Chevrolet Volt sa konečne dočká sériovej výroby. Oproti pôvodným plánom automobilky GM je však mierne pozmenený, a to konkrétne schopnosť jazdiť aj na čisto „benzínový“ pohon. Až do súčasnosti totiž koncern General Motors vehementne uisťoval odbornú i laickú verejnosť, že spaľovací motor prevezme iba úlohu generátora elektrickej energie pre predĺžený dojazd na batérie. V skutočnosti to však nie je pravda. Vozidlo síce nemá konvenčnú prevodovku, ale keď sa spaľovací motor v rýchlostiach cez 110 km/h, teda na hranici efektívneho chodu elektromotorov spustí, aby nabíjal akumulátory, poháňa v skutočnosti cez planetový prevod 4ET50 aj samotné predné kolesá.
Poďme sa ale pozrieť na ďalšie zverejnené paramtere Voltu. Karoséria vozidla vyniká výrazne aerodynamicky tvarovanými proporciami, ostro rezanou prednou časťou a zliatinovými sedemnásťpalcovými ráfikmi. Práve dôsledná starostlivosť o redukciu odporu vzduchu podľa tvrdenia General Motors predĺži vozidlu plne elektrický dojazd až o 13 km.
Na palube pred volantom nájdeme digitálny farebný prístrojový štít s možnosťou prispôsobenia zobrazovaných informácií požiadavkám vodiča, ďalej sedempalcový dotykový displej v hornej časti stredovej konzoly alebo audiosústavu Bose. Štandardné prevedenie bude čalúnené látkou a za príplatok kožou, tešiť sa môžeme na dve samostatné sedadlá vzadu a striebristé doplnky interiéru.
Hlavným zdrojom pohybu je pár elektromotorov s celkovým výkonom 111 kW (151 koní), krútiacim momentom 368 Nm a napájaním li-ionovými akumulátormi (16 kWh), ktoré údajne vozidlu Chevrolet Volt umožnia zrýchliť z 0 na 96 km/h za menej ako 9 s. a dosiahnuť rýchlosť až 161 km/h. Na energiu z dobre nabitej batérie voz prejde 40 až 80 km, pričom zážihový štvorvalec radu Ecotec s objemom 1,4 l predĺži akčný rádius až na 500 km.
Aby ste na prevádzke svojho Voltu naozaj ušetrili, budete musieť nabíjať. Pri využití bežnej americkej domácej zástrčky na 120V trvá dobíjanie až 12 hodín, ak si priplatíte 2 tisíc dolárov za transformátor na 240V, skráti sa táto doba na 4 h. Dobíjanie je možné nastaviť podľa potreby na lacnejší nočný prúd, a to dokonca bezdrôtovo prostredníctvom telefónu.
Pripomeňme, že Chevrolet Volt bude stáť 33 500 dolárov (po odpočítaní dotácie vo výške 7 500 dolárov) a k svojim zákazníkom sa dostane na sklonku tohto roku.