Kórejská snaha o vlajkovú loď. Aj tak by sa mohol nazvať s odstupom času model Espero. Tak či onak, dnes patrí kórejské Daewoo Espero do kategórie najlacnejších jazdeniek. Auto uzrelo svetlo sveta v roku 1991, na európsky trh sa však dostalo až v roku 1994. Čelní predstavitelia automobilky Daewoo vkladali do tohto vozidla veľké nádeje a prehlasovali, že sa jedná o prvý produkt ich vlastného vývoja.
No reči sú predsa len reči a realita bola taká, že od úplne vlastného vývoja tomu predsa len čosi chýbalo. Gro prác spojených s dizajnom odviedla spoločnosť Bertone, takže istý nádych elegancie mu uprieť nemožno. Slušný bol aj veľmi nízky koeficient aerodynamického odporu CX = 0,29. Aj keď automobil ako tvrdili predstavitelia Daewoo sami vyvíjali, odkaz Opla, konkrétne modelu Ascona je zrejmý. Z neho pochádza veľký rad mechanických komponentov, avšak väčšinou dosť modifikovaných, takže zámena náhradných dielov, aká je možná medzi Daewoo Racer a Opel Kadett, tu v podstate nepripadá do úvahy.
Pri exteriéri bola snaha, čo najviac sa priblížiť európskemu vzhľadu. Avšak interiér si šiel bohužiaľ svojou, nie príliš vydarenou cestou. Palubná doska jednoduchého, lacno pôsobiaceho vzhľadu a zastaraných tvarov moc motoristov nenadchne. Nízka kvalita dielenského spracovania sa v interiéri nezaprie, niektoré diely viditeľne horšie lícujú a rôzne pazvuky plastov za jazdy nie su žiadnou výnimkou. Automobil má mäkšie a pohodlné sedadlá, priestoru ponúkne dostatok aj cestujúcim vzadu. Čím vyslovene poteší je objemom kufra 560 litrov.
Daewoo Espero bolo pôvodne určené pre americký trh. Z toho vyplývajú aj jeho jazdné vlastnosti, ktoré jednoznačne preferujú pohodlie pred športovým zvezením. Jazdné vlastnosti nie sú vyložene zlé, limitom je však mäkko nastavený podvozok. Veľa tiež záleží na stave silentblokov zavesenia náprav a tlmičov, ktoré bývajú za hranicou životnosti. Komfortný podvozok dokáže snaživo tlmiť aj väčšie nerovnosti, náklon karosérie v zákrutách je však značný. Pri prejazde nerovnosťami sa auto len pomaly zakolíše, jeho brzdy majú dosť laxný nástup a motory nevynikajú vysokým výkonom, ale skôr ťahom z nízkych otáčok. Aj napriek v strednej triede dosť podpriemernému rázvoru iba 2620 mm (napr. VW Passat má 2703 mm), ponúka tento štvordverový sedan dostatok vnútorného priestoru. Objemom batožinového priestoru 560 litrov dokonca predčí podstatnú časť konkurencie.
Pre pohon Espera bola u nás ponúkaná dvojica zážihových motorov – osemventilové štvorvalce s objemom 1,8 litra s výkonom 70 kW alebo 2,0 litra o výkone 77 kW. Od roku 1994 automobilka vyrábala Espero aj s motorom 1,5 litra 16V, ktorý dosahuje výkon 66 kW a poznáme ho z menšieho typu Nexia. Ak váhate, ktorý motor pod kapotu Espera je pre vás ten pravý, tak vedzte, že „dvojliter“ má vďaka lepšiemu priebehu krútiaceho momentu prekvapivo nižšiu spotrebu ako „jednaosmička“ a je určite vhodnejší.
Čo sa týka poruchovosti, treba si dať predovšetkým pozor najmä na podvozok. Mäkké podvozky na našich cestách trpia, takže celkom rýchlo bývajú opotrebované predovšetkým tlmiče pruženia a ich uloženie. Hlavným problémom vozidla však sú súdkové pružiny zadnej nápravy – dedičstvo z Oplu. Tie pod veľkým zaťažením často nedbajúcich majiteľov, neuniesli nápor na zadnej náprave a praskli. Pozor si tiež treba dať najmä na poruchy prevodoviek, opotrebované polosi a stav spojky. Mnohokrát má vozidlo vytlčené čapy, silentbloky zavesenia náprav. Menej často sa môžete stretnúť s odchádzajúcim ložiskom kolesa. Automobily do roku 1995 tiež trpeli zvlnením brzdových kotúčov, pretože tie sú vzhľadom k hmotnosti vozidla poddimenzované. Relatívne časté sú úniky oleja a závady elektroinštalácie (elektrické sťahovanie okien a originálne autorádio). Medzi najčastejšie závady taktiež patrila aj korózia karosérie, ktorá často „zožrala“ auto skôr ako by ste sa nazdali. Nakoľko nedávno u nás prebehlo šrotovné, tak drvivá väčšina majiteľov týchto vozidiel využila akciu a teraz 95 % automobilov sa nachádza na pomyselnom cintoríne, teda na šrotovisku. Daewoo Espero tak ostalo jedine oneskorencom, ktorí nestihli šrotovné a nezbavili sa automobilu, prípadne fajnšmekrom, ktorí ho chcú zachovať pre budúce generácie ako „klenot“ automobilky Daewoo.
História modelu
1991 – predstavenie modelu verejnosti. Motory 1,8 i a 2,0 i.
1994 – nový motor 1,5 i 16V. Zahájenie predaja automobilu v Európe.
1996 – otvorenie montážneho pracoviska v Poľsku. Automobily pre SR sú však dovážané z Kórey.
1998 – dopredaj posledných áut v SR. Výroba v zahraničí pokračuje.
[AdvantagesAndDisadvantages]
[Disturbances]
[RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | štvordverový sedan |
---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4615 x 1718 x 1388 |
Rázvor (mm): | 2620 |
Batožinový priestor (l): | 560 |
Pohon | predné kolesá |
Objem palivovej nádrže (l): | 50 |
Prednosti a nedostatky
komfortné perovanie |
horšia spoľahlivosť |
dobrá výbava |
podpriemerné jazdné vlastnosti |
dobrá aerodynamika |
slabé brzdy |
veľký kufor |
nízka úroveň dielenského spracovania |
nízke ceny ojazdených áut |
slabá antikorózna ochrana automobilu |
vnútorná priestornosť |
vyššia spotreba |
absencia dieselu |
|
príliš účinný posilňovač riadenia |
|
len jedna karosárska verzia |
Najčastejšie poruchy
únik oleja z motora |
prasknuté zadné pružiny |
už po troch rokoch skorodované výfukové potrubie |
netesný chladiaci systém (vodné čerpadlo) |
prehriatie motora a prepálenie tesnenia pod hlavou |
prasknutý rozvodový remeň |
zlomené kľúčiky od zapaľovania |
závada elektroinštalácie |
zvlnené brzdové kotúče (1995) |
opotrebované predné tlmiče pruženia |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
2,0 i (77 kW), zážihový radový štvorvalec, osemventilový rozvod OHC, elektronické jednobodové vstrekovanie paliva. Nie príliš pružný, ale veľmi často používaný motor. |
1,8 i (70 kW), zážihový radový štvorvalec, osemventilový rozvod OHC, elektronické jednobodové vstrekovanie paliva. Zlá dynamika, vysoká spotreba. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.5 16V | 1498 ccm | A15MF | 65 kW |
1.5 16V | 1498 ccm | A15MF | 66 kW |
1.8 | 1796 ccm | C18LE | 66 kW |
1.8 | 1796 ccm | C18LE | 70 kW |
2.0 | 1998 ccm | C20LZ | 74 kW |
2.0 | 1998 ccm | C20LE | 77 kW |
2.0 | 1998 ccm | C20LE | 81 kW |
30 komentárov
Vratko
Pamätám si časy kedy Espero bolo považované za luxus nižšej vrstvy. No po pár rokoch prišlo vytriezvenie za málo peňazí moc muziky nebolo. Tieto plechovice skôr zhrdzaveli ako ste si stihli všimnúť.
Jozef
Musím upresniť podla vlastných skúseností že to v skutočnosti bol luxus strednej triedy. Splnil všetky požiadavky ktoré som na Espero mal a prečo som ho kúpil. Bolo veľké pohodlné spoľahlivé a na rozdiel od nemeckých výrobcov, ktorí chcú za každý centimeter dlžky auta nehorázne navýšenie ceny. nebolo predražené. Auto malo vysokú užitkovú hodnotu, malo rozmery strednej triedy pohodlné vozenie 4 dospelých na dlhé cesty i s batožinou. Pre službu v rodine s veľkým kufrom nenahraditeľné, vždy som odviezol všetko čo som chcel i so 4 dospelými. Výhodná cena zlepšovala ekonomiku prevádzky i poplatky ako havarijné a 1,5 i zákonné. Spolahlivosť žiadna porucha 10 rokov len výmena zadných pružín a výmena výfuku po 7 rokoch. Znaky hrdzavenia dvere podbehy tiež.až po 7 rokoch. Pneumatiky Kumho vydržali veľmi dlho tak isto i brzdové obloženie, ale to sú skor znaky skuseného vodiča. Auto garážované vonku, jazdené každú zimu ani raz nezklamalo a štartovalo aj pri -18 C čo je na severe Slovenska nutnosť. Jediná nevýhoda jeho nízkej nákupnej ceny bola nižšia predajná cena ojazdených aut. Na nižšie ceny však po príchode krízy prešli aj iní európsky výrobcovia aut čo potvrdzuje, že išlo aj u Espera o marketingový ťah a nie odraz nižšej kvality alebo užitkovej hodnoty. Na záverjeden postreh zo života auta ktorý som spozoroval keď moji známi si sadli do mojho Espera a prejavili nespokojnosť zo sedením nie v Espere ale v svojom Forde a Pasáte. Espero má 14 rokov a stále šlape ako hodiny u druhého majotela len s novým výfukom a brzdovým obložením. Čo ešte dodať, každe auto potrebuje svojho vodiča a vodič svoje auto.
Komcoo
My máme espero už deviaty rok a za ten čas sme už prešli všetkým čo sa vyššie v článku pod poruchami uvádza, okrem zlomeného kľúča (zatiaľ 🙂 Na svoju dobu asi tak komfortné auta neboli, preto sme ho aj kúpili, na Slovenské rozbité cesty. Miesto na sedenie, ktoré nenájdeš ani vo fábii, felícii, octávii, golfe. Fakt velký kufor, avšak s obmedzeným vstupom. Veľká spotreba v meste. Dostať do pohybu 1,7tony s 1,5 benzínovým motorom. Za to pri 90km/hod dobrá aerodynamika dáva prijateľnú spotrebu. Po každej zime prebrúsiť prahy dverí a nastriekať farbou. Podľa auta poznáš majiteľa a vidíš na ceste aj „prepichové“ aj zachovalé.
GM-Daewoo-Chevrolet
1,7 tony vazia vany a terenne auta,takze podla technickeho,aby sme pisali skutocnost je vaha espera 1103kg
I
Presne tak, bolo to vyborne auto s vybornym motorom, vybavou a velmi pohodlne. O kufri ani nehovorim… Veria dovazana na Slovensko mala poddinenzovany motor 1.5 – to bola ale asi jedina chyba toho auta. Popri hrdzi, samozrejme auto mi po 20 rokoch odislo na hrdzu (prasknuta trubka brzd pod autom), inak bolo auto v super kondicii a keby nepraskla ta rurka a oprava by nebola neekonomicka, s autom jazdim rad dosnes.
GM-Daewoo-Chevrolet
Mam ho doteraz a pohoda,suciastky lacnejsie ako na feliciu,plna vybava,klima slape a drobne chyby su v kazdom aute,vyfuk a rozvody som vymenil a ide to dalej,hrdza je,ale pozrite rovnake rocniky pasatov a bmw a kolko stali ako nove a tam su ako vsetci,po 10 rokoch je uplne jedno ake auto,ale uz to ide dole z kopca a zavisi kolko stoja suciastky a ako sa clovek o to stara.Inak vsetko co je v aute ma znacku GM,este aj viecko od chladica ma zvnutra znak GM,klima tiez GM,takze GM vyrobene v Korei.
Anonym
Ale tak neporovnavajte BMW ani Passat s Esperom, isto pokial neboli burane nie su hrdzave mal som a naozaj nie. Ja som Espero mal 4 roky a dokonca na plyn. Na plyn preto lebo vela zralo a to bola iba 1,5. Spolahlivost celkom slusna, musel som menit tlmice a pruziny zadne a vyfuk. Stvala ma tiez hrdsa na kapote a zadnych lemoch. Ale za tie peniaze sa to dalo vydrzat. Suhlasim aj s komfotom, krásne po hrboloch plavalo, v zakrutach nic moc a suhlasim vela zavisi od sofera
jaro
Ja mám Espero 14ročné,vlani som látal diery na dverách a zad.vnút.blatníkoch.Ma prekvapuje,že anonym píše,že mu veľa žralo..na dlhé túry som za posledných 40rokov úspornejší voz strednej triedy s benz.motorom nejazdil..5litrov/100km spotreba na trase Košice-Žilina a späť nie je problém,je to zásluha vynikajúcej aerodynamiky.Zo zad.prav.pružiny chýba možno 8rokov jeden závit,neriešim to,viackrát pozašívaná vodičova sedačka,druhý výfuk vydržal oveľa viac ako originál…Je to auto pre ľudí,ktorí majú radi pohodlné vozenie,nevhodné pre serpentíny a šport.jazdu.1,5liter pružný,spoľahlivý(čítal som tu o firemnom espere s 740000 km),ale slabý na hmotnosť vozidla,takisto aj brzdy.
Chystám sa ho darovať chudobnému príbuznému..
bedo
kupil som ho nedavno ale hned ma prekvapil nizkou spotrebou a pohodlim super
Přiznivec
Hned první věta je čirý nesmysl („Kórejská snaha o vlajkovú loď.“)! Touto snahou byly v té době ve skutečnosti modely jako Arcadia nebo Imperial, pod nimi byly ještě modely Royale a Prince a pod nimi teprve Espero. Nic na tom nemění fakt, že tyhle modely se do Evropy většinou nedovážely (např. Prince na některých trzích bylo, třeba v Rusku). I tak to vše byly vozy střední třídy, vyšší třídu Daewoo obsadilo až v roce 1997 s modely jako Chairman (dovážel se i k nám!), Statesman, Veritas a od loňska Alpheon.
Karle
ja ti nevím Karle, ale keď som bol kedysi dávno pozerať Espero v salóne, tak mi to predajca tak predstavil a tiež je pravda, že nič lepšie vtedy daewoo na slovensko nedovážalo, ale teraz je to fuk..stará šunka ako stará šunka
Berco
Moja skusenosť.Šunka ale spolahliva.Pred 2 týždnami Chorvatsko-Šibenik ako hodiny./1,5 16V 1996 LPG/
sušid
Zevraj „stara sunka“ Daewoo Epoero mam 15 rokov hrdzu som mal z pravej strany na podbehu a nic viacej.Taha v kopcoch lepsie ako ine auta napr Hyundai,Fábia a podobne.Aj ked je to stare ale furt dobre,rychle spolahlive auto premna.Je to tazke auto ale dobre tazko ho odlepit od cesty.Cesta Prešov-Nové Mesto nad Váhom 3 a pol hodiny a to bolo teraz v auguste.Bol som aj v Nemecku kde je neobmedzena rychlost som z neho vytiahol 220km/h a netrvalo mu to dlho som sa cudoval este som mohol stisnut plynovy pedal dole.A treba vediet aj jazdit na tom aute lebo si to naozaj zasluzi s jeho vlastnostami som spokojny.Klimatizacia,ABS,el. zrkadla,el okna, velky kufor, spotreba 6.3L.Dal som do auta sportovy filter co mi zvysil vykon motora o 15 koni krasny sportovy zvuk vo vysich otackach a s kupov ineho auta nerozmyslam ked uz aby som sa prisposobil mojmu Esperu tak neco by som kupil ako SuperB a tak.
aaapreprava
Co povedat k tomu auto? Mam nejaky rocik a ja mam 34,ale celkovo som vlastnil 35aut od trabanta pocnuct cez golfa tatra 613……. plus nove citroeny a superby jazdilo espero ako taxi a jazdilo a jazdi stale madarsko cesko polsko no sediet v starom a tak pohodlnom jezazitok neviem ako sa sedi v zadu a na mieste solujazdca no nestazoval sa nikto. Az na prehnite spodky dvier potrebuje udrzbu ako kazde ine. Osobne lespsie espero akonove za par tisic eur a tahal som aj oktavie a pasaty. Jedina nevyhoda neskutocne slabekurenie
GM-Daewoo-Chevrolet
Tak praveze mne ide kurenie velmi rychlo,nestopoval som to ale 3 minuty a ide teply vzduch a potom az horuci,musis mat niekde problem,jeden cas mi to slabo kurilo a preplachol som radiator a uz to ficalo ako za nova,skus to.
jaro
sušid,môžeš uviesť,čo to máš za športový filter,čo zvýšil výkon o 15koní??
Možno by to aj iných zaujímalo..
LordMMX
Len by som rád upozornil že espero s asconou nemá spoločné takmer nič. podobnosť treba hľadať u Opla Vectry A, z nej totiž pasujú brzdy, podvozok a verte či nie, pri 2 litri aj motor…
Nexia = Kadett E / Astra F (jednalo sa o mix týchto dvoch áut)
Espero = Vectra A
johny
to čo píše pán autor je v celku pravda, ale nájde sa aj kúsok ktorý je výnimkou z pravidla, ja mam espero už asi 15 rokov a nesťažujem si doteraz som nemal nejaku extra poruchu a to sa na nom za ten cas vystriedali 4 soferi – učni, ale vazne asi zalezi kus od kusu, sused kupoval v stejnej dobe a on si veru užil – viac v servise ako doma… diely su tiez celkom lacne a niekady aj zadara ked sa orejdete po srotoviskach… mensi problem bol s radiom ina koncovka ale dala sa prerobit na eurokoncovku a vymenil som taktiež central a pred rokom som nechal namontovat splynovac… o tomto aute mozem povedat ze za malo penazi vela muziky, mam originalne repraky a kazdy sa ma pyta ci mam v kufri subak alebo cii som to menil…
Franky
Lebo original repraky su Onkyo a to je znama firma v hudobnej technike a takto by sme mohli vymenovat dalsie firmy co vsetko a akej dobrej kvality je v espere,rozvodovy remen original-contitech-nemecky continental,drazkovy remen-gates,atd dalej,keby to nehrdzavelo tak auto je super.
krupa
Mam prave proble mso štartovanim.Toči ale nechce motor naskočiť.Poradí mi niekto.
miro
mal som podobný problém na nexii neštartovala bol prepálený kábel medzi indučkou a rozdelovačom a na dvoch kábloch k sviečkam to bolo takmer prepálené ,teraz po výmene týchto káblov to je bez problémov cc20 eur.
Ďuro
tak ja som s týmto autom spokojný…priestranné,živé – keď treba tak až moc živé 🙂 hlavne od 3000 do 6000 otáčok, nedá sa vôbec zahanbiť na ceste,a to len 1,5 16V.maximálku som neskúšal, ale skoro 180 v pohode a stále to zrýchlovalo – len už brzdy niesú stavané na takú rýchlosť…výrobca udáva max konštrukčnú 173km… som druhý majiteľ, keď som ho kúpil malo za sebou 124 000km, teraz má skoro 200 000 a hodnoty na EK stále ako nový motor!!! a to už tretia STK + EK čo ho mám…a spotreba? leto max!!! do 6,5 litra…teraz nové rozvody,komplet spojka,brzdy,zadné pružiny – ale z Vectry – orig. Espero za nič nestoja :-),predné čapy – všetky, vodná pumpa – pôvodná od výroby vydržala 187 000km,… teraz treba meniť akurát silentbloky na motore a koncovú časť výfuku…inak netreba nič – len benzín a voziť sa… a dokonca je tá krabica aj spolahlivá, nikde ma to zatial nenechalo…dokonca bez spojky som sa doviezol pekne do servisu po vlastnej osi – od 1000 do 1200 otáčok sa pekne bez škrknutia dali preradiť rýchlosti – akurát rozbiehanie na štartéri + 1 rýchlosť…čo teda dodať? asi nič…
mcduck
Ja som mal espero cca 5 rokov a za tych som na nom nabehal cca 350 tis km a to som ho kupil od prveho majitela so 150 tis km. Ludia, verte, ci neverte, okrem vymeny kruzkov – podla mechanika potrebne cca kazdych 250 tis km pri jazdeni na LPG / bolo uz v aute, spojky, capov – mal som na tom 15 tak rychlejsie odchadzali – cca 35-40tis km, tlmicov, ktore vydrzali pomerne dlho – predne som menil len raz spolu spruzinami, zadne pruziny sa davali, tusim z nejakeho volva koli kvalite, menene uz spolu s prednymi, ktore by este vydrzali, ale ked sme menili predok, tak uz aj zadok a este aby som nezabudol raz som menil alternator a rozdelovac koli cievke a inducku pri 450 tis km, co pri tych km nic neobvykle a ked som pri zapalovani – krysy mali velmi radi svieckove kable, tak na to auto nedam dopustit a to som jazdil kazdy den, niekedy aj 2000km za den – dlhe trasy, nikde ma nenechalo – teda mozem smelo povedat a to fakt smelo, ze lepsie auto som nemal. Co sa tyka pohodlia pri cestovani na dlhych trasach – fakt super auto a mimochodom aut som mal more – tiez ako pise niekto hore aj t-613 a aj trabanta. Podla mna, ked som sa on staral tak, ako sa ma, tak to bolo 100% auto v kazdom smere a to som pouzival len original nd, ktore boli lacnejsie nez nd na ostatne znacky, okrem tych uz spominanych pruzin a GC kruzkov, takze tlmice – podla mechanika jedni z najlepsich, rozvody som menil kazdych cca 60tis km, capy, svieckove kable a pod. Musim tiez suhlasit s prispevkom nado mnou a to so znackou skoro na vsetkom GM. Este aby som nezabudol dodat ku brzdam – len raz sa mi stalo, ze sa zvlnili predne kotuce a sice ako mi povedal moj mechanik tak ak chces ubrzdit z 200km/h, co pre auto nebol ziadny problem, na flek, tak sa necuduj – inak len tak mimochodom na viacerych americkych autach som mal tiez pocit z poddimenzovanych brzd ako aj u espera.
Nuz ak by som to mohol cele zhrnut a porovnat s ostatnymi autami, ktore som mal, tak, ako som uz pisal, jedno z najlepsich a najspolahlivejsich aut na ktorom som jazdil – pohodlne vo vybave, ktore nebol az tak narocne na udrzbu. Inak poznal som majitela Nexie s motorom 1,5 16ventil, na ktorom nalietal cca 1,2 mil km bez nejakych vacsich investicii.
Len musim podotknut, ze pri tych rokoch, ktore tie auta maju, naozaj hniju rychlejsie ako ostatne…
Vesna
Tak, nebudem písať technické veci, aby som nenapísala blbosť. Ja len ľudovo zhrniem, jazdím na svojom Espere bez mesiaca 15 rokov. Ide mi srdce utrhnúť, že ho idem zanedlho vymeniť za malé autíčko, pretože odchádzam zanedlho na dôchodok a nepotrebujem také veľké auto. To auto za všetky tie roky jazdilo spoľahlivo a dá sa povedať, že bez opravy. Ak nerátam pravidelnú údržbu, po 7-mich rokoch menili vodnú pumpu a potom nejakú hadicu od kúrenia, ktorá vekom asi na niektorých miestach spráchnivela a zadné tlmiče. Ja som asi oproti ostatným diskutujúcim skromná, pretože som nenašla na svojom aute nič čo by ma rušilo a to vrátane dizajnu a aj dnes si myslím, že je to elegantný a nadčasový model. Kolegovia v práci čo jazdia na Passate, Superbe a Audine, mali možnosť vyskúšať si moje autíčko a všetci traja boli prekvapení, nečakali, že je to až tak dobré a pohodlné auto. Je pravda, že som asi mala šťastie na vydarený kus. Aby som nezabudla, objavila sa ale až po tejto zime hrdza na spodku dverí, ale íba na strane šoféra. Bude mi za ním veľmi smutno.
michal
zdravym vsetkych.chcem sa vas opitat aky olej potrebujem do prevodovky espera?mam asi 180 000 km chcem menit olej.neviem ani ako a co vsetko je ktomu potrebne?
Jopo
Olej musí mať viskóznu triedu SAE: 75W-90. Ak chceš mineral v pohode je Comma EP80W90 GEAR OIL GL4 za cca 6-7€ liter a ak chceš polosyntetiku tak Castrol EP 80W MANUAL za cca 8,5€ za 1L. Drahšie oleje je tam zbytočne dávať.
michal
kolko litrov tam asi ide do tej prevodovky?dokazem si to vymenit aj sam alebo radsej ho dat do servisu???
Anonym
cca 1,7 litra, daj si to vymeniť radšej mechanikovi, nie je to zložité a bude to stáť pár euro
Miro
Zdravím. Dneska som chcel íst autom ( espero) ale spojka mi ide úplne lahko a tazko sa mi zaradujú prevodové stupne. Vsimol som si ze nadrzku na prevodoví olej mám prázdnú. Stacilo by doliat olej? Mám najazdené 50 000 km .
Bc. Ondrej Šiagi
Daewoo espero vlastním od roku 1997, teda presne od septembra, vážený až teraz sa začínam zaoberať koróziou dverí, tlmiče vymenené pri 133000 km, výfuky každé 4 roky, pružiny zadné pri 3000 km náhrada z Volva sú trošku vyššie, rozvody pravidelne každých 60000 km, auto jazdí na LPG+benzín, odišla mi klíma asi pri 100000 km, nikto mi ju nedokáže spoľahlivo opraviť, bol som už asi u 4 vyslovene opravárskych len plynovacích servisov, (ak niekto pozná dobrého prosím poraďte ), pri 133000 km som vymenil motor za nový fabrický, na pôvodnom sa mi zohla ojnica valca do „S“, následkom nasania vody do valca. Pred rokom som vymenil predné kotúče výroba nemecká a tiež zadné bubny, brzdí vynikajúco, len sa bojím že to za mnou neubrzdia. Som s autom spokojný mám najazdené 196000 km s dvomi motormi, nedám si ho za nič.