Benzínové motory
Pod kapotou sa skrývajú motory pochádzajúce od materského Renaultu. Zo začiatku boli k dispozícii len osem-ventilové štvorvalce 1,4 MPi a 1,6 MPi. Jedná sa o atmosférické štvorvalce s rozvodom OHC a viacbodovým vstrekovaním, ktoré majú pôvod ešte na začiatku 90-tych rokov. Motory ochotne akcelerujú už z nižších otáčok a najviac dynamiky poskytujú v stredných otáčkach. Vo vyšších otáčkach ich dynamika citeľne klesá a naopak rastie hluk a spotreba.
Základný benzínový motor 1,4 MPi poskytuje výkon 55 kW pri 5500 ot/min a krútiaci moment 112 Nm pri 3000 ot/min. Poskytuje dostatočnú dynamiku na pokojnejšie jazdenie pri polovičnom obsadení či s menším nákladom. Sily mu dochádzajú najmä v tiahlych stúpaniach a slabšia je aj jeho pružnosť najmä vo vyšších rýchlostiach. Na priemernej úrovni je aj kultivovanosť a hlučnosť. V nižších a stredných otáčkach je na prijateľnej úrovni, nad 3000 ot/min už začína do interiéru prenikať značný hluk. Pri bežnej jazde sa pohybuje spotreba okolo 6 litrov. Výraznejšie stúpa len pri rýchlejšej (diaľničnej) jazde, kde atakuje 8 litrov.
Podstatne viac dynamiky a výkonovej rezervy na predbiehanie poskytne silnejší osem-ventilový 1,6 MPI, ktorý dosahuje výkon 64 kW a krútiaci moment 128 Nm pri rovnakých otáčkach ako 1,4 MPI. V kultivovanosti a hlučnosti je motor veľmi podobný slabšej verzii, kedy v nízkych a stredných otáčkach je hlučnosť na prijateľnej úrovni, v druhej polovici otáčkového spektra však začína do interiéru prenikať menej príjemný hluk vytočeného motora. Spotreba sa pri bežnom jazdení pohybuje okolo 7 litrov, v meste alebo na diaľnici ale stúpa k 9-10 litrom benzínu.
Pri oboch motoroch je zaujímavá jedna vlastnosť. Vo vyšších otáčkach sa do pedálu akcelerátora prenášajú citeľné vibrácie, ktoré môžu byť niektorým motoristom až nepríjemné.
V priebehu výroby postupne nahradil 1,4 MPI modernejší štvorvalec 1,2 16V s výkonom 55 kW pri 5500 ot/min a krútiacim momentom 107 Nm pri 4250 ot/min. Oproti staršiemu 1,4 MPI je citeľná menšia ochota zrýchľovať v nižších otáčkach a na porovnateľnú akceleráciu sú potrebné vyššie otáčky. Motor sa ale ochotne vytáča, poteší aj kultivovaným chodom a prijateľnou spotrebou, ktorá sa pri bežnom jazdení pohybuje okolo 6 litrov.
Ochotu vytáčať sa má aj motor 1,6 16V (77 kW). Napriek šestnásť-ventilovej konštrukcii si dobre rozumie aj s nižšími otáčkami, pričom pri potrebe otáčok ho obmedzovač zastaví až na čísle 6800 ot/min. Aj vďaka dlhým prevodom je tento motor pomerne úsporný a jeho spotreba sa zvyčajne pohybuje v priemere okolo 7-7,5 litra. Celkovo možno o šestnásť-ventilových motoroch v Logane povedať, že sa ochotnejšie vytáčajú, sú podstatne kultivovanejšie a tiež tichšie ako ich starší osem-ventiloví súrodenci.
Dieselové motory
Dacia nezabudla ani na priaznivcov nafty. Na výber sú dve verzie 1,5 dCi (radu K9K) s výkonom 50 kW (160 Nm) a 63 kW (200 Nm). Motor má liatinový blok valcov, hliníkovú hlavu s osem-ventilovým rozvodom OHC a vstrekovaním common rail. Obe výkonové verzie sa vyznačujú pomerne lineárnou charakteristikou krútiaceho momentu bez výraznejšieho turbo-kopanca. Slabšiu stránku tvorí kultivovanosť a odhlučnenie. V porovnaní so sesterskými vozidlami materskej značky Renault (Clio, Megane, Modus a pod.) sa do interiéru prenáša viac vibrácií, ale hlavne viac hluku, čo je dôsledkom slabšej zvukovej izolácie.
Z pohľadu jazdnej dynamiky uspokojí bežne jazdiacich motoristov aj slabšia verzia, na svižnejšiu akceleráciu však treba aspoň 1800 otáčok. Silnejšia verzia je ešte suverénnejšia a poskytuje obstojnú dynamiku aj plne obsadenému či naloženému vozidlu.
Silnou stránkou motora je spotreba. Pri bežnom jazdení nie je problém udržať priemer okolo 4,5 litra. Spotrebu výraznejšie nedvíha ani metská či diaľničná jazda, kedy stúpa k približne 5,5 – 6 litrom. Menším negatívom je použitie len päťstupňovej prevodovky, keďže motor pri diaľničnej 130 km/h točí až 3700 ot/min a do interiéru už preniká pomerne dosť hluku.
Prevodovky
Radenie rýchlostí pomocou dlhej radiacej páky je priemerne presné, má pomerne dlhé dráhy radenia a značnú vôľu v koncových polohách.
Spoľahlivosť a poruchy
Prednosti a nedostatky
veľmi priaznivá cena |
lacno a zastaralo pôsobiaci interiér |
dobrý pomer ceny a ponúkanej hodnoty |
neergonomicky umiestnené niektoré ovládače |
priestranný interiér aj batožinový priestor |
absencia predpínačov bezpečnostných pásov |
komfortný podvozok |
prístup do batožinového priestoru (vyššia nakladacia hrana - verzia sedan) |
vyššia svetlá výška |
vyššia hlučnosť 8 ventilových motorov |
úsporné dCi motory |
príliš ľahký prevod riadenia |
Najčastejšie poruchy
občas problémová elektroinštalácia - nefunkčné čidlo-kontrolka otvorených dverí, svietiaca kontrolka airbagu spolujazdca, osvetlenie zadných svetiel (prvé ročníky) |
občas nefungujúci ostrekovač zadného skla - poškodená hadička (verzia MCV) |
kratšia životnosť akumulátora (prvé ročníky) |
častejšie vypálené predné žiarovky H4 (prvé ročníky) |
korózia - podbehy, veko batožinového priestoru, uloženie zadných tlmičov, spodná časť zadných dverí, dolná lišta bočných okien, spodok vozidla, výfukové potrubie, ramienka stieračov (niektoré série, hlavne pred-faceliftované verzie) |
kratšia životnosť guľových čapov na podvozku, tlmičov a brzdových kotúčov |
priesaky - úniky motorového oleja (väčší km nábeh) |
porucha škrtiacej klapky - nepravidelný chod motora a jeho zhasínanie (benzín) |
občas chybná lambda sonda, resp. snímač otáčok polohy kľukového/vačkového hriadeľa (benzín, väčší km nábeh) |
občas chybná zapaľovacia cievka - nepravidelný chod motora (benzínové motory, väčší km nábeh, zanedbaná výmena sviečok) |
nadmerne opotrebované vysokotlakové čerpadlo/vstrekovače - hlučnejší a nerovnomerný chod motora, obtiažnejšie štarty (diesel, citlivosť na kvalitu paliva, resp. väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebované turbodúchadlo - vyššia spotreba oleja, slabší/kolísavý ťah, prenikanie oleja do sacieho traktu (dCi, väčší km nábeh, dlhé intervaly výmeny oleja) |
hlučné ložiská v prevodovke (častejšie diesel, väčší km nábeh) |
porucha EGR ventilu - slabší ťah, cukanie, prechod do núdzového režimu, svietiaca kontrolka (dCi, väčší km nábeh, častejšia mestská prevádzka - kratšie jazdy, nadmerne opotrebovaené turbo) |
nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - nadmerné vibrácie na voľnobehu, trhavý rozjazd pri zábere spojky, vyššia hlučnosť pri akcelerácii (dCi, väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebované ojničné ložiská kľukového hriadeľa - možné zadretia motora (diesel, väčší km nábeh, najmä do 2010) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
Benzínové motory. K Loganu sa hodia podstatne viac ako diesel. Sú totiž pomerne spoľahlivé aj pri vyššom nájazde či menej kvalitnej údržbe a prípadné opravy sú cenovo znesiteľné. O to v prípade lacného auta ide. |
1,5 dCi Motor je síce úsporný a disponuje slušnou dynamikou (hlavne silnejšia verzia), problémom je však značné riziko drahých porúch s rastúcim počtom kilometrov. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.2 | 1149 ccm | D4F 732 | 55 kW |
1.2 16V | 1149 ccm | D4F 732 | 55 kW |
1.4 | 1390 ccm | K7J 710 | 55 kW |
1.4 (LSOA, LSOC, LSOE, LSOG) | 1390 ccm | K7J 710 | 55 kW |
1.4 MPI LPG (LS0C) | 1390 ccm | K7J 710,K7J 714 | 55 kW |
1.6 | 1598 ccm | K7M 710 | 64 kW |
1.6 | 1598 ccm | K4M 690 | 77 kW |
1.6 (LSOB, LSOD, LSOF, LSOH) | 1598 ccm | K7M 710 | 64 kW |
1.6 16V | 1598 ccm | K4M 690,K4M 696 | 77 kW |
1.6 16V (LS0M) | 1598 ccm | K4M 690,K4M 696 | 77 kW |
1.6 16V Flexifuel | 1598 ccm | K4M 696 | 77 kW |
1.6 16V Hi-Flex | 1598 ccm | K4M 690,K4M 694 | 77 kW |
1.6 Bifuel | 1598 ccm | K7M 718,K7M 800 | 62 kW |
1.6 Bifuel | 1598 ccm | K7M 710 | 64 kW |
1.6 MPI 85 | 1598 ccm | K7M 800 | 62 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.5 dCi | 1461 ccm | K9K 790,K9K 794 | 48 kW |
1.5 dCi | 1461 ccm | K9K 792 | 50 kW |
1.5 dCi | 1461 ccm | K9K 892 | 55 kW |
1.5 dCi | 1461 ccm | K9K 796 | 63 kW |
1.5 dCi | 1461 ccm | K9K 892 | 65 kW |
1.5 dCi (KS04) | 1461 ccm | K9K 892 | 55 kW |
1.5 dCi (KS04) | 1461 ccm | K9K 892 | 65 kW |
1.5 dCi (KS0K) | 1461 ccm | K9K 792 | 50 kW |
1.5 dCi (KS0W) | 1461 ccm | K9K 796 | 63 kW |
1.5 dCi (LS04) | 1461 ccm | K9K 892 | 55 kW |
1.5 dCi (LS04) | 1461 ccm | K9K 892 | 65 kW |
1.5 dCi (LS0J, LS0Y) | 1461 ccm | K9K 790 | 48 kW |
1.5 dCi (LS0K) | 1461 ccm | K9K 792 | 50 kW |
1.5 dCi (LS0W) | 1461 ccm | K9K 796 | 63 kW |
1.5 dCi (US0K) | 1461 ccm | K9K 792 | 50 kW |
1.5 dCi (US0W) | 1461 ccm | K9K 796 | 63 kW |
23 komentárov
veto
ja mam sandero a rozhodne by som pra daciu odporucil 1,6 8v. spotrebu mam na nej pod 6 litrov/100km a je to jednoduchy a spolahlivy motor. dynamika je tiez dobra.
Ale od roku 2011 koli euro5 je vykon na 1,6 8v priskrteny, ak dlhsimi prevodmi, tak ok, ale ak elektronicky, tak je to samozrejme zle a reba dat auto na chiptuning.
Jozef
Máme Daciu Logan dci štyri roky najazdené 36 000 km. Velký kufor,vnutri mnoho miesta,dobrý výhlad nízka spotreba do 4 l nafty,tichý chod motora a bezporuchová prevádzka.Mozem si zelat viac? Odporučam každému lacnejšiu Daciu ako ojazdené auto. Nové je nové a so zárukou.
Renáta
Nikomu neodporučam kúpiť Dustera.Ja som s manželom taku chybu urobila a po 2000 kilometroch sa nam zlomilo oko v náprave pri rýchlosti 20km za hod.Auto sa nam otočilo na strechu takže bolo na odpis.Nikto nemal zaujem zistiť čo sa stalo, tak sme si dali sami zistit a dat vypracovať analízu,kde nám potvrdili že sme nezavinili nehodu.Auto bolo v záruke ale predajca v Topolčanoch sa tváril akoby sa ho to vobec natykalo.Ked auto predávajú tak by Vás na rukách nosili ale ked sa niečo stane tak sa Vám otočia chrbtom.Preto všetkým zaujemcom o kúpu Dustera radím !!!! NEKUPUJTE !!!!!
Igor
No hlavne, že ste vporiadku… je to mrzuté, ale myslím si, že takáto konštrukčná vada by mala byť odhalená počas akejkoľvek technickej prehliadky podvozku. Byť na vašom mieste, tak na tých parchantov pritlačím. Môžu byť radi, že sa nikomu nič nestalo.
No nemyslím si, že je vhodné z toho viniť komplet značku DACIU. Viem, že konštrukčné vady sú ako u Nemcov, tak aj Japoncov. Len slepí fanusíkovia to nevidia.
Ak by som ale mal peniaze naviac, tak určite idem po Toyote RAV4 alebo niektorej z nových KIA.
JohnS
Ako prosim? pri 20km/h rychlosti ste ho prevratili na strechu? to by som rad videl …
roman
Tá protikorózna ochrana u dácií je asi fakt problém. Minulý týždeň som videl logan mcv s poriadne skorodovanou spodnou časťou predných dverí. Mohla mať cca 5 rokov, model pred faceliftom. Uvažoval som pred 2 rokmi nad dáciou sandero, ale práve slabá antikorózna ochrana spôsobila, že som ju musel z výberu vyradiť. Mimochodom,nemáte v pláne napísať aj o dácii sandero?
slovacisko
kaslite na nejake lacne haraburdy. kupte si hondu a o spolahlivost sa nemusite bat
Peťo
Myslím ,že asi najobjektívnejšia recenzia akú som čítal.Mám 3 roky MCV 1,5 dci 37tis.km, spotreba od okolo 4,3 l/100km,s autom som úplne spokojný,nečakal som zázraky a splnilo očakávania,až na nejaké drobnosti som nemal problémy.Čo sa zmestí do kufra je fantastické.Auto je potrebné 2x ročne navoskovať,pravidelne(ja po 10 tis.km)meniť olej,zbytočne ho nepreťažovať.Auto má pre nenáročného vysokú úžitkovú hodnotu.Jazdené sa dajú kúpiť za výhodnú cenu.Mne osobne sa páči viac ako nová Logdy.
john
Niekoľkokrát som sa viezol v Logane a vždy som žasol nad miestom pre posádku vzadu. A to nielen v oblasti nôh ale hlavne nad hlavou. 90% dnešných „rodinných“ áut sú malé krabice kde sa vzadu dotýkate hlavou stropu. V tomto je Logan super.
Žiaľ, nepozinkované plechy a tenký lak spôsobujú značnú koróziu už po 6-tich rokoch. Nebiť tohto šetrenia vo výrobe, auto by si kupovalo určite viac ľudí.
peto
ja mam novy logan od 04.06.2013 najazdene 500 km a pozatim som max spokojny 1,5dci rozmyslali sme z manzelkou nad peugeot 301 alebo citroen c elise a po precitani vsetkych moznych testov na nete sme sa rozhodli prave pre daciu nova uz ma aj pozinkovanu karoseriu a motor 1,5dci dufam ze sme spravili dobre len tak na okraj peugeot a aj citroen z rovnakou vybavou je cca 3000eur draksi a nehovorim o cenach v servise
Drummer
Ja mam Logana MCV uz 2 rok a som max spokojny. Vrelo odporucam hlavne ludom v oblasti stavebnictva, zmesti sa tam toho fakt vela. Inak neviete niekto ako mam dat dole vrch riadiacej paky?? chel by som tam daco ide, skusal som srobovat ale neslo to a nerad by som to urval. Diki 😀
Ján
Vážený precitajte si problémy z motorom vw 1.2 tsi-škoda, seat, polo ,atď. A zistíte že ste urobili veľmi dobre kúpou Dacii ktorá nemá problémy ako vw.
peter
dobry den ja sice daciu nemam ale velmi by som ju chcel je to jednoduche a pekne auto uz ten stary logan sa mi pacil a co sledujem tak ani jeden znich nebol skorodovany aj ked nejake vynimky by sa mozno nasli bol som minule v predajni ale bohuzial ceny boli vyssie ako u renolta a bola by hlupost kupit daciu bez vybavy jak renolta s poriadnu vybavu tak som od kupy upustil a sklamany isiel domou jeto smutne ze renault takto podraza dacii nohy zvlast ked ho dacia taha z cervenych cisel
Michal
Mám jedného z prvých Loganov 1.5 dci, zatial cez 105 000 km. Motor OK, spotreba do 4.5 l. Karoseria až na ľavé predné dvere bez hrdze. Aj tie dvere som oškrel pri otváraní o obrubník. Poruchy – snímač spiatočky, zaťažový regulátor /pravdepodobne poškodená prachovka od trávy a následne zhrdzavel/, vymenená takmer cela predna náprava /na východe sú cesty rozbité/, po 100000km výmena predných kotúčov a obloženia. Na počudovanie výfuk OK. Baterka po 7 rokoch výmena /už začala naťahovať a išla zima/. Auto používam najme teraz pri prestavbe domu aj na zásobovanie. S ťažným je to celkom dobrý náklaďak.
Turista
Ahojte prikláňam sa k názoru , že DACIA je spoľahlivé autíčko . pred 6 dňami naša DACKA Logan 1,4 Laureate oslávila 8 rokov. Bez vážnejších porúch. Nemá síce na svoj vek veľa najazdené 125000 km ale zato cesty zvládla všelijaké 3x Grécko 2x Bulharsko Taliansko 1x a naozaj nesklamala .Do terénu keď idem na ryby je takisto perfektná pre svoju výšku podvozku . V zime vždy bezproblémové štarty batéria vydržala 7 rokov rozvody menené preventívne po 100000 km. Neviem aké sú teraz ceny Dácie ale na tú dobu za ten peniaz to bol pre nás na kúpu nového autíčka jasný favorit. Samozrejme sú veci čo by sa dali vylepšiť ale každý si kúpi také auto na aké má financie. Ešte raz DACII dávam palec hore .
Roman
Mame Daciu MCV 1,5 dci najazdene uz 158000 km.
Model 2007 jednoduche a spolahlive auto za rozumne peniaze.
Velka spokojnost a preto sme kupili Daciu DOKER 1,5 dci.
Cuzo
Prajem pekný večer.
Rozhodol som sa sem dať svoj príspevok, nakoľko som kúpil novú Dáciu logan 1,5 dci 18.12.2013 a používam ju na prevádzku prepravy osôb .
– k dnešnému dňu T.J k 27.03.2014 mam nabehaných cca 17,000 km .
Môj vlastný dojem – naozaj som sa rozhodol dobre medzi Daciuo Logan a Škodou Rapid Spacebak !!!!! Verte že som porovnával veľa a dlho !!!
Plusy Dacie:
– cena
– zatiaľ dobrí prístup predajacu Dácie v Piešťanoch
– som milo prekvapený motorom
– SPOTREBA SUPER pri šetrnom jazdení a poznaní terénu spotreba 3,4 – 3,8 !!!!!!!!!!!!
– priemer 4,2-4,5 nešetrím !!!!!!!!!!!!!
– diaľnica 5 ľudí 170 km 5,8-6,0
– spotreba uvedená pri zohriatom motory cca 20 km !!
– 90% ľudí neprekvapených vonkajším aj vnútorným dizajnom ? !
– rádio tak na 60 % sú tam nedostatky
– brzdy môžem povedať naozaj dobré !!!! milo prekvapený
– auto sedí na ceste na 90% dobre, problém dostať auto, pri normálnej jazde do šmiku
– súper pohodlne sedenie
– veľký priestor v danej triede
– kufor nemá chybu
Mínusy Dacie :
– po 3.000km odpadol plastový šrob, na blatníku a pri prechádzaní prekážky, sa dotýkal kolesa, čo spôsobovalo mierny hluk. Na predajni odstránené do 10 min bez problémov.
– hlučnejší podvozok ( štrk, dážď )
– nutne použiť značnejšiu silu, pri zatváraní dverí ( zvyk )
– radenie rýchlostí mierne hlučnejšie a mierne nepresné
– nekvalitné stierače v zime odporúčam okamžitú výmenu
– čo neviem prekusnúť, je ovládanie okien na stredovo paneli moja známka – 5 !!!
– nastavenie svetlometov, svietia nízko
– predsudky mena značky Dacia
Celkové hodnotenie, za tie peniaze asi nič moc lepšie nezoženiete, čo sa týka nového auta.
Pomer cena úžitkovosť, dizajn a spoľahlivosť zatiaľ dávam 90%
No ale každý nech sa rozhodné sám !!!!
Ladislav
Dobry den
taktiez mame MCV -combi 5.ty rok bez problemov,bez prehliadky a udrzbu si robime samy,je to istejsie-uz len k&ôli tomu,ze nedovolili byt pri tom ,ako robia vymenu oleja….Zhanem stresne pozdlzne nosice za rozumnu cenu.ponuknite…/menil dakto olej v prevodovke-a po kolko km??/
Anonym
prosim je tu niekto kto vie kde najdeme palivovi filter
Anonym
palivový filter je niekde pri nádrži, dosť blbo prístupný, tuším sa musí dávať dole aj nádrž
Pe ti no
Mam Logan 2005 1.4 8v , mal som vela aut roznych znaciek ale na Daciu nemozem povedat ani slovo mam nabehane 185000 km som druhy majitel auto jazdi az do Holandska bez problemov plne nalozeny okrem zakladnej udrzby na aute nic netreba robit pravda je ze ta karoseria hrdzavie ale na to ze auto sa denne pouziva a stoji leto zima von super stav ,ucel splna na 100% vzhlad niekomu nesedi ale ked potrebujem auto spolahlive neriesim vzhlad.Mozem odporucit a celkovo diely na Daciu velmi lacne a vela veci si spravi hocikto doma ked je trosku zrucny……..
Tomas
Vlastnim loganika uz skoro 2roky . r.v. : 2005, 1.4mpi. Bez ABS a bez posilovaca riadenia.
Kilometrovy najazd pred kupou : 285 000
Momentalne ma najazdene : 296 000
Auto vyuzivam na stavbu, ako presun 3-5km
plus zapojenie vozika, plus ako auto ktore ma odvezie do roboty.
Na aute mi od zaciatku kupi svietila kotrolka motora, no auto jazdilo , startovalo na brnk. Diagnostika ukazovala na lambdu. Neriesil som to. Auto proste slo bez problemov.
Ako prve sa riesila po polroku od kupy, hlava valcov, prasknuta, stracala sa chladiaca. do toho sa vymenili hned rozvody a doplnila chladiaca. — cena ( servis na dedine ) : 350eur allinclusive bolo tam este zaratane vymena olejoveho filtra a oleja. Olej som kupil sam elf 700 10w40 – 22eur plus filter okolo 5eur
Potom asi dalsi polrok nato som sa rozhodol zainvestovat a kupil som prednu lambdu ( pred katalyzatorom ) : Magneti marelli – 32eur
Kontrolka motora stale za cele toto obdobie svietila. No auto islo , startovalo, fungovalo.
Asi po dvoch mesiacoch od vymeny lambdy, mi zacalo trocha trhat za jazdy, hlavne ked som mu zosliapol plyn.
Najskor som len tak kukol do nadrze, hladal som aj palivovy filter, no ten som nikde nenasiel. Nadrz bola cista, cerpadlo vyzeralo ako nove.. Benzin z nadrze som komplet vytiahol a preventivne vycistil nadrz.. Nalial hned 100vku benzin. Jazdenie sa nezmenilo, stale trhalo.
Tak som sa rozhodol kupit nove sviecky : Denso 4 x 1.92eur = 7.68eur.
Dalej kupa lambdy za katalyzatorom : Bosch 40eur
Auto stale trhalo.
Ako posledne som kupil zapalovacie kable. Tesla/Blatna 20eur
Vtedy auto prestalo trhat. Auto som dal na diagnostiku a kontrolka motora zmizla.
Od vtedy som najazdil stovky kilometrov a auto jazdi ako nic.
Do buducna bude treba kupit chladic chladiacej kvap .. Tam vychadza cena okolo 30eur. A katalyzator. Tam je cena od 160eur.
Zhrnutie: Auto nenarocne na udrzbu, myslim si ze aj diely su cenovo celkom dostupne. Vsetko som si sam povymienal v garazi, teda okrem opravy tej hlavy.
Co sa tyka tankovania, tankujem raz 95 potom mu dam 100vku. Nebadam tam rozdiel. Aj ked 95 je urcite vacsia sr..cka.
Moja spotreba, podla tankovania do plnej, ( kedze rumunko nema pocitac ) mi vychadzala v lete okolo 5.8l-+ v zime 6.5l-+ .. co si myslim ze neni zle.
Fofo
Mal som uplne rovnake auto, ako opisujete a uplne rovnake veci tam riesil + naviac vymena cidla spiatocky a cidlo kontroly otacok. Spotreba dlhodoby priemer 6,25l/100km, tankovany bol benzin 98 a obcas 95, ak na pumpe nemali 98. Za tu cenu genialne vozidlo, ale korozia ho zrala statocne – auto islo do srotu.