Punto nahradilo legendárne Uno a takmer okamžite sa stalo predajným hitom, čo podtrhol aj titul Auto roka 1995. Dnes ho možno zohnať za pár šupiek a aj keď od jeho zrodenia už uplynulo takmer 20 rokov, stále má čo ponúknuť. Okrem nízkej ceny sú to vynikajúce základné benzínové motory, priestrannosť a lacná prevádzka.
Verejnosti sa Punto predstavilo v septembri 1993 s trojdverovou a päťdverovou karosériou. Na výber boli benzínové motory s jednobodovým vstrekovaním paliva 1,1 SPI (40 kW) a 1,2 SPI (44 kW), s viacbodovým vstrekovaním paliva 1,2 MPI (54 kW) a jeden turbodiesel 1,7 TD (51 kW). Výrobca ponúkal aj verziu ED s dlhšími prevodmi a prevedenie 6Speed s motorom 1,1 (40 kW) a šesťstupňovou prevodovkou. Výbavy boli označené: S, SX, HSD, ELX. V roku 1994 boli uvedené verzie GT s preplňovaným motorom 1,4 T (96 kW) a tiež motor 1,6 (66 kW) vo verzii Sporting. Dieselové motory rozšírila aj nepreplňovaná verzia 1,7 D (42 kW). Ponuka karosárskych verzií bola rozšírená o atraktívny kabriolet, ktorý však navrhol aj vyrábal Bertone. Vychádzal z trojdverového Punta a dodával sa s motorom 1,2i 8V (neskôr aj 16V) alebo 1,6i.
Koncom roka 1996 bol atmosférický 1,7 D nahradený motorom 1,7 TD. V roku 1997 prebehla modernizácia modelu, zlepšila sa výbava vozidla, pribudli nové farby a taktiež sa lepšia kvalita spracovania. Pod kapotu sa dostal 1,2 16V (63 kW), ale iba vo verzií Sporting a ELX, ktorý nahradil staršiu 1,6. V roku 1998 pribudli akčné modely s bohatšou výbavou označované Cult a Stile. V roku 1999 nastalo ukončenie produkcie a nahradenie druhou generáciou s rovnakým menom.
Bariérovým testom Euro NCAP prešlo Punto prvej generácie v roku 1997 a získalo dve hviezdičky z piatich za ochranu posádky pri náraze. Ohľaduplnosť voči chodcom bola ohodnotená jednou hviezdičkou zo štyroch.
Taliansky dizajn z pera Giorgetta Giugara pôsobí aj po rokoch prekvapivo sviežo a napríklad zadné združené svetlá zapôsobili ako vzor aj iným vozidlám. Podobne neurazí ani dizajn interiéru, napriek lacno pôsobiacemu šedému sfarbeniu a tiež povrchovej úprave-tvrdosti použitých plastov. Skôr nepoteší niekoľkými ergonomickými nedostatkami. Rádio je takmer pri podlahe a ovládanie výstražných smeroviek na stĺpiku riadenia za volantom. Rovnako čalúnenie sedadiel, je síce celkom pohodlné, ale bez výraznejšieho bočného vedenia, čo prekáža najmä v zákrutách. V čom bolo Punto vo svojej dobe kráľom a nemusí sa hanbiť ani dnes je vnútorný priestor. Pohodlne sa doň nastupuje, a to aj v prípade trojdverovej verzie. Na predných sedadlách je miesta naozaj dosť a ani vzadu sa nebudú tiesniť dvaja priemerne urastení dospelí. Zahanbiť sa nedal ani batožinový priestor, ktorý ponúka solídnych 275 litrov. Lepšie vybavené verzie ponúkali výškovo nastaviteľný volant alebo sedadlo vodiča a niektoré kusy aj nastavovanie bedrovej opierky. Okrem hatchbacku sa vyrábal aj atraktívny kabriolet s plátennou strechou. Tá môže byť ovládateľná elektricky, ale aj manuálne. Zosilnený rám čelného skla umožnil konštrukciu bez ochranného oblúka za prednými sedadlami, a tak čistá silueta otvoreného kabrioletu zostala zachovaná.
Jazdné vlastnosti Punta sú aj na dnešné pomery prekvapivo dobré a dovoľujú svižnejšiu jazdu, pričom jazdný komfort je stále na dobrej úrovni. Škoda len väčšieho hluku pri prejazde nerovností a od odvaľujúcich sa pneumatík. Podvozok Punta je prevzatý z Fiatu Tipo, čo znamená vpredu modifikovaný McPherson s priečnym ramenom v tvare L, doplnený o nápravnicu. Toto riešenie zlepšuje tuhosť zavesenia, pôsobí zároveň ako priečna výstuha a tiež lepšie potláča jazdné vibrácie. Vzadu je zadná náprava v tvare H a ku skeletu je pripevnená prostredníctvom štyroch silentblokov. Zadné kolesá sú potom uchytené na pozdĺžnych ramenách s vinutými pružinami. Ramená sú uložené v ihlových ložiskách, ktoré však nedisponujú prehnanou životnosťou a v prípade opotrebovania začne zadná náprava citeľne plávať.
Pod kapotou Punta sa môžeme stretnúť so šiestimi benzínovými a troma dieselovými motormi. Najčastejšie sa vyskytuje motor 1.1 s výkonom 40 kW (55 k), krútiacim momentom 80 Nm a výbavou S alias „holobyt line“. Na bežné jazdenie po meste plne postačuje, pri plnom obsadení alebo snahe o svižnú jazdu mimo mesta mu rýchlo dochádza dych. Pri rozumnom zaobchádzaní sa odmení spotrebou okolo 6 litrov. Podstatne pružnejší bol konštrukčne podobný motor so zväčšeným objemom z 1108 ccm na 1242 ccm. Mal výkon 44 kW a krútiaci moment 96 Nm. Za lepšiu pružnosť sa neplatí nijak veľkou spotrebou, ktorá oscilovala okolo 6,5 litra. Ešte vydarenejšou verziou bol ten istý motor 1,2, ale vybavený viacbodovým vstrekovaním a zvýšeným výkonom na 54 kW. Bohužiaľ, vyskytuje sa zriedka, keďže bol kombinovaný len s vyššou výbavou ELX. Veľmi dobrou pružnosťou sa vyznačovala najobjemnejšia jednotka 1.6 MPI (65 kW). Môže za to plochá krivka krútiaceho momentu, keďže už pri 2000 ot/min ponúkal motor 90% maxima krútiaceho momentu. Problém však bol v pomerne vysokej spotrebe, málokedy v priemere klesajúcej pod 8 litrov. Tento agregát bol ponúkaný do verzií SX, ELX a pre trojdverovú športovo ladenú verziu Sporting. Keďže neoslnil výkonom a hlavne ani spotrebou, bol po modernizácii v roku 1997 nahradený vydareným 1,2 16V s rozvodom DOHC. Model s takýmto motorom niesol označenie Punto 85 a napriek skromnému objemu sa mal mimoriadne k svetu. Maximálna rýchlosť končila až okolo 180 km a z 0-100 to malé Punto zvládlo za 10,3 sekundy. To všetko pri priemernej spotrebe okolo 6,5 litra. Jednoznačným vrcholom motorovej ponuky bol agregát s objemom 1372 ccm, vybavený preplňovaním turbodúchadlom a medzichladičom stlačeného vzduchu, montovaným do verzie GT od modernizácie označovanej T130. Dosahoval výkon 96 kW (131 k) a krútiaci moment 204 Nm pri 3000 ot/min. Dokázal s malým Puntom slušne zacvičiť, zrýchlenie z pokoja na 100 km/h za 7,9 sekundy a poľahky Punto dosahovalo 200 km/h. Kombinovaná spotreba sa pohybovala od ťažkosti vodičovej nohy, avšak pri troche snahy sa dalo jazdiť za nejakých 8-9 litrov. Pri tomto agregáte pozor na správnu a pravidelnú údržbu, inak je životnosť motora značne obmedzená.
Dieselové motory boli celkovo tri s rovnakým objemom 1698 ccm. Jednotka s výkonom 42 kW bez turba bola nahradená neskôr verziou 46 kW s tzv. soft turbom a najsilnejšou verzia s výkonom 51 kW bola k dispozícii počas celej produkcie. Pochádzali ešte z čias Regaty, Una, Ritma a vyznačovali sa hlučným a nekultivovaným chodom. Podstatne viac zaťažovali prednú nápravu a zanedbanie pravidelnej údržby motor trestal preskočením alebo pretrhnutím rozvodového remeňa. Jediná výhoda týchto motorov bola prijateľná spotreba na úrovni cca 5 litrov.
Prevodovky boli väčšinou manuálne päťstupňové, ale občas sa vyskytovala aj šesť stupňová spojená s motorom 1,1i. Riešenie veľmi moderné, ktoré citeľne oživilo dynamiku motora a naopak na diaľnici jemne znížilo spotrebu. Ďalším prekvapením bola bezstupňová prevodovka (variátor) s názvom Selecta. Umožňovala plynulú jazdu bez rázov, škoda len problematickej prevádzky a nižšej životnosti (hlavne prvých ročníkov).
Ak sa obzeráte v autobazáre po nejakom ojazdenom modeli, je dobré sa rozhodnúť, či chcete auto kupované tu v SR alebo v zahraničí. Je v tom dosť podstatný rozdiel. Na Slovensku najčastejšie predávané modely s motorizáciou 1.1i a 1.2i sú s veľmi biednou výbavou. Treba sa pripraviť na to, že nemajú posilňovač riadenia, airbag vodiča a podobné vymoženosti. Všetko bolo možné dokúpiť za celkom priaznivý príplatok. Verzie dovezené zo západnej Európy, najmä z Nemecka, často disponujú bohatou výbavou, ktorá určite poteší (klimatizácia, či ABS).
Keďže sa jedná už o pomerne staré vozidlo, aj výskyt porúch je podstatne obsiahlejší. Dobrou správou je ale pomerne jednoduchý a lacný servis, rovnako tak aj náhradné diely. Vyskytuje sa vibrujúca ručička tachometra (zlé čidlo snímača otáčok – náhon tachometru), štrajkujúci prepínač smeroviek (relé), poruchy ventilátora kúrenia (píska alebo nefungujú niektoré stupne) a ostatného elektrického príslušenstva. Pozor aj na spínanie a funkčnosť ventilátora chladenia motora, inak hrozí jeho prehriatie. Pomerne často sa vyskytujú poruchy dobíjania a štartéra. Občas sa vyskytnú aj poruchy palivového čerpadla – vozidlo nechce naštartovať, alebo tečúcej vodnej pumpy, ktorú sa odporúča meniť spolu s rozvodmi. Problém naštartovať môže spôsobiť aj nefunkčná spínacia skrinka, či štrajkujúci imobilizér. V prípade podvozku sa často objavujú vôle v predných ramenách, občas aj v čape riadenia. Vôle sa nevyhýbajú ani uloženiu zadnej nápravy – v silentblokoch alebo priamo uloženie ramena v ložisku. Mestská jazda dáva zabrať spojke, ktorá je často nadmerne opotrebovaná, podobne dlhou životnosťou neoplývajú brzdy a ani výfukové potrubie. Skontrolovať treba aj stav tlmičov, niekedy vykazuje horné uloženie predných tlmičov nadmerné vôle.
Dosť často sa vyskytuje aj prepálené tesnenie pod hlavou alebo netesnosť motora, či už cez tesnenie pod vekom ventilov. V prípade motora 1,1i sa občas vyskytuje problém s chybným snímačom tlaku, čo sa prejavuje problematickým štartovaním. Pri 1,2 sa častejšie objavujú chybné zapaľovacie cievky, čo má za následok nepravidelný chod motora na menej valcov. V prípade benzínových motorov sa občas porúča aj lambda sonda. Pri motore 1,4 Turbo pozor na pravidelný servis. Ako jediný motor v Punte je osadený plechovou nádržou na benzín, ktorá po čase prehrdzavie. V prípade tohto motora pozor tiež na tesnosť, prasknutú hlavu – štartovanie a chod za studena na neúplný počet valcov alebo opotrebované turbo. Občas sa vie porúčať aj vstrekovač Bosch. Pri 1,7 D a TD, pozor na pravidelnú výmenu rozvodov, nezriedka sa vyskytuje aj prasknutá hlava valcov. Veľkú pozornosť treba venovať aj stavu prevodovky, keďže tá môže byť zdrojom značných a drahých problémov.
Interval výmeny oleja pri benzínových motoroch je 15 000 kilometrov alebo 1 rok, v prípade dieselu je to 10 000 km. Výmena rozvodov pri 1,7 TD je stanovená každých 105 000 kilometrov, rovnako ako pri 1,1, 1,4 GT a 1,6. Je nutné vymeniť komplet rozvodový remeň aj s príslušenstvom a odporúča sa aj vodnú pumpu. Podobne je to aj s motormi 1,2 a 1,2 16V, tam je ale interval 120 000 km.
[AdvantagesAndDisadvantages]
[Disturbances]
[RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | troj a päťdverový hatchback | dvojdverový kabriolet |
---|---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 3760-3770 x 1620-1625 x 1446-1460 | 3770 x 1620-1625 x 1446-1450 |
Rázvor (mm): |
2450
|
#colspan# |
Batožinový priestor (l): | 275 | 201-275 |
Pohon: |
predné kolesá
|
#colspan# |
Objem palivovej nádrže (l): |
47
|
#colspan# |
Prednosti a nedostatky
veľmi dobrá priestrannosť |
hlučnejší podvozok a väčší prenos valivého hluku pneumatík do kabíny |
veľmi nízke ceny jazdeniek |
nižšia kvalita dielenského spracovania (najmä prvé ročníky) |
priaznivá spotreba (okrem 1,6i) |
pomerne častá absencia posilňovača riadenia a ťažší chod |
lacný servis a náhradné diely |
menej komfortná poloha za volantom pri verziách bez nastavenia volantu |
dobrý komfort a bezpečné jazdné vlastnosti |
sedadlá so slabým bočným vedením |
variabilný a dostatočne objemný kufor |
menej presné radenie |
dobrý výhľad z vozidla |
menší výkon kúrenia (hlavne u dieselov) |
veľmi dobrá ovládateľnosť (s posilňovačom) |
Najčastejšie poruchy
poruchy elektropríslušenstva - |
zlé čidlo snímača otáčok, štrajkujúci prepínač smeroviek (relé), poruchy ventilátora kúrenia - píska alebo nefungujú niektoré stupne |
nefunkčné spínanie ventilátora chladenia motora - prehrievanie |
poruchy dobíjania a štartéra |
občas poruchy palivového čerpadla - nejde naštartovať |
občas tečúca vodná pumpa |
nefunkčná spínacia skrinka, štrajkujúci imobilizér - problémy so štartovaním |
vôle v predných ramenách |
občas vôle v čape riadenia |
vôle v uložení zadnej nápravy - v silentblokoch alebo uloženie ramena v ložisku |
kratšia životnosť spojky (mestské jazdy) |
kratšia životnosť bŕzd a výfukového potrubia |
nadmerné vôle horného uloženia predných tlmičov |
prepálené tesnenie pod hlavou alebo netesnosť motora |
problém s chybným snímačom tlaku - problematické štartovanie (1,1i) |
chybné zapaľovacie cievky - nepravidelný chod motora na menej valcov (1,2i) |
nefunkčná lambda sonda (benzín) |
prasknutá hlava valcov (1,7 D a TD) |
korózia plechovej benzínovej nádrže (1,4 T) |
tesnosť, prasknutá hlava valcov - štartovanie a chod za studena na neúplný počet, opotrebované turbo (1,4 T) |
občas nefunkčný vstrekovač Bosch |
prasknutá hlava valcov, pozor na pravidelnú výmenu rozvodov (1,7 D a TD) |
problémy s prevodovkou |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,2 (44, 54 kW). Jednoduché a spoľahlivé motory, ktoré sa vyznačujú dobrou pružnosťou a spotrebou. |
1,7 D (42 kW). Hlučný a nevýkonný motor, ktorý napriek solídnej spotrebe na podarené maloobjemové štvorvalce jednoducho nemá. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
55 1.1 | 1108 ccm | 176 A6.000,176 B2.000 | 40 kW |
1.2 16V | 1242 ccm | 176 B9.000 | 63 kW |
60 1.2 | 1242 ccm | 176 A7.000 | 43 kW |
60 1.2 | 1242 ccm | 176 B1.000,176 B4.000 | 44 kW |
75 1.2 | 1242 ccm | 176 A8.000 | 54 kW |
85 16V 1.2 | 1242 ccm | 176 B9.000 | 63 kW |
1.4 GT Turbo | 1372 ccm | 176 B6.000 | 96 kW |
1.4 GT Turbo | 1372 ccm | 176 A4.000 | 98 kW |
1.6 | 1581 ccm | 176 A9.000 | 65 kW |
90 1.6 | 1581 ccm | 176 A9.000 | 65 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.7 D | 1698 ccm | 176 B3.000 | 42 kW |
1.7 TD | 1698 ccm | 176 B7.000 | 46 kW |
1.7 TD | 1698 ccm | 176 A3.000 | 51 kW |
1.7 TD | 1698 ccm | 176 A5.000 | 52 kW |
34 komentárov
michal
chcelbisom radu preco moj fiat punto 1.2 spotrebuje na 16 kilometrov 2 litre benzinu mislim ze tonieje normalne viemi niekto poradit coje zatim
Peter R.
Aj keby si celú cestu išiel na sytič, tak je to technicky nemožné . Motor by sa po zohriati, zadusil – skapal . Ak nemusíš sytič ani používať a motor aj tak ide, zrejme budeš mať zapchatý vzdušník hlavnej trisky . Občas tam spadne taký karbon z tej veľkej hadice čo ide z bloku motora na odvetranie olejových výparov do vzduchového filtra.
Alebo si zle počital alebo Ti tečie z nádrže, ale to by si musel cítiť.
Peter R.
Zabudol som dodať, že samozrejme za predpokladu karburátorového motora.So vstrekovaním je to úplne ináč. Možno utrasený a prerušený kálbik od snímača tepoty alebo podtlaku.
Robert
Dodry den chcem sa opytat preco sa mi zohrieva voda v motore teplota sa mi zvysuje a smrdi to ci stim moze bit
martin
mal som na svoj punte rovnaký problém, mal som tam chybné čidlo pri ventilátore a tým pádom to nechladilo, stačí vymeniť to čidlo alebo to jednoducho pripojiť na baterku
Monika Turcovska
Dobry den nemam vTpREUKAZE spotrebu paliva na fiat punto 1996 55s,kdemozem zistit potrebujem na cestovny doklad….cestak prosim kto mi pomoze
Peter
Zrejme to potrebujete pre cestovné náhrady. To musí sedieť a tak pomôže buď prefotená kópia iného auta s rovnakým motorom alebo napíšte importérovi Fiat a on vám to pošle mailom.
laci
Dobry mam fiat punto 1.1 40kw r.v.1996 mam problem s volnobehom-vysoke otacky. Po zahriati z.nim sem tam cukne ked pustim nohu z plynu. Bol som na diagnostike a povedali mi ze to cukanie je lamba sonda a volnobeh je krokovy motorcek. Chcem vediet ci to je naozaj tak lebo ta sonda nieje lacna zalezitost. Dakujem ze rady
Marek
dobry ja mam fiat punto 1.2 benz 75 hsd 54kw a stratil som kluce od celeho auta no zvrakoviska som kupil zamki a spinacu skrinku na start vsetko som spravil ako bolo no dal som kluc a pretocil som ho vsetko sa na palubovke rosvjetilo ako vzdi no vsak ostalo svjetit klucik a neaki cerveni signal ako iskra neco take akvoli tomu som skusil natocit motor motor sa tocil ale neisjel mne sa sda ze tam este neco prerobyt a nevjem co tak by som bo rad keby ste mi mohli poradit bute to asi ibomilizer ale nevjem ako ho odpojit alebo nepasuje kluc z ibomilizerom prosim poradte mi za pochopenje dakujem
Stanislav
chcel by som sa opytat mam fiat punto a ked vlozim kluc do spinacej skrinky tak ho pretocim len tak ze mi odomkne volant a nastartovat nemozem ani kontrolky mi nezasvietia aka to moze byt chyba pomoze mi niekto moze byt pokazena spinacia skrinka
Anonym
nazdar treba ti vimenit žiarovky v otačkomery a svietia ti ostatne kontrolky ci iba tam ja chyba maj sa
milan
Pokial je akumlator v poriadku, moze byt chyba vo vlozke spinacej skrinky, to je cast spinacej skrinky, ktora spina okruh zapalovania
Peter R.
Ľudia, čo ste nemali v škole gramatiku?
Píšete ako môj päť ročný vnuk. –som kupil zamki — neaki cerveni–
zbraslav
Peter, nechaj to tak, sú to bežní ľudia, ktorý majú Punto a aj takú gramatiku.
Život je krásny, prečo si ho kaziť gramatikou ??????????????????????????????
Nech berie čert.
Peter R.
OK.
Veď účel je poradiť.Si.
ja
tady jde o pomoc s autama a ne s gramatikou !!!
jsem polak byblim v čr a manželka je slovenka 🙂
Ted jezdi (občas)mojim passatem a chci ji koupit punto 1,1 97r.160.000km
je to dobra volba???
hulo
Z Passata do Punta? 😀 Nepresadne. Ale k veci: auto je to šikovné, praktické, výhľad z miesta vodiča pri cúvaní dobrý. Zadné sedadlá sú nedelené, ale sedák sa vyklápa a po sklopení je v zadu skoro rovina a odvezie všetko. Po meste stačí, na diaľnici pri 130 ide vypľuť dušu, reve, skáče, hučí, neťahá. Bez posilňovača riadenia si na parkovisku manželka vyťahá ruky! V lete je bez klímy horúco. Centrálne zamykanie a elektrické okná tiež nie sú štandard. Kufor nie je osvetlený. Sivá palubná doska sa odráža na prednom skle. Výfuk rýchlo hrdzavie, ale výmena je lacná. Pozor na občas vypadávajúce chladenie motora a slziace palivové čerpadlo. Ročník 97 má už svoje odžité, spoľahlivosť a potreba výmeny opotrebovaných súčiastok tomu zodpovedá. Moja mi už píli uši, že chce niečo novšie a spoľahlivejšie, na dlhé cesty sa s ním už bojí, nikdy nevieš, čo sa pokazí…
tomas
zdaravim vas…chcem sa spýtať,,,,mam Punto 1.2 54kw 97r.v a ked sa rozbehuje tak ho dusi a potom sa rozbehne a zase dusi..dnes som menil palivove cerpadlo sviecky a neviem co stým je este lambda sonda je dobra poradte ak sa vam da
tomas
ak este nevies co tak aj ja som to mal a bol to snimac teploty a v nadrzi zanesene cerpadlo,,ale vmenil som len snimac a po 6mesiacoch mi to zacina tak znovu tak idem aj to spravit
ja
neviete kolko km sa da jazdit cca na rezerve benzínu punta 1.1?
Efendy
Pasuje motor fiat punto 1.2 r.v.1995 do karoserie fiat punto 1.6 elx r.v.1995,myslím čo sa týka zapojenia,elektrika a podobne….??Ďakujem za odpoveď.
tomas
nevie mi niekto poradit,,ventilator kurenia mi ide iba na 4ke a ostatne stupne nic a este,ked zapnem stierace tak bzucia,,a je to dost hlucne a mam nervy na to,skusil som aj druhe ale aj tak to roby,ci to motorcek a treba ho vimenit?dakujem
Palo
tak to je odpálený predradník -také odpory na ventilátore, teda ovládaní, to sa asi nedá vymeniť, to treba celú modul vetrania vymeniť a to isté stierače-motorček
rasto
zdravím,mam punto 1,2 rok 1997(176)60SX..začal som mať problém z dobíjaním baterie -najprv mi preblikávala kontrolka baterie (dobíjalo ako kedy-nie vždy)….vymenil som regulátor napatia …teraz mi svieti kontrolka v kuse a teraz nedobíja vôbec..neviete poradiť?! vďaka
Robo
A je dobrý ten regulátor? zapojený je d a čo samotný alternátor? tam nemá byť kde chyba, ešte možno v kábloch (kontaktoch), treba to dať pozrieť autoelektrikárovi a premerať.
Anonym
chcem sa spytat.Mam tu punto 1.1 ktore nejde nastartovat.Ked odpojim vstrekovac na karburatore tak chyti a ked ho zapojim nejde nastartovat.Vymenil som aj snimac na kluke,cely karburator no nepomohlo.
tomo
Poprosil by som vas o radu.mam punto 1.2 a nejde mi naštartovať. otocim klucom do 1polohy kontrolky svietia,cerpadlo zabzuci,ale ked otocim do 2polohy ani necukne..starter dobry aj poistky.dakujem za odpovede
Anonym
poprosim o radu mam punto 1,1 a strasne sa mi rosi predne celne sklo ked zapnem ofukovanie predneho skla tak trosku zo spodu sa to odrosi cca20 cm a potom nic a este jedna vec auto sa nemoze nahriat na prevadzkovu teplotu pocas jazdy vzdy ho schladi tak na polovicu za pomoc vopred dakujem
Jeremy
Toto je všeobecná rada, na akékoľvek auto… Pri rosení, treba ako prvé pozrieť všade koberce, či niekde nezateká do auta. Ak áno, riešiť či už pomocou internetových fór, alebo vlastných zručností kade, a zamedziť zatekaniu… (voda z kobercov sa odparuje, vytvára vysokú vlhkosť, rosia sa okná), ak je zle navrhnuté kúrenie, mohlo zatiecť aj do neho, ale pochybujem. Vyčistiť čelné sklo zvnútra, vymeniť peľový filter, ak má auto klímu, tak aj vyčistiť klímu. Bod 2 – teplota motora, toto sedí na pokazený termostat. Odporúčam vymeniť za nový, ideálne originálny kus, alebo kvalitnú druhovýrobu, opäť podľa referencií z fór. Spolu s ním vymeniť aj nemrznúcu zmes, ak bola znečistená, tak aj s preplachom.
Tibor
Zo skúsenosti na tomto aute by mohol do úvahy pripadať aj vadný radiátor kúrenia. Malá prasklinka cez ktorú sa odparuje voda a tá sa kondenzuje na vnútornej strane okna. Únik chladiacej kvapaliny je naozaj malý ale badateľný. Normálne je kvapalinu nedolievať nikdy.
Ters
Staré auto, ťažko zohnať nezhnité, no ak sa podarí, treba vyvážiť zlatom. Jednoznačne brať aj 1.1 40 kW a aj 1.2 44 kW. Naštartuje v každej zime, po 2 km zakúri, spotrebuje do 6,5 litrov benzínu. Jednoduché, lacné, ľahko servisovateľné, vynikajúce do mesta, na slovenské cesty. Hlavne TICHÉ v meste, počuť iba vedľaklepajúce dovezené vylágrované nafťáky s 500 tisíc km a na tachometri 186 tisíc! Rozvodová sada s vodnou pumpou 40 €, olejový, vzduchový, kabínový a palivový filter spolu 15 €, repas riadenia s manžetami, tiahlami, čapmi aj do 30 €. Údržba – akýkoľvek olej 10W40 za 12-20 €, kontrolovať vodu, olej a nemôže sa nič stať. Škoda iba častej absencie posilovača riadenia, inak auto považujeme v rodine za najlepšieho mobilného partnera za lacný peniaz na svete. Bolo ich niekoľko a ešte ich pár bude. Žiadne iné auto sa Puntu nevyrovná!
lukas
potrebujem poradit ako vymenit mrazove poistky na punte 1.1 benzin . Je potrebne vybrat agregat ?
Miloš
Prečo má nadmernu spotrebu oleja?
Ivo
Mám 1.1i,motor firewire od lancie,nezničiteľný ;-).“Zožerie“akýkoľvek benzín 95. Bohužiaľ operácia chrbtice a nízke,aj keď pohodlné(pre zdravého)sedenie bez možnosti nastavenia výšky sedenia,alebo aspoň volantu ma núti kúpiť iné.(Asi citroen C3 ,2018).
Škoda,že som neriešil to nastavovanie volantu a sedadiel pred 20 rokmi,keď som ho kupoval.
Celé moje náklady na auto,mám 180tis.km,bolo menené rozvodov.remeňa,klapka napínacia a čerpadlo(kvapkalo,tak pre istotu) ,pri 100tis.km,2x výfuk z toho 1xkoleno od motora kôli prehrdzavenemu „rebrovaniu“.spojka po 150 tis.km a jedno ihlové ložisko na pravej zadnej náprave. Dennodenne 15 rokov som vozil na ňom do práce a späť 4chlapov po rozbitých cestách cca.30km. Spotreba super,a tie „opravy“,okrem spojky a čerpadlá s rozvodmi,som zvládol sám,na zdviháky na parkovisku pred činžiakom. Nikdy by som nemenil,keby som nemusel,výhľad výborný,napriek parkovaniu vonku hrdza minimálna,kasňa bez.
Samozrejme platničky a kvapaliny podľa potreby,olej + filter po 20-25 tis.km.,sviečky sú ešte origoš a vzduch.filter menený po 150 tis.km.(stačilo vyprášiť). Neviem,či aj nové auto bude tak „vďačné“……