Fiat Brava/Bravo aj Marea opantáva povesť, ktorá je oveľa horšia, ako je naozajstná skutočnosť. Aj vďaka tomu sú ako jazdenky v porovnaní s konkurenciou podstatne lacnejšie. Pritom ak sa vyberie správna verzia – motorizácia, výrazne nezaostáva v spoľahlivosti a naviac pridá priestrannosťou a väčšinou aj veľmi dobrou výbavou. Všetky tri varianty sú postavené na rovnakej platforme a využívajú zhodnú techniku, takže čo platí pre jeden, väčšinou platí aj pre druhý a taktiež v mnohom aj pre tretí variant. Jedná sa hlavne o najčastejšie poruchy, ale aj o mnohé klady a zápory.
Fiat Bravo/Brava prišiel v roku 1995 ako nástupca modelu Tipo. Použil len mierne modifikovanú podvozkovú platformu z Tipa s rovnakým rázvorom náprav a to je prvá a posledná podobnosť. Inak má Bravo/Brava úplne nový dizajn, podstatne lepšiu ergonómiu interiéru, ale aj nové/prepracované agregáty. Marea sa svetu predstavila zakrátko, v roku 1996, keď Fiat ukončil produkciu predajne nepríliš úspešného modelu Croma a rozhodol sa prenechať produkciu veľkých modelov sesterským značkám Alfa Romeo a Lancia.
Bariérovým testom Euro NCAP prešla Brava v roku 1998. Za bezpečnosť posádky pri náraze si odniesla len dve hviezdičky z piatich možných, čo možno aj na tú dobu považovať za slabý výsledok.
Interiér vozidla nie je ani dnes tuctový. Najviac ho charakterizuje originál audio neštandardných rozmerov, integrované v hornej časti prístrojovej dosky. Na tú dobu super riešenie, ktoré odrádzalo zlodeja, keďže sa nedalo v iných vozidlách použiť. Keďže obsahovalo iba kazetovú mechaniku, z dnešného pohľadu je to trocha problematické, pretože nejde jednoducho nahradiť klasickým autorádiom z obchodu. Dielenské spracovanie je dosť slabé, kadečo vŕzgalo (napr. kryt autorádia – kazety, palubná doska). Kvalita interiéru sa výrazne vylepšila vo vozidlách produkovaných od konca roku 1999 s čiernymi interiérovými plastami. Sedadlá sú celkom pohodlné, avšak absentuje výraznejšie tvarovanie v bežných verziách, interiér ponúkne veľmi slušný priestor, takže aj cestujúci vzadu budú mať miesta dostatok (hlavne Brava a Marea).
Batožinový priestor s objemom 380 litrov v základnom usporiadaní ale už nenadchne. Sklopením zadných sedadiel ho možno rozšíriť na 1165 litrov. O 16 cm kratšie Bravo má objem kufra 280 litrov a po sklopení 1030. Marea zašla s vnútorným priestorom ešte ďalej, batožinový priestor je okrem značného objemu 500 litrov aj veľmi praktický. Podobne ako u predchodcov Regata a Tempra, je aj v prípade Marea Weekend batožinový priestor uspôsobený do roviny s podlahou, čo je špecialitou Fiatov. Aj Marea má zhodnú podvozkovú plošinu z Brava/Bravo s pomerne krátkym rázvorom 2540 mm (pochádza ešte z modelu Tipo), ale aj tak sa podarilo vytvoriť nadbytok priestoru pre všetkých cestujúcich. Predné sedadlá majú aj predĺžené sedáky.
Jazdné vlastnosti Fiatu Brava/Bravo sa javia ako nezáludné s miernou nedotáčavosťou v extrémnych situáciách. Nerovnosti tlmí priemerne a taktiež náklony v zákrutách nie sú nijak prehnané. Hoci je to trochu proti logike, rodinnejšie zameraná Marea, má ešte o kúsok lepšie jazdné vlastnosti ako napríklad športovo ladený trojdverový hatchback Bravo. Oproti nemu a takisto Brave, má totiž Marea širšie predné ramená a priečny stabilizátor napojený dlhými tiahlami priamo do tlmičov, nie do spodných ramien. Na tú dobu sa jednalo o veľmi moderné riešenie, ktoré skracuje reakčnú dobu stabilizátora, takže vozidlo rýchlejšie reaguje na pokyny riadenia. Marea ho mala ako jedno z prvých áut. Na druhej strane, je toto riešenie pomerne chúlostivé a ak pri prejazde nerovností počujete od podvozku klepavé zvuky, pravdepodobné za to môžu práve spomínané tiahla, v ktorých čapoch sa vytvorili vôle. Dostatočne kvalitné tiahlo stojí okolo 30 €. Zvyknúť si treba na posilňovač riadenia, ktorý bol u vozidiel vyrobených do roku 1998 až príliš účinný a vo vyšších rýchlostiach sa vytráca takmer všetok cit. Nič moc nie je ani radenie, ktoré sa vyznačuje značnými vôľami. Z pohľadu podvozku možno za najhoršie hodnotiť brzdy, ktoré sú účinkom pomerne slabé a naviac sa ľahko prehrejú, následkom čoho značne klesá ich brzdný účinok.
Motorová ponuka je veľmi pestrá a na svoje si príde takmer každý. Základ tvorila benzínová 1,4 12V (55 a neskôr 59 kW). Motor neočarí výkonom a naviac je aj pomerne chúlostivý. Obsahuje totiž malé hydraulické zdvihátka ventilov, ktoré sa vplyvom nízkeho prietoku oleja v hornej časti motora zanášajú karbónom. Časom sa začne tento stav prejavovať klepaním, čo má za následok rýchle opotrebovanie samotného vačkového hriadeľa (nakoľko ten nie je z moc odolného materiálu) a motor rýchlo stratí výkon. Pre eliminovanie tohto javu treba používať originál výrobcom odporúčané oleje a nezabúdať na ich častú výmenu.
Od konca roku 1999 tento motor nahradil podstatne spoľahlivejší 1,2i 16V Fire (63 kW), ktorý však na svižnejšie rozhýbanie vozidla bolo treba udržiavať vo vyšších otáčkach.
Oveľa lepšou a z hľadiska spoľahlivosti, výkonu a ekonomiky prevádzky najvhodnejšou verziou z benzínových agregátov je 1,6i 16V (76 kW). Motor má prekvapivo dosť sily a naviac sa aj ľahko vytáča. Najlepšie je sa poobzerať po vozidle vyrobenom od 1998, ktoré už majú spoľahlivejšiu elektroniku a dlhšie prevody, takže na diaľnici sa motor menej vytáča, čo znamená menej hluku a spotreby. Ešte lepšie sú automobily produkované od konca roka 1999, kde spomínaná 1,6i dostala nové vstrekovanie Magnetti-Marelli, s ktorým reálne dokáže dosahovať priemernej spotreby len 6,5 l/100 km. Okrem problémovej elektroniky (hlavne do 1998), si treba dať pozor na hladký beh agregátu a jeho prípadné prehrievanie. Mnoho vozidiel s týmto motorom má po väčšom kilometrovom nábehu problémy s mazaním.
Väčšie agregáty, akými sú 1,8 16V a 2,0 R5 sa moc neoplatia. 1,8 nejde o moc lepšie ako 1,6 a päťvalcový dvojliter má síce dosť sily, ale aj vysokú spotrebu. Naviac, ako u neho nastane čas výmeny rozvodového remeňa, musí sa v servise vymontovať z vozidla celý motor, aby sa k tejto kľúčovej súčasti mechanik dostal.
Chýbať nemohli ani dieselové motory. Marea v ponuke nemala atmosférický vznetový 1,9 D (48 kW) a naopak Brava a Bravo nedostali dieselové päťvalce. Zo začiatku tvorili dieselovú ponuku len agregáty so vstrekovaním do predkomôrky. Základná 1,9 D poskytovala naozaj iba priemernú dynamiku a naviac bola pomerne hlučná a nekultivovaná.
Turbodiesely 1,9 TD (55 a 74 kW) už poskytovali o poznanie viac dynamiky (hlavne 74 kW), ale neduhy v podobe vyššej hlučnosti a nekultivovanosti ostali. Naviac občas vedelo pohnevať tesnenie pod hlavou alebo samotná hlava.
V roku 1998 nastúpila moderná technika a pod kapotu sa dostal revolučný 1,9 JTD (77 kW). Motor zaberá už z nízkych otáčok, je tichý, kultivovaný a aj spotreba poteší. Bohužiaľ s pribúdajúcimi kilometrami sa môže objaviť nemálo porúch. Problémy môžu spôsobiť napr. zlé vstrekovače, stuhnutá regulácia turbodúchadla, ale aj chybný merač množstva vzduchu, čo sa prejavuje stratou výkonu, nepravidelným ťahom a vyššou spotrebou. Nemálo financií stojí aj rozvodový remeň, vrátane všetkých kladiek a tiež nastavovanie ventilovej vôle. Z hľadiska prevádzkových nákladov sa teda javí ako najoptimálnejšou variantou 1,9 TD s výkonom 74 kW.
História modelu
1995 – predstavenie modelu Bravo aj Brava, 1,4i 12V, 1,6i 16V, 1,8i 16V, 2,0i 20V (108 kW) a 1,9D (48 kW).
1996 – 1,9 TD a TDS.
1998 – modernizácia 1,4i 12V (59 kW) a 1,9 JTD (77 kW).
1999 – facelift, 1,2i 16V Fire (63 kW), 1,6i 16V so vstrekovaním Magnetti Marelli.
2001 – nahradenie Brava a Bravy modelom Stilo.
[AdvantagesAndDisadvantages]
[Disturbances]
[RecommendedAndNotRecommended]
Prednosti a nedostatky
atraktívny vonkajší a vnútorný dizajn |
nízka úroveň dielenského spracovania (hlavne do 1999) |
dynamické benzínové motory (1,6, 1,8) |
tenký a málo odolný lak |
úsporné, tiché a moderné diesely JTD |
príliš účinný posilňovač riadenia (do roku 1998) |
veľmi dobrá ergonómia interiéru |
slabšie brzdy základných verzií |
vnútorná priestrannosť |
tenký plech povrchových dielov je jednoduché poškodiť |
dobré jazdné vlastnosti |
vyššia poruchovosť (hlavne do 1998) |
pružný a úsporný motor 1,6i 16V |
nižšia úroveň bezpečnosti |
vysoká spotreba paliva (1,8i 16V) |
|
hlučnosť dieselových štvorvalcov D a TD |
Najčastejšie poruchy
zvlnené brzdové kotúče |
opotrebované uloženie zadných ramien, tvorené ihlovými ložiskami - vozidlo tzv. pláva |
korózia zadného dielu výfuku - môžu sa uvoľniť aj priedely-prepážky, ktoré spôsobujú klepavé či zvonivé zvuky |
zanesené hydraulické zdvihátka ventilov (1,4i 12V) |
opotrebovaný vačkový hriadeľ (1,4 12V) |
nadmerná ventilová vôľa - vysoká hlučnosť (dieselové motory) |
chybné relé palivového čerpadla (1,4i 12V) |
zlé zapaľovacej cievky (hlavne 1,6 16V do 1997) |
vôle v dlhých tiahlach priečnych stabilizátorov |
poruchové tretie brzdové svetlo |
chybný merač hmotnosti vzduchu (JTD) |
problematické vstrekovače common-rail |
poruchy štartéra |
chybný senzor spojkového pedálu - motor zrazu prestáva ťahať |
rozpadnuté guma na vonkajších kľučkách dverí |
prasknutý alebo preskočený rozvodový remeň (1,6i 16V) |
vyššia spotreba oleja pri turbodieseloch |
rôzne úniky oleja |
porucha vetráku alebo aj ovládačov kúrenia |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,6i 16V (76 kW), zážihový radový štvorvalec, šestnásťventilový rozvod OHC, viacbodové elektronické vstrekovanie paliva. Z hľadiska výkonu a spotreby sa jedná o najlepší benzínový motor, ktorý je najmä od roku 1999 aj spoľahlivý. |
1,4i 12V (55, 59 kW), zážihový radový štvorvalec, dvanásťventilový rozvod OHC, viacbodové vstrekovanie paliva. Pri tomto motore je nutné často meniť olej a k šetrnosti nepridáva ani konštrukčná chyba motora (nízky tlak oleja v hlave, malé zdvihátka). |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.2 16V 80 | 1242 ccm | 188 A5.000 | 59 kW |
1.2 16V 80 | 1242 ccm | 182 B2.000 | 60 kW |
1.4 (182.BG) | 1370 ccm | 182 A5.000 | 55 kW |
1.4 12 V (182.BA) | 1370 ccm | 182 A3.000 | 59 kW |
1.6 16V (182.BB) | 1581 ccm | 182 A4.000 | 76 kW |
1.6 16V (182.BH) | 1581 ccm | 182 A6.000 | 66 kW |
1.8 GT 16V (182.BC) | 1747 ccm | 182 A2.000 | 83 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.9 JTD | 1910 ccm | 182 B9.000 | 74 kW |
1.9 JTD 105 | 1910 ccm | 182 B4.000 | 77 kW |
1.9 TD 100 S (182.BF) | 1910 ccm | 182 A7.000 | 74 kW |
1.9 TD 75 S (182.BF) | 1910 ccm | 182 A8.000 | 55 kW |
1.9 D | 1929 ccm | 160 A7.000 | 48 kW |
27 komentárov
miro
Ten kto pisal tento clanok o marei nevie nic,6stupnova prevodovka sa nikdy nemontovala a co sa tyka 19td 74kw maly velke problemy s cerpadlymi , a motory jtd su spicka taketo keci ze vstrekovace odchadzaju to je blud.Ja mam mareu 2,4jtd 5 rokov a ma 535 000 km ja som sam na nej najazdil 190 000
a co poznam ludi co ich mali je to okolo 10 ludi ani jeden nemenil sterkovac,takze taketo recenzie su na tri veci a este brzdy ze su slabe tak ten chlap nevie co hovori ked zadne kotuce na 2,4 su vetsie ako na felicii nemam co dodat
Fero
Zdravim mam Fiat Brava 1.6 16 v 76kw autičko mam velmi rad je velmi spolahlive ziadné važne zavady mam ho 3 rok investicia bola len 130 eur zadny vyfuk a predne brzdy ma nabehanich više 350……km ani raz ma nesklamalo som velmi spokojny je rychli spolahlivi. Malä spotreba Super.
RS
jediny benzin ktory je dobry je 1.2.
1.4-odidu hydr. zdvihatka casom zozere aj vacku-vsak netreba menit olej naco 😀
1.6-tie vztrekovace niesu hodne nic,bud konektor alebo zvnutra sa pretrhne….tusim tie posledne kusy uz boli lepsie 99/00.
2.0-nepoznam cloveka ktory by zobral tu robotu vymenit rozvody.
MJ
Nuž či neviem nič nebudem komentovať, ako nebudem komentovať tvoj pravopis a úroveň tvojho príspevku. Cieľom týchto recenzií je upozorniť na hroziace riziká a poruchy, ktoré sa v priemere vyskytujú najčastejšie u daného vozidla. Ak s tým nesúhlasíš, kľudne napíš svoj názor, ale bez urážok a osobných invektív. Informácie sú zbierané z niekoľkých zdrojov a verifikované aj odbornými servismi. Ak máš iné skúsenosti, budeme len radi, že sa o ne podelíš ako píšeš v prípade poruchového čerpadla vo verzii 1,9 TD 74 kW. A teraz k veci. Vstrekovač je veľmi citlivá súčiastka a obzvlášť v prípade prvých generácii vstrekovania common rail ako je aj tento prípad. Nejeden servis potrvrdí oveľa častejší výskyt tejto poruchy, ktorej dôvod bol neraz v tankovaní menej kvalitnej nafty, čo v našich končinách nie je zriedkavosť. Ďalšia vec, veľkosť kotúča sa automaticky nerovná účinku brzdenia a porovnávať to s Felíciou, ktorá má úplne inú (polovičnú)hmotnosť v porovnaní s 2,4 JTD je naozaj prakticky neporovnateľné. Vozidlá plne naložené pri náročnejšom brzdení (opakovanom) vykazovali výraznejší pokles brzdného účinku a taktiež hodnoty spomalenia (základné verzie). Počíta sa tam samozrejme aj rýchlosť nábehu brzdenia. Slabšie neznamená zlé. Jedinou vecou v ktorej máš pravdu je päť stupňová prevodovka. Stačilo to však slušne napísať a vec je naporiadku. Pri toľkých info sa škriatok vľúdi. Najazdiť na Fiate Marea 535.000 km bez žiadnych zo spomínaných problémov, sa podľa celého mojeho odborného okolia rovná zázraku. Tak ale aj to je informácia, že Marea sa môže vydariť. s pozdravom MJ.
Le grand - marea 1,9 JTD
Ja som kupil mareu ako jazdenku pri nejakych 80tis km a najazdil som na nej dost – predal som ju okolo 400tis km. Mal som na nej tieto opravy (nepocitma vymeny rozvodou, filtrov a olejov):
– vymena prednych tlmicov (100 000 km)
– porucha airbagu – restartovanie riad. jednotky (130 000 km)
– svieti kontrolka zhavenia (150 000 km)
– svieti kontrolka vstrekovania a airbagov, vymena tyciek stabilizatora prava aj lava (160 000 km)
– posrany EGR ventil (170 000)
– vymena brzd a jedneho loziska vzadu (180 000)
– vymena spojky a zotrvacniku (200 000)
– vymena duheho loziska vzadu (210 000)
– vymena prednych brzdnych dosticiek (250 000)
– vymena remenice (280 000)
– vymena stabilizatora a jeho tyciek v predu (310 000)
– vymena zadnych brzd a dosticiek (340 000)
– vymena brzdoveho valca (350 000)
Nahradne diely sa ale zhanali lahko.
attila posa
zdravím každého majiteľa talianskeho vozidla,vždy som mal dve auta naraz,stále talianske,dve alfy aj dve fiaty.ani jedno auto som nekupoval nové,bol som s každým spokojní,alfy som predal lebo boli už staršie,obe mali cez 20rokov a najazdené cez 200tis,km,musím napísať,že už mám druhú, fiat Mareu kombi,prvú som mal 1.6,benz, išla veľmi dobre,za tri roky,sme na nej najazdili 100tis km,bez toho aby som niečo menil alebo opravoval,okrem výmeny oleja,predal som ju ked mala najazdené 200tis.km motor bol čistý ako zrkadlo,nikde ani kvapka oleja,preto som predal lebo nestačil som do nej tankovať kde traja jazdia a jeden tankuje je dosť nákladné,teraz mam 1.9jtd,už druhí rok,a sme nad mieru spokojní,jak po motorovej stránke,tak aj so spotrebou paliva,a to jazdí každý den,aj dlhé aj krátke trate ked som ich kupoval vždy som si pozisťoval základné informácie,ohľadom poruchovosti motora hlavne,som sa informoval v servisoch,aj som čítal ohlasy na internete,všade sa písalo viac pozitívneho ako negatívneho,je pravda že nikto nebude písať zlé veci,ale ja píšem z vlastnej skúsenosti,a mám jednu zásadu nikdy viacej nekupujem také auto takej značky,ktoré ma nechalo v štichu,jasné že nič není sto percentné,na každom aute sa niečo nájde,ja som menil na 152tis.km zadné ložiská,veľmi hučali,na výfuku pancierovú spojku lebo prehorela,ale tj,tak ktoré auto jazdí,musí sa aj niečo pokaziť,a to môže byť audy,bmv,mercedes,vw kia,honda,abo iné typy aut,každá má svoje,plusy aj mínusy,poznám takí prípad kde jeden si kúpil novú škodu fábiu,stále mal problémy,bol rád ked sa ju zbavil,ale najviac všetko záleží od medzi kusu čo je medzi volantom a sedačkou,a to sú vodiči a ich štýl jazdy,a starostlivosť o svoje auto. s pozdravom,DROBEC
roman
ja mam mareu 1,6 16v,a nemozem nanu dopustit ,mam ju necele tri mesiace a najazdilsom nanej 4300km,vieden a podobne,jazdi denne vmeste aj dlhe trase.spotreba super,na pol nadrze cca32litrov som jazdil 470km,nevimenilbisomju zanic,a kasna ma prezije nakolko je pozinkovana
takze nechapem ludi co pisu bludy
Jozef
Kasňa ťa neprežije to si buď istý. Ak by si pozrel z jamy na podvozok budeš zhrozený ako je skorodovaný.
Rony
mam Bravo 1,2 ,2001 jeden z poslednych z vyroby 135tis.km,,mam ho treti rok a je to super vozitko,najazdil som cca 80 tis. ani raz ma nenehalo 🙂 ,,je trosku citit ,ze sa trosku trapi ,ked ma nalozenyck 4 ludi ,no najviac jazdym sam..spotreba super,,jedine co som zatial menil tak olej ,sviecky ,filtre ,brzdove hadicky,platnicky ,predne a zadne tlmice…super vozidlo za dobre peniaze ,lasne servisovanie ..uplna spokojnost 🙂
rasto
mam Brava 16i 16V 76kw rok 1996: potrebujem radu ohladom palivovej sustavi alebo pocas jazdy ako pridam plyn tak to s autom zacne trhat ako keby niekde palivo bolo priskrtene chcem radu alebo aky to moze bit problem. Inak auticko slape super som spokojny. ak mi mozete tak mi poradte dakujem.
adaka
PRESNE TENTO PROBLéM MáM AJ JA, vymenili sme termostat, lebo sa prehrialo teraz sviečky, teplot. čidlo a zdá sa že bude treba lambda sondu a ak to nepomôže tak už neviem , zvýšila sa aj spotreba…
Lukas
Dobrý deň Váš problém zrejme nebude jednoznačne v palivovej sústave ale v škrtiacej klapke. Pre začiatok ju skúste len vyčistiť špeciálnym prípravkom na čistenie škr.klapiek a zubnou kefkou od zapečených nečistôt. Ak sa to aspoň na chvíľu po tomto úkone zmení je pravdepodobné že sa jedná o klapku.(môže sa ale jednať aj o upchatý palivový filter alebo vadný vstrekovač )Tažko však určiť presnú príčinu takto len z popisu a preto odporúčam navštíviť servis.
Štefan
Dobrý deň.Chcel by som poďakovať autorovi za objektívne spracované informácie do článku o Fiate Marea.
Mám taktiež Fiat Marea 1.6 r.v. 98 kúpil som ju ako jazdenku pred 4 rokmi mala najazdených cca 80 tis km a hneď po kúpe som musel vymeniť jeden vstrekovač ktorý bol vadný a oprava ma stála cca 6000 sk(200 €) s toho polovica bola za prácu v servise do ktorého by som už nikdy viac nešiel… Po cca roku a pol som menil rozvody a predné ramená a pred rokom a pol výfuk… odvtedy až do teraz som menil len olej,filtre a sviečky.Teraz má 173 000 km a za posledný rok som musel vymeniť lambda sondu a MAP snímač a tyčky stabilizátora.Aj napriek tomu že auto má už dosť rokov soms ním max spokojný a nikdy ma nikde nenechala,štartovala aj pri -30.
Ján
Prosil by som o radu kúpil som Mareu jazdenú 1,9TD 100,74KW.Pri rozbiehaní dymí,prilievam olej,pri miernom stúpaní keď chcem udržať otáčky a rýchlosť tak tiež pridymí.Mam podozrenie na piesty,čerpadlo a kľukovku skúste poradiť.A ešte ako sa dajú jednoducho vymeniť hmloky betz veľkej demontáže ďakujem.
Roman
Ahojte – mám Marču Weekendovú 1,6 r.v.98. Kupovanú pred 5 rokmi ako jazdenú s 117 000 km. Doteraz nám k plnej spokojnosti slúži, nikdy nás nenechala, jazdí super. Treba jej dať lepšie brzdové platničky (EBC), dopredu žiarovky Osram Nightbreaker +90%, kvalitné gumy, ideálne na elektrónoch 15″ a poteší vás ešte stále atraktívnym designom. Osobne za seba môžem povedať, že je to veľmi podarený, praktický a spoľahlivý rodinný kombík. Po namontovaní športového filtra má lepší ťah vo všetkých otáčkach a jadrný-dravý zvuk nad 5500 ot. Dovtedy je normálne tichá – čo je super – neobťažuje ako športové výfuky. Takže keď vo vás „buchnú sadze“, oťažie noha, vystrelí vpred za krásneho zvukového doprovodu. Nedám ju za nič. Prajem vám všetkým veľa šťastných km – a hlavne na cestách bezpečne.
brava97
Mám Fiat Brava 1.6, 16, 1997 a nedám na ňu dopustiť. Má najazdené niečo vyše 217 000 km a nebol s ňou jediný závažný problém a to som vodič začiatočník,takže si niekedy so mnou tá moja kočka riadne potrpí :)Nikdy sa nestalo žeby som ostala niekde visieť.Dokonca aj v zime 100% štartuje. Bolo síce treba vymeniť sviečky,čapy a tyčky stabilizatora a musela som prevárať celý podvozok ale myslím že to raz príde na každé auto.Podľa mňa je to veľmi vďačné autíčko pokiaľ sa oň staráte ako treba.Interiér je priestranný, a nemám pocit žeby boli plasty v ňom nejaké hlučné.Teda,aspoň u mňa. Výmena rádia nebol žiadny problém len bolo potrebné zaobstarať si jednu koncovku a bolo. Ak by som si nebodaj v budúcnosti musela kupovať iné auto ostala by som jednoznačne pri Brave a to práve preto že má pomerne nízku spotrebu,je nízkoporuchová (teda aspoň tá moja), náhradné diely sa dajú veľmi ľahko a lacno zohnať, nemusím sa báť krádeže,dá sa veľmi dobre prerábať podľa svojich predstáv, na svoj vek je rýchla,dobre reaguje na ceste,má jedinečný design a je proste iná ako ostatné autá.Možno som len natrafila na ,,dobrý kus“ ale dúfam že nás spokojných a zamilovaných do týchto aút je viac :)))
Anonym
po 250000 pridu aj vrzgajuce plasty
jan marek
mam bravu a nerobím nič ine iba opravujem,,1.4 12v po naštartovaní svietí kontr.na olej,pri tom olej mam a po troch minutach sa vypne samo a už neviem ani naštartovat druhy krat. kto mi poradi??? dakujem,,,,,
Roman
Ahojte – písal som sem príspevok 16. sept 2012 – a po viac ako roku len potvrdzujem svoju spokojnosť – stále pretrvávajúcu -:) To autíčko som sa rozhodol si ponechať ďalšie roky, pretože nie je dôvod na výmenu. Marejka 1,6 je spoľahlivá, málo papavá, agilná a jazdí sa s ňou super aj v roku 2013 – teda autíčko má už 15 rokov – ale na veterána rozhodne nevyzerá. Doprial som mu nové tlmiče (po 15 rokoch si zaslúži) aj nové zadné pružiny a fajné letné gumy Continental ContiPremium2 195/55R15. Aby som bol realistický, tak už si plasty vnútri poklepú pri jazde – nič hrozné ale to nie je a škrel ma zvuk originál repro a rádia – pomohlo vytlmenie predných dverí a výmena repro a rádia – takže fičíme cez USB a zvuk je tiež inde. Stálo to pár peňazí a trochu času – ale dal som to do auta, o ktorom viem, v akom je stave a je predpoklad, že keď sa oň budem normálne starať, vydrží ešte pár rokov. Potom uvidíme …
šani
Rád by som vedel aký motorový olej používať do 1.4-ky a po koľkých km meniť sviečky.Na prístrojovke sa mi objavuje červená ikonka vyzerá ako tryska pri striekaní,neviem čo to znamená ak viete prosím poradte.Prestal mi ukazovať kilometrovník na tachometri,kde zohnať za rozumnú cenu tachometer.
M.
odporúča sa Selenia 20 K 10W/40 meniť každých 8-10.000 km. Tento motor trpel pridieraním vačky a klepaním hydraulických zdvihátiek ventilov, tak výmenu oleja nepodceňovať. Sviečky meniť každých 30000 km.
Anonym
V texte som nenašiel zmienku o benzínových motoroch 1.2 16V 59kW a 1.2 16V 60kw. 63kw verzia mi na bravu nesedí, to bude asi preklep…
Anonym
moja marea weekend 1,6 16V je super auto , preco? olej 100000km a nie je problem . velky kufor , akurat trosku vyssia spotreba inak super voz
Stefina
máte záujem o tachometer mam dva…strelím za 25€ ….dajte vediet ja som menila tiez.
LojzoKonár
ahoj, možete mi niekto poradit, zacalo mi triast s motorom a uz straca aj vykon vobec to nemozem rozbehnut. uz som vrazil do toho auta (brava) 400€ uz ma to nebavi..poradi mi niekto ako odstranit závadu aj bez servisu? uz to vidim do šrotu 🙁
Dakujem za rozumne rady.
S pozdravom
Anton
Ja mam fiat brava 1.6 76 kw 16 ventil ..chcel bi.som.radu …ked nastartujem.auto a mam pokazenu spinacu skrinku neidu mi.svetla ani.topene.ani stierace ..ked chcem abi mi.islo tak musim klučik pretočit dozadu.a tak mi.ide vsetko poprosim radu
Josef
mam problem se startovanim fiat brava 1:9 JTD Nabita baterie normalne jsem nastartoval ujel asi kilometr akdyz jsem potrsboval popojet uz jsem nenastartoval.dal jsem jinou baterku a znovu jsem nastartoval ale po dojezdu domu jsem to zkusil znovu a zase nic.