Napriek povesti o slabšej spoľahlivosti vozidiel Fiat si vedie Bravo obstojne. Z porúch sa nezriedka vyskytuje strata chladiacej kvapaliny cez porézny chladič, kedy je jedinou nápravou výmena chladiča. Občas sa vyskytuje aj tečúca vodná pumpa, čo signalizuje nízka hladina chladiacej kvapaliny alebo v zime problémy s kúrením. Vodnú pumpu sa odporúča vymeniť spolu s rozvodmi. Slabšou stránkou vozidla je odolnosť lakovania. Oproti konkurencii lak poškodia aj jemnejšie škrabance a viac škody narobia aj drobné odletujúce kamienky. Občas sa vyskytne zatekanie do zadnej časti batožinového priestoru, čo následne spôsobí hrdzu v spodnej časti. Skontrolovať treba aj funkčnosť tretieho brzdového svetla, či sa rozsvecuje rovnako ako obe brzdové svetlá po stranách. Väčšinou je problém v oslabenom vedení, ktoré stačí opraviť, niekedy je však treba celú jednotku vymeniť. Kožou obšitý volant je pomerne citlivý na zaobchádzanie a vyznačuje sa tak kratšou životnosťou. Občas sa vyskytnú aj zarosené svetlá alebo blinkre buď z dôvodu drobného poškodenia či netesnosťou samotného (najmä zadného) svetla.
Objavujú sa problémy s elektronikou, pomerne skoro sa vyskytuje korózia zadnej časti výfuku (najmä pri benzínových verziách ktoré jazdia na kratšie vzdialenosti), alebo praskanie halogénových žiaroviek v stretávacích svetlometoch. Objavujú sa aj slabšie úniky oleja cez guferá polosí, čo je viac estetická ako funkčná vada. Oplatí sa poriadne skontrolovať aj funkčnosť klimatizácie zo všetkých otvorov a na všetky nastavenia, skontrolovať treba aj ostatnú výbavu vozidla (napr. Blue&Me-čítanie flash diskov, sms, atď.), ktorá môže pohnevať, pričom často pomôže aktualizácia softvéru. Pozor aj nefunkčné podsvietenie ovládačov, čo je niekedy drahá záležitosť, hlavne z dôvodu zvýšenej prácnosti. Pri väčšom množstve kilometrov sa môžu vyskytovať vôle na prednej náprave, pričom najskôr sa objavujú opotrebované tyčky stabilizátora, čo spoľahlivo indikujú klepavé zvuky pri prejazde nerovností.
V prípade motora 1,9 MJTD 110 kW sa môže vyskytnúť chybný alternátor (prerazené diódy), ostatné motorizácie majú spoľahlivejší typ. V prípade dieselových motorov pozor na stav dvojhmotového zotrvačníka. Ak sa ozývajú na voľnobeh nadmerné vibrácie a pri rozbiehaní cítiť cez spojku trhanie, je na vine opotrebovaný zotrvačník, ktorý rozhodne nepatrí k lacným dielom (800-1000 €). Pozor tiež na nadmerne opotrebované vstrekovače, ktoré prezrádza hrubší a nepravidelný chod motora, či obtiažnejšie štarty. Problémy vie narobiť aj zanesený EGR ventil, čo spôsobujú najmä časté jazdy po meste alebo príliš šetrné jazdy. Zanesený EGR ventil ide niekedy vyčistiť, častejšie je však nutná výmena. Pri väčšom nájazde sa objavuje zatuhnutá regulácia turbodúchadla a aj samotné nadmerné opotrebovanie turba – slabší ťah, vyššia spotreba oleja, priesak oleja do sacieho traktu a pod. V prípade 1,6 JTDm a 1,9 MJTD 110 kW sa občas vyskytujú problémy so swirl klapkami a konkrétne ich zatuhnutou reguláciou, čo spôsobí náhlu stratu výkonu (motor v núdzovom režime). Vyčistenie je veľmi problematické, a tak sa zväčša musí celý sací modul vymeniť, keďže klapky sú súčasťou plastového sacieho potrubia.
V prípade dieselových motorov s DPF sa životnosť filtra pohybuje v závislosti od spôsobu používania vozidla okolo 200-250 000 km. Niekedy môže byť životnosť väčšia, ale niekedy aj menšia, najmä ak sa častejšie jazdia kratšie (mestské) trasy, kedy sa filter nestihne kvalitne regenerovať, keďže regenerácia býva často prerušená (platí to najmä o starších 1,9 JTD (88 a 110 kW), ktoré majú DPF filter pomerne ďaleko od motora). To vedie k rýchlejšiemu zanášaniu, a teda kratšej životnosti DPF filtra. Problémy sa obyčajne hlásia svietiacou kontrolkou, resp. prechodom motora do núdzového režimu. Blížiaci sa koniec (upchatie) DPF filtra sa obyčajne hlási zvýšenou frekvenciou regenerácii spolu s miernym nárastom spotreby.
Výmena oleja je výrobcom stanovená na 30 000 km alebo dva roky. Rozhodne sa ale odporúča skrátiť intervaly na max. 20 000 km v prípade dieselov. Ešte kratší interval – 15 000 km sa odporúča aj v prípade benzínových motorov. Tie disponujú veľmi malou olejovou náplňou (necelé 3 litre), a tak sa olej rýchlejšie opotrebováva, čo negatívne vplýva na životnosť a poruchovosť motorov, obzvlášť vybavených zložitejšou technikou (T-Jet a Multiair). Vhodné je používať výrobcom odporúčané oleje zn. Selenia. Rozvodový remeň sa mení po 120 000 km – platí pre všetky benzínové motory a diesel 1,9 JTD 88 kW, alebo po 150 000 km pri 1,9 MJTD 110 kW, 1,6 MJTD a 2,0 MJTD. Sviečky výrobca odporúča meniť po 30 000 km a hlavne v prípade preplňovaných motorov sa odporúča meniť len výrobcom predpísaný typ. Všetky motory majú hydraulické nastavenie ventilov, okrem 1,9 JTD 88 kW, kde sa odporúča s času na čas preveriť vôľu ventilov a v prípade potreby vymedziť špeciálnymi podložkami.
[AdvantagesAndDisadvantages] [Disturbances] [RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | päťdverový hatchback |
---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4336 x 1792 x 1498 |
Rázvor (mm): | 2600 |
Batožinový priestor (l): | 400/1175 |
Pohon: | predné kolesá |
Objem palivovej nádrže (l): | 58 |
Prednosti a nedostatky
dizajn |
rýchlejšia strata hodnoty |
robustná karoséria |
menej miesta vzadu - v pozdĺžnom smere |
priaznivé ceny ojazdených áut |
len jedna karosárska verzia |
malý priemer otáčania |
malá ponuka ojazdených vozidiel |
veľký batožinový priestor |
horší komfort odpruženia |
na kvalitnom povrchu veľmi dobré jazdné vlastnosti |
zlý výhľad dozadu a do strán |
dobrá úroveň aktívnej aj pasívnej bezpečnosti |
príliš účinný posilňovač riadenia aj bŕzd |
Najčastejšie poruchy
strata chladiacej kvapaliny cez porézny chladič - výmena chladiča |
slabšia odolnosť lakovania - rýchlejšie škrabance, väčšia škoda od odletujúcich kamienkov |
občas zatekanie do zadnej časti batožinového priestoru a hrdza v spodnej časti |
nefungujúce tretie brzdové svetlo - oslabené vedenie |
krátka životnosť volantu obšitého kožou |
občas zarosené svetlá alebo blinkre - drobné poškodenia či netesnosť samotného (najmä zadného) svetla |
problémy s elektronikou - klimatizácia, Blue&Me (čítanie flash diskov, sms...), nefunkčné podsvietenie ovládačov |
pomerne rýchla korózia zadnej časti výfuku (hlavne benzín, krátke trasy) |
praskanie žiaroviek v stretávacích svetlometoch |
slabšie úniky oleja cez guferá polosí |
vôle na prednej náprave - opotrebované tyčky stabilizátora - klepavé zvuky pri prejazde nerovností |
občas tečúca vodná pumpa - nízka hladina chladiacej kvapaliny alebo v zime problémy s kúrením |
chybný alternátor - prerazené diódy (1,9 MJTD 110 kW) |
opotrebovaný dvojhmotný zotrvačník - na voľnobeh chrchlavé zvuky a pri rozbiehaní cítiť cez spojku trhanie (diesel) |
opotrebované vstrekovače - hrubší a nepravidelný chod motora, či obtiažnejšie štarty (diesel) |
zanesený EGR ventil (diesel, časté jazdy po meste alebo príliš šetrné jazdy) |
zatuhnutá regulácia a opotrebované turbodúchadlo (1,9 JTD - 110 kW) |
občas problémy so swirl klapkami - zatuhnutá regulácia - náhla strata výkonu, motor v núdzovom režime (1,9 JTD - 110 kW) |
upchatý DPF filter (diesel hlavne 1,9 JTD 88 a 110 kW, potrebná správna regenerácia) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,4 Turbojet (88, 110 kW). Agregát je mimoriadne pružný, kultivovaný, často nehnevá a ak treba dokáže jazdiť aj za rozumnú spotrebu. |
1,9 JTD (110 kW). Výkonovo suverénna motorizácia s rozumnou spotrebou. Pri väčšom počte kilometrov však často trpí nie práve lacnými závadami, čo môže dieselový zážitok značne predražiť. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.4 | 1368 ccm | 192 B2.000 | 66 kW |
1.4 16V | 1368 ccm | 198 A7.000 | 103 kW |
1.4 LPG | 1368 ccm | 192 B2.000 | 66 kW |
1.4 T-Jet | 1368 ccm | 198 A4.000 | 88 kW |
1.4 T-Jet | 1368 ccm | 198 A1.000 | 110 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.6 D Multijet | 1598 ccm | 198 A3.000 | 77 kW |
1.6 D Multijet | 1598 ccm | 955 A4.000 | 85 kW |
1.6 D Multijet | 1598 ccm | 198 A2.000 | 88 kW |
1.9 D Multijet | 1910 ccm | 192 A1.000,192 B4.000 | 85 kW |
1.9 D Multijet | 1910 ccm | 192 A8.000 | 88 kW |
1.9 D Multijet | 1910 ccm | 937 A5.000 | 110 kW |
2.0 D Multijet | 1956 ccm | 844 A2.000 | 120 kW |
2.0 D Multijet | 1956 ccm | 198 A5.000 | 121 kW |
21 komentárov
popo
Vlastním Bravo 1,6 MJT 77kw. v marci ho budem mať 2 roky…..za ten čas 75tis km všetko v pohode šlape….spotreba okolo 5,0 (dá sa aj za 4,7 ale aj za 7 – na dialnici v DE pri rýchlostiach dlho okolo 180-210). Akurát pri 70tis vymenené riadenie (v rámci záruky), začalo sa ozývať pukanie pri točení volantom v krajných polohách. ináč spokojnosť.
JardaK.
Mám stejné Bravo jako Popo a dva roky jeho života dovrším v dubnu (apríli) 2012. Najeto 65 tis. km, spotřeba stejná jak uvádí Popo. Za celou dobu kromě potřeby 2x resetovat Blue&Me (záležitost 5 minut, ale uznávám, že to otravuje) po mě auto nechtělo nic, neměnil jsem žádnou žárovku, plasty nevržou, motor je absolutně suchý, nastartoval i v letošních mrazech na první pokus. Nevím, jestli mám já a Popo štěstí na dobrý kus, ale protože opravdu jenom jezdím a stačí mi znát pouze, kde je díra na naftu, vyzvedávám toto auto hodně vysoko. Kvalitou se hodně povedlo, proto si myslím, že je neoprávněně nedoceněné!
1,9 8V Multijet 88 kw
najazdenych (vraj) 76 000 km (som 2 majitel dovoz ITA) ja som nabehal cca 2500 km a spotreba komb max do 6 l mam ho ale 2 mesiace 🙂
piper
Super auticko.Doviezol som si z Nemecka ked malo 68000km a predal som ho ked malo 89000km. Hodnotim ako super. Bola to 88kw a Emotion vybava. Vo Fiat servise mi na to kukali ako na zazrak. Nedostatky: zarosovanie zadnych svetiel, hrdzavy vyfuk, kazdy rok som musel doplnat klimu a pri tom som ju ani moc nepouzival inak hodnotim super vozidko. Kvalita dobra mozno preto ze bolo z Nemecka.
majo
68000 km vsetko ok.
fire 1,4
Rude
Auto mám 2,5 roka. Je to 88kw T-jet, najazdených 25 tis. km. Motoricky super. Závady: výmena komplet predných tlmičov + gumových dorazov po neustálych reklamáciach ohľadom klepania od podvozku. 2 x opravované praskanie volantu pri otáčaní. Inak všekto o.k. No asi mám „piatkové“ auto.
popo
Ja len doplnim, že už som prekročil 100tis…..a zatial šlape všetko v poriadku.
Marian
za tie prachy sa da pomaly kupit Alfa 159, nehovorim o Alfe 147, aby som porovnaval aspon podobnu velkost. Zvonka nievyzera zle, ale interier ako za trest.
juraj
68 000 motorizácia 1.4 16V 66kW r.v. 2007. zatiaľ všetko naprosto OK. len bežná údržba a pravidelný servis podla prepísaných intervalov.
Peter
Ja som si kupil 1,4 T-Jet 88KW som automechanik auto ma 32 000 zistil som ze ma minimalne este to ani nepocut volu na Lavom prednom ramene spodny gulovy cap zalezitost pre mna max 20€, unikala mierne voda na hadici z chladica do motora nad prevodovkou nic vazne vymenil som sponu dal som tam stahovaciu sponu, pocul som vrzgot od ulozenia prednych tlmicov to som musel komplet rozobrat ako pri vymene tlmicov poriadne som to vycistil a premazal je to uz ok investicia iba praca, este mi malinko puka volant pri toceni na mieste na to sa musim pozriet inak auticko ako lusk. Spotreba kedze mam 5km do prace vyskocila zo zaciatku na 8.9l ale pri jazde trosicku dlhsej obchvatom mi to kleslo na 7,8 teraz mam 6,7 ale jazdim fakt na spotrebu. Tesi ma pri tomto motore to ze olej mozem menit kazdych 10000 km nakolko tam ide necele 3 litre to ma vide do 30€ aj s filtrom. Predtym som mal 6 rokov Fiat punto II kupil som ho pri 83000km po 6 rokoch som ho vymenil za toto Bravo pokial mi to Bravo nabeha tak ako toto punto 317000km a to v pohode este jazdi bez problemov dalej budem strasne rad.
Braňo
Ahojte. Mám 88kw 1.6. Spotreba úžas. Priemerná 4.7, mimo mesto 4.0! Ťahá super je tiché z vnútra. Pri akcelerácii super zvuk na diesel. Žiadny brum ako Škoda alebo Renault.. 6 stupňová prevodovka je super. Je to môj už tretí Fiat pretože som spokojný. Za relatívne málo peňazí veľa muziky. Krásny dizajn. Aj prístrojovky. Jasné v zadu málo miesta na nohy. Ale ja tam nesedim.. Už som nabehal 50000 a menil som iba hadicu na turbo. Jedno ložisko na kolese.. Fiat je nedoceneny. Pozrite si iné auta recenzie hlavne VW hanba! Ako jazdenky sú o veľa drahšie ale nie spoľahlivejšie. Hlavne Tsi porovnajte s T-jet! VW je poruchovejsie!!! Moje ďalšie auto bude Fiat. Alebo Opel Astra..
popo
ja len opätovne doplnim ku 1,6JTD 77kW, zatial ho vlastním 7,5 roka a nabehaných má 213tiskm a len výmena spotrebáku, nič vážne, na Fiat dosť spolahlivé. Ešte stále pôvodné turbo, EGR, spojka, dvojhmota, tlmiče, nápravy, stabilizátor atd. a zatial nevyzerá, že by sa v dohladnej dobe niečo malo vyskytnúť. Jediné čo môžem potvrdiť s vyššie uvedených závad v článku, tak bol ten chladič, ktorý som musel meniť…..ináč velká spokojnosť
CobraGT
Zdravým tiež som kúplil jazdenku RV 2011 motorizácia 1.4 16v najazdené 53 000 km kupoval som ho keď malo necelých 30k a zatiaľ okrem oleja a filtrov žiadna investícia autíčko je vo výbave a krásnej šedej metalíze veľká spokojnosť za tie peniaze by som nemenil krásne tiché priestorné a som milo prekvapený aj motorom dynamika úplne dostačujúca za mňa zatiaľ 9/10 🙂
Ľuboš
lubos.nikel@atlas.sk
Ľuboš
Fiat Bravo r.v 2010 zatiaľ som menil iba chladič,brzdové lanko , bežná výmena olejov, bŕzd.Lavé svetlo sa zarosilo inak top.
Martin Štrba
Fiat Bravo 2010,1.6 88kW šport packet,nedávno kúpený,veľmi veľký hluk do kabíny pri rozbiehaní,mám pocit ako by bolo počuť nasávanie vzduchu alebo niečo podobné,neviete poradiť, ako to odstrániť?
Tvojamama
Bravo 2008, 1.6 Mjet 77kW, chip na cca 95, pri 240 000 menené EGR (výmena s prácou asi 150€) , prasknutá pružina, vymenené riadenie. Klepot v prednej náprave mi už ide na nervy! Spotreba dlhodobý priemer 5.1. Super
popo
Opätovne doplnim udaje k môjmu Bravu 1,6 JTD 77kW, po 10 ročnej prevádzke a vyše 252tiskm, som dával meniť silentbloky na predných ramenách, spodný silentblok motora a prevodovky, auto dostalo už tretí chladič – znovu tiekol, toto je zjavne achillova päta tohto modelu, dalej auto dostalo nové lanovody ručnej brzdy a zadné strmene, lebo jeden sa porúčal a začal tiecť. Zatial stále pôvodné vstreky, spojka, EGR, turbo, dvojhmota.
Emil
Fiat Bravo 1.4 16V – mali sme dve
1. Emotion krásne červené so športovou výbavou – 240.000 km bez akýchoľvek zásahov okrem riadnej údržby
2. Dynamic – v záruke vymenená prevodovka na 60.000 a na 300.000 začali odchádzať motorčeky na automatickej klíme, inak sa dožilo 324.000, skorodované prahy trochu, ale jazdí ďalej perfketne – na tomto aute jednoducho necítiť vek a najazené km, to je jedno, či má 100, 200, 300.000, to auto ide stále rovnako dobre.. Podobnú skúsenosť mám s Grande Puntom.
Peter
Zdravím,ja mám 1.4T-jet 88kw benzín,má to 164 000km nabe.,a zatiaľ len bežná údržba,je to naozaj dobré auto,bezproblémové…..
popo
11 rokov a 270.000km, ďakujem ti Bravo 1,6 JTD 77kw za spoločne strávený čas na cestách, na ktorých si nikdy nemuselo čakať na odťahovku a vždy si dorazilo do ciela. Dúfam že, takto podobne nesklameš ani v poradí druhého majitela, ku ktorému putuješ a budeš mu ešte dlho a bezproblémovo slúžiť 🙂