Mercedes-Benz plánuje zmeniť triedu B na plnohodnotné rodinné MPV. Doteraz boli triedy A a B akousi kombináciou MPV a mestských hatchbackov. Ako sme pred pár mesiacmi informovali, trieda A dostane agresívny vzhľad a už sa nebude podobať na MPV. Na druhú stranu, trieda B sa prestane podobať na hatchback a začne byť skutočným MPV.
Dizajn vozidla sa výrazne zmení. Mercedes pri jeho navrhovaní kládol dôraz hlavne na aerodynamiku. Výsledné vozidlo tak bude dlhšie, širšie a nižšie ako jeho predchodca. Celková dĺžka bude 4259 mm, šírka 1786 mm, a výška 1577 mm. Zmeny čakajú samozrejme aj interiér, ktorý by mal byť priestrannejší a variabilnejší. Napríklad sa budú dať zadné operadlá sklopiť do úplnej roviny a zadné sedačky sa budú dať posúvať až o 14 cm. Aj nová generácia triedy B bude obsahovať takzvanú „sendvičovú podlahu“. Tá má hneď niekoľko výhod. Hlavnou je bezpečnosť, pretože pri čelnom náraze sa motor dostane do podlahy a neohrozí tak nohy predných pasažierov. Druhou výhodou je, že podlaha je prispôsobená na inštaláciu alternatívneho pohonu.
Nová generácia Mercedesu triedy B bude poskytovať dva preplňované štvorvalce: zážihový a vznetový. Každý z nich bude k dispozícií v dvoch výkonových variantách. Benzínové motory majú objem 1,6 litra, budú prepĺňané turbodúchadlom a poskytnú varianty: 90 kW (122 koní) s krútiacim momentom 200 Nm a 115 kW (156 koní) s krútiacim momentom 250 Nm. Naftové motory s objemom 1,8 litra poskytnú varianty: B 180 CDi s výkonom 80 kW (109 koní) a krútiacim momentom 250 Nm, alebo B 200 CDi s výkonom 100 kW (136 koní) a krútiacim momentom 300 Nm. Na výber budú dve prevodovky: šesťstupňová manuálna a sedemstupňová dvojspojková DCT.
Už v základnej výbave bude trieda B obsahovať napríklad LED diódové denné svetlá na prednom nárazníku, ESP, alebo EPB (elektronická parkovacia brzda). Za príplatok sa bude dať dokúpiť zadná parkovacia kamera, adaptívny tempomat, parkovací asistent, adaptívne svetlomety, upozornenie na vozidlo v slepom uhle, či dokonca kamera na rozpoznávanie dopravných značiek. Novinkou v triede B bude aj systém CPA (Collision Prevention Assist), ktorý monitoruje vzdialenosť a rýchlosť vozidiel pred ním. Ak vyhodnotí možnú kolíziu, tak aktivuje vizuálne a akustické varovanie a tiež pripraví brzdový okruh na maximálny účinok. Tento systém bude fungovať v meste aj na diaľnici. Technicky by mal byť schopný fungovať až do rýchlosti 250 km/h. Mercedes-Benz ho pomocou simulátora testoval na 110 vodičoch, ktorí boli vystavení takýmto situáciám. Technológia CPA pomohla pri testoch znížiť počet nehôd z 44 % na 11 %.
Predstavenie novej generácie triedy B by sa malo uskutočniť už na Frankfurtskom autosalóne, ktorý sa bude konať v septembri.
2 komentáre
J
hm, súčastné Béčko ma príliš neoslovilo a zvolil som radšej Áčko. Uvidíme, aké bude v slutočnosti toto novopripravované.
Joe Mason
sucasne B pripravujeme do testu. tak uvidime, ci sa nase nazory budu stotoznovat s Vasimi.