Ponuka motorov bola skromná a zahrňovala dve pohonné jednotky, benzínovú 1,6 16V (76 kW), neskôr aj s možnosťou alternatívneho pohonu na stlačený zemný plyn CNG a turbodiesel 1,9 JTD so vstrekovaním common rail. Benzínová 1,6-ka vyhovie najmä ak sa s Multiplou jazdí častejšie po meste alebo okolí a nie je príliš zaťažovaná/obsadzovaná. S rastúcou záťažou totiž výraznejšie klesá ochota motora zrýchľovať. Príliš v obľube nebudú ani rýchlejšie diaľničné presuny, keďže na piatom prevodovom stupni točí motor pri 130 km/h takmer 4000 ot/min. V takýchto rýchlostiach už do kabíny citeľne preniká hluk a zvyšuje sa aj spotreba. Tá sa v priemere pohybuje okolo 9 litrov. V prípade jazdy na CNG, treba počítať s pomerne výrazným úbytkom jazdnej dynamiky. Z pohľadu spoľahlivosti si motor vedie na obstojnej úrovni. Len občas mu vedia odísť vstrekovače a pri nesprávnej alebo zanedbanej údržbe existuje riziko zlej napínacej kladky rozvodového remeňa alebo karbónom zanesené hydraulické zdvihátka ventilov.
Obľúbenejším motorom pod kapotou Multiply je dieselový agregát. Je síce hlučnejší, hlavne pri studených štartoch a pri akcelerácii, celkovo však svojou dynamikou a charakterom viac vyhovuje potrebám majiteľov Multiply. Vyznačuje sa solídnym ťahom už z nižších otáčok a rozumnou spotrebou v priemere okolo 7 litrov. Najstarší a najslabší 1,9 JTD s výkonom 77 kW je vybavený turbodúchadlom s pevnou geometriou lopatiek statora, novšie verzie vybavené modernejším vstrekovaním majú už turbodúchadlo s variabilnou geometriou. Na dobrej úrovni je aj spoľahlivosť motora. Z častejšie sa vyskytujúcich porúch možno menovať len chybný snímač hmotnosti vzduchu a chybnú reguláciu turbodúchadla. Pri väčšom nájazde môžu prísť na rad ešte opotrebované vstrekovače alebo dvojhmotový zotrvačník.
Za kontroverzným dizajnom sa skrýva robustné a solídne spoľahlivé vozidlo, ktoré za primerané náklady verne slúži svojmu majiteľovi. Pri pravidelnej a kvalitnej údržbe sa vážnejšie poruchy nevyskytujú príliš často. V prípade, že sa vyskytnú, väčšinou sa jedná o drobnejšie a pomerne lacno odstrániteľné nedostatky. Medzi také možno zaradiť zasekávajúce kľučky dverí – väčšinou postačí rozhýbať a premazať, nedržiace tesnenie na dverách, odpadávajúce rôzne plastové krytky, nezriedka nedrží v zatvorenej polohe popolník z dôvodu zlomených príchytiek, podbne aj osvetlenie ŠPZ, často krát je zatváranie dverí pomerne hlučné kvôli vybehanému vymedzovaču polohy. Vyskytujú sa aj poruchy centrálneho zamykania, hrdzavejúci výfukový systém – najmä jeho zadná časť, pri väčšom počte kilometrov sa objavujú vôle v uložení stabilizátorov a následne v silentblokoch alebo čapoch predných ramien. Občas sa objavujú aj zvlnené brzdové kotúče – trasenie volantom pri brzdení.
Pri zanedbanej údržbe hrozí riziko prasknutia klinového remeňa viac v prípade motorov 1,9 JTD a zriedkavosťou nie je ani chrchlajúca napínacia kladka. Nepravidelný chod pri benzínovom motore môže byť z dôvodu štrajkujúceho vstrekovača, hlučnejšie cvakanie zase zanesené hydraulické zdvihátka ventilov. Pri náhlej strate ťahu v prípade dieselových motorov je na vine buď merač hmotnosti vzduchu alebo nefungujúca regulácia turbodúchadla. Obvykle sa obe poruchy indikujú aj pomocou svietiacej kontrolky diagnostiky motora. Pri väčšom km nájazde môžu prísť na rad ešte opotrebované vstrekovače – nepravidelný a hlučnejší chod motora, slabší ťah, horšie štarty alebo dvojhmotový zotrvačník, čo sa prejavuje nadmernými vibráciami, hučaním pri akcelerácii z nižších otáčok alebo trhavým rozjazdom.
[AdvantagesAndDisadvantages] [Disturbances] [RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | päťdverový MPV |
---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 3994-4080 x 1870-1871 x 1670-1695 |
Rázvor (mm): | 2666 |
Batožinový priestor (l): | 430/1850 |
Pohon | predné kolesá |
Objem palivovej nádrže (l): | 63 |