Model Lacetti sa hrá trocha na chameleóna. Najskôr prišiel na trh koncom roka 2003 ešte pod označením Nubira, ktorej kabát navrhlo dizajnérske štúdio Pininfarina. Z rovnakého dizajnu vychádza aj kombi (SW), ale je mierne upravené Kórejcami. Hatchback predávaný od roku 2004 sa už volal Lacetti, ktorý navrhol Giorgetto Giugiaro. Možno aj preto vyzerá každá varianta pomerne svojbytne a zhodujú sa len v základných črtoch. Technicky však majú veľa spoločných komponentov a stoja na rovnakej podvozkovej platforme J 200. Od modelového roku 2005 sa pre väčšinu trhov zjednotil názov pre všetky karosárske varianty na názov Lacetti a Nubira ostala len na niektorých trhoch (Nemecko, Fínsko pre verzie sedan a SW, hatchback sa volal Lacetti). Podobne to bolo aj so samotným názvom Daewoo, potom ako ho kúpil koncern General Motors sa v priebehu roka 2004, premenovalo v celej Európe na Chevrolet.
Vozidlo sa prvýkrát predstavilo svetu ešte ako Daewoo Nubira na Frankfurtskom autosalóne v roku 2003. Pod kapotou Nubiry, neskôr Lacetti, sa nachádzali spočiatku výlučne len benzínové agregáty. Pre sedan a hatchback bol určený 1.4 16V (70 kW), väčšie motory boli už pre všetky karosárske varianty – 1.6 16V (80 kW), 1.8 16V (90 kW). Od posledného kvartálu roka 2004, keď väčšina trhov používala názov Lacetti, sa oproti necelý rok starej Nubire zmenil tvar prednej masky. Od začiatku roka 2007 bolo Lacetti k dispozícii s dieselovým motorom 2,0 SOHC, vyrábaným v licencii talianskej firmy VM Motori. Dosahoval maximálny výkon 89 kW a krútiaci moment 280 Nm pri 2000 ot/min. Tento motor bol k dispozícii s päťstupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou. V roku 2009 prišiel Chevrolet s modelom Cruze, ale Lacetti sa predávalo naďalej aj v roku 2010 za akciové ceny.
Vozidlo neabsolvovalo nárazovú skúšku Euro NCAP.
Interiér automobilu zaujme celkom sympatickým tvarovaním. O poznanie horšie je to s použitými plastmi, ich povrchovou úpravou a dielenským spracovaním. Horšiu povrchovú kvalitu je cítiť najmä v kufri, kde veľmi rýchlo podliehajú opotrebovaniu. Taktiež už ako nové vykazovali vozidlá nadmieru rôznych pazvukov z útrob palubnej dosky a okolitých plastov, ktorých s najazdenými kilometrami samozrejme len pribúdalo. Poteší dostatok miesta vpredu aj vzadu. Trocha odlišnejšie je sedenie vzadu v prípade verzie SW, ktorá má sklápateľné sedáky, čím sa málinko ubralo miesta na nohy. O to viac je zase vzdušnejšia oblasť hlavy. Pochvalu si zaslúži aj bohatá nádielka priehradiek, skriniek a stojančekov. Sedadlá sú dosť mäkké a teda pohodlné s trocha kratším sedákom. Mäkkosť však nemusí vyhovovať každému, obzvlášť na dlhších trasách. Bočnej opory sa taktiež moc nedočkáte. Naopak hlavne pri dlhšej jazde si vodič (len vodič) vychutná opretie ľavej nohy. Za vzdušnosťou interiéru výrazne zaostáva objem kufra, v prípade hatchbacku len 275 litrov a žiadny zázrak neposkytujú ani varianty sedan (405 litrov) a kombi (405/1410 po sklopení zadných sedadiel).
Podvozok Lacetti je ladený na jazdný komfort. Dokonca aj prázdne kombi prekvapivo dobre tlmí nerovnosti, do interiéru však preniká pomerne výrazný hluk, čo je paradox viac pri menších nerovnostiach (dlažobné kocky). Cez klasické výmole a nerovnosti sa Lacetti prenesie s prehľadom komfortnej limuzíny. Logicky však takáto charakteristika neprináša športové zážitky. Mäkká charakteristika pružín spôsobuje, že vozidlo sa v zákrutách dosť nakláňa, taktiež pri náhlych vyhýbacích manévroch sa dosť rozkolíše a vodič má čo robiť, aby ho udržal v požadovanom smere. Obzvlášť tento jav cítiť pri verzii kombi a hlavne ak je zaťažená. Aj pri priamej jazde vyššou rýchlosťou si vozidlo občas vyžiada drobnú korekciu volantom, keďže smerová stabilita vykazuje menšie rezervy aj vďaka mäkkému odpruženiu a nepomáha jej ani pomerne výrazný účinok posilňovača riadenia. Pre bežného motoristu je však charakteristika jazdných vlastnosti vyhovujúca, nie každý cestujúci totiž vyžaduje športové vlastnosti, minimálne náklony a pod. Riadenie kopíruje nastavenie podvozku, cez pomerne veľký volant poskytuje málo spätnej väzby a na dosť dlhých dráhach vykazuje priveľké vôle v koncových polohách.
Motorová ponuka bola pre Lacetti dostatočná a na rozdiel od predošlej Nubiry sa pod kapotu dostal aj dieselový agregát (síce neskôr, ale predsa). Benzíny začínali štvorvalcom o objeme 1,4 litra so 16 ventilmi, výkonom 70 kW pri 6300 ot/min a krútiacim momentom 131 Nm pri 4000 ot/min. Naoko sa javí výkon ako plne postačujúci, ale prax ukázala, že s pomerne ťažkým Lacetti (1150 kg a viac) sa celkom narobí, obzvlášť pri plnom obsadení. Svižnejšia jazda je možná až po prekročení 3500 ot/min, kedy už dosť stúpa hluk a hlavne spotreba. Tá sa pohybuje v praxi okolo 7 litrov. Len o máličko väčšiu spotrebu (7-7,5 l) dosahuje objemnejší agregát 1,6 16V s výkonom 80 kW pri 5800 ot/min a 150 Nm pri 3600 ot/min. Vozidlu poskytuje o poznanie lepšiu dynamiku (0-100 za 10,7 s), ale podobne ako pri slabšom agregáte mu pre dosiahnutie dynamickej jazdy treba viac otáčok. Z hľadiska ceny, servisných nákladov, spotreby a jazdnej dynamiky možno tento motor považovať za najvhodnejší pre Lacetti.
Z úplne iného cesta je najväčší 1,8 16V s výkonom 90 kW pri 5800 ot/min a krútiacim momentom 165 Nm pri 4000 ot/min. Pochádza z austrálskej automobilky Holden a je zhodný s motorom používaným od roku 2004 v Opel Astra. Napriek udávanému výkonu nie je žiadny športovec. Obsahuje dvojicu vyvažovacích hriadeľov a vďaka väčšej zotrvačnosti sa moc do otáčok nehrnie. Na druhej strane ak ich už dosiahne, udrží rýchlosť aj plne zaťaženého auta v kopcovitom úseku. Taktiež vďaka pomerne plochej krivke krútiaceho momentu mu nevadia ani nízke otáčky a v pohode zrýchľuje aj na piatom prevodovom stupni s otáčkami pod 1500. Preto s ním často netreba pri predbiehaní preraďovať na nižší stupeň ako v prípade slabších motorov. Značné zotrvačné hmoty majú za následok aj extrémne pomaly klesajúce otáčky po uvoľnení plynového pedálu. Plochá krivka krútiaceho momentu spolu s dlhými prevodmi robia z tohto motora vhodnú alternatívu na dlhé výlety kľudne aj s plne naloženým kombi. Spotreba sa pri bežnej jazde pohybuje okolo 7,5-8 litrov BA 95, pri snahe o dynamickejšiu jazdu v pohode stúpne cez 9 litrovú hranicu a nad pásmom 3500 treba počítať aj s väčším hlukom.
Začiatkom roka 2007 sa pod kapotu Lacetti dostal dieselový agregát 2,0. Vychádzal z motora 2,0 (110 kW) montovaného do iných modelov, ale vo verzii pre Lacetti má výkon upravený na 89 kW a najvyšší krútiaci moment 280 Nm je k dispozícii pri 2000 ot/min. Lacetti s ním zrýchľuje z 0 na 100 km/h za slušných 9,8 sekundy, najvyššia rýchlosť je 186 km/h a spotreba sa v praxi pohybuje v rozmedzí 5,5-6 litrov nafty. Vozidiel s týmto motorom je však dosť málo, za čo mohla aj vyššia cena oproti benzínovým alternatívam.
K nedostatkom vozidla patrí nie príliš odladená ventilácia. Pri vyššej vlhkosti vzduchu sa pri klasickom režime bez klímy takmer vždy zahmlieva predné sklo a aj v zime je nutné zapnutie klimatizácia (viac vysušuje). Klimatizácia tiež často funguje skokovo (buď príliš teplý alebo zase príliš ľadový vzduch). Pre našinca je trocha nelogické aj centrálne zamykanie, ktoré sa nedá deaktivovať potiahnutím za kľučku (mnohí sa totiž v preplnených mestách zamykajú z dôvodu bezpečnosti). Nepoteší ani výhľad vzad (aj v prípade hatchbacku), našťastie sú k dispozícii veľké vonkajšie spätné zrkadlá, ktoré situáciu mierne vylepšujú. Nakoniec nepotešia ani svetlá so slabším účinkom v diaľkovom móde a tiež nie príliš citlivá výšková regulácia. Z pohľadu porúch sa treba zamerať hlavne na prednú nápravu a stav čapov a silentblokov. Veľa vozidiel v nich máva nadmerné vôle. Pomerne často sa vyskytuje aj praskanie žiaroviek v svetlometoch. Na motoroch 1,4 16V a 1,6 16V nezriedka zasvieti kontrolka motora Check (konkrétne porucha spaľovania – nepravidelný zážih). Na vine je buď zanesený alebo nefunkčný EGR ventil, alebo pomôže výmena sviečok, alebo až demontáž hlavy a prebrúsenie sediel ventilov.
[AdvantagesAndDisadvantages]
[Disturbances]
[RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | päťdverový hatchback | päťdverové kombi (SW) | štvordverový sedan |
---|---|---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4295 x 1725 x 1445 | 4580 x 1725 x 1500 | 4500 x 1725 x 1445 |
Rázvor (mm): |
2600
|
#colspan# | #colspan# |
Batožinový priestor (l): | 275 | 405/1410 | 405 |
Pohon |
predné kolesá
|
#colspan# | #colspan# |
Objem palivovej nádrže (l): |
60
|
#colspan# | #colspan# |
Prednosti a nedostatky
nízke ceny ojazdených áut, priaznivé ceny servisu a náhradných dielov |
malý batožinový priestor (hlavne hatchback) |
minimálne riziko krádeže |
vyšší aerodynamický hluk pri diaľničnej rýchlosti |
dostatok miesta pre posádku |
slabšie jazdné vlastnosti |
zväčša slušná výbava |
lacno pôsobiaci interiér a horšia odolnosť plastov voči poškodeniu |
pazvuky ozývajúce sa z interiérových plastov |
|
menej presné radenie a vôle v koncových polohách |
|
horší výhľad vzad |
Najčastejšie poruchy
nadmerná vôľa na prednej náprave (čapy, silentbloky) |
pomerne časté praskanie žiaroviek na svetlometoch |
porucha spaľovania - nepravidelný zážih - nefunkčný EGR ventil, výmena sviečok alebo až prebrúsenie sediel ventilov |
(1,4 16V a 1,6 16V) |
problémová klimatizácia |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1.6 16V (80 kW). |
1.4 16V (70 kW), zážihový radový štvorvalec. Na svižnejšiu jazdu alebo pri viacčlennom obsadení ho treba značne vytáčať, čím rastie spotreba a aj hluk. Lepšou voľbou je niektorý z väčších agregátov. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.4 | 1399 ccm | F14D3 | 70 kW |
1.4 16V | 1399 ccm | F14D3 | 70 kW |
1.6 | 1598 ccm | F16D3 | 80 kW |
1.8 | 1796 ccm | F18D3 | 89 kW |
1.8 | 1799 ccm | T18SED | 90 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
2.0 D | 1991 ccm | Z 20 DM | 89 kW |
7 komentárov
Boris
Prosím o info aká je rozteč dier na diskoch pre chevrolet lacetti 1.4 sedan r.v. 2005. Ďakujem
Peter
Rozteč je 114,3 6J
Martinák Milan
Dobrý deň prajem.
Chcel by som Vás poprosiť o radu aj keď tu k vôli tomu nie ste.Priateľka si kúpila
starší Chevrolet Lacetti a blbne jej tam snímač teploty chladiacej kvapaliny.Problém
je že ho neviem nájsť.Ja mám Golfa a tam je priamo na chladiči.Tu som na chladiči
a ani v okolí nenašiel.Ak by ste mi mohli poslať popis,alebo foto,bol by som moc
vďačný.
S pozdravom Martinák Milan.
Roman Bartos
Dobry den ,chcel by som o radu mam chevrolet lacetti 1.4 benzin nejde pravidelne ide to na tri valce bol som na diagnostike povedali mi ze je to poruch zapalovania menil som sviecky ,kable aj listu zapalovania a robi to iste .Neviem co mam stym uz robit porate prosim . Spozdravom Roman Bartos
Milan Gdovin
Su male volnobezne otacky.Ako sa daju zvysit na predpisane?
Milan Gdovin
Jedna sa o zvysenie otacok na Chevrolet Lacetti 1.4 16 ventil J2OOO na predpisane.
Gabo
skus klapku vzduchu , ta mi robila problemy na lanosi , aj mechanici boli s toho na mako. no a syn , co nie je ziadny mechanik ju trosku akoby vyrovnal a odvtedy auto ide ako hodinky. jednoducho skusit.