Lajkujte nás na Facebooku

Súvisiace články

10 komentárov

  1. 1

    Peter Richter

    Vlastním GP 1,2 8V vyrobené v roku 2005 do prevádzky 02/2006.

    Je to veľmi pekné vozidlo a tu skoro všetky výhody končia. Pripadá mi ako keby bolo robené na rýchlo bez dotiahnutia rôznych detailov. Napríklad ostrekovač čelného skla nikdy nedostriekne do stredu, niekedy ledva 15- 18 cm . Slnečná clona pred vodičom má len dve polohy, kolmo dolu alebo úplne opretá o čelné sklo. Tak nekedy šoférujem proti slnku skrčený alebo natiahnutý za volantom .Odkladacia polička v hornej časti kastlíku je naklonená do predu, takže sa Vám s nej všetko vysunie von. Tak isto ako odkladací mini priestor v dolnej ľavej časti palubovky . O odkladacích priestoroch vo dverách a v stredovej časti kde sa nezmestí ani poriadna škrabka na ľad alebo slnečné okuliare sa už písalo.Bol som zrejme dosť očarený peknou karoseriou a nevšimol si absenciu klimatizácie. Vďaka skoro 70 cm čiernej palubovke je v letných dňoch vozidlo použitelné len so seba zapretím .Ja osobne som zablokoval prívod vody do kúrenia (stlačením príslušnej hadice)a na palubovku položil viac vlhkýaž mokrý, hnedý veľký uterák.Z nepochopitelných dôvodov, má prístup vzduchu do ventilacie dosť dlhú cestu a počas jazdy po dialnici je treba dať ventilátor do polohy 2 až 3, lebo nápor je skoro nulový. A polohovateľné klapy sa zasekávajú, takže môžem používať len 3 polohy ofuku, ináč ich nedostanem spät. Interiér vozidla je vďaka, pestrej kombinácie farieb s karosériou, dobre zladená.No kvalita poťahu je priam zázračná, priťahuje všetku špinu a prach priam nasáva.Ak sa pozriete pod sedadlo,uvidíte ako sa rozpadáva molitan, ktorím je sedák vyplnený (biele omrvinky z molitanu). Písal som, že tvar karosérie je veľmi pekný no kvalita náteru je ako na ŠKODA 100 z roku 1975. Stačí malý tlak a oder alebo škrábanec je tu. Predná časť vozidla je zrovnateľná s vozidlami o 10 rokov staršími, čo sa týka oderu.Nedaj bože, položiť na karosériu hadicu pri umývaní vozidla,okamžite je odraná. Údajne je karoséria pozinkovaná ale predná spodná časť kapoty je značne skorodovaná. Je to viditelné len pri otvorení, kapoty, je to ten plech čo robí spodnú výstuž. Ešte som nezažil tak hlučné, búchajúce sterače. Odhodlal som akceptovať vysokú cenu nových (35€) no dlho som sa netešil. Pri spätnom pohybe, búchajú o niečo menej-zatiaľ. Vďaka slabému motoru si človek zvykol na dynamiku a spotreba v lete je 5,4 L prevažne v meste. A 6,2 L v zime prevádzka len v meste krátke úseky do práce (6km).Prienik hluku motora do kabíny posádky je veľmi malý no nápravy búchajú ako na rebriňáku.

    Je to môj štvrtý FIAT, no som sklamaný. ( Ináč,Vaša recenzia-skúseností, sú dosť dobre vypracované)

    S pozdravom Peter.

    Odpovedať
  2. 2
    Marcel Janco

    Marcel Janco

    Ďakujeme za Váš príspevok, my zďaleka nenapíšeme všetko o vozidle, ale snažíme sa, aby mal čitateľ či budúci kupujúci akú takú predstavu. Detailne to popíše len aktívny užívateľ ako ste vy. Preto do budúcna uvažujeme aj s formou akýchsi užívateľských testov, ktoré by mali budúcim vlastníkom konkrétnych tátošov dodať úplný obraz o vozidle.

    Odpovedať
  3. 3

    Jozef Machala

    Prajem pekný, neskorý večer. Grande Punto r.2008 vlastním od januára 2012 a som spokojný,až na pár detailov.Vadí mi otváranie kufra z vnútra,lebo nemám otváranie na diaľkové a otvor v plastovom vnútornom blatníku ,na výmenu žiarovky.Trochu som bol sklamaný z dynamiky 1,2 48KW agregátu,oproti 1,2 l- rady Punta je lenivejšie,ale pri správnom držaní otáčok ,okolo 3000 ot. sa dá ním svižne jazdiť.Príjemne ma prekvapil spotrebou,vynikajúcim podvozkom,samozrejme vzhľadom,ale aj komfortom v kabíne,nakoľko má aj klímu.Neriešim detaily,kúpil som si ho do práce-zhruba 20km tam a 20km späť,takže všetky tie „vymoženosti-odkladacie priestory a pod. “ sú mi ukradnuté.Sem tam jazdím aj po diaľnici,kde spotreba pri dodržaní rýchlosti do 125 km/h z BA do PO nepresiahla 5,9l,čo je oproti testu,že 8l, super!!! Mám doma vydarené autíčko so spoľahlivým motorom,nízkymi nákladmi na prevádzku a pekný dizajnom:-) Má nabehaných 43 000 km,z toho ja mám 10 000.Agregát ma nesklamal ani pri -25°C,keď „super“ autá ,zvlášť dieselové ani nenabehli.
    Je to môj tretí Fiat ,po 127 a Punte I,sú možno aj lepšie značky a autá,ale po tom,čo som sa ulakomil na Škodu,ktorá viac nefungovala a po recenziách na iné značky,už inú značku ani nechcem ! S pozdravom Jozef.

    Odpovedať
  4. 4

    Zuzka

    Dobrý deň,
    prosila by som Vás o radu – pomoc, pri mojom dlhšie trvajúcom a nepríjemnom probléme na Fiate Punto Grande. Po naštartovaní motora a jazde cca 10 – 15 min. začnú byť vo vozidle intezívne cítiť benzínové výpary, ktoré sú potom neustále a dosť nepríjemné, až do skončenia jazdy.
    Prosila by som o radu, v čom je ten problém, prípadne, kde by sa to dalo opraviť.
    Vopred Vám ďakujem za pomooc, s pozdravom Zuzka.

    Odpovedať
    1. 4.1

      Tatranec

      Dobrý deň, pani kolegyňa – motoristka,

      problémy so zápachom benzínu sa občas vyskytujú na starších GrandePuntách.
      Citujem zo skúseností užívateľov:

      V prípade nadmerného pachu benzínu pri spustení ventilátora je zrejme na príčine prasknuté odvetrávacie potrubie v zadnej časti motora. Vetrací systém je totiž veľmi blízko tomuto potrubiu. Najčastejšie je na vine netesné tesnenie ventilového veka.

      Prosím zájdite do servisu Fiat, kde podobné problémy poznajú.
      Myslím, že stačí vymeniť jednu gumovú hadicu pod kapotou.
      Ak máte šikovného známeho, možno si poradíte aj svojpomocne.
      Veľa šťastných km!

      Odpovedať
      1. 4.1.1

        Zuzka

        Ďakujem Vám veľmi pekne za odpoveď, pozrela som sa pod kapotu a bolo to tam všetko špinavé, asi od oleja, takže asi je fakt niečo prasknuté, pôjdem s tým budúci týždeň do servisu, ďakujem a prajem príjemný zbytok víkendu, Zuzka.

      2. Peter R.

        Ahojte Fiatáci GP

        Tatranec, to isté som už riešil aj ja. Pasovala tam staršia hrubostenná čierna hadička na bezín čo sa používala na Škodovkách. Vnútorný priemer je tak do 6 mm.
        Dlžka približne 30 cm .
        Funguje to. Ak si to vie majiteľ vymeniť sám, úspora je značná.

        Túto sobotu som namontoval parkovacie senzory.Kedže GP má v nárazníku ocelovú výstuhu, musel som sa rozhodnúť.Či to dám pod hranicu 45 cm alebo až nad hranu plastového nárazníka vedľa ŠPZ . To by ale bolo zas dosť vysoko. Nad 65 cm .
        Nakoniec sme to vyvrtali a osadili na spodnej hranici vo výške od zeme slabých 40 cm.

        Chcem len odkázať ostatným, ktorý by sa odhodľali k osadeniu senzorov, nedávajte to tak nízko ako ja. Zvolte radšej tú hornú hranicu montáže.
        Doporučované od výrobcu je 45- 60 cm a 20 cm od kraja karosérie. (nie 12 cm)

        Toľko moja rada.

        S pozdravom Peter R.

  5. 5

    Andrej

    Dobrý den
    Chcem sa opýtať kde sa nachádza senzor na snimanie teploty vonku? Nakoľko mi neukazuje teplotu tak rátam že to bude asi pokazenym senzorom pripadne aj rada ako to opravit teda vymeniť dakujem

    Odpovedať
    1. 5.1

      L.

      zdravím, senzor je v pravom spätnom zrkadle, nachádza sa v spodnej časti.

      Odpovedať
  6. 6

    Marián

    Dobrý deň, rád by som sa informoval na automatické prevodovky. Aké typy (aké motorizácie) a od ktorého roku sa montovali do Punta. Sú recenzie alebo skúsenosti? Ďakujem

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.