Interiér
Interiér už na prvý pohľad prezradí snahu o čo najnižšie výrobné náklady. Strohosť a lacné prevedenie má výhodu v jednoduchej údržbe, čo vyhovie praktickejšie zameraným motoristom. Vďaka veľkým oknám je interiér aj príjemne presvetlený a pocitovo vzdušný.
Kvalita dielenského spracovania je poväčšine dobrá s čím ide ruka v ruke minimum pazvukov. Snaha o znižovanie výrobných nákladov sa okrem dizajnového a materiálového prevedenia prejavila aj v zhoršenej ergonómii a tiež určitej nelogickosti niektorých ovládačov.
Konštrukcia stredového panelu nie je príliš ergonomická, keďže smerom dole sa od vodiča vzďaľuje, ovládače elektricky otváraných okien sú umiestnené na spodku stredového panelu, nastavovanie zrkadiel pod ručnou brzdou a ideálne nie je ani umiestnenie spínača vyhrievania zadného skla hneď vedľa ovládača centrálneho zamykania.
Ak je vozidlo vybavené klimatizáciou, jej ovládanie je umiestnené veľmi nízko na stredovom paneli, pričom dióda indikujúca jej činnosť je dosť nevýrazná.
Trochu prekáža aj zastaraná logika centrálneho zamykania, ktoré ak je zamknuté musí sa deaktivovať odomykacím spínačom, keďže zatiahnutie dverovej kľučky na odomknutie nestačí (ako je dnes zvykom). Ani samotné dverové držiaky neoslnia, keďže namiesto klasického úchytu ponúkajú len výrez pre prsty.
Zvyknúť si treba aj na svietenie hlavných svetlometov (pokiaľ neboli upravené inak), ktoré po vytiahnutí kľúča zo spínacej skrinky zostanú naďalej svietiť.
Samozrejme netreba rozoberať také detaily ako je samotné ovládanie-chod jednotlivých spínačov, na ktorom sa šetrilo asi najviac. Možno ide o nepodstatné detaily, ale ak patríte medzi detailistov alebo náročnejších motoristov, rozhodne vás Logan neosloví a nezmení to ani rozsah dostupnej výbavy.
Priestorovo je na tom Logan veľmi dobre, obzvlášť verzia MCV, ktorá odvezie až sedem cestujúcich. Samotné sedadlá sú pomerne rozmerné s akurátne tvrdým čalúnením, ale s minimom bočného vedenia. Ich negatívom je menšia odolnosť voči opotrebovaniu a presedeniu.
Pozitívom Loganov je veľký batožinový priestor s plnohodnotnou rezervou. Ten pojme 510 litrov v prípade verzie sedan, 700 litrov v prípade verzie MCV a päťmiestnom usporiadaní, 198 litrov v sedemmiestnom usporiadaní a až 2350 litrov v dvojmiestnom usporiadaní. Verzia Pick-up obsahuje úložný priestor za sedadlami o objeme 300 litrov a naviac nákladový priestor, pričom užitočná hmotnosť je 800 kg.
Čísla sú síce pozitívne, ale v prípade verzie sedan je využitie kufra trocha komplikované. Samotný prístup sťažuje pomerne malý vstupný otvor, vysoká nakladacia hrana a takmer nulová variabilita.
Do prvej modernizácie sa dalo veko kufra otvoriť výhradne kľúčom zvonku, čo nie je príliš praktické. Naviac zdvíhací-pružiaci mechanizmus nie je zrovna prepracovaný, keďže sa môže stať, že pri prudšom otvorení veka ho nezabrzdia slabšie pružiny v otvorenej polohe, následkom čoho sa veko odrazí od horných gumových dorazov a opätovne zabuchne, čo môže v krajnom prípade privodiť zranenie.
Podvozok a jazdné vlastnosti
Pri konštrukcii podvozku bol cieľ robustnosť a odolnosť. Vpredu sa nachádzajú spodné trojuholníkové ramená so vzperami McPherson a vzadu masívne vlečné ramená spojené torzne pružnou priečkou.
Podvozok si veľmi dobre rozumie s našimi rozbitými cestami a komfortne vyžehlí väčšinu nerovnosti. Pruženie je totiž naladené na veľký zdvih a ani tlmiče nekladú pružinám pri stlačení nadmerný odpor.
Na druhej strane Logan nie je určený priaznivcom svižnejšieho jazdenia. Z dôvodu mäkko naladeného podvozku sa vozidlo pri rýchlejšom prejazde zákrutou dosť nakláňa, značné zavlnenie karosérie spôsobí aj prudšia zmena jazdného smeru. Ostrejší prejazd zákrutou tak znamená, že kolesá strácajú pomerne rýchlo priľnavosť a vozidlo sa dostáva do šmyku.
Pomerne nízka hmotnosť, mäkký podvozok a menej citlivé riadenie spôsobujú, že smerová stabilita vo vyšších rýchlostiach je trocha slabšia, obzvlášť ak sa nejedná o rovný povrch vozovky.
Komfortnému naladeniu podvozku sekunduje riadenie (občas bez hydraulického posilňovača), ktoré sa vyznačuje ľahkosťou ovládania či menšou citlivosťou okolo stredovej polohy, a tak ani prejazd veľkým výtlkom nebude mať vplyv na zmenu smeru vozidla aj pri vyššej rýchlosti. V prípade riadenia bez posilňovača sa treba pripraviť na trocha ťažšie otáčanie (najmä pri parkovaní) a medzi krajnými polohami kolies je potrebné 4,5x otočiť volantom.
Ako už bolo spomínané, cieľom konštruktérov bola robustnosť a odolnosť vozidla. V prípade podvozku sa táto snaha podarila len čiastočne. Guľové čapy na prednej náprave a riadení príliš dlho nevydržia a vykazujú nadmerné vôle. Tento stav urýchľuje aj fakt, že mnohí motoristi si praktickosť vozidla a vyššiu svetlú výšku pomýlia s terénnymi schopnosťami. Príliš dlhú životnosť pri takomto zaobchádzaní nemajú ani tlmiče pruženia a tiež brzdové kotúče. Netreba však zúfať, ak sa na podvozku vyskytnú vôle, predné spodné rameno stojí komplet okolo 70 € a gumový silentblok cca 8 €.
Prednosti a nedostatky
veľmi priaznivá cena |
lacno a zastaralo pôsobiaci interiér |
dobrý pomer ceny a ponúkanej hodnoty |
neergonomicky umiestnené niektoré ovládače |
priestranný interiér aj batožinový priestor |
absencia predpínačov bezpečnostných pásov |
komfortný podvozok |
prístup do batožinového priestoru (vyššia nakladacia hrana - verzia sedan) |
vyššia svetlá výška |
vyššia hlučnosť 8 ventilových motorov |
úsporné dCi motory |
príliš ľahký prevod riadenia |
Najčastejšie poruchy
občas problémová elektroinštalácia - nefunkčné čidlo-kontrolka otvorených dverí, svietiaca kontrolka airbagu spolujazdca, osvetlenie zadných svetiel (prvé ročníky) |
občas nefungujúci ostrekovač zadného skla - poškodená hadička (verzia MCV) |
kratšia životnosť akumulátora (prvé ročníky) |
častejšie vypálené predné žiarovky H4 (prvé ročníky) |
korózia - podbehy, veko batožinového priestoru, uloženie zadných tlmičov, spodná časť zadných dverí, dolná lišta bočných okien, spodok vozidla, výfukové potrubie, ramienka stieračov (niektoré série, hlavne pred-faceliftované verzie) |
kratšia životnosť guľových čapov na podvozku, tlmičov a brzdových kotúčov |
priesaky - úniky motorového oleja (väčší km nábeh) |
porucha škrtiacej klapky - nepravidelný chod motora a jeho zhasínanie (benzín) |
občas chybná lambda sonda, resp. snímač otáčok polohy kľukového/vačkového hriadeľa (benzín, väčší km nábeh) |
občas chybná zapaľovacia cievka - nepravidelný chod motora (benzínové motory, väčší km nábeh, zanedbaná výmena sviečok) |
nadmerne opotrebované vysokotlakové čerpadlo/vstrekovače - hlučnejší a nerovnomerný chod motora, obtiažnejšie štarty (diesel, citlivosť na kvalitu paliva, resp. väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebované turbodúchadlo - vyššia spotreba oleja, slabší/kolísavý ťah, prenikanie oleja do sacieho traktu (dCi, väčší km nábeh, dlhé intervaly výmeny oleja) |
hlučné ložiská v prevodovke (častejšie diesel, väčší km nábeh) |
porucha EGR ventilu - slabší ťah, cukanie, prechod do núdzového režimu, svietiaca kontrolka (dCi, väčší km nábeh, častejšia mestská prevádzka - kratšie jazdy, nadmerne opotrebovaené turbo) |
nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - nadmerné vibrácie na voľnobehu, trhavý rozjazd pri zábere spojky, vyššia hlučnosť pri akcelerácii (dCi, väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebované ojničné ložiská kľukového hriadeľa - možné zadretia motora (diesel, väčší km nábeh, najmä do 2010) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
Benzínové motory. K Loganu sa hodia podstatne viac ako diesel. Sú totiž pomerne spoľahlivé aj pri vyššom nájazde či menej kvalitnej údržbe a prípadné opravy sú cenovo znesiteľné. O to v prípade lacného auta ide. |
1,5 dCi Motor je síce úsporný a disponuje slušnou dynamikou (hlavne silnejšia verzia), problémom je však značné riziko drahých porúch s rastúcim počtom kilometrov. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.2 | 1149 ccm | D4F 732 | 55 kW |
1.2 16V | 1149 ccm | D4F 732 | 55 kW |
1.4 | 1390 ccm | K7J 710 | 55 kW |
1.4 (LSOA, LSOC, LSOE, LSOG) | 1390 ccm | K7J 710 | 55 kW |
1.4 MPI LPG (LS0C) | 1390 ccm | K7J 710,K7J 714 | 55 kW |
1.6 | 1598 ccm | K7M 710 | 64 kW |
1.6 | 1598 ccm | K4M 690 | 77 kW |
1.6 (LSOB, LSOD, LSOF, LSOH) | 1598 ccm | K7M 710 | 64 kW |
1.6 16V | 1598 ccm | K4M 690,K4M 696 | 77 kW |
1.6 16V (LS0M) | 1598 ccm | K4M 690,K4M 696 | 77 kW |
1.6 16V Flexifuel | 1598 ccm | K4M 696 | 77 kW |
1.6 16V Hi-Flex | 1598 ccm | K4M 690,K4M 694 | 77 kW |
1.6 Bifuel | 1598 ccm | K7M 718,K7M 800 | 62 kW |
1.6 Bifuel | 1598 ccm | K7M 710 | 64 kW |
1.6 MPI 85 | 1598 ccm | K7M 800 | 62 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.5 dCi | 1461 ccm | K9K 790,K9K 794 | 48 kW |
1.5 dCi | 1461 ccm | K9K 792 | 50 kW |
1.5 dCi | 1461 ccm | K9K 892 | 55 kW |
1.5 dCi | 1461 ccm | K9K 796 | 63 kW |
1.5 dCi | 1461 ccm | K9K 892 | 65 kW |
1.5 dCi (KS04) | 1461 ccm | K9K 892 | 55 kW |
1.5 dCi (KS04) | 1461 ccm | K9K 892 | 65 kW |
1.5 dCi (KS0K) | 1461 ccm | K9K 792 | 50 kW |
1.5 dCi (KS0W) | 1461 ccm | K9K 796 | 63 kW |
1.5 dCi (LS04) | 1461 ccm | K9K 892 | 55 kW |
1.5 dCi (LS04) | 1461 ccm | K9K 892 | 65 kW |
1.5 dCi (LS0J, LS0Y) | 1461 ccm | K9K 790 | 48 kW |
1.5 dCi (LS0K) | 1461 ccm | K9K 792 | 50 kW |
1.5 dCi (LS0W) | 1461 ccm | K9K 796 | 63 kW |
1.5 dCi (US0K) | 1461 ccm | K9K 792 | 50 kW |
1.5 dCi (US0W) | 1461 ccm | K9K 796 | 63 kW |
23 komentárov
veto
ja mam sandero a rozhodne by som pra daciu odporucil 1,6 8v. spotrebu mam na nej pod 6 litrov/100km a je to jednoduchy a spolahlivy motor. dynamika je tiez dobra.
Ale od roku 2011 koli euro5 je vykon na 1,6 8v priskrteny, ak dlhsimi prevodmi, tak ok, ale ak elektronicky, tak je to samozrejme zle a reba dat auto na chiptuning.
Jozef
Máme Daciu Logan dci štyri roky najazdené 36 000 km. Velký kufor,vnutri mnoho miesta,dobrý výhlad nízka spotreba do 4 l nafty,tichý chod motora a bezporuchová prevádzka.Mozem si zelat viac? Odporučam každému lacnejšiu Daciu ako ojazdené auto. Nové je nové a so zárukou.
Renáta
Nikomu neodporučam kúpiť Dustera.Ja som s manželom taku chybu urobila a po 2000 kilometroch sa nam zlomilo oko v náprave pri rýchlosti 20km za hod.Auto sa nam otočilo na strechu takže bolo na odpis.Nikto nemal zaujem zistiť čo sa stalo, tak sme si dali sami zistit a dat vypracovať analízu,kde nám potvrdili že sme nezavinili nehodu.Auto bolo v záruke ale predajca v Topolčanoch sa tváril akoby sa ho to vobec natykalo.Ked auto predávajú tak by Vás na rukách nosili ale ked sa niečo stane tak sa Vám otočia chrbtom.Preto všetkým zaujemcom o kúpu Dustera radím !!!! NEKUPUJTE !!!!!
Igor
No hlavne, že ste vporiadku… je to mrzuté, ale myslím si, že takáto konštrukčná vada by mala byť odhalená počas akejkoľvek technickej prehliadky podvozku. Byť na vašom mieste, tak na tých parchantov pritlačím. Môžu byť radi, že sa nikomu nič nestalo.
No nemyslím si, že je vhodné z toho viniť komplet značku DACIU. Viem, že konštrukčné vady sú ako u Nemcov, tak aj Japoncov. Len slepí fanusíkovia to nevidia.
Ak by som ale mal peniaze naviac, tak určite idem po Toyote RAV4 alebo niektorej z nových KIA.
JohnS
Ako prosim? pri 20km/h rychlosti ste ho prevratili na strechu? to by som rad videl …
roman
Tá protikorózna ochrana u dácií je asi fakt problém. Minulý týždeň som videl logan mcv s poriadne skorodovanou spodnou časťou predných dverí. Mohla mať cca 5 rokov, model pred faceliftom. Uvažoval som pred 2 rokmi nad dáciou sandero, ale práve slabá antikorózna ochrana spôsobila, že som ju musel z výberu vyradiť. Mimochodom,nemáte v pláne napísať aj o dácii sandero?
slovacisko
kaslite na nejake lacne haraburdy. kupte si hondu a o spolahlivost sa nemusite bat
Peťo
Myslím ,že asi najobjektívnejšia recenzia akú som čítal.Mám 3 roky MCV 1,5 dci 37tis.km, spotreba od okolo 4,3 l/100km,s autom som úplne spokojný,nečakal som zázraky a splnilo očakávania,až na nejaké drobnosti som nemal problémy.Čo sa zmestí do kufra je fantastické.Auto je potrebné 2x ročne navoskovať,pravidelne(ja po 10 tis.km)meniť olej,zbytočne ho nepreťažovať.Auto má pre nenáročného vysokú úžitkovú hodnotu.Jazdené sa dajú kúpiť za výhodnú cenu.Mne osobne sa páči viac ako nová Logdy.
john
Niekoľkokrát som sa viezol v Logane a vždy som žasol nad miestom pre posádku vzadu. A to nielen v oblasti nôh ale hlavne nad hlavou. 90% dnešných „rodinných“ áut sú malé krabice kde sa vzadu dotýkate hlavou stropu. V tomto je Logan super.
Žiaľ, nepozinkované plechy a tenký lak spôsobujú značnú koróziu už po 6-tich rokoch. Nebiť tohto šetrenia vo výrobe, auto by si kupovalo určite viac ľudí.
peto
ja mam novy logan od 04.06.2013 najazdene 500 km a pozatim som max spokojny 1,5dci rozmyslali sme z manzelkou nad peugeot 301 alebo citroen c elise a po precitani vsetkych moznych testov na nete sme sa rozhodli prave pre daciu nova uz ma aj pozinkovanu karoseriu a motor 1,5dci dufam ze sme spravili dobre len tak na okraj peugeot a aj citroen z rovnakou vybavou je cca 3000eur draksi a nehovorim o cenach v servise
Drummer
Ja mam Logana MCV uz 2 rok a som max spokojny. Vrelo odporucam hlavne ludom v oblasti stavebnictva, zmesti sa tam toho fakt vela. Inak neviete niekto ako mam dat dole vrch riadiacej paky?? chel by som tam daco ide, skusal som srobovat ale neslo to a nerad by som to urval. Diki 😀
Ján
Vážený precitajte si problémy z motorom vw 1.2 tsi-škoda, seat, polo ,atď. A zistíte že ste urobili veľmi dobre kúpou Dacii ktorá nemá problémy ako vw.
peter
dobry den ja sice daciu nemam ale velmi by som ju chcel je to jednoduche a pekne auto uz ten stary logan sa mi pacil a co sledujem tak ani jeden znich nebol skorodovany aj ked nejake vynimky by sa mozno nasli bol som minule v predajni ale bohuzial ceny boli vyssie ako u renolta a bola by hlupost kupit daciu bez vybavy jak renolta s poriadnu vybavu tak som od kupy upustil a sklamany isiel domou jeto smutne ze renault takto podraza dacii nohy zvlast ked ho dacia taha z cervenych cisel
Michal
Mám jedného z prvých Loganov 1.5 dci, zatial cez 105 000 km. Motor OK, spotreba do 4.5 l. Karoseria až na ľavé predné dvere bez hrdze. Aj tie dvere som oškrel pri otváraní o obrubník. Poruchy – snímač spiatočky, zaťažový regulátor /pravdepodobne poškodená prachovka od trávy a následne zhrdzavel/, vymenená takmer cela predna náprava /na východe sú cesty rozbité/, po 100000km výmena predných kotúčov a obloženia. Na počudovanie výfuk OK. Baterka po 7 rokoch výmena /už začala naťahovať a išla zima/. Auto používam najme teraz pri prestavbe domu aj na zásobovanie. S ťažným je to celkom dobrý náklaďak.
Turista
Ahojte prikláňam sa k názoru , že DACIA je spoľahlivé autíčko . pred 6 dňami naša DACKA Logan 1,4 Laureate oslávila 8 rokov. Bez vážnejších porúch. Nemá síce na svoj vek veľa najazdené 125000 km ale zato cesty zvládla všelijaké 3x Grécko 2x Bulharsko Taliansko 1x a naozaj nesklamala .Do terénu keď idem na ryby je takisto perfektná pre svoju výšku podvozku . V zime vždy bezproblémové štarty batéria vydržala 7 rokov rozvody menené preventívne po 100000 km. Neviem aké sú teraz ceny Dácie ale na tú dobu za ten peniaz to bol pre nás na kúpu nového autíčka jasný favorit. Samozrejme sú veci čo by sa dali vylepšiť ale každý si kúpi také auto na aké má financie. Ešte raz DACII dávam palec hore .
Roman
Mame Daciu MCV 1,5 dci najazdene uz 158000 km.
Model 2007 jednoduche a spolahlive auto za rozumne peniaze.
Velka spokojnost a preto sme kupili Daciu DOKER 1,5 dci.
Cuzo
Prajem pekný večer.
Rozhodol som sa sem dať svoj príspevok, nakoľko som kúpil novú Dáciu logan 1,5 dci 18.12.2013 a používam ju na prevádzku prepravy osôb .
– k dnešnému dňu T.J k 27.03.2014 mam nabehaných cca 17,000 km .
Môj vlastný dojem – naozaj som sa rozhodol dobre medzi Daciuo Logan a Škodou Rapid Spacebak !!!!! Verte že som porovnával veľa a dlho !!!
Plusy Dacie:
– cena
– zatiaľ dobrí prístup predajacu Dácie v Piešťanoch
– som milo prekvapený motorom
– SPOTREBA SUPER pri šetrnom jazdení a poznaní terénu spotreba 3,4 – 3,8 !!!!!!!!!!!!
– priemer 4,2-4,5 nešetrím !!!!!!!!!!!!!
– diaľnica 5 ľudí 170 km 5,8-6,0
– spotreba uvedená pri zohriatom motory cca 20 km !!
– 90% ľudí neprekvapených vonkajším aj vnútorným dizajnom ? !
– rádio tak na 60 % sú tam nedostatky
– brzdy môžem povedať naozaj dobré !!!! milo prekvapený
– auto sedí na ceste na 90% dobre, problém dostať auto, pri normálnej jazde do šmiku
– súper pohodlne sedenie
– veľký priestor v danej triede
– kufor nemá chybu
Mínusy Dacie :
– po 3.000km odpadol plastový šrob, na blatníku a pri prechádzaní prekážky, sa dotýkal kolesa, čo spôsobovalo mierny hluk. Na predajni odstránené do 10 min bez problémov.
– hlučnejší podvozok ( štrk, dážď )
– nutne použiť značnejšiu silu, pri zatváraní dverí ( zvyk )
– radenie rýchlostí mierne hlučnejšie a mierne nepresné
– nekvalitné stierače v zime odporúčam okamžitú výmenu
– čo neviem prekusnúť, je ovládanie okien na stredovo paneli moja známka – 5 !!!
– nastavenie svetlometov, svietia nízko
– predsudky mena značky Dacia
Celkové hodnotenie, za tie peniaze asi nič moc lepšie nezoženiete, čo sa týka nového auta.
Pomer cena úžitkovosť, dizajn a spoľahlivosť zatiaľ dávam 90%
No ale každý nech sa rozhodné sám !!!!
Ladislav
Dobry den
taktiez mame MCV -combi 5.ty rok bez problemov,bez prehliadky a udrzbu si robime samy,je to istejsie-uz len k&ôli tomu,ze nedovolili byt pri tom ,ako robia vymenu oleja….Zhanem stresne pozdlzne nosice za rozumnu cenu.ponuknite…/menil dakto olej v prevodovke-a po kolko km??/
Anonym
prosim je tu niekto kto vie kde najdeme palivovi filter
Anonym
palivový filter je niekde pri nádrži, dosť blbo prístupný, tuším sa musí dávať dole aj nádrž
Pe ti no
Mam Logan 2005 1.4 8v , mal som vela aut roznych znaciek ale na Daciu nemozem povedat ani slovo mam nabehane 185000 km som druhy majitel auto jazdi az do Holandska bez problemov plne nalozeny okrem zakladnej udrzby na aute nic netreba robit pravda je ze ta karoseria hrdzavie ale na to ze auto sa denne pouziva a stoji leto zima von super stav ,ucel splna na 100% vzhlad niekomu nesedi ale ked potrebujem auto spolahlive neriesim vzhlad.Mozem odporucit a celkovo diely na Daciu velmi lacne a vela veci si spravi hocikto doma ked je trosku zrucny……..
Tomas
Vlastnim loganika uz skoro 2roky . r.v. : 2005, 1.4mpi. Bez ABS a bez posilovaca riadenia.
Kilometrovy najazd pred kupou : 285 000
Momentalne ma najazdene : 296 000
Auto vyuzivam na stavbu, ako presun 3-5km
plus zapojenie vozika, plus ako auto ktore ma odvezie do roboty.
Na aute mi od zaciatku kupi svietila kotrolka motora, no auto jazdilo , startovalo na brnk. Diagnostika ukazovala na lambdu. Neriesil som to. Auto proste slo bez problemov.
Ako prve sa riesila po polroku od kupy, hlava valcov, prasknuta, stracala sa chladiaca. do toho sa vymenili hned rozvody a doplnila chladiaca. — cena ( servis na dedine ) : 350eur allinclusive bolo tam este zaratane vymena olejoveho filtra a oleja. Olej som kupil sam elf 700 10w40 – 22eur plus filter okolo 5eur
Potom asi dalsi polrok nato som sa rozhodol zainvestovat a kupil som prednu lambdu ( pred katalyzatorom ) : Magneti marelli – 32eur
Kontrolka motora stale za cele toto obdobie svietila. No auto islo , startovalo, fungovalo.
Asi po dvoch mesiacoch od vymeny lambdy, mi zacalo trocha trhat za jazdy, hlavne ked som mu zosliapol plyn.
Najskor som len tak kukol do nadrze, hladal som aj palivovy filter, no ten som nikde nenasiel. Nadrz bola cista, cerpadlo vyzeralo ako nove.. Benzin z nadrze som komplet vytiahol a preventivne vycistil nadrz.. Nalial hned 100vku benzin. Jazdenie sa nezmenilo, stale trhalo.
Tak som sa rozhodol kupit nove sviecky : Denso 4 x 1.92eur = 7.68eur.
Dalej kupa lambdy za katalyzatorom : Bosch 40eur
Auto stale trhalo.
Ako posledne som kupil zapalovacie kable. Tesla/Blatna 20eur
Vtedy auto prestalo trhat. Auto som dal na diagnostiku a kontrolka motora zmizla.
Od vtedy som najazdil stovky kilometrov a auto jazdi ako nic.
Do buducna bude treba kupit chladic chladiacej kvap .. Tam vychadza cena okolo 30eur. A katalyzator. Tam je cena od 160eur.
Zhrnutie: Auto nenarocne na udrzbu, myslim si ze aj diely su cenovo celkom dostupne. Vsetko som si sam povymienal v garazi, teda okrem opravy tej hlavy.
Co sa tyka tankovania, tankujem raz 95 potom mu dam 100vku. Nebadam tam rozdiel. Aj ked 95 je urcite vacsia sr..cka.
Moja spotreba, podla tankovania do plnej, ( kedze rumunko nema pocitac ) mi vychadzala v lete okolo 5.8l-+ v zime 6.5l-+ .. co si myslim ze neni zle.
Fofo
Mal som uplne rovnake auto, ako opisujete a uplne rovnake veci tam riesil + naviac vymena cidla spiatocky a cidlo kontroly otacok. Spotreba dlhodoby priemer 6,25l/100km, tankovany bol benzin 98 a obcas 95, ak na pumpe nemali 98. Za tu cenu genialne vozidlo, ale korozia ho zrala statocne – auto islo do srotu.