Lajkujte nás na Facebooku

Súvisiace články

68 komentárov

  1. 1

    Ota Kohoušek

    Dobrý večer, mal by som na Vás dotaz?

    Mám S-Max TDCI 2,OL 103KW

    Je možné dvojhmotový zotrvačník vymenit za klasický jedno hmotný na tomto vozidle?

    Ďakujem za vašu odpoveď.
    S pozdravom
    Ota Kohoušek

    Odpovedať
    1. 1.1

      Tomas Chromy

      Dobry den je to mozne spravil som to na octavii ale po vymena za jednohmotny zotrvak auto triaslo tak ze sa na nom nedalo jazdit

      Odpovedať
      1. 1.1.1

        Anonym

        tiež som menil zotrvacnik za jednohmotny a netriaslo vôbec s autom.problem bude niekde inde…

  2. 2

    Mikulaš Kovac

    Dobrý deň. Mal by som na Vás otázku mám Renault Megane grandtour III, 1,9 dci 96kw, 2010. Vozidlo mi zázračne začalo v priestore kabíny vydávať zvuky pripomínajúce vretie hrnca respektíve pokrievky hrnca taký zvláštny dunivý zvuk, ako keby hučali ložiská. V servise renault sa samozrejme vyjadrili, že to je normálne. Môj názor je taký, že ak to dva roky nehučalo tak keď to teraz hučí asi nie je všetko v poriadku. Vymenil som zadné kotúče nakoľko ložiská sú integrované do kotúčov 200 eur. , kúpil som nové pneumatiky goodyars . I napriek týmto výmenám mi v priestore kabíny stále hučí. Preto by som sa chcel spýtať či to teda nemôže byť dvojhmotový zotrvačník. Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedať
  3. 3

    Lukas

    Dobry den ak by sa jednalo vylucne o dvojhmotak tak by ste citili iste vybracie na volnobehu a HLAVNE pri rozbehu, Auto by malo velice drsny rozbeh. Asi pred tyzdnom sa nam takto zacla prejavovat II octavia , pritom sme asi pred 50,000 menili zotrvak aj so spojkou. nakoniec sa zistilo ze bol natrhnuty silentblok na drziaku motora a cez ten sa vibracie prenasali na karoseriu . Po vymene auto stichlo a pri rozjazde znacne spevnelo. Skuste rukami zatrepat s motorom ci nahodou nie je volnejsi. Popripade to odvezte do servisu nech sa vam pozru na zavesenie motora. Je vsak tazko takto jednoznacne povedat o co sa jedna.

    S pozdravom

    Lukas

    Odpovedať
  4. 4

    juro

    Dobry den,,potrebujem zohnat novy dvojhmotny zotrvacnik, na BMW 320d rv:2000 100kw viete mi dako poradit ci pomoct? dakujem,,

    Odpovedať
  5. 5

    VLADO

    Mám VW PASSAT 1,6 TDI 2010, pri rýchlosti 50 km/h mi displej kaže preradiť 4 a tá ma stlačí na
    1200 ot/min. To iste spravi aj tempomat. Myslim si, že sú to dosť nízke otáčky s možnosťou poškodenia zotrvačníka. Radšej zatial davam pri 50 3-jku na 1800 ot.
    Nekašle výrobca kôli spotrebe na opotrebovanie , máte s tým skúsenosti ?

    Odpovedať
    1. 5.1

      Palo

      Kasle, je mu to jedno. Ale vazne, to co auta predava su reklamne „keci“ o spotrebe a nizkych servisnych nakladoch (v nasich podmienkach celkom logicky dalej o velkom batozinovom priestore a pod.) To ci nejake auto bude fungovat po 100 000km je uplne jedno(aspon vyrobcom). Keby nebolo nedavali by napriklad nezmyselne dlhe servisne intervaly (olej), alebo by nikomu v servise nepovedali, ze trasenie a vrzganie auta po 60 000km je normalne, pripadne by priznali ze „sportova jazda“ na beznom seriovom aute znizi jeho celkovbu zivotnost a spolahlivost na polovicu.

      Odpovedať
  6. 6

    Mato

    Dobry den. Mam octaviu 2 1,9 TDI a za studena tj rano ked idem do prace alebo z prace je motor studeny a pri zabere sa mi nedari zregulovat so spojkou an plynule rozbehnutie. Myslim tym aby mi auto niejak vyrazne netraso co mi trasie. Moze to byt zotrvacnikom ? Pretoze potom uz cez den ked jemotor ako tak trosku zohriaty to nerobi.

    Odpovedať
    1. 6.1

      Milan

      Zdravim, mam presne to iste na 2011 octavii II 2.0. Podarilo sa zistit co tomu bolo? Poprosim ak sa da poslat na mail zzr11kawa@yahoo.com. Dakujem.

      Odpovedať
  7. 7

    beejay

    Zdravim!
    Ak sa odporúča pri státí na miernom kopci nezaradit prevodovy stupeň a mať radšej zatiahnutú ručnú, tak ako potom predísť primrznutiu ručnej brzdy v zime? Ja totiž parkujem celu noc na miernom kopci, mám dvojhmotak a nechcem uskodit ani jednemu ani druhemu… To akoze mam v kufri nosit tehly na vypodloženie? Kde sme v stredoveku:) ?

    Odpovedať
    1. 7.1

      MJ

      Zdravím, v článku sa píše o viacerých faktoroch, ktoré nerobia dvojhmoťáku dobre. Najhoršia je kombinácia všetkých uvedených spôsobov skracovania životnosti. Vy ste informovaní a predpokladám, že ako jediný výraznejší spôsob skracovania životnosti je spomínané parkovanie a aj to len niekedy v zime, keď nedáte ručnú brzdu. Určite to má celkove oveľa menší (zanedbateľný) vplyv ako napr. častá jazda na podtočený motor, či nevhodné preraďovanie atď.

      Odpovedať
  8. 8

    drivesk

    Cest praci. Mam 10 rocnu Hondu Civic 1.7 CDTi so skoro 190 000km na tachometri. V poslednom case mi pri rozjazde, ci uz bez plynu alebo pri zvysenych otackach, „kope“ spojkovy pedal do nohy az do momentu kedy je pedal skoro az hore. Obcas je pocut aj spojkove lozisko, ale moja otazka je, ci je to len samotnou lamelou a jej vekom, alebo je to uz aj zotrvacnik? S autom som jazdil 80% casu v mestskej premavke. Dakujem za kazdu odpoved ci radu.

    Odpovedať
  9. 9

    Michal

    Dobry den, chcel by som sa spytat, Mam VW CADDY, 1.9 TDI rocnik 2008. Auto sa mi cele roztrasie na neutral, ale len ked je dobre zahriaty motor, za studena nie, niekedy viac niekedy menej – nie je to pravidelne. Ked pridam plyn na volnobeh a zvysia sa otacky tak prestane, Auto ma 55kw tak celkovo neviem odhadnut pruzny rozbeh, kedze je to slabsi motor, Pri jazde a preradovani rychlostnych stupnov je vsetko plynule. Vopred Dakujem za odpoved

    Odpovedať
    1. 9.1

      maros

      Zdravim, mne robi to iste na passate 1.9 77kw, pravdepodobne to bude zotrvacnik. Ale znami mi povedali, ze to moze byt aj silentblok motora, lebo jedna strana sa pohybuje viac ako druha. Na tom volnobehu robi to iste, trasie, niekedy menej a niekedy na kratky cas zatrasie vyraznejsie. Ak pozna niekto odpoved, prosim napiste. Dakujem

      Odpovedať
      1. 9.1.1

        Anonym

        Dobry den
        jedna sa o passat 96kw AVF 4-motion a chem Vas poprosit o radu.Trasie motor na volnobehu
        bola menena dvojhmotovy zotrvacnik komplet poloosy kardan komplet hydraulicke ulozenie motora sylenblok aj na prevodovke .Co sa dalo vymenit tak to bolo vymenene.A ked zaradim rychlost od 1 do 6-est trase furt.nevyeme prist na chybu.Spojka komplet nova.Metor je nezmar tach obrovsky len trase.No este raz:trasie na volnobehu aj pocas jazdy.
        Poradte Dakujem pozdravom Gejza

  10. 10

    Jano

    Ak je to dvojhmoťák, okrem vibrácii na volnobeh je cítiť aj trhaný rozbeh na jednotku. Po vymáčknutí spojky sa to trocha zjemní. No ak máš viac najazdené a vozil alebo ťahal si niečo ťažšie je to isto dvojhmoťák. S výmenou by si sa mal zmestiť do 500 E.

    Odpovedať
  11. 11

    Rado

    Zdravim,

    ako zistim, ci mi treba menit iba spojkovu sadu, alebo aj dvojhmotny zotrvacnik?

    Dakujem

    Odpovedať
    1. 11.1

      laky

      V príspevkoch vyššie je to dostatočne napísané, stačí prečítať 😉

      Odpovedať
  12. 12

    kiko

    Chcem sa opytat ci je mozne alebo doporucitelne nahradit na Peugeot 307HDi 79Kw dvojhmotny zotrvacni za jednohmotny resp.daju sa ocakavat po takejto vymene vady prevodovky?

    Odpovedať
    1. 12.1

      MJ

      Neodporúča sa to. Úlohou dvojhmoty je tlmiť torzné kmity, a s citom prenášať veľký krútiaci moment na prevodovku a následne kolesá. S výmenou za jednohmotu riskujete jednak zvýšené opotrebenie (záťaž) prevodovky a taktiež kľukového hriadeľa (ložiská). O takom detaile ako je zhoršený komfort (vibrácie, rozbeh) nehovoriac. To len veľmi stručne.

      Odpovedať
  13. 13

    Jozef

    Zdravim vas,no mam BMW330XD 2004 rok 270 tisic najazdene.Auto ked je zimne nevybruje ale troska pocut spod auta take tiche sramotenie ked zoslapnem spojku prestane.Ked sa zohreje alebo konkretne po dlhej jazde 400-600km ked vyradim rychlost a stojim na mieste auto neskutocne vybruje a sramotivi zvuk spod prevodovky alebo tam niekde ide a aj ked vypnem tak sklepoce ako traktorec:D.Pred rokom som us menil zotrvacnik Luk som tam dal aj spojkove lozisko ale pritlacni tanier nie,aj po vymene to robilo vsetko ako pred tim.Ked stlacim spojku prestane sramotit aj pekne vypne motor bez hluku.Je mozne ze som kupil zly kus zotrvacniku alebo je us prevodovka v smutku.Prosim poradte mi us si neviem s tim radi.Kazdemu postrehu budem rad,ak tak kludne aj na maila. snemovnalordov@centrum.sk dakujem vam vopred za radu.

    Odpovedať
  14. 14

    Miro

    na C4, 1,6 benzín, najazdené cca 28 tis. km, začala pri rozbiehaní rezonancia do spojkového a plynového pedálu, ktorá sa zosilňuje s pridávaním plynu, slabá rezonancia trvá i počas jazdy, ako keby sa niekde dotýkal kov kovu, vie niekto povedať, čo to môže byť ?

    Odpovedať
  15. 15

    erik

    Dobry den.moze mi tu niekto poradit ohladom mojho problemu?totiz mam audi a4 2001 1.9tdi a ked je motor zohriaty a zostanem stat napr na krizovatke tak na neutrali chveje celym autom.ked trosku zvysim otacky prestane to.auto zatial nevydava ziadne pazvuky a vsimol som si ze ked je studeny motor tak to nerobi.bude to zotrvacnikom?vdaka

    Odpovedať
    1. 15.1

      EMil

      Na 100% je to dvojhmotny zotrvacnik. Mam rovnaky problem na Octavii II (r.v. 2006), povedali mi to uz traja automechanici. Chystam sa na vymenu, odradza ma len cena. No nahradu za jednohmotny nechcem riskovat. Nepreda niekto lacnejsie? ;o)

      Odpovedať
  16. 16

    malkey

    Poradte , mam Seat altea 1.9 tdi 77 KW, 74000km kupena Slovensko od rodiny 1. majitel jazdena Rakusko Taliansko Slovensko.
    Mam ju 4.mesiace a zacalo v nej nieco hrkotat v prevodovke. Raz to hrka potom 2 tyzdne nic.
    Po prejdeni 20 km zasa . Hrka lkepoce to iba pri prechode z vyssich otacok do 1000-1200 pri volnobehu
    nic sem tam nevirazne. Auto ma krasny rozbeh nic netrasie len tie kritycke otacky a tiez len niekedy.
    Minule to zacalo strasne mudel som drzat vyssie otacky aby to nebolo pocut.
    Ale ked som pri volnobehu stlacil spojkovy pedal az na podlahu zacalo hrkotat a pedal strasne vybroval. Ked som ho pustil tak ticho. Co to moze robit? Dvojhmota ? Ja si myslim ci to nie je spojkove loziko ???

    Odpovedať
  17. 17

    lacko

    zdravim, mam otazku a samozrejme potrebujem poradit 😀 takze ….. rano ked je vonka chladno mraz, po starte mi auto trasie a motor je dost hlucny , trva to asi cca 10 sekund…. dakujem za radu

    Odpovedať
    1. 17.1

      maros

      Je to zhaviaca sviecka, minimalne jedna je odpalena, ked to buchoce poriadne, tak aj viac.

      Odpovedať
  18. 18

    peter

    Je to benzín , alebo nafta? Ak je to diesel tak doporučujem skontrolovať žhaviče . Peter

    Odpovedať
  19. 19

    Pavol

    Zdravím vás.Viete mi prosím poradiť?Mám Octaviu I model 1,9 TDI, 66kw .Pri naštartovaní motora počuť mierny hukot,akoby zvýšenie otáčok…následne po cca 5 sekúnd je všetko ok a motor sa správa normálne.Motor nemá žiadne vibrácie a jazda je tiež plynulá.Mohol sa už nejako prejavit spomínaný dvojhmotný zotrvačník?Ďakujem vám vopred za odpoveď.
    S pozdravom Pavol

    Odpovedať
    1. 19.1

      laky

      pokiaľ viem, tak 66kw verzia nemá dvojhmotu..takže by som ho vylúčil…

      Odpovedať
      1. 19.1.1

        Anonym

        aj 66kw na dvojhmotu.osobne som ju menil

  20. 20

    Anonym

    Zdravím. Mám rozobrat auto koli vymene gufera na mator

    Odpovedať
  21. 21

    miro

    ahoj, má niekto skúsenosti s vybráciami do spojkového a plynovéhpo pedálu pri (silnejúce pri rozbiehaní so stlačením plynu a ustálené pri jazde)? Mám C4 1,6 benzín r.v. 2009, najazdených cca 32 tis. km a tento problém sa objavil pri 27 tis. km, už opredtým som registroval „kovový“ pocit v celej karosérii (dotyk kovu na kov), kt. naďalej pretrváva.

    Odpovedať
    1. 21.1

      laky

      skúsil by som asi skontrolovať silentbloky motora a prevodovky…pri zábere spojky ziadna zmena?? opotrebovaná spojka sa prejavuje aj trhaním pri rozbiehaní cez spojku…

      Odpovedať
  22. 22

    tomas

    dobry den, mam ford focus II 1.6TDCi, pri 100km/h rychlosti mi mierne vibruje motor, servisak mi povedal ze to bude dvojhmotny zotrvacnik. Je to pravda? Co cca stoji vymena na FoFo II? dakujem

    Odpovedať
  23. 23

    MJ

    Malo by to robiť pri rovnakých otáčkach aj pri iných rýchlostiach – rýchlostných stupňoch, ak je to dvojhmoťák, rozbeh je trhavý, najmä v kopci a trocha klepe a vibruje aj na volnobeh. Ozýva sa iný zvuk aj pri vymáčknutí spojky?

    Odpovedať
    1. 23.1

      tomas

      nie robi to len pri 100km/h rychlosti, rozbeh v pohode ziadne trhanie, co by to este mohlo byt, pneumatiky? silentbloky? capy?… (vstreky repasovane, meneny snimac tlaku a regulator, mam novy erg…) nechcem este menit dvojhmotu. vdaka za radu

      Odpovedať
  24. 24

    peter.

    Potrhavanie pri rýchlosti 100km. Myslím že dvojhmotu by som viac menej vylúčil . peter.

    Odpovedať
    1. 24.1

      tomas

      vdaka, moze to byt poloos? cital som ze pri focuse I to sposobovala prave ona…. je to mozne?

      Odpovedať
      1. 24.1.1

        Jano

        tak možné to je, predsa je len poloos rotujúca hmota

  25. 25

    Ondrej

    dobrý deň.

    Mám škodu octáviu 1.9tdi 66kW mierne mi kope do spojkového pedálu a hlavne pri cúvaní počuť nejaký zvuk naviac ako keby táké mierne prerušované dunenie. Moc som tomu neprikladal pozornosť . Čo ma ale znepokojuje viac je zistenie že pri cúvaní mi začne chvieť volantom a asi mierne aj celou karosériou . Následne zhasnem motor a chvenie trvá ešte nejakú dobu cca 5sekúnd a ku tomu počujem niekde od motora ako keby sa ešte niečo točilo. Dosť ma to trápi nechcel by som aby ma auto niekde nechalo ako pred nedávnom keď mi roztrhlo rozvodový remeň a nechal som celú výplatu na opravu motora.
    Za odpoveď vopre ďakujem. Ondrej

    Odpovedať
  26. 26

    zdeno

    Dobry den, mam skodu octaviu II , r. v. 2012, 81 kw a najazdenych 22 500 km. Chcem sa spytat, ked mi bezi motor na volnobehu pocut zvuk akoby s kompresora unikal vzduch a ked stlacim spojku, tak to prestane. Pri rozjazde a ani pri jazde mi nic netrha a ani netrasie. Co to moze sposobovat? Moze to byt dvojhmotny zotrvacnik? Este doplnim, ze pred mesiacom mi skoncila dvojrocna zaruka na auto. Dakujem.

    Odpovedať
  27. 27

    Patrik

    Zdravim vsetkych.mam Skoda O2 FL 2010 1.9TDI/77kw.prave som menil komplet spojku s dvojhmotou a mam taky mensi problem.Ked rano nastartujem, cca po 30sekundach zacnem citit dost silne pravidelne sklbanie od motora.pride mi to ako keby bolo nieco vyosene, no ked sa motor po 5-10 minutach zohreje aspon na 50-60°C tak to prestane.moze byt ze si potrebuje dvojhmota „sadnut“?.viete mi niekto poradit co by to mohlo byt resp. ci sa niekto s takym niecim uz stretol?budem vdacny za kazdu odpoved a ked by ste boli taky dobry piste na mail patrik.adamec88@gmail.com
    Este raz vdaka.

    Odpovedať
  28. 28

    Pavol

    Zdravím mám Focus 1.6Tdci 80kw na volnobehu pripomalom uvoľňovaní spojky bez zaradenej rýchlosti pocut skrkot ako lozisko len neviem ci to nemôže byt zotrvacnik alebo len lozisko dakujem

    Odpovedať
  29. 29

    Anonym

    Dobrý deň. Mám Š-Octávia II 2,0 TDI 103 kw. pri naštartovaní motora, hlavne v zimných mesiacoch keď nie je motor zohriaty pri voľnobehu cítim dosť silné nepravidelné vibrácie motora, keď sa motor zohreje a v letných mesiacoch vibrácie sú minimálne. Môže to byť dvojhmotný zotrvačník…, prečo to inač reaguje v zime a inač v lete…?

    Odpovedať
    1. 29.1

      Anonym

      Mam nieco podobne uz si to vyriesilo a v com bola chyba?

      Odpovedať
      1. 29.1.1

        Anonym

        Dvojhmota…menil som nedavno a vsetko je ok

  30. 30

    Jana

    Dobrý deň potrebujem radu som zúfal mam renault megane 1.9 disel popišem Vám problém naštartujem ok pri cca 50km rýchlosti a vyššej pri pustení plynového pedálu počuť hučanie a klepanie v servise renault si nevedeli poradiť a ani iní servis nevie čo to je. stíchne to keď zase dám nohu na plyn alebo spojku. Čo stým? Ďakujem Jana

    Odpovedať
  31. 31

    vladimir

    ahoj, mam Octaviu 2 ,1,9 TDi PD, r.v.2088 BLS. Na volnobeh ide nepravidelne, za jazdy pri 2100 – 2300 otacok silne sklbnutia na kazdom prevodovom stupni.Uz sme vyskusali vsetko mozne, vymenil sa kablovy zvazok,snimace teploty vyfuk.plynov, snimac kluky, uz nevieme ako dalej. Mohol by to byt dvojhmotny zotrvacnik?

    Odpovedať
  32. 32

    peter

    Zdravim vás , bolo to vozidlo na diagnostike ? Ak ano na akej a kde ? Podla vaseho popisu chyby , treba skontrolovat vstrekovane davky paliva do jednotlivych valcov , diagnostika blok nameranych hodnot , pripadne skontrolovat a zmerat tlak paliva na vysoko tlakom cerpadle ,/ tandemove cerpadlo / moj nazor , ale zotrvacnik by som vylucil podla vaseho popisu chyby samozrejme nevidel som nepocul som to takze len moja rada od stola .

    Odpovedať
    1. 32.1

      vladimir

      bolo, u garazoveho mechanika s pomerne dobrymi skusenostami, na diagnostike nc neukazalo, tandemove cerpadlo sa menilo ale len z ineho auta, tiez nemuselo byt na 100 percent,asi pomoze uz len naozaj riadna diagnostika v skodovke, nechce sa mi vyhodit zase hrcu penazi do luftu

      Odpovedať
  33. 33

    peter

    Pisete ze diagnostika nic neukazala hm? Treba skontrolovat blok nameranych hodnot a v nom skontrolovat davky paliva do jednotlivych valcov to je dost dolezita vec . Tiez zmerat tlak na tandemovom cerpadle ! To su zasadne veci ! Pisete ze ste menili toto a tamto na zaklade coho ? Kablovacka ku vstrekovacom moze robit problem suhlasim ale treba najskor urobit serioznu diagnostiku a podla toho riesit problem inak sa nepohnete a budete menit veci len ta naslepo , mam bohate skusenosti z autami a diagnostikou ale len tak bez poriadnej kontroly vam nedokazem jednoznacne povedat pricinu poruchy je velmi dolezite urobit riadnu diagnostiku veci ktore ste vymenili zbytocne , ktore stali peniaze ste mohli investovat do serioznej diagnostiky a v konecnom dosledku by vas to vyslo lacnejsie to je moja skusenost , tolko z mojej strany peter.

    Odpovedať
  34. 34

    Tomas

    Zdravim mam Octavku 2 2,0 TDI 103 kW, 234 000km, r.v.2004 BKD-motor. Pri satrte za studena mi pri vymacknuti spojky nieco zahrkoce ale len ked stlacim alebo pustim spojku ale pocut to len za studena bude to lozisko alebo zotrvacnik? Dalej ked za studena zaradim spiatocku alebo 1 tak pustam spojku a naraz auto tak trochu sklbne cize nezabera plynule spojka? aj to je signal opotrebeneho zotrvacnika? a posledny pripad, ked vypnem zapalovanie motor tak zvlastne zahrkoce opät zotrvacnik? ale to robi iba pri vypnuti motora nie pri starte.
    Dik za radu.

    Odpovedať
    1. 34.1

      Anonym

      Ano hlavne pri vypnuti motora sa prejavuje zastrkotanim…a na volnobehu vybrovanie nepravidelne

      Odpovedať
  35. 35

    roman

    Dobry den,mam renault megane 2 rok vyr.2006 1,9dci,v poslednom case mi auto velmi rezonuje a vybruje na volnobehu a pri vypnuti motora celym autom zatrasie,v servise mi povedali ze to bude dvojhmotny zotrvacnik,ale napr.pri rozbiehani nemam ziadny problem…ako sa da so 100%istotou urcit pricina mojich problemov?Da sa diagnostikovat problem este pred rozbatim auta co sa tyka toho dvojhmotneho zotrvacnika?Alebo to zistim az po vymene ci vybrovanie auta prestane…

    Odpovedať
  36. 36

    Marek

    Odporucam davat 2 hmotne zotrvacniky ako su od vyroby ! Treba sa zamysliet ze koli comu vsetkemu su tak stavane ! Stretol som sa s par motormi kde bola zlomena kluka zrejme vdaka 1 hmotnemu zotrvacniku.

    Odpovedať
  37. 37

    Martin

    No …. vela popisane 🙂 , skusenost taka ze na Pajere sa vymenila vysypana dvojhmota za klasiku – obycajny + odpruzena lamela a spokojnost prevelice vysoka 🙂

    Odpovedať
    1. 37.1

      Anonym

      aku znacku jednohmoty si tam dal,ja chcem menit spojku na oktavii 2 2,0 tdi 100kw,chcem tam dat jednohmotu

      Odpovedať
  38. 38

    Miro

    Fabia 1,9SDi 2004 ma dvojhmotny zotrvacník alebo nie.(kde to zistim?)

    Odpovedať
    1. 38.1

      M.

      Fabia 1,9 SDi nemá dvojhmotový zotrvačník, ale iba klasický torzne odpruženú spojkovú lamelu.

      Odpovedať
  39. 39

    zdeno

    dobrý deň, som tak trošku zúfalý. mám octaviu I., 1.9tdi, 66 kw. ked je vonku chladnejšie alebo auto dlhšie stojí, tak štart je „skackavý“ a zatrasie motorom a cítiť ako keby kolísali otáčky. bolo už skontrolované hádam všetko od žhavičov, cez baterku, až po meranie tlakov a nič sa nezistilo. všimol som si, že pri rozbehu, pri púšťaní spojky, autom zatrasie, čo by mohlo byť príznakom odchádzajúceho zotrvačníka. no chcem sa spýtať, môže odchádzajúci zotrvačník aj takto ovplyvniť studený štart? veľmi by mi pomohli vaše názory. dakujem vám

    Odpovedať
  40. 40

    Berty

    Dobry den,
    mam Audi A4 avant B7 1.9TDI 85kw 2007,tymto vas chcem poprosit o radu. Asi po pol minute po studenom starte na volnobehu zacnu vychadzat niekde spopod motora divne pazvuky ako keby sa nieco varilo v hrnci alebo pokrivka tupo skakala. Ak dam nohu na plyn a pustim,podotikam stale na vonobehu,tak motor roztrasie a na konci az niekde zarezonuje. Jeden mechanik vravi,ze to moze byt silentblok,druhy mechanik vravi,ze to bude dvojhmotny zotrvacnik,pretoze ked vytlacil jemne spojku pazvuky sa jemne ustalily a ked vytlacil spojku na doraz pazvuky uplne zmizli. A este jedna vec,ked sa motor zohreje a prejdem cca40km pazvuky nepocut vobec.
    Prosim vas o radu ak niekto s tym ma nejake skusenosti poradte,vopred dakujem.

    Odpovedať
  41. 41

    Ivan

    Neco podobnyho mam taky ale jen za students kdyz zmacknu spojka do poloviny tak mi neco Christi jako bi lozisko ale kdyz zmacknu az na podlahu tak to prestan chrastit ale motor je zcela v klidu nevim jestly mam mnenit celou said spojka bez setrvacniku a nebo sni

    Odpovedať
  42. 42

    Ivan

    Jo jeto octaviji combi 2 tis.2.0l.8.v.rok.2007az2008

    Odpovedať
  43. 43

    Duri

    Dakujem autorovi za dobry clanok. Je napisany velmi dobre, tak aby ho pochopilo siroke spektrum citatelov.
    Doporucil by som vsak pouzivanie odbornych nazvov. Spojkova lamela je tak trochu nezmysel v suchej kotucovej spojke. Viem, ze to tak mnohi nazyvaju, je to vsak nespravny nazov. Spravne je spojkovy kotuc, podla toho je ta spojka kotucova a nie lamelova.
    Taktiez jazdenie na otackach pod 1500 mnohym motorom neprospieva. Najma tie mensie s tym maju problem.
    Kazdopadne v kopci je dobre vzdy najprv zatiahnut rucnu brzdu bez ohladu na typ zotrvacnika, pretoze inak je namahane cele prevodove ustrojenstvo a zvysuju sa mechanicke vole v sustave.

    Odpovedať
  44. 44

    michal

    zdravim kolegove chcem sa spitat alebo o radu majstra mam 2 oktaviu 2.0.TDI ked ho nastartujem rano ci je to v zime ci v lete ako keby chitilo na 3 valce a po 2 3 sekundach us ide dobre ale nekedi na volnobech snim trasie a pocas jazdi medzi 2500otacek mi ho ako keby nechcelo pustit ist ale trosku mu dam viac plinu a us visie ces 3000 otacek ide a to na kazdej rychlosti aj ked snim idem a vihodim do neutralu tak znizi tak otacki az na 500 ked mu trosku ne pridam plinu tak zdechne a teras mi zacalo viac tocit nenastartujem ho na supu ale viac toci dakujem za radu

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.