Fiesta sa radí k pomerne spoľahlivým vozidlám, čo platí najmä o benzínových verziách. V prvých ročníkoch sa častejšie vyskytovali poruchy elektroniky ako nefungujúce ABS, štrajkujúce autorádio pri prehrávaní hudby z USB, cukajúci motor – poruchy riadiacej jednotky, vybíjanie akumulátora cez regulačný modul handsfree či občas zablokovaný bezpečnostný pás, poškodený držiak antény alebo v prvom roku výroby aj zasekávajúca sa krytka nádrže. Pomerne často praskajú žiarovky v predných svetlometoch z dôvodu kolísania napätia a problémy bývajú aj so súmernosťou zadných bubnových bŕzd. S koróziou Fiesta nemá problém, len niektoré kusy môžu mať oťukané predné časti prahov od odletujúcich kamienkov z predných kolies.
Pri väčšom kilometrovom nábehu sa začnú objavovať vôle v prednej náprave, zvyčajne ako prvé sa klepavým ozývajú opotrebované tyčky stabilizátora, časom sa vedia vytvoriť aj nadmerné vôle v čape riadenia či silentblokoch ramien. Výhodou je dobrá dostupnosť dielov v druhovýrobe a tiež možnosť kúpy jednotlivých dielov samostatne. Pozor aj na hučiace ložiská, ktoré sa zväčša objavujú pri väčšom nájazde a postihujú viac prednú nápravu. Občas sa vyskytujú klopavé či vŕzgavé pazvuky zo zadných tlmičov, kde na príčine môže byť chybné uloženie alebo pri vŕzganí absencia maziva-stačí premazať. Najmä pri výkonnejších verziách treba skontrolovať stav homokinetických kĺbov, ktoré neoplývajú veľkou životnosťou (pri pomalej jazde pri úplnom vytočení volantu pukajú). Ak sa pri úplne vytočených kolesách do jednej, či druhej strany ozýva za jazdy cvakanie, jedná sa o opotrebovaný homokinetický kĺb. Klopavé/vŕzgavé pazvuky občas vydáva aj stĺpik riadenia volantu najmä pri otáčaní na mieste v malej rýchlosti (do polovice 2010) či vratná pružina spojkového pedálu (stačí premazať) alebo bočné okná pri otváraní/zatváraní.
Doposiaľ jediná zvolávacia akcia prebehla v máji 2011, kedy sa menilo uchytenie brzdových hadičiek nachádzajúcich sa pri jednotke ABS/ ESP. Obe boli umiestnené blízko seba a postupne tak hrozilo ich poškodenie vzájomným trením a následne nebezpečenstvo úniku brzdovej kvapaliny. Občas sa objavuje aj unikajúca chladiaca kvapalina.
V prípade benzínových motorov si treba dať pozor na šklbanie pri akcelerácii. Často je táto porucha sprevádzaná svietiacou kontrolkou motora. Príčinou je buď porucha riadiacej jednotky, štrajkujúca škrtiaca klapka alebo zle fungujúci snímač polohy pedálu. Ak beží motor nepravidelne tzv. na „menej“ valcov, štrajkuje s najväčšou pravdepodobnosťou niektorá zapaľovacia cievka alebo nefunkčná lambda sonda, poprípade je poškodený katalyzátor. Pri väčšom počte kilometrov sa sem tam objavujú priesaky motorového oleja.
Pri dieselových motoroch sa odporúča tankovať kvalitnú naftu (občas pridať aditívum) a pravidelne meniť palivový filter. Väčší počet nečistôt obsiahnutých v nafte rýchlejšie zanáša palivový filter, čo sa prejavuje slabšou akceleráciou či stratou ťahu vo vyšších otáčkach. Viac nečistôt je samozrejme rizikom aj pre vstrekovače, ktoré sa môžu upchať, čo sa prejavuje obtiažnejším štartom či nepravidelným chodom motora. Často pomôže vstrekovače profesionálne vyčistiť, niekedy však čistenie nepomôže. Pri väčšom počte km sa môže objaviť aj únik oleja, čo má nezriedka na príčine netesná hadica odvetrávania kľukovej skrine.
Staršie prevedenie motora 1,6 HDi 16V 66 kW nezriedka postihujú problémy s nadmerne opotrebeným tubodúchadlom, nefunkčným EGR ventilom, vyskytujú sa úniky oleja a rôzne problémy spôsobené karbónom znehodnoteným olejom (strata kompresie, pridreté rozvody, ojničné ložiská a pod). Pri väčšom nájazde sa vyskytuje aj podfukujúci vstrekovač – nadmerná tvorba karbónu, riziko poškodenia hlavy valcov – odporúča sa doťahovať vstrekovače a tesnenie vstrekovača kontrolovať a prípadne vymeniť- Občas sa vyskytuje aj predratá či netesná hadica turbodúchadla – uniká olej a slabší ťah motora.
Pri 1,6 HDi (staršej aj modernizovanej verzii) sa z dôvodu nevhodného tvarovania olejovej vane nepodarí vypustiť všetky usadeniny, preto je vhodné buď častejšie meniť olejovú náplň (maximálne 15 000 km) spolu s prepláchnutím čerstvým olejom alebo z času na čas (aspoň raz za 100 000 km) demontovať a poriadne vyčistiť olejovú vaňu. V opačnom prípade usadeniny, ktoré zostali na dne opakovane znehodnocujú novú olejovú náplň, čo má nepriaznivý vplyv a spôsobuje rýchlejšie opotrebovanie motora a jeho súčastí.
V prípade motora 1,4 TDCi si treba dať pozor na náhlu nemožnosť naštartovať studený a aj zohriaty motor. Vtedy sa jedná o poruchu solenoidového ventilu regulácie objemu na vysokotlakovom čerpadle nafty.
Väčší počet najazdených kilometrov môže znamenať nadmerne opotrebované vstrekovače, čo sa prejavuje nerovnomerným a hlučnejším chodom motora na voľnobehu, horším studeným štartom či slabším výkonom.Pri väčšom počte najazdených kilometrov si pri dieselových motoroch treba dávať pozor taktiež na nadmerné vibrácie na voľnobehu, trhavý rozjazd pri zábere spojky či hlučnosť pri akcelerácii z nižších otáčok. Vtedy je s najväčšou pravdepodobnosťou na vine nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník. Dieselové motory sú vybavené filtrom pevných častíc (DPF), ktorého životnosť sa pohybuje v závislosti od spôsobu používania vozidla okolo 150 000 – 200 000 km. Niekedy môže byť životnosť filtra väčšia, ale niekedy aj menšia, najmä ak sa jazdia kratšie trasy, kedy sa filter nestihne regenerovať. Problémy s filtrom sa obyčajne hlásia svietiacou kontrolkou, resp. prechodom motora do núdzového režimu. Blížiaci sa koniec (upchatie) DPF filtra sa obyčajne hlási zvýšenou frekvenciou regenerácii spolu s miernym nárastom spotreby. Pri dieselových motoroch je dôležité nepredlžovať servisný interval výmeny oleja a dodržiavať max. 15 000 km.
Pri väčšom počte kilometrov môže hnevať aj nadmerne opotrebená synchronizácia manuálnej prevodovky, čo sa prejavuje zhoršeným radením z vyššieho stupňa na nižší a pazvukmi pri radení (najmä prvý a druhý stupeň). V prípade manuálnych prevodoviek sa treba pozorne započúvať najmä pri zaradenom treťom a štvrtom prevodovom stupni, občas býva prevodovka hlučná.
[AdvantagesAndDisadvantages] [Disturbances] [RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | troj a päťdverový hatchback |
---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 3950-4067 x 1695-1722 x 1467-1495 |
Rázvor (mm): | 2489 |
Batožinový priestor (l): | 281/965 |
Pohon: | predné kolesá |
Objem palivovej nádrže (l): | 40-42 |