Dizajn interiéru je podobne ako v Logane strohý, všade sú použité tvrdé plasty, ktoré ale majú v porovnaní s Loganom o niečo lepšie vyzerajúcu povrchovú úpravu. Drahšie verzie sa okrem bohatšej výbavy snažia strohosť interiéru vylepšovať napr. aj textilnou výplňou dverí. Po usadnutí aj do lepšie vybaveného Sandera je ale jasné, že najdôležitejšiu úlohu vo vývoji tohto vozidla hrali čo najnižšie výrobné náklady. Pre mnohých motoristov sú ale dizajn či vyhotovenie plastov interiéru menej podstatnou položkou pri výbere a riešia skôr cenu a praktické stránky vozidla. Práve v praktickosti si Sandero vedie pomerne dobre. Napriek pomerne kompaktným rozmerom (dĺžka 4020 mm, šírka 1746 mm a výška 1534 mm) ponúka dostatok priestoru štyrom urasteným osobám, pričom pri troche skromnosti si svoje miesto nájde aj piaty cestujúci. Svoju úlohu v dobrej priestrannosti v pozdĺžnom smere zohráva aj slušný rázvor o veľkosti 2588 mm.
Sedadlá (aj o zadná lavica) sú pomerne komfortne čalúnené a poskytujú primerané pohodlie aj na dlhšie cestovanie. O niečo lepšie by mohlo byť len bočné vedenie predných sedadiel, ktoré sa hodí pri svižnejšom jazdení. Jedným dychom však treba dodať, že Sadnero nie je na ostrejšie jazdenie stavané a ani sa z tohto dôvodu nekupuje.
Objem kufra je solídnych 320 litrov, v prípade sklopenia zadných sedadiel narastie na 1200 litrov. Zadné sedadlá sú delené v pomere 60/40, poteší pravidelný tvar kufra a šírka medzi podbehmi viac ako 1 meter. Menšou nevýhodou je vyššia nakladacia hrana a schod, ktorý vznikne po sklopení zadných sedadiel.
Medzi nedostatky interiéru možno zaradiť príliš nízko umiestnené ovládače ventilácie na stredovom paneli, trocha nepraktické je aj umiestnenie elektrické ovládanie okien a viac pozornosti by si zaslúžili aj odkladacie priestory. Ich počet je len priemerný a objem tiež príliš nenadchne. Vyššie osoby si musia dať pozor na kontakt hlavy so strechou pri nastupovaní, keďže sedačky sú od podlahy uchytené pomerne dosť vysoko. V prípade defektu nepoteší rezerva umiestnená zvonku pod podlahou kufra.
Vďaka mäkko naladenému podvozku poskytuje Sandero dobrý komfort jazdy aj na cestách s horším povrchom. Aj pri prejazde väčších nerovností sa len jemne pohúpne a dobre si poradí aj s utlmením rázu. Horšia situácia nastane pri prejazde za sebou sa opakujúcich nerovností, napr. prejazd po dlažobných kockách, kedy vzniknutý hluk začne v interiéri pomerne nepríjemne rezonovať. Sandero nie je určené priaznivcom svižnejšieho jazdenia. Z dôvodu mäkko naladeného podvozku sa vozidlo pri rýchlejšom prejazde zákrutou dosť nakláňa, značné zavlnenie karosérie spôsobí aj prudšia zmena jazdného smeru. Napriek náklonom si ale Sandero pomerne dobre drží zvolenú jazdnú stopu.
Relatívne nízka hmotnosť, mäkký podvozok a menej citlivé riadenie spôsobujú, že smerová stabilita vo vyšších rýchlostiach je trocha slabšia, obzvlášť ak sa jedná o nerovný povrch vozovky. Ťažší dieselový motor pod kapotou nervóznejšie správanie vozidla trocha ukľudňuje. Jazdu vo vyšších rýchlostiach nepodporuje ani značný aerodynamický hluk, ktorý začne výraznejšie prenikať do interiéru vozidla v rýchlostiach nad 110 km/h. Na rýchlu jazdu Sandero stavané nie je, pre pokojnejšie jazdiacich motoristov však poskytne dostatok jazdnej istoty a hlavne veľmi dobrý komfort pruženia.
Po konštrukčnej stránke je použitá rovnaká platforma B0 ako v prípade staršieho Loganu. Predná náprava je typu McPherson so spodnými trojuholníkovými ramenami a je zhodná s Loganom, vzadu je použitý torzne pružný nosník s dvojicou pozdĺžnych ramien. Zadná náprava je konštrukčne zhodná s Loganom, odlišnosti sú len v menej robustnej konštrukcii, keďže Sandero má menšiu hmotnosť zadnej časti. Vodičov častejšie jazdiacich mimo spevnené vozovky poteší vyššia svetlá výška podvozku v porovnaní s ostatnou konkurenciou, ktorá dosahuje hodnoty 155 mm. V prípade oplastovanej verzie Stepway je svetlá výška dokonca 175mm. Napriek tomu sa to s jazdou mimo spevnenej vozovky či dokonca v teréne neodporúča preháňať. Svetlá výška totiž nie je všetko a podvozok Sandera nie ej na takéto šantenie stavaný. Chýba aj ESP, ktoré pomáha s trakciou pri jazde na povrchoch s nižšou adhéziou napr. blate a podobne.
Riadenie s hydraulickým posilňovačom je naladené na pokojnejšie jazdenie, za ľahkosťou ovládania trocha zaostáva presnosť, citlivosť a tiež spätná väzba o dianí kolies na vozovke.
Prednosti a nedostatky
priestranný interiér |
strohý interiér |
priaznivá cena vozidla |
ergonomické nedostatky interiéru |
rozmerné a pohodlné sedadlá |
iba výškovo nastaviteľný volant |
komfortný podvozok |
absencia ESP |
veľkosť kufra |
prenikanie hluku motora do interiéru a značný aerodynamický hluk vo vyšších rýchlostiach |
priaznivé prevádzkové náklady |
menej presné riadenie s minimom spätnej väzby |
robustné a spoľahlivé benzínové motory |
značné náklony a slabšia smerová stabilita vo vyšších rýchlostiach |
možnosť vozidiel s originál prestavbou na LPG |
vibrujúci plynový pedál pri benzínových motoroch |
vyššia svetlá výška podvozku v porovnaní s ostatnou konkurenciou |
Najčastejšie poruchy
menej kvalitný lak na niektorých dieloch |
vŕzgajúce sedadlo, pazvuky v interiéri |
občasné nedoliehanie tesniacich gúm či niektorých plastových krytov |
poškodená manžeta radiacej páky |
problémy s ventilátorom kúrenia |
občas porucha posilňovača riadenia - pri otáčaní volantom pazvuky |
nefunkčná klimatizácia - netesnosť systému |
opotrebovaná predná náprava - nadmerné vôle, búchavé zvuky pri prejazde nerovností (väčší km nábeh, jazda mimo spevnenú vozovku) |
nadmerne opotrebovaná spojka (častejšia jazda mimo spevnenú vozovku) |
občas chybná zapaľovacia cievka, zanesená škrtiaca klapka - nepravidelný chod motora (benzín) |
občas chybný snímač otáčok polohy kľukového/vačkového hriadeľa - rozsvietená kontrolka motora, problémy so štartom (benzín) |
občas úniky oleja (benzín) |
nadmerne opotrebované vysokotlakové čerpadlo/vstrekovače - hlučnejší a nerovnomerný chod motora, obtiažnejšie štarty (diesel najmä Euro 4 50 a 63 kW, citlivosť na kvalitu paliva, resp. väčší km nábeh) |
občas problém s elektroinštaláciou či chybami v riadiacej jednotke (diesel) |
nadmerne opotrebované turbodúchadlo - pískavý zvuk, vyššia spotreba oleja, slabší ťah (diesel, zanedbaná výmena oleja) |
zanesený EGR ventil - horšie štarty až nemožnosť naštartovať (diesel) |
nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - výraznejšie vibrácie, nadmerný hluk pri akcelerácii z nižších otáčok (diesel, väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebované ojničné ložiská kľukového hriadeľa - možné zadretia motora (diesel, väčší km nábeh, najmä do 2010) |
predčasne upchatý DPF filter (diesel, nedostatočná regenerácia) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,4 MPI. Motor je síce vo vyšších otáčkach pomerne hlučný a poskytuje vozidlu len priemernú dynamiku, vyznačuje sa však ťahom už z nižších otáčok, solídnou spoľahlivosťou a primeranou spotrebou. 1,2 16V. Kultivovaný a snaživý motor, s dobrou spotrebou a spoľahlivosťou. Trocha nevýhodou je menšia ochota zrýchľovať z nižších otáčok oproti rovnako výkonnému 1,4 MPI. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.2 16V | 1149 ccm | D4F 732 | 55 kW |
1.2 16V LPG | 1149 ccm | D4F 732 | 55 kW |
1.4 | 1390 ccm | K7J 710 | 55 kW |
1.4 MPI LPG | 1390 ccm | K7J 714 | 53 kW |
1.6 | 1598 ccm | K7M 710 | 64 kW |
1.6 16V | 1598 ccm | K4M 690 | 77 kW |
1.6 MPI 85 | 1598 ccm | K7M 800 | 62 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.5 dCi | 1461 ccm | K9K 792 | 50 kW |
1.5 dCi | 1461 ccm | K9K 892 | 55 kW |
1.5 dCi | 1461 ccm | K9K 796 | 63 kW |
1.5 dCi | 1461 ccm | K9K 892 | 65 kW |