Lajkujte nás na Facebooku

Súvisiace články

4 komentáre

  1. 1

    Markoff

    Vďaka za zaujímavý článok. Čakám na dobu keď budú v autách motory napr 500ccm s výkonom 60kW čo je plne postačujúce na menšie auto a šetrnú jazdu, tá myšlienka na pollitrakový motor je pobavujúca (pri hrubom prepočte má taký motor už dnes Mahle 1.2L 144kW vid Google)

    Odpovedať
  2. 2

    Merlin

    Zmensovanie motorov bolo zaveden v USA z prichodom prisnych emisnych noriem California II.
    Typicky pre low cost a rodinne pouzivanie boli dodavky Ford Aerostar a ich suputnici, kedy zacali ponukat na miesto 4,0l V6motora 2,5 4valec, 2,8 4valec z manulanou prevodovkou.
    Toto sa dialo na konci 80-tych rokov. Ale pre znacnu nespolahlivost spravili kompromis a zacali vyrabat atmosfericke downsizove motory 3,0l V6 vulcan z MPI, ako pre automaticke, tak aj manualne prevodovky.
    Vyrazne znizenie emisii bolo zaujimave, tie auta z dvoma katalyzatormi splnaju este dnes normu euro4. Napriek vysokemu najazdu km (cez 500.000)
    Sam som taky voz vlastnil a prevadzkoval.
    Zaujimave bolo vyrazne znizenie spotreby, pri V6 Vulcan z manualnou prevodovkou, tie motory mali spotrebu nepevysujucu 10ltr.100km pri normalnom sposobe jazdy.
    Ich zivotnost bola uzasna, (moj najazdil cez milion km)
    Downsizing europsky je uz ina kategoria.
    Motorove jednotky maju teoreticku vyizitelnost najazdu do 200-250.000km a velmi drahy servis, ktory ma dohnat nizssie predajne ceny a zrychlit obmeny vozoveho parku.
    Problem je, ze pre krajiny ako je SR, CR, PL, HU… je to velmi problematicke, pretoze ako kupna sila, pre nakup novych automobilov, tak prevadzkova cena sa stava problematickou.
    Celkova kilometricka hodnota vozidla, ci pre firmu, alebo sukromu osobu/vlastnika vozidla sa pocita nasledovne:
    Celkova cena nakupu vozidla + vsetky naklady spojene zo servisom+ vsetoko spotrebovane palivo -minus- predajna cena pri predaji+ vsetky naklady spojene z poistenim a pripadne danami v danej zemi pre prevadzku (cirkulacna dan, ekologicka dan a podobne) sa vydeli poctom prejdenych km za zivot vozidla.
    A tu sa potom ukaze, kolko nas stoji skutocny prejdeny kilometer
    Zatial pre nas vychadzaju vzdy vyhodnejsie starsie a ojazdene vozidla z velkoobjemovymi motormi, ktore su predavane v zahranici (nazapad od nas) lacno a maju nizku nadobudaiu cenu.
    Servis, pokial prebieha v neautorizovanych, ale dobrych servisoch znizi naklady prevadzky a vyssia spotreba sa neprejavi nijako prilis dramaticky pri prevadzke vozidla.
    Vyssie poistenie vzhladom na vykon, prihlasovacie poplatky a dan za vatsi objem tiez niesu smrtelne.
    Obvykly najazd 200.000km dava predpoklad, i ked bol stoceny tacho, ze dalsich minimalne 200.000km taketo vozidlo vydrzi.
    Aj ked nedojde ku koncovemu predaju ani za symbolicku cenu, aku vyradeniu a zosrotovaniu, naproti novemu vozidlu si kilometricku hodnotu udrzi vzdy na polovici, ale obvykle na 1/3 oproti novemu vozidlu.
    To je prax, ktora je menej znama a skonci prichodom „lacnych“ okazdenych aut, ktore pre poruchy DPF/FAP, alebo velkemu opotrebeniu motora downsize prestanu byt atraktivne a ich kilometricka hodnota sa vysplha vdaka servisu na uroven vozidla noveho.
    Ale pokial najblizsich 10 rokov planujeme jazdit lacno, este par rokov sa budu vyskytovat relativne dobre nedownsizovane auta, vhodne pre individualny dovoz, alebo kupu z bazaru, najma tie luxusnejsie a kvalitne.
    Potom uz bude amen tma

    Odpovedať
    1. 2.1

      Pilotek

      dajme počty:

      nové auto : ojazdené auto:
      nájazd 200000km nájazd 200000km

      nákupná cena 15000€ 5OOO€
      servis prehl. 8X250€ cca 2000€ 15X150 cca 2250€
      PHM pri 6,5l/100 a 1.45€/L 18850€ pri 8l/100km 23200€
      spolu 35850€ 30450€
      predajna cena vozidla 7000€ 1500€
      celkové náklady 28850€ 28950€
      28850/200000 0,145€/km cca 0,145€/km

      poistku a STK neberiem do úvahy. Nejak sa mi stráca tá výhodnosť, pritom jazdím na starine
      bez záruky, asistenčných výhod a musím mať štastie, aby sa to nerozsypalo skôr.

      Odpovedať
      1. 2.1.1

        Blazo

        Ja to vidim tak isto. Vlastnim Octaviu novu 2,5roka vymena oleja to vse +tankovanie. 3roky Vectru 10rocnu vymena turba riadiaca jednotka filtre prehadickovanie brzdy chladic a momentalne je zasa v servise. Takze urcite kupa noveho. Nehovorim ze ojazdenky su zle len musite mat fakt stastie na kupu. Len bohuzial slovensko nase je predat co najvacsi srot za co najvacsiu cenu

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.