Keď Ford Focus nahradil Escort, mnohým motoristom pripadal ako z iného sveta. Tak obrovský dizajnový posun čakal naozaj málokto. Ford Focus I. generácie patrí aj dnes do kategórie lepších jazdeniek. Môže za to stále príťažlivý dizajn a skvelé jazdné vlastnosti. Ako prvý totiž z európskych kompaktov ponúkol Focus viacprvkovú zadnú nápravu, ktorá zaručuje veľmi dobrú priľnavosť zadných kolies k vozovke a vzornú ovládateľnosť na hranici šmyku. Ani v spoľahlivosti nebol Focus extra problémovým vozidlom, a tak si v prípade výberu staršej jazdenky rozhodne zaslúži pozornosť.
Ford Focus sa začal vyrábať na jeseň 1998 ako troj alebo päťdverový hatchback, štvordverový sedan a kombi nazvané Turnier. Pod kapotou bol na výber zo zážihových 1,4 Zetec-SE (55 kW), 1,6 Zetec-SE (74 kW), 1,8 Zetec-E (85 kW) a 2,0 Zetec-E (96 kW). Pre vyznávačov vznetových motorov bol pripravený priamovstrekový 1,8 TDDi (66 kW). Všetky motory pracujú s päťstupňovými, manuálne ovládanými prevodovkami, len pre motor 1,6i bola k dispozícii automatická štvorstupňová prevodovka. V roku 1999 pribudla slabšia verzia turbodieselu 1,8 TDDi (55 kW). U nás sa prakticky nevyskytuje.
V roku 2001 prebehol facelift modelu. Modernizovaný Focus dostal nové účinnejšie dvojparabolové svetlomety s integrovanými smerovkami (predtým boli na rohoch nárazníka), zopár zmien sa dotklo aj interiéru. Pod kapotou pribudol nový motor 1,8 TDCi (85 kW) s priamym vstrekovaním paliva common-rail. Protiblokovací systém ABS bol sprvu iba za príplatok, od roku 2001 sa však stal štandardným vybavením verzií Trend a Ghia. V tomto roku pribudol do zoznamu príplatkovej výbavy aj stabilizačný systém ESP.
V roku 2002 sa objavil športový hatchback s názvom ST 170 a pribudla aj slabšia verzia motora 1,8 TDCi (74 kW). V 2003 výrobca uviedol limitovaná sériu ostrého Focusu RS 220. Na jeseň 2004 bol predstavený rovnomenný nástupca.
Focus prvej generácie prešiel testom Euro NCAP v roku 1999 a získal štyri hviezdičky z piatich za ochranu posádky (25 bodov). Pri čelnom náraze dostal 11 bodov a za náraz z boku 15 bodov. Za ochranu chodcov pri kolízii získal dve hviezdičky zo štyroch (10 bodov).
Interiér Focusu poskytuje dostatok priestoru aj štyrom urastenejším osobám. Tvarovanie palubnej dosky vyznieva aj po rokoch odvážne a rovnako netradičné je aj povrchové spracovanie niektorých plastov. Z dnešného pohľadu už menej atraktívne pôsobí farebné zladenie interiérových plastov v odtieňoch šedej. Dielenské spracovanie je na dobrej úrovni, podobne ako ergonómia. Prehľadnosť a intuitívnosť platí pre tlačidlá na stredovom paneli a aj prístrojovom paneli so štvoricou kruhových ukazovateľov. Jedinú väčšiu výčitku si zaslúžia kontrolky predných a zadných hmloviek, ktoré nie sú v zornom poli vodiča na prístrojovom štíte, ale v blízkosti otočného ovládača svetlometov. Jeho krajná poloha vľavo spína parkovacie svetlá, osvetľujúce vozidlo iba zvonku. Sedadlá poskytujú dostatočný komfort a od výbavy Tred aj solídne tvarovanie. Zvyknúť si treba len na nezvyklé nastavovanie sedáku neobvyklou kľučkou. V prípade trojdverovej verzie sa operadlá predných sedadiel sklápajú bez súčasného posuvu celých sedadiel, napriek tomu je však dozadu celkom dobrý prístup. Zaujímavé je aj otváranie batožinového priestoru, ktoré je možné odistiť tromi spôsobmi, buď diaľkovo spínačom na kľúči, tlačidlom neobvykle umiestneným naľavo od prístrojového panelu vedľa budíka teploty chladiacej kvapaliny a kľúčom. Kľúčom sa tiež odomyká predná kapota. Objem batožinového priestoru sa líši podľa druhu karosérie. Hatchback má kufor s objemom 350 litrov, ktorý možno zväčšiť sklopením zadných sedadiel až na slušných 1205 litrov. Konzervatívnejšie pôsobiaci štvordverový sedan ponúkne kufor so slušným objemom 490 litrov, ktorý je ale prístupný len cez pomerne malý otvor. Najpraktickejšia je samozrejme verzia kombi, ktorá však už nepôsobí tak atraktívne, ako dynamicky tvarovaný hatchback. Odmenou je ale objem kufra 520 litrov, ktorý sklopením zadných sedadiel možno zväčšiť až na 1580 litrov, čím vznikne úložný priestor o dĺžke 1,6 m.
Jazdné vlastnosti Focusu sa stali etalónom triedy. Mimoriadne dobre odladený podvozok so širokými rázvorom aj rozchodom, vpredu so závesmi kolies typu McPherson a vzadu s viacprvkovou nápravou typu Control Blade. Práve zadná náprava bola hlavným tromfom Focusu, keďže väčšina konkurentov v tej dobe používala klasickú vlečnú nápravu s torzne pružnou priečkou a dvojicou vlečných ramien. Mechanizmus zadnej nápravy Control Blade okrem dobrého vedenia kolies za rôznych jazdných režimov, umožňuje zadným kolesám naviac v zákrute pasívne natáčanie, čím vozidlu zaručuje maximálnu stabilitu. Inými slovami, aj pri ostrých prejazdoch zákrutou vo vyšších rýchlostiach vozidlo skvelo drží jazdnú stopu. Dobrou správou je, že podvozok nerozhádžu ani priečne nerovnosti, čo poteší hlavne v zákrutách, kde kolesá pri priečnom zrýchlení neodskakujú a vozidlo neopúšťa vodičom zvolený smer jazdy. Na veľmi dobrej úrovni je aj odpruženie, teda komfort pri jazde po nerovnom povrchu, pričom náklony karosérie sú na akceptovateľnej úrovni. Skvelému podvozku sekunduje aj rovnako skvelé riadenie s hydraulickým posilňovačom.
Ponuka motorov pre Focus je rozmanitá, hlavne čo sa týka benzínových agregátov. Základom bol motor 1,4 16V s výkonom 55 kW a krútiacim momentom 125 Nm pri 3500 ot/min. Bol používaný aj v menšej Fieste ale na Focus je pomerne slabý a vyhovie len nenáročným motoristom. Oveľa lepšou motorizáciou je väčšia 1,6 16V, ktorá sa ponúkala najskôr s výkonom 66 kW a neskôr 74 kW, pričom maximálny krútiaci moment bol 145 Nm pri 4000 ot/min. Oproti základnej 1,4-ke poskytuje (hlavne 74 kW) podstatne lepšie dynamické vlastnosti a zrýchlenie z 0-100 km/h zvládne za 11 s (14 s). Motor sa ľahko vytáča a poteší aj rozumnou spotrebou v priemere okolo 7 litrov. 1,6 16V je naozaj vydarený motor a kúpu výkonnejších alternatív si preto treba rozmyslieť. Motor 1,8 i 16V má síce výkon 85 kW, ale vozidlo nie je o moc živšie ako so slabšou 1,6 16V, zato má citeľne väčšiu spotrebu (v priemere 8,5-9 litrov). Ďalšou motorizáciou je 2,0 16V s výkonom 96 kW a krútiacim momentom 174 Nm pri 3750 ot/min. Motor má solídny ťah aj v nízkych otáčkach, dostatok krútiaceho momentu v stredných a vysokých a akcelerácia z 0 -100 km/hod je pod 10 sekúnd. Je ale pomerne smädný, spotreba sa v priemere pohybuje okolo 9-9,5 litra a vo vyšších otáčkach aj pomerne hlučný.
Vznetové agregáty sú trocha v tieni benzínových kolegov. Na začiatku výroby Focusu bol v ponuke len jediný, a to motor Endura-DI 1,8 l, ktorý vznikol postupným vývojom starších agregátov. Dostal priame vstrekovanie paliva pomocou radiálneho čerpadla, dosahoval najväčší výkon 66 kW a krútiaci moment 200 Nm pri 2000 ot/min. Je pomerne hlučný, nekultivovaný a oproti vtedajšiemu 1,9 TDI (66 kW) od VW mal aj o cca liter vyššiu spotrebu, v priemere pohybujúcu sa okolo 6 litrov. V roku 1999 ho doplnila ešte menej presvedčivá verzia s výkonom 55 kW. Podstatné zlepšenie situácie nastalo po modernizácii, kedy sa na trhu objavil turbodiesel s technológiou common-rail 1.8 TDCi s výkonom 85 kW, neskôr 74 kW. Tieto motory majú oveľa kultivovanejší chod ako staršie verzie, poskytujú solídnu dynamiku a spotreba sa pri troche snahy v priemere pohybuje tiež okolo 6 litrov. Sú ale citlivejšie na kvalitu nafty a častejšie ich môžu postihnúť poruchy.
Focus sa vyrábal aj v športovom prevedení s názvom ST 170. Obsahoval motor 2,0i 16V (127 kW) vybavený premenným časovaním ventilov a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Vyznačoval sa naozaj slušným výkonom, ale všetky svaly ukazoval až nad hranicou 5000 ot/min, pričom obmedzovač zasahoval až pri 7300 ot/min. Ozajstnú strelu na kolesách predstavovala ostrá RS 220 s množstvom úprav na vozidle a motorom 2,0i 16V turbo (158 kW).
Focus patrí k pomerne spoľahlivým a hlavne odolným vozidlám. Jedná sa však už o staršiu jazdenku, často s nejasným počtom kilometrov a spôsobom používania, preto treba venovať pri kúpe zvýšenú pozornosť. Občas vie pohnevať elektronika ako nepresný palivomer (zlý plavák v nádrži), do roku 1999 sa často vyskytoval chybný regulátor alternátora (tzv. prebíjal a ničil akumulátor), taktiež aj nefunkčné relé palivového čerpadla, štrajkujúce centrálne zamykanie, chybný softvér riadiacich jednotiek motorov 1.6i 16V(do 2000), či chybné čidlo rýchlomeru (padá ručička rýchlomeru). Dosť často sa vypália aj predné žiarovky a výmena nie je najjednoduchšia. Pomerne rýchlo sa opotrebovávajú aj kľúče so zámkami, preto je výhodnejšie využívať diaľkové centrálne zamykanie. Podvozok je pomerne odolný, ale po čase sa začnú klepavými zvukmi ozývať opotrebované tyčky stabilizátora, poprípade čapy na predných ramenách. Vôla v riadení znamená opotrebované tyčky (čapy) riadenia. Klepavé zvuky od zadnej nápravy prezrádzajú nadmerné vôle v tiahlach a uloženiach zadného priečneho stabilizátora. Pomerne rýchlo sa opotrebovávajú predné brzdy a občas sa vyskytnú aj skrútené alebo inak deformované brzdové kotúče, čo spôsobuje trasenie pri brzdení. Ak sa za jazdy ozýva monotónne hučanie, na vine budú zrejme opotrebované ložiská kolies, častejšie odchádzajú tie zadné. Pomerne rýchlo sa opotrebováva spojka, častejšie u dieselových verzií. Do roku 2000 sa častejšie vyskytovali aj praskajúce výfuky v okolí príruby.
V prípade benzínových motorov môže za nepravidelný beh zlá zapaľovacia cievka alebo chybné zapaľovacie káble. Ak vozidlo skape po naštartovaní, na vine bude regulačný ventil voľnobežných otáčok, niekedy stačí premazať, niekedy vymeniť. Občas sa vyskytne aj porucha lambda sondy, či po cca. 150 000 km aj nefunkčný katalyzátor. V prípade dieselových motorizácii sa môže objaviť nefunkčný EGR ventil, čo sa prejavuje najmä nadmerným dymením. Slabší záťah a pískavé zvuky značia opotrebované turbodúchadlo a problematické studené štarty či hrubší (nepravidelný) chod motora môžu znamenať opotrebované vstrekovače, ktoré prepúšťajú a nie je dostatočný tlak (TDCi). Občas sa vyskytne aj porucha snímača vačkového hriadeľa, čo problematickým štartovaním, pričom niekedy naštartuje vozidlo bez problémov. Do roku 2000 sa mohli objaviť aj pretrhnuté ozubené remene, poprípade prasknuté vstrekovacie potrubie (motory TDDi). Pri vozidlách s automatickou prevodovkou pozor, ich oprava je problematická a väčšinou je nutná výmena celej automatickej prevodovky.
[AdvantagesAndDisadvantages]
[Disturbances]
[RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | troj a päťdverový hatchback | štvordverový sedan | päťdverové kombi (Turnier) |
---|---|---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4175 x 1700 x 1440 | 4380 x 1700 x 1440 | 4455 x 1700 x 1460 |
Rázvor (mm): |
2615
|
#colspan# | #colspan# |
Batožinový priestor (l): | 350/1205 | 490 | 520/1580 |
Pohon: |
predné kolesá
|
#colspan# | #colspan# |
Objem palivovej nádrže (l): |
55
|
#colspan# | #colspan# |
Prednosti a nedostatky
dizajn vozidla (hlavne hatchback) |
vyššia spotreba motorov 1,8i 16V a 2,0i 16V |
priestranný interiér |
slabšia dynamika základného motora 1,4 16V |
výborné jazdné vlastnosti |
pomerne hlučný a len priemerne úsporný vznetový motor TDDi |
podarený motor 1,6i 16V (74 kW) |
dizajn a prevedenie interiéru nie každému po chuti |
pomerne lacný servis a náhradné diely |
|
presné riadenie aj radenie |
Najčastejšie poruchy
nepresný palivomer - chybný plavák v nádrži |
chybný regulátor alternátora - prebíjanie a ničenie akumulátora (do 1999) |
nefunkčné relé palivového čerpadla |
štrajkujúce centrálne zamykanie |
chybný softvér riadiacej jednotky (1.6i 16V, do 2000) |
chybné čidlo rýchlomeru - padá ručička rýchlomeru |
častejšie vypálené predné žiarovky |
rýchlo opotrebovaný kľúč aj zámok |
opotrebované tyčky stabilizátora alebo čapy na predných ramenách - klepanie |
vôla v riadení - opotrebované tyčky (čapy) riadenia |
nadmerné vôle v tiahlach a uloženiach zadného priečneho stabilizátora - klepanie |
rýchlo opotrebované predné brzdy |
občas skrútené alebo inak deformované brzdové kotúče - trasenie pri brzdení |
opotrebované ložiská kolies - hučanie (častejšie zadné) |
rýchlejšie opotrebovaná spojka (diesel) |
praskajúce výfuky v okolí príruby (do 2000) |
zlá zapaľovacia cievka alebo chybné zapaľovacie káble - nepravidelný beh (benzín) |
nefungujúci regulačný ventil voľnobežných otáčok - vozidlo skape po naštartovaní (benzín) |
občas porucha lambda sondy (benzín) |
občas nefunkčný katalyzátor (po cca 150 000 km) |
nefunkčný EGR ventil - nadmerné dymenie (diesel) |
opotrebované turbodúchadlo - slabší záťah a pískavé zvuky (diesel) |
opotrebované vstrekovače - problematické studené štarty (TDCi) |
pretrhnuté ozubené remene alebo prasknuté vstrekovacie potrubie (TDDi, do 2000) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,6i 16V (74 kW). Zážihový radový štvorvalec, šestnásťventilový rozvod DOHC, elektronické viacbodové vstrekovanie paliva. Motor je pružný, kultivovaný, ľahko sa vytáča a je spojený s dlhými prevodmi (okrem športovej verzie Trend), čo pri diaľničnej jazde znižuje hluk a najmä spotrebu. |
1,8 TDDi. Preplňovaný vznetový radový štvorvalec, osemventilový rozvod OHC, priame vstrekovanie paliva radiálnym čerpadlom. Motor je dosť hlučný a nevyniká ani v spotrebe a spoľahlivosti. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.4 16V | 1388 ccm | FXDA,FXDC,FXDB,FXDD | 55 kW |
1.6 16V | 1596 ccm | FYDA,FYDC,FYDB,FYDD,FYDH | 74 kW |
1.8 16V | 1796 ccm | EYDC,EYDB,EYDD,EYDE,EYDF,EYDG,EYDI,EYDJ,EYDL | 85 kW |
2.0 16V | 1988 ccm | EDDC,EDDB,EDDD,EDDF | 96 kW |
RS | 1988 ccm | HMDA | 158 kW |
ST170 | 1988 ccm | ALDA | 127 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.8 DI / TDDi | 1753 ccm | BHDA,BHDB | 55 kW |
1.8 TDCi | 1753 ccm | FFDA | 74 kW |
1.8 TDCi | 1753 ccm | F9DA,F9DB | 85 kW |
1.8 Turbo DI / TDDi | 1753 ccm | BHDA,BHDB | 55 kW |
1.8 Turbo DI / TDDi | 1753 ccm | C9DC,C9DA,C9DB | 66 kW |
36 komentárov
Robert Banovic
Mal som Ford Focus combi,1,9 tdi,jazdenka pri kupe 165 000km,pri predaji 430 000km,motor absolutne bez problemov,ale podvozok n nasich cestach trpi,je komplikovany, a nie prave lacný.
Fero
počkaj 1,9 tdi sa do Focusov nedaval, tam sa dávali iba 1,8 TDDi 66kw alebo 1,8 TDCi 74 a85 kw
Robo
Dik 1,8 aj som zabudol co som mal….
Peter
tak to je teda velmi hodnotna informacia 🙂
yoshi
Ahojte. Máme 2 focusov, obe kombíčka 1.8 TDDi r.v.2000. Verziu 1.8 TDDi 55kW moc neodporúčam, auto je vo vnútri hosť hlučné- velmi často sa ozýva tzv. zvuk podtáčaného motora. Predísť sa tomu dá radením a používaním pri vyšších otáčkach, čo nepôsobí dobre na spotrebu. Spotreba je výrobcom udávaná 5.1 litra, ale nám sa najlepšia podarila 5.2 a obvykle to býva okolo 6 litrov pričom auto nejazdieva zaťažené.
Zato verziu 1.8 TDDi 66kW môžem vyznávačom úspornej jazdy odporučiť. Motor neprotestuje ani keď zaradíte päťku pri 60tke. Práve naopak, jemnú manipuláciu s plynom odvďačí spotrebou mimo mesta do 4.5l/100km a kombinovanú ako udáva výrobca od 4.8- 5.1 v lete. V zime uvidíme :-D. Motor pri tom ostáva pomerne živý, s predbiehaním nie je problém ani do kopca. Kultúra chodu mi príde pomerne dostačujúca na vek auta. Vyslovene traktor to nie je. Zvnútra mi príde dosť podobný ako v oktávke 1.9TDi z roku 2000. Osobne nemám rád Fordy. Focusy sme kupovali ako kompromis medzi bezpečnosťou (4*NCAP), úspornosťou, praktickosťou a priestrannosťou verzie kombi a cenou okolo 1800€ za auto pod 200 000km, so servisnou históriou a vekom do 12rokov, ale hoci ich máme len menej ako rok tak sa zatiaľ nejavia ako totálny omyl. K spoľahlivosti sa budem môcť ale objektívnejšie vyjadriť keď budeme mať auto aspoň 2 roky a spravíme aspoň 50000km. Len bacha na koróziu. Focus prakticky asi nevie čo je to zinková ochrana, lebo známky korózie nájdete na dverách, podbehoch či na výstuhách nárazníkov. Keď to porovnám s 15 r. xantiou, kde po 15rokoch nie je žiadna korózia a ešte aj výfuk je tam originálny, tak toto je naozaj len lacne vyrobené auto. Želám šťastnú ruku pri kúpe jazdenky Focus.
Ivan
Neviem z čoho vyrobili kasňu Tebe, ale ford ručí na karosériu kvalitou žiarového zinkovania a životnosť bez väčšej korózie odhaduje na min. 13 rokov. Ja mám 1.8 TDDi z roku 2000 a nie je na ňom kúsok hrdzinky, a samozrejme nie je garážovaný. Používaný na všetko.
roman
yoshi pise o r.v. 2000 a ked ich pozeram po bazaroch tak som asi ani nevidel focus co by nemal problem s kozoziou dvere zo spod,lemy a blatniky takze ta garantovana ziarovo zinkovana karoseria ma fakt zivotnost max13 rokov
igor
Mam focus 1.8tdci 85kw asi sedem rokov.Kúpa od kamoša. Je to hachback r.v.2003 naj.135000km.Zatiaľ spokojnosť. Kedže som ho kúpil ako jazdenku s najazdenými 55000km zatiaľ som menil brzdové kotúče asi po 115000km,spojku a zotrvačník tiež asi po 120000km.Dával som repasovať aj vstrekovacie trysky ale to bola chyba v tom že som auto požičal švagrovi a on tam omylom natankoval benzín.A keďže tieto autá sú háklivé na kvalitu nafty niet sa čo čudovať. Ale celkovo absolútna spokojnosť.Cesta do chorvátska plne naložený a 4 osoby spotreba 5.1L/100km.Jazdné vlastnosti super a kedže už pomaly poškuľujem po niečom novšom zasa asi pôjdem do focusa.
Michal
Dobrý deň!
Nedávno som si zakúpil Ford Focus 1.6i 16V Zetec r.v. 2000. Má niekto skúsenosti s týmto motorom? Kde sú jeho prednosti a nedostatky a čo od neho čakať? Ďakujem!
Tom
Nemusis sa nicoho bat, jedna sa o dobry a overeny motor od yamahy. Len by som vymenil rozvody a vodnu pumpu spolu s naplnami (hlavne nemrznucu zmes pri novej pumpe)a filtre samozrejme. Olej ford formula 5w30 a aj ford nemrznucu zmes a brzdovu kvap. zozenies lacno na olejposte.sk. Spotrebu pocitaj priblizne tak 9l/100km.zalezi kde budes jazdit. Ja mam prerobeny na plyn a zatial bez problemov. Ak mu das co potrebuje,mozes sa na ten motor spolahnut, netrpel ziadnymi fatalnymi poruchami ako dnes grupacke werkle…
Prajem vela stastnych km
georgi17
chcem kúpiť ford Focus1,6 16v má lpg je to pri tychto avtach v pohode lebo som aste nepočul že má niekto forda na lpg dik
ado
spotreba 9l? to je spotreba lpg ci benzinu? ja mam tento motor a spotreba malicko pod 7
garcok
Ford focus 1,6 16V r.v. 1999, 150000 km, motor na model dostatočný a spoľahlivý.
Spotreba čo ma prekvapilo na krátke trate denne 20 – 30 km – od 5,8 – 6,5 l, na dlhé trate pri nešetrení aj 7 l (diaľnica 140 km/h). Tak asi vydarený motor, lebo 9l mi ešte nezobral.
Radek
Ford Focus 1.6i r .v.1998,166000km..Henryho mam cez 8 rokov,najazdil som 93000 km.Vyborny motor zatial potreboval vymenit plyn.lanko,10e,,precistit a premazat skrtiacu klapku-cez zimu mi tuhol plyn.pedal..Teraz mi klepal na 3 valce-vymena zapalovacej cievky Valeo 45e a sviecky 25e,doporucuju sa Fordacke Motorcraft..Pouzivam olej Shell 5w40 ultra a 8 rokov uplne super..10w40 moze byt koniec pre motor,neoplati sa setrit,,kamaratke sa to stalo..Spotrebu mam 6.5 az 7L na 16-kach..Moje dalsie auto bude Focus,ale zatial sa mi nechce presedlat zo,spolahliveho zabavneho auta,ktore tak bajecne reze zatacky,,juuj to je Radost..Ako jazdenka Vyborna volba Doporucujem!
Ivan
mame TDDi 1,8 r.v 2000..musim povedat ze ma prekvapilo ze tento motor hore v clanku neodporucaju..je pravda ze je hlucnejsi ale spotreba je super, vykon 66 KW je tiez postacujusi nema problem pridat a predbiehat ani v kopci a pri vecsich rychlostiach a spolahlivost podla mna ok kedze mam za chvilu 200tisic najazdene a okrem olejou filtrov a rozvodou nebolo nic potrebne robit…pre mna jedine velke negativum korozia inac super auto..dalsie bude zase Ford ale toto uz predavat nebudem kedze ceny su okolo 1700€ tak to ho racej dojaznim a ostane ako druhe auto.
jozef SE
Máme 1,6 benzín rok 2003, kupoval som to ako funglovku, doteraz bez problémov, trocha má trápia zimné štarty, keď sa motor zohreje tak fajn, po 150 tis som mal jednu poruchu, mechanickú / ešte neviem presne čo to bolo, ale kontrolka mi nesvietila žiadna /, spotreba na dlhšie vzdialenosti okolo 6,0 l, keď jazdím okolo komína tak si vie zobrať aj o 1-2 l viac, záleží od vonkajšej teploty. Otravujú ma časté výmeny žiaroviek !!! Asi jedenkrát do roka, lepšie by bolo asi mať modul denného svietenia. Baterku mám stále pôvodnú.
Čo sa týka karosérie, klasika 5 – dverák, metalíza, zatiaľ jemne skorodované časti vnútri dverí, inak pohoda, a to ho nejak často neparkujem v gáraži. Samozrejme aj nutné opravy po kamienkoch.
jozef SE
Takže nakoniec to bola porucha v elektrike, v zapaľovaní, samozrejme že svoje dostal aj katalyzátor.
Julo TO
Mám 1,8 TDDI Kombi, r.v. 2003 a maximálna spokojnosť. Kupoval som ho ako 2-ročné, pri 32 000 km, teraz 112 000. Musím povedať, že okrem oleja, filtrov a brzdových doštičiek zatiaľ nebolo treba nič meniť a funguje na 100% to čo má fungovať. Jedinú koróziu, čo som si všimol, je na spodku predných blatníkov pri zásterkách. Spotreba motora na dlhé trate cca 4,5 l na 100 km. V meste je to už horšie, okolo 7-8 litrov. S častou výmenou žiaroviek v predných svetlometoch sa asi nedá nič robiť, hlavne v ľavom prednom svetlomete je to zážitok (oči treba mať ako slimák na stopkách, pretože tam nie je vidieť a ruky ako po obrne povykrúcané)
mino6
Ak sa ti zdá výmena žiariviek vo Forde Focus zložitá, tak si asi ešte nemenil žiarovky trebárs Missane Micra. Tam musíš odmontovať koleso!!! Ford je proti tomu hračka na 15 sekúnd, zjavne si „drevo“…
jozef
dobry den ja mam ford focus 1.8 tdi a mam problem s tim ze niekedy mi za jazdy zasvieti kontrolka na zavenie a motoru sa neda pridat ma hluchi plyn prosim o radu.
Anonym
Dobry den, chcem sa oyptat aky je rozdiel v motore medzi 55kw a 66 kw verziou. Mysli v zmysle cerpadlo, striky atd. atd. alebo je to, len v ridiacej jednotke alebo nieco ine. Dakujem za radu
Anonym
Ahojte. Ja mam 2.0 16ventil a zere jak tank. Ale zase sa s tym dost vybesnim a som raz za cas doma tak ma to velmy nevytaca.Co sa tyka motora zatial ziaden problem za dve roky co ho mam.Ale teraz musim vymenit regulacny ventil lebo.mi nedrzi otacky vzdy skape ked ho nastartujem.Hrdza?Zadne dvere asi vymenim lebo sa to uz neoplati vyvarovat:D zadok strasne lieta po ceste a v servise mi povedali ze mi treba dat tak 300 e do zadnej napravy.Dalsia vec ak brzdim trasie z volantom takze asi krive kotuce.A asi posledna vec odomknut auto!Central mi prestal.z nicoho nic fungovat a v servise nemozu prist co to.moze byt lebo v PC nic nepise a soferove dvere nejdu otvorit ale zamknut sa da:DAle pre ten tah ho nepredam a aj keby som chcel tak by sa mi to nevyolatilo:D
Martin
Dobrý den chcel by som sa opýtať , že aký problém by mohol byť keď mi na Focus 1.8 TDI nejdú ani predne ani zadné smerovky , proste ani vystražne … ďakujem
Anonym
vypálená poistka alebo relé, najprv pozri poistku a ked to nebude nou, (čo myslím že by malo byť) bude to tým relé
Sandra
ahojte vsetci,co viete poradit.Mam Forda 1,6 16V Zetec r.v.2001.Vcelku som spokojna, ale hneva ma padajuca rucicka rychlomeru,docitala som sa,ze to bude čidlo,ale ma toto vplyv aj na chod motora?Lebo vtedy,ked padne tak mi trha,cuka,akoby zdochynal hlavne na nizsich stupnoch 1,2, ale stalo sa aj pri pri stvorke.Tiez som nikdy nesla spotrebou pod 7l,som skusena soferka,ziadne vytacky ani blbe radenie.Jazdim po meste aj mimo a priemer je 8,1 a viac
Anonym
Ja mám combi 1,6 16V Zetec r.v.2000 a moja priemerná celoročná spotreba je cca 7,8l a to jazdím hlavne v meste a krátke trasy. Ale pre zaujímavosť, na dlhých úsekoch sa viem dostať na momentálnu spotrebu okolo 4,5l
Monika
dobry den ja by som chcela vediet ci ste prisli na chybu lebo na nasom aute ties focus je ta ista chyba a ties nevieme co to moze byt
Peter
Je to jednoznačne chybné čidlo rýchlosti, nutná výmena. Veľmi blbý prístup, čidlo je po rokoch zažraté do prevodovky a nechce ísť von. Odporúčam servis. Výpadok čidla sprevádza aj pokles výkonu, lebo RJ si myslí, že auto stojí a mení pomer zmesi.
U mňa po výmene (19 ročný FOFO) šliape ako hodinky, aj spotreba je o čosi nižšia.
Patrik
Ahojte. Mam problém s mojim focusom 1,6 16V 1998. Začalo zrat veľmi veľa oleja cca 1L na 1000km a pri naštartovanom motore nieco klepe. Akonáhle zosliapnem spojku, klepot prestane? Co to moze byt?dakujem za odpovede
Anonym
Nazdar nejake dobre tipy alebo nejake dobre napady pre ford focus 1.8 tddi ? Daky tuning alebo co ? Prosim poradte
civiak
ako sa dolieva olej do serva na seate leone 2001 a kde je nejaká nádržka
Oravec
Ahojte chcem sa spytat. Mame tiez focusa komby 2001 1.8 tdci doteraz sme spokojny len nam zacalo blbnut kurenie. Pocas jazdy prestalo kurit, zacal fukat studeny vzduch aj napriek tomu ze teplota bola v poriadku. Nieco buchlo treplo a auticko nechce kurit. Ide zima a v takomto aute sa jazdit neda. Navise vozime deti do skoli:-( vie nam niekto poradit? Dakujem.
Radu prosim na imeil.oravec5526@gmail.com
Jaroslav
Dobrý deň, mám ford focus 1.6 zetec 16v. Dnes sa mi stalo keď som sadol do auta dal som kľúčik do štartéru všetko naskočilo natahalo si palivo rozsvietili sa všetky kontrolky ako stále chcel som naštartovať ale auto mi ani necuklo. Viete mi povedať kde môže byt chyba?? Ďakujem za odpovede
Milan
A z opise si sa vyspal poriadne ? Chyba môže byť aj to, že si sadol do nesprávneho auta.
Jaroslav
Ahojte Vedel by niekto poradiť? Mám Ford Focus Combi 1.8 TDCI r.v. 2004. Po naštartovaní zhasnú všetky kontrolky,no o jedno 3-4 minúty mi začne svietiť kontrolka dobíjania. Poradili mi kúpiť novú baterku,no po dvoch dňoch sa kontrolka rozsietila znova. Po opätovnm naštartovaní zhasne a po pár minútach svieti znova. Vedel by niekto poradiť,čo to môže byť?
Tono
Mám ford Focus rv 2009,1.6, 74 kW.
Po naštartovaní a pri rýchlosti cca 50km rezonuje predná časť
strpa volant . som tretí majiteľ.
vedeli by ste popísať príčinu?
Veľmi pekne ďakujem.