Citroen Xsara Picasso je praktické vozidlo, ktoré robí majiteľovi radosť, musí však fungovať. S nefunkčnosťou kadečoho má ale Picasso nezriedka problém, najmä prvé ročníky. Ako už bolo spomenuté, riziko porúch zvyšuje aj počet najazdených kilometrov, a tak sa oplatí vedieť aspoň približný stav.
Medzi najčastejšie nedostatky možno zaradiť slabé dielenské spracovanie interiéru, nepríjemné je najmä vŕzganie plastov či sedadiel. Sedadlá bývajú naviac nezriedka presedené čo je nepríjemné aj na pohľad aj na posed. Pomerne často hnevá aj elektronika napr. imobilizér, páčky pod volantom, BSI modul, nepresný palivomer, centrálne zamykanie, kľúče, poruchy displeja či alternátora. Na prvých exemplároch sa vyskytovala porucha skrížených stieračov. Spomenúť treba aj konštrukčnú nedokonalosť – slabšie kúrenie, ktoré je citeľné najmä pri dieselových motoroch.
Na podvozku bývajú často nadmerné vôle v tiahlach stabilizátora či zavesenia prednej nápravy, nadmerne opotrebovaná zadná náprava, taktiež tlmiče a brzdové obloženie. Proti korózii je karoséria chránená pomerne dobre, neplatí to však o výfukovom potrubí a podvozkových komponentoch.
Pri benzínových motoroch môže občas hnevať škrtiaca klapka, zapaľovacia cievka (nepravidelný chod motora) a najmä na starších vozidlách niekedy pohnevá riadiaca jednotka motora. Niekedy stačí nahrať nový softvér niekedy pomôže len výmena riadiacej jednotky. Občas sa vyskytuje aj únik motorového oleja. Motory 1,8 16V a 2,0 16V trápi občas vyššia spotreba oleja,Pri benzínových motoroch radu EW (1,8i a 2,0i) sa občas vyskytuje zvýšená konzumáciou oleja. Množstvo sa v praxi pohybuje v závislosti na kuse a najazdených kilometroch. Problém môže byť buď v prepúšťajúcich tesneniach ventilových vodítok (semeringy) alebo ak sa spotreba oleja výraznejšie nezníži, problém je v zostave vložka/piest – predčasné opotrebovanie štvrtého valca (častejšie pri motore 2,0i 16V).
Pri dieselových motoroch pozor na upchatý palivový filter, kedy motor stráca výkon, vyskytuje sa aj chybný snímač množstva nasávaného vzduchu (2,0 HDi) najmä v prípadoch nepravidelnej výmeny resp. osadenia nekvalitného vzduchového filtra. Pri 2,0 HDi sa pri väčšom počte km vyskytujú aj rachotiace tlmiče torzných kmitov remenice pohonu pomocných agregátov, taktiež nadmerne opotrebované vstrekovače (nepravidelný a hlučnejší chod motora, obtiažnejšie štarty).
Motor 1,6 HDi 16V nezriedka postihujú problémy s opotrebeným tubodúchadlom, nefunkčným EGR ventilom, vyskytujú sa úniky oleja a rôzne problémy spôsobené karbónom znehodnoteným olejom (strata kompresie, pridreté rozvody, ojničné ložiská a pod). Pri väčšom nájazde sa vyskytuje aj podfukujúci vstrekovač – nadmerná tvorba karbónu, riziko poškodenia hlavy valcov – odporúča sa doťahovať vstrekovače a tesnenie vstrekovača kontrolovať a prípadne vymeniť- Občas sa vyskytuje aj predratá či netesná hadica turbodúchadla – uniká olej a slabší ťah motora.
Pri 1,6 HDi sa z dôvodu nevhodného tvarovania olejovej vane nepodarí vypustiť všetky usadeniny, preto je vhodné buď častejšie meniť olejovú náplň (maximálne 15 000 km) spolu s prepláchnutím čerstvým olejom alebo z času na čas (aspoň raz za 100 000 km) demontovať a poriadne vyčistiť olejovú vaňu. V opačnom prípade usadeniny, ktoré zostali na dne opakovane znehodnocujú novú olejovú náplň, čo má nepriaznivý vplyv a spôsobuje rýchlejšie opotrebovanie motora a jeho súčastí.
Pri dieselových motoroch sa odporúča tankovať kvalitnú naftu a pravidelne meniť palivový filter. Väčší počet nečistôt obsiahnutých v nafte rýchlejšie zanáša palivový filter, čo sa prejavuje slabšou akceleráciou či stratou ťahu vo vyšších otáčkach. Viac nečistôt je samozrejme rizikom aj pre vstrekovače, ktoré sa môžu upchať, čo sa prejavuje obtiažnejším štartom či nepravidelným chodom motora. Často pomôže vstrekovače profesionálne vyčistiť, niekedy však čistenie nepomôže. Pri väčšom počte km sa môže objaviť aj únik oleja, čo má nezriedka na príčine netesná hadica odvetrávania kľukovej skrine.
Väčší počet najazdených kilometrov môže znamenať nadmerne opotrebované vstrekovače, čo sa prejavuje nerovnomerným a hlučnejším chodom motora na voľnobehu, horším studeným štartom či slabším výkonom. Treba si dávať pozor taktiež na nadmerné vibrácie na voľnobehu, trhavý rozjazd či hlučnosť pri akcelerácii z nižších otáčok. Vtedy je s najväčšou pravdepodobnosťou na vine nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník.
Niektoré dieslové motory (napr. 1,6 HDi 16V) sú vybavené filtrom pevných častíc (FAP), ktorého životnosť sa pohybuje v závislosti od spôsobu používania vozidla okolo 150 – 200.000 km. Niekedy môže byť životnosť filtra väčšia, ale niekedy aj menšia a to najmä ak sa častejšie jazdia kratšie (mestské) trasy, kedy sa filter nestihne kvalitne regenerovať. Samozrejmosťou je pravidelné dolievanie aditíva Eolys, v opačnom prípade bude nasledovať rýchle upchatie filtra. Problémy s filtrom sa obyčajne hlásia svietiacou kontrolkou, resp. prechodom motora do núdzového režimu. Blížiaci sa koniec (upchatie) DPF filtra sa obyčajne hlási zvýšenou frekvenciou regenerácii spolu s miernym nárastom spotreby.
[AdvantagesAndDisadvantages] [Disturbances] [RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | päťdverové MPV |
---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4270-4276 x 1750-1751 x 1630-1637 |
Rázvor (mm): | 2760 |
Batožinový priestor (l): | 550/1970/2128 |
Pohon | predné kolesá |
Objem palivovej nádrže (l): | 55 |