Elektronický systém E-Q2 používa účinok brzdného systému, ktorý je efektívne ovládaný riadiacou jednotkou ESP – v prípade Alfy Romeo VDC. Systém sa snaží simulovať účinky mechanického diferenciálu s obmedzenou svornosťou. Systém E-Q2 sa dostáva k slovu pri rýchlej jazde zákrutou. V zákrute dochádza totiž vplyvom odstredivej sily k nakláňaniu automobilu a odľahčovaniu vnútorného kolesa. V praxi to znamená prešmykovanie a znižovanie adhézie – priľnavosti kolesa a prenosu hnacej sily vozidla. Riadiaca jednotka VDC neustále monitoruje rýchlosť vozidla, odstredivé zrýchlenie a uhol natočenia volantu a následne vyhodnotí potrebný brzdný tlak na vnútorné odľahčené koleso. Vďaka pribrzdeniu prešmykujúceho vnútorného kolesa sa na vonkajšie zaťažené koleso dostane väčšia hnacia sila. Jedná sa o presne rovnako veľkú silu, akou je pribrzďovanie vnútorné koleso. Vo výsledku je tak značne eliminovaná nedotáčavosť, nie je potrebné toľko otáčať volantom a vozidlo lepšie drží jazdnú stopu. Inými slovami, s týmto systémom môže byť prejazd zákrutou ešte o niečo rýchlejší.