Najmä prvé ročníky majú dielenské spracovanie pomerne slabé, čo sa prejavuje nedoliehaním niektorých dielcov interiéru, či vŕzgavými pazvukmi. Pomerne často sa objavuje problém s otváraním zadných krídlových dverí, kedy je na príčine buď vypadnuté alebo zaseknuté tiahlo. Zasekávajú sa aj bočné posuvné dvere následkom nadmerného opotrebovania otváracieho či posuvného mechanizmu. Vyskytuje sa aj hučiaci ventilátor kúrenia, otváranie okien býva nezriedka sprevádzané rôznymi pazvukmi a pod.
Často sa vyskytuje zhrdzavený výfuk a praskanie predných žiaroviek H7 v stretávacích svetlách. Napriek dostatku miesta je ich výmena pomerne obtiažna. Občas sa objavujú problémy s elektronikou (porucha riadiacej jednotky, displeja originálneho autorádia, či chybný softvér alebo ovládače atď.). Pri väčšom nájazde sa objavuje aj opotrebovaná kulisa radenia rýchlostí či opotrebovaný zapaľovací kľúč.
Na podvozku sa ako prvé zvyčajne objavujú opotrebované čapy tyčiek stabilizátora, čo sa prejavuje klopvým zvukom pri prejazde nerovností. Pri väčšom počte kilometrov sú nezriedka opotrebované čapy spodného ramena, uloženie-silentbloky ramena, čapy riadenia, tlmiče ale aj horné uloženie predných tlmičov (pazvuky pri prejazde nerovností) a penové dorazy zadnej nápravy (búchanie). Viac zaťažované vozidlá trpia na nadmerne opotrebované (prasknuté) zadné listové pera (verzia Cargo má pera na vyššiu nosnosť ako osobná Combi).
Pri benzínových motoroch sa objavujú problémy s lambda sondou, katalyzátorom a občas pohnevá aj nefunkčná riadiaca jednotka (najmä 1,6 16V a 1,2 MPi).
Dieselový 1,9 D trápia pri väčšom nájazde neriedka problémy so vstrekovacím čerpadlom alebo poškodeným tesnením či prasknutou hlavou valcov.
Pri dieselových motoroch JTD sa objavuje nefunkčný EGR ventil alebo snímač hmotnosti vzduchu (slabší ťah motora). Väčší počet kilometrov znamená zvýšené riziko nadmerne opotrebovaného dvojhmotového zotrvačníka (zvýšené vibrácie zvuk na voľnobehu, trhavý rozjazd či nadmerná hlučnosť pri akcelerácii z nižších otáčok) či opotrebovaných vstrekovačov common-rail, čo sa prejaví nerovnomerným a hlučnejším chodom motora, či horším štartom motora. Preto treba chodu motora pri kúpe venovať patričnú pozornosť. S rastúcim počtom kilometrov sa zvyšuje aj riziko nadmerne opotrebovaného turbodúchadla.
Malo-objemový preplňovaný vznetový agregát 1,3 JTD častejšie máva problémy so zvýšenou spotrebou oleja a nevydrží toľko čo jeho väčší kolegovia, hlavne pri trvale zvýšenej záťaži.
[AdvantagesAndDisadvantages] [Disturbances] [RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | troj a päťdverový van (Doblo) | päťdverový van (Doblo Maxi) |
---|---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4158-4354 x 1715-1763 x 1818-2086 | 4633 x 1715-1763 x 1818-2086 |
Rázvor (mm): | 2583 | 2963 |
Batožinový priestor (l): |
750/3000
|
#colspan# |
Pohon |
predné kolesá
|
#colspan# |
Objem palivovej nádrže (l): |
60
|
#colspan# |