom jazdení |
odhlučnenie interiéru |
nepresné radenie |
vyššia pozícia sedenia - pohodlnejšie nastupovanie a vystupovanie |
pri vyššom zaťažení vädnúce brzdy |
prijateľné ceny servisu a náhradných dielov |
menej výkonné kúrenie |
Najčastejšie poruchy
slabé dielenské spracovanie interiéru - vŕzganie plastov či sedadiel |
presedené sedadlá |
poruchová elektronika - imobilizér, páčky pod volantom, BSI modul, palivomer, centrálne zamykanie, kľúče, displej, alternátor |
skrížené stierače (prvé modely) |
nadmerné vôle v tiahlach stabilizátora či zavesenia prednej nápravy |
nadmerne opotrebovaná zadná náprava |
nadmerne opotrebované tlmiče |
nadmerne opotrebované brzdové obloženie |
korózia výfukového potrubia a podvozkových komponentov |
občas nefunkčná škrtiaca klapka (benzín) |
občas nefunkčná zapaľovacia cievka - nepravidelný chod motora (benzín) |
niekedy nefunkčná riadiaca jednotka motora -nový softvér niekedy výmena (benzín, staršie ročníky) |
priesaky/úniky motorového oleja (benzínové aj dieslové motory väčší km nájazd) |
vyššia spotreba oleja (1,8 16V a 2,0 16V -väčší km nájazd) |
nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - klepavé zvuky a nadmerné vibrácie pri voľnobehu, trhavý rozjazd pri zábere spojky, vyššia hlučnosť pri akcelerácii z nižších otáčok (diesel, väčší km nábeh) |
zanesený palivový filter - slabšia akcelerácia, stratou ťahu vo vyšších otáčkach (diesel, nekvalitná nafta) |
chybný snímač množstva nasávaného vzduchu (2,0 HDi) |
rachotiace tlmiče torzných kmitov remenice pohonu pomocných agregátov (2,0 HDi, väčší km nábeh) |
pri väčšom nájazde sa vyskytujú problémy s podtlakovým okruhom, ktorý ovláda EGR ventil, škrtiacu klapku a turbo, vyskytuje sa nadmerná tvorba karbónu, taktiež podfukujúci vstrekovač - nadmerná tvorba karbónu, riziko poškodenia hlavy valcov - odporúča sa doťahovať vstrekovače a tesnenie vstrekovača kontrolovať a prípadne vymeniť, občas sa vyskytuje aj predratá či netesná hadica turbodúchadla - uniká olej a slabší ťah motora (1,6 HDi 16V) |
nadmerne opotrebované vstrekovače - hrubý chod, slabší výkon, zdĺhavejší studený štart (diesel, väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebované turbodúchadlo -vyššia spotreba oleja, slabší ťah, prenikanie oleja do sacieho traktu (častejšie 1,6 HDi 16V, väčší km nábeh) |
zanesený-nefunkčný EGR ventil - spomalená reakcia auta pri zošliapnutí plynového pedálu, trhavá akcelerácia, nadmerné dymenie, niekedy problematické štarty, svietiaca kontrolka (diesel, väčší km nájazd |
predčasne zanesený filter pevných častíc FAP (diesel, nedostatočná regenerácia hlavne pri častejších mestských a kratších jazdách - hlási sa častejšími regeneráciami, svietiacou kontrolkou či vyššou spotrebou) |
porucha "Antipollution fault" - chybný snímač prietoku spalín cez FAP filter, problémy s regeneráciou filtra, porucha EGR ventilu, porucha snímača tlaku paliva, hláška Oil pressure too low, kedy okrem menšieho objemu motora môže byť na príčine aj chybný snímač otáčok kľukového hriadeľa - motor zvyčajne pri rozsvietení hlášky zhasne. |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
2,0 HDi (66 kW). Jedná sa síce o konštrukčne starší motor, ktorý svojimi výkonovými parametrami trocha zaostáva za modernými dieselmi, na druhej strane sa vyznačuje solídnou spoľahlivosťou a primeranou spotrebou. Bežne jazdiacemu vodičovi vyhovie aj po stránke jazdnej dynamiky. Medzi jeho nevýhody patrí pomerne častý výskyt vozidiel s niekoľko stotisícovým nájazdom. |
2,0i 16V (100 kW). Výkonový vrchol ponuky motorov prišiel v roku 2003. Ťahá slušne, ale má nekultivovaný chod na voľnobeh, a hlavne trpí záhadným a celkom rýchlym opotrebovaním štvrtého valca. 1,6 HDi. Po jazdnej stránke sa jedná o podarený motor, so zvyšujúcimi kilometrami však rapídne rastie výskyt rôznych problémov, ktoré môžu naoko úspornú prevádzku poriadne predražiť. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.6 | 1587 ccm | NFZ (TU5JP) | 65 kW |
1.6 | 1587 ccm | NFV (TU5JP) | 70 kW |
1.6 16V | 1587 ccm | NFU (TU5JP4) | 80 kW |
1.8 16V | 1749 ccm | 6FZ (EW7J4) | 85 kW |
2.0 16V | 1997 ccm | RFN (EW10J4) | 100 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.6 HDi | 1560 ccm | 9HX (DV6ATED4) | 66 kW |
1.6 HDi | 1560 ccm | 9HZ (DV6TED4) | 80 kW |
2.0 HDi | 1997 ccm | RHY (DW10TD) | 66 kW |
2.0 HDi | 1998 ccm | RHZ (DW10ATED) | 80 kW |
26 komentárov
pp
Pri pokojnej jazde veľmi slušná spotreba 7,5 s motorom 1,8 16V. Veľký problém môjho auta je ale asi od najazdených 20.000 km veľmi časté prepínanie do núdzovej prevádzky s rozsvietenou kontrolkou porucha motora. Následkom tohto sa zapne chladiaci ventilátor a rýchlosť jazdy sa obmedzí na max 30 km/h. Táto porucha sa prejavuje pri rozjazde alebo rýchlejšom pridaní plynu.
Adrian
čo takto pozrieť na tachymetrické relé.Mne to takto blblo hocikedy a potom naraz som už ani nenaštartoval.Kontakty na tomto relé boli zaoxidované, prehrievali sa a časť relé sa napokon roztopila.Po výmene relé všetky problémy okamžite prestali.
Dusan Korchan
Mam otazku ako vlastne funguje tachymetricke rele?A kde ho hladat?
Pavol
Tak ta spominana tuhost karoserie je podla mna naopak skvela. Jazdime s Pikaskom na chalupu a kdekade po rozmlatenych cestach a aj pri nakrizeni auta na protilahle kolesa nikde nic nevrzga.
Inak vsetky neduhy sedia, ale ak by som mohol, kupim ho znova. Pomer cena/uzitok je absolutne bezkonkurencny. Kvalita spracovania taka, no, francuzska, ale tak aspon interier sa da kompletne vziat mokrou kefou, kedze sa zjavne pocitalo s tlupou malych zablatencov na zadnych sedackach.
tomas
sqele auto pre rodinu..take priblizovadlo v mojom pripade- 1.6 benzin..najslabsi motor, ale slusna spotreba a variabilita, pohodlie…kupil by som ho zas, aj ked nevravim, ze sa sem tam nieco drobne nevyskytne…zatial :)…kamos na takomto motore najazdil 460 000 km…a este jazdi a nieje v srote, ale staral sa
marian
je to velmi dobre auticko stimi problemami je to pravda ale da sa,inac je to v poriadku a perfektne auto pre rodinu.
DeDe
Je to výborné auto na všetko,mám sním malý problém, na LPG jazda ok,na benzín štartuje keď je vonku teplejšie zle,správa sa ako keby šiel na tri valce,musím ho cez spojku vytočiť na vysoké otáčky a až potom sachytí,na LPG je to v poriadku.Bolo to aj na PC ale nič nezistili. Je tam vymenená váha,lambda sondy,alternátor,vyčistené a nastavené vstreky,vymenené čerpadlo a robí to stále.Nemal už niekto takýto problém?,poradte.
ondra
Auto v pohode sem tam bežná údržba 2,0hdi mám nabehané 330000 km po naších super cestách motoricky ok.Akurát stále zopnutý kompresor v režime AUTO mal by sem tam vypnúť,trhá to prítlačnú el spojku už druhú neviem čo to môže spôsobovať v piatok idem na diagnostiku možno zistia čo to je. Ak ste sa stým stretli prosím poradiť.
Helena
Dobry den chcela by som sa opitat ako sa na Citroene csara picaso pusta voda na preednom okne Dakujem
tomas
nooo, tam su take páčky za volantom, volant je to okruhle koleso pred prednym lavym sedadlom….a pravá páčka je tá, ktorá pústa vodu na predne okno, tzv. ostrekovac
Janek
Zdravím, pred pár dňami som si priviezol z Nemecka „Muca“ Xsaru Picasso 1,6 80kw benz.plyn…je to moje šieste auto v živote, prvýkrát s plynom, ja som teda hodne spokojný..nie som Fitipaldi, jazdím svižne ale nie bláznivo a nie za každú cenu uštriť vzácne minúty a musím povedať že auto mi veľmi sadlo. bral som ho na základe odporúčaní mojich kolegov ktorí tento voz majú (aj spomínaú 1,6 a takisto aj 2,0HDI, občas som sa na tých autách vozil), takže som vedel do čoho idem. spotreba tu po Slovensku mesto + okresky zatiaľ 7,1 plynu. som moc a moc spokojný. chýba mi síce viac odkladacích miest v dosahu vodiča, ale ten priestor v kabíne stojí zato.
Janek
Tak sa hlásim po vyše roku používania „Muca“ a chválou už tak neplytvám…moja hmotnnosť trochu cez 100kg mi príšerne rozvŕzgala sedadlo vodiča, manželkina hmotnosť 70kg rozvŕzgala sedadlo spolujazdca. vodičove dvere majú zvláštny chod, nepomohlo čistenie, premazanie. objavil sa problém s vybitou batériou za pár hodín, namerali sme veliký skrat, pravdepodobne štartér (žiaľ nie na 100%) takže bol zrepasovaný. Kúpená nová, silnejšia batéria. No a začali problémy s LPG – najprv mierny únik chlad.kvapaliny z jednéhokolienka na reduktore. Nasledovala servisná LPG prehliadka, výmena filtrov, nastavenie bohatosti zmesi. Dva týždne nato nové problémy pri prepínaní na LPG hasol motor, príp. išiel na tri valce siln etriaslo autom a vypisovalo chybu motora. Po chvíli som si všimol že na prvýkrát nenaštartujem, vždy mi to proste zdochlo, na druhý úplne bez problémov…..LPG problém zatiaľ nevyriešený, pretože sa mi nechce strkať ďalšie peniaze do servisu LPG, ja chcem jazdiť nie vyhadzovať ušetrené peniaze za palivo na ďalší servis.
Anonym
Mal som ten isty problem pri startovani najprv benzin a potom lpg. Bol zalepeny vstrekovac na 3 valci. Cena noveho asi 60€
Anonym
Mal som ten isty problem pri startovani najprv benzin a potom lpg. Bol zalepeny vstrekovac na 3 valci. Cena noveho asi 60€
Greedyrider
Mame v rodine asi 5 rokov 1.6 HDi 80 kW 2004 este bez FAPu a najazdene na nom od 170 000 doteraz ma 330 000 a robili sa vase spominane neduhy turbo, dvojhmota so spojkou, egr(som zaslepil mimochodom a je ovladane elektricky), pretesnenie sania a trysiek aj veka ventilov. Teraz problem s ventilatorom chladica ktory je nerozoberatelne spolu s RJ a garantujem Vam ze tento problem nechcete mat. Vymena za druhy nie je take lahke bo druha vrtula s jej elektronikou nekomunikuje. Novy origo v citroene stoji 380€ nech sa paci a nahrady nikto nerobi. Dam to dokopy jak sa podari a ide to prec. Posledna kvapka krvy toto. Ale prvych stotisic km sa len tankovalo do toho a menil olej.
Štefan
My máme už 8 rokov Xsaru Picasso 2,0 HDI. MAXIMÁLNA SPOKOJNOSŤ!!!Každý deň dochádzam za prácou 55km tam a aj späť. Spoľahlivo nás odviezlo úž niekoľkokrát do Chorvátska. A máme pobehané už celé Slovensko. Pri kúpe najazdených 170000km. Momentálne má 460000 kilometrov. Spojku som menil 1x, 1x hadicu na kúrenie, poslednú časť výfuku/40,-eur/ . Filtre, brzdové kotúč a obloženia podľa potreby.Minulý rok som musel strunu tlmiča meniť, nakoľko máme také úžasné cesty. Pred nie celým mesiacom mi menili remenicu kľukového riadela cca 90,- eur aj z prácou. Nefunguje akurát elektrické sťahovanie okna na vodičovej strane/ani mi to momentálne nevadí. lebo je vonku aj tak zima./ Olej mením pravidelných 13000-15000km. Total quartz 9000energy 5w40.Bezproblémové štartovanie. Minulý zimu bolo u nás aj cez -25C a nebol žiadný problém.Čo susedia novšie autá nevedeli naštartovať. Výbavu máme skoro plnú bez kože a tempomatu. Klimatizáciu doteraz nebolo treba dopľnať-funguje spoľahlivo. Máme aj nezávislé kúrenie Webasto-ťiež bez problémov funguje.Vďaka čomu asi môžme ďakovať tie nabehané kilometre.Dlhodobú spotrebu mám 4,9 l/100km v lete.A 5,4l/100km počas zimy. Jazdievám al úplne opatrŽiarovku som menil asi 2x ,Karoséria zatial úplne bez hrdze!!!
Kto by chcel veľké , priestranné a spolahlivé auto tak kľudne môže pouvažovať nad touto značkou
Štefan
Zabudol som napísať 2,0 HDI 66kw. Na aute jazdievam opatrne. Nie sú naše cesty stavané na vysoké rýchlosti a nie je to ani pretekárske auto!!! VRELO ODPORÚČAM!!!
Momentálne 470000km
livia
taka mala otázočka. pri zapnutí smeroviek ci už do prava alebo do ľava na palubovke blikaju oba smery. vonku blika len ten ktorý udám. Aj vám to robí? Starší vodiči majú takto problem že ci do dobrého smeru dali smerovku. da sa to nejako napraviť na tej palubovke? Inač velmi spokojná s autom.
Zuzana
Dobrý deň,ja by som sa len chcela opýtať mám citroen xsara picasso 1,8i 85kw rok výroby 2002 že ako alebo podľa čoho sa určuje že či je to 3-oj valec ,4-or valec , 2-voj liter ,3-roj liter,Ja sa v tom nevyznám a chcela by som to vedieť.Ďakujem
majo83
Dobrý den potrebujem radu mám citroen xsara picasso R.V-2001 2,0 hdi –66 kw…–a dnes pri jazde som začal mat problem zo Servom -…3 minuty jazdy v pohode..potom ako keby servo vypadlo tažko sa točí volantom..prestalo reagovat,,viete mi poradit aký je problém ???aká to može byt závada..dakujem
rambik7
veĎ to je nromálne po pár odjazdených km sa ti prepne plyn LPGčko to normálne robí riadiaca jednotka nikdy nenaštartuješ na plyne lebo nieje tlak na vstrekoch vieš ako to funguje teda už a nesťažuj sa je to moc dobré keď ti to spraví opak by bol omylom ostalo by ti vrčať na plyne ak by si aj na benzín prepol a stále by auto ostalo v otáčkach aj keby si vypol kľuče chápeš to je jediná porucha vtedy nie toto čo píšeš maj sa
rambik7
no servo riadenie tam je taký vrchnáčik a tam naliať olej najlepšie podľa farby červená alebo žltá do automatických prevodoviek je to to isté ADFII,III
strba
Zdravím Vás, mám Picasso 1,6 HDi, 66 kW nafta, rok výroby 2008. Najazdených je 260 000 km a spokojnosť. Len teraz sa vyskytol problém a potreboval by som radu. Už dlhšiu dobu cca 1,5 roka jazdím s vadným ehg ventilom, svieti stále žltá kontrolka – engine fault. Auto chodilo väčšinou na dlhšie cca 150 km trasy denne. Teraz mi začal motor cukať. Ak necuká výkon má v poriadku. Dva krát sa mi dnes stalo, že mi motor zhasol. Po niekolkých pokusoch o naštartovanie som naštartoval, motor išiel v poriadku chvílu a opäť zhasol. Nakoniec po zhasnutí pri štartovaní sa ozve zvukové znamenie – gong a už ho nenaštartujem. Nevie prosím niekto pomôcť?
szarazova.zuzana@gmail.com
Dobrý večer ja mám citroen picasso Xara rok výroby 2002 chcela by som sa spýtať že teraz aký benzín mám tankovať ked už nemáme 95 ku.Dakujem za odpoved
WorkingClassHero
ak uz nemas nikde 95ku, tak ten novsi E10
Jožko
Rada pre DeDe ….. Skús pozrieť vzduchovú hadicu, či je správne nasadená, alebo či nie je poškodená, možno máš nesprávny pomer vzduchu a paliva,