Naša redakcia sa pozerá na nové elektromobily s veľkou nádejou. Preto akonáhle sa zase a znova objaví nejaký nový kúsok, hneď ho odprezentujeme, pretože vieme, že to elektromobily nemajú a ani nebudú mať jednoduché. Niekedy si v sekcii technika vysvetlíme prečo. Výrobcovia sa ale nevzdávajú, a preto sa tešme každej novej lastovičke nezávislej od ropy.
Toyota RAV4 EV je výsledkom spolupráce japonskej automobilky so spoločnosťou Tesla Motors. Základom pre elektrickou energiou poháňané SUV sa stala americká verzia Toyoty RAV4. Tá obsahuje miesto na sedenie až pre sedem cestujúcich a mimo štvorvalca 2,5 l (132 kW) si ju Američania kupujú aj s vidlicovým šesťvalcom 3,5 l (197 kW). Koncept elektromobilu Toyota RAV4 EV je vybavený lítium-metal-oxidovým akumulátormi s udávanou kapacitou v rozmedzí 30 až 40 kWh. To umožní vozidlu v bežnej prevádzke prejsť až 161 km (100 míľ) na jedno nabitie akumulátora. Toyota ale dodáva, že nejde zďaleka o definitívnu podobu technického riešenia, pretože na ďalších vylepšeniach a nových typoch akumulátorov sa intenzívne pracuje. Aby Toyota minimalizovala pridanú hmotnosť, boli niektoré prvky zavesenia a riadenia vyrobené z ľahších materiálov. Niektoré komponenty potom boli presunuté kvôli lepšiemu rozloženiu hmotnosti.
Ďalších 250 elektrických lastovičiek dodala koncovým zákazníkom skupina PSA Peugeot Citroën, konkrétne dodávky Citroën Berlingo/Peugeot Partner. Týchto 250 kusov je určených pre francúzsku poštu La Poste. Úžitkové elektromobily nakoniec predbehli mestské miniauto Citroën C-Zero a Peugeot I0n, postavené na základe Mitsubishi i-MiEV. V Japonsku už síce bola spustená ich výroba, prvé kusy ale dorazia k európskym zákazníkom až za mesiac. Zatiaľ čo na osobných modeloch PSA spolupracuje s Mitsubishi, v prípade dodávok sa spoľahla na francúzskeho špecialistu Venturi. Spoločnosť sídliaca v Monaku dodáva motory, batérie a ďalšie súčiastky špeciálne určené pre elektrické verzie. Plánovaný objem produkcie na rok 2011 je 1500 kusov Berlíng a Partnerov s elektrickým pohonom. Striedme predajné ciele majú hneď dva dôvody: Venturi sa špecializuje na maloobjemovú výrobu a nemá záujem o x násobnom rozšírení, samotná skupina PSA zase chce klásť väčší dôraz na hybridný pohon HYbrid4. Elektromobily majú tvoriť v portfóliu PSA doplnkovú zložku, vývoj a výroba bude prebiehať v spolupráci s externými partnermi.