Vzhľad a tvarovanie interiéru si v ničom nezadá za zovňajškom vozidla. Tri miesta na sedenie vpredu si vyžiadali odlišné tvarovanie palubnej dosky ako je v bežných „dvojsedadlových“ vozidlách zvykom. Originál je aj stredový panel, ktorému dominujú bublinové výduchy ventilácie a obrovský polkruhový prístrojový panel. Do stredového panelu sú integrované všetky prvky súvisiace s fungovaním automobilu vrátane radiacej páky. Podlaha je tak rovná v celej šírke vozidla. Ďalšou originalitou je čalúnenej textíliami časti palubnej dosky vrátane dvierok odkladacích schránok. V tomto prípade sa ale za originalitu platí v podobe náročnejšej údržby – čistenia zašpinenej látky. Za originalitou zaostáva dielenské spracovanie a lacno pôsobiace plasty.
Devízou interiéru Multiply je šesť samostatných a plnohodnotných sedadiel. Jednotlivé sedadlá možno sklápať, pozdĺžne posúvať a okrem prostredného aj úplne vybrať. Systém sklápania a vyberania je relatívne komfortný, vybratie uľahčuje aj pomerne nízka hmotnosť samotných sedadiel. Predné prostredné sedadlo síce nemožno vybrať, ale v prípade potreby sa dá sklopiť a vytvorí tak rozmernú lakťovú opierku s držiakmi pre nápoje. Výrobca sa snažil maximalizovať vnútornú šírku vozidla, preto sú bočné steny aj sklá takmer kolmé. Priestoru je v Multiple dostatok, v prípade pocitu stiesnenia pomôže už spomínaný posuv sedadiel. Rodiny s malými deťmi budú nadšené, keďže je možnosť dať do vozidla až 4 detské sedačky.
Poteší aj dostatočné množstvo odkladacích priestorov, či bohaté presklenie kabíny. To zaručuje veľmi dobrý výhľad a uľahčuje manévrovanie s vozidlom. Menším negatívom veľkého presklenia je prehrievanie interiéru v horúcich letných mesiacoch. Základný objem kufra je solídnych 430 litrov, v prípade potreby sa dá rozšíriť až na 1850 litrov. Poteší dobrý prístup, nízka nakladacia hrana alebo rovná podlaha. Menším negatívom dobre prístupného kufra je umiestnenie rezervy pod vozidlo, čo znamená zhoršený komfort vyberania v prípade defektu najmä v zime alebo blate.
Vzhľadom na rodinné zameranie vozidla prekvapia jazdné vlastnosti. Multipla dobre drží stopu aj pri rýchlejšej jazde, na slušnej úrovni je aj jazdná stabilita a ovládateľnosť. Bezpečné jazdné vlastnosti sa podarilo dosiahnuť aj vďaka prepracovanej konštrukcii karosérie s názvom space frame a umiestnením kolies do rohov vozidla. Na slušnej úrovni je aj komfort jazdy, výraznejšie rázy sa do karosérie prenášajú hlavne pri prejazde priečnych nerovností. Pomerne dobre si vedie podvozok aj v otázke odolnosti, na horších (našich) cestách vykazujú niektoré časti kratšiu životnosť. Ako prvé sa objavia vôle v uložení stabilizátorov a následne v silentblokoch alebo čapoch predných ramien. Je na škodu, že silentbloky a čapy nejde vymeniť samostatne, ale je treba vymeniť celé rameno. V prípade zadnej nápravy sa ako prvé objavujú nadmerne opotrebované ložiská kolies. Brzdy sú vpredu kotúčové a vzadu bubnové. Pre bežné jazdenie je ich účinok dostatočný, slabšia účinnosť sa prejaví až pri plnom naložení a prudšom brzdení z vyššej rýchlosti či opakovanom brzdení pri jazde dole kopcom.
Prednosti a nedostatky
variabilita a priestrannosť interiéru |
príliš extravagantný dizajn pred-faceliftovej verzie |
6 samostatných sedadiel |
dizajn stredového panelu |
dostatok odkladacích priestorov |
látkový poťah palubnej dosky náročnejší na údržbu |
výborný výhľad z vozidla - presklenie, dvojité bočné zrkadlá |
prehrievanie interiéru v horúcich dňoch |
továrenská prestavba na CNG |
slabší výkon klimatizácie |
slušné jazdné vlastnosti (vzhľadom ku kategórii auta) |
vyššia hlučnosť dieselového motora (štart, akcelerácia) |
spotreba a dynamika motora 1,9 JTD |
vyššia hlučnosť benzínového motora vo vyšších otáčkach |
pri dobrej údržbe solídna spoľahlivosť |
slabšie dielenské spracovanie |
Najčastejšie poruchy
zasekávajúce sa kľučky dverí - väčšinou postačí rozhýbať a premazať |
poruchy centrálneho zamykania |
hrdzavejúci výfukový systém - najmä jeho zadná časť |
vôle v uložení stabilizátorov, následne v silentblokoch alebo čapoch predných ramien (väčší km nábeh) |
občas zvlnené brzdové kotúče - trasenie volantom pri brzdení |
riziko prasknutia klinového remeňa (zanedbaná údržba, hlavne 1,9 JTD) |
chrchlajúca napínacia kladka |
štrajkujúce vstrekovače - nepravidelný chod (benzín) |
zanesené hydraulické zdvihátka ventilov - hlučnejšie cvakanie (benzín) |
chybný merač hmotnosti vzduchu - náhla strata ťahu (diesel) |
nefungujúca regulácia turbodúchadla - náhla strata ťahu (diesel) |
opotrebované vstrekovače - nepravidelný a hlučnejší chod motora, slabší ťah, horšie štarty (diesel, väčší km nábeh) |
opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - nadmerné vibrácie, hučanie pri akcelerácii z nižších otáčok alebo trhavý rozjazd (diesel, väčší km nábeh) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,9 JTD. Pomerne ťažkej Multiple lepšie vyhovie dieselový motor. Vyznačuje sa síce hrubším chodom, ale poskytuje slušnú dynamiku, prijateľnú spotrebu a solídnu spoľahlivosť. |
1,6 16V. Benzínový motor nie je sám o sebe zlý, ale pre potreby Multiply je jeho využitie trocha obmedzené. Pre lepšie dynamické vlastnosti je totiž dosť nakrátko sprevodovaný, čo spôsobuje vyššiu hlučnosť a spotrebu pri rýchlejšej jazde. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.6 100 16V (186AXA1A) | 1581 ccm | 182 A4.000 | 76 kW |
1.6 16V Bipower (186AMB1A) | 1581 ccm | 186 A4.000 | 76 kW |
1.6 16V Blupower (186AMA1A) | 1581 ccm | 186 A3.000 | 70 kW |
1.6 | 1596 ccm | 182 B6.000 | 76 kW |
1.6 16V (186AGB1A) | 1596 ccm | 182 B6.000 | 70 kW |
1.6 16V Bipower (186AXC1A) | 1596 ccm | 182 B6.000 | 76 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.9 JTD (186AXE1A) | 1910 ccm | 186 A9.000 | 88 kW |
1.9 JTD 105 (186AXB1A) | 1910 ccm | 182 B4.000 | 77 kW |
1.9 JTD 110 | 1910 ccm | 186 A6.000 | 81 kW |
1.9 JTD 115 | 1910 ccm | 186 A8.000 | 85 kW |
8 komentárov
Peter
Síce je škaredé a má viacero nedostatkov, v pohode odveziem aj 9 ľudí (bez toho aby si niekto sťažoval) ;).
Anonym
Mne sa zdá pekné a originálne, hovorím o pôvodnej prvej generácii.. Kabína ako bublina, predné svetlá ako z vesmírneho vozidla, CNG palivo tiež priekopnícke a 3 sedadlá vpredu nezvyčajné. Druhá generácia už je bežná ako ostatné autá, pekná, ale neoriginálna.
Kubes
No ešte že si sa nepodpísal lebo to nikto asi verejne nepovie, že sa mu toto auto páči. Taliani su uplne prdnutí na hlavu pretože to, že je niečo originálne neznamená aj ,že to je pekné,… Ešte som nestretol človeka komu by sa toto auto páčilo a podla mňa aj dizajnérovi tohoto modelu pre istotu vypálili oči aby už nič takéto nestalo. Proste taliani vedia ako auto uplne posrať,… Napr. uvázam nový model z dielne fiatu Fiat 500L Living tak to už neviem či sa hralo dieťa z plastelínou a toto vymysleli lebo to nieje normálne. Teraz hovorím len o vizuále tohoto vozidla. Keď sa pozriete na iné automobilky napr. nemecké alebo japonské, nemusia spraviť auto z ktorého sa mi chce grcať keď ho vidím na ceste,… hnus hnus a hnus…
Tomas
Toto auto je úplne super ja ho mam a neviem si ho vynachvalit!!! Takéto sproste komentare si nechaj pre ženu na domov ty retard!!!
Monika
Toto auto sa páči aj mne a plánujem si ho kúpit a komu sa nepáči nech sa strčí
Anonym
Je to iné auto – inak vyzerajúce, pre iných, tým sa páči, pozdáva, pretože sú iní, nenáročné, praktické, povedzme nezaujímavé pre Vás druhých iných, tým pádom aj menej ohrozené kradnutím i rozkrádaním, jednoducho iné, mam už druhé také, som spokojný, aj všetci ktorí mali možnosť sa s ním stretnúť vyjadrili len prekvapenie, že „dobrééééé“, priekopník v novodobej realizácii vývoja i tvorenia vozidiel, opakujú s aj Japonci po Talianoch, Honda FRV – to isté usporiadanie interiéru ako Multipla akurát veľkostne skôr pre Japoncov, jednoducho povedané dobré praktické auto, škoda len, že už nie je vo výrobe.
Thomas
To auto je skarede z vonku a este aj ta palubovka vyzera strase. Musim ale povedat ze som si ho nedavno kupil kvoli jeho cene a velkosti co vyhovuje mojim potrebam. Na moje prekvapenie musim konstatovat ze to auto je uplne super. Mam 1,9 jtd, 77kw a to auto je aj po vyse 370 000 km stale prekvapivo zive a zaber po zosliapnuti plynu je citit pri kazdom prevodovom stupni. Dalsie plus je ze auto vobec nesetrim a spotrebu mam 5,3l a to pri jazdach v kopcovitom terene so vzdialenostami do 15 max 20 km. Pohodliu v aute nemam co vytknut aj ked v predu sedia 3 osoby. Dynamika jazdy je tiez prekvapiva. V zakrutach sedi ako pribite. Ked ho porovnam s Peugeotom 206 tak Multipla urcite vedie. A to opisujem 20 rocne auto. Ludia v mojom okoli ktori mali sancu si ho vyskusat boli tiez velmi prekvapeny. Okrem prehnaneho designu ma odo mna to auto 5 hviezdicek.
Ivan
Fiat Multipla 1, 9JTD 81kW som si kúpil pred dvomi mesiacmi. Z auta som Nadšený a vôbec mi nevadí čo si myslia ostatní. Mne robí veľkú radosť a to je Podstatné.