Ford Focus druhej generácie si na svoje predstavenie trocha počkal. Najvážnejší konkurenti Volkswagen Golf a aj Opel Astra mali svoje novinky pomaly rok na trhu. Focus II sa decentne hlási k dizajnu predchodcu a vsádza na podobné dizajnérske hodnoty. Avšak extravagancia v štýle New Edge bola poriadne utlmená, podľa niektorých až príliš. Preto ho čakal podstatne rozsiahlejší facelift, v porovnaní akým si prešla prvá generácia.
Aj keď sa to na prvý pohľad nezdá, Focus II značne narástol. Už aj prvá generácia mala nadštandardný rázvor 2615 mm, Focus II pridal ďalších 25 mm. Podobne narástol aj do dĺžky na 4342 mm, čo je o 168 mm viac ako mal predchodca a o 138 mm viac ako má priamy a najväčší konkurent Golf V. V čom ale kraľuje je šírka. Tá sa pohybuje bez spätných zrkadiel okolo 1840 mm, čo bola bezkonkurenčná hodnota v triede a Focus druhej generácie dokonca prekonal aj o triedu väčšie Mondeo vtedajšej generácie, ktoré malo šírku 1810 mm.
Na konci roka 2004 prišla druhá generácia Ford Focus na náš trh v troj a päťdverovom prevedení vo výbavách Ambiente, Trend a Ghia. V roku 2005 prišli na trh karosárske varianty sedan a kombi, na jeseň pribudol motor 1,8 TDCi a verzia ST. V roku 2006 sa predstavila verzia kupé kabriolet a motor 1.8 16V FlexiFuel (92 kW) spaľujúci palivo E85.
V roku 2007 prešli všetky varianty Focusu faceliftom, okrem verzie ST a CC, na ktoré prišiel rad až v roku 2008 spolu s predstavením novej dvojspojkovej prevodovky PowerShift. V roku 2009 bola predstavená verzia RS (2,5 20V – 224 kW) a nové motory spaľujúce alternatívne palivá 2,0 16V LPG (103 kW) a 2,0 16V CNG (91 kW). V roku 2010 oživila dosluhujúcu generáciu limitovaná edícia RS 500. V roku 2011 sa začal predaj tretej generácie Ford Focus.
Nárazové testy Euro NCAP absolvovala druhá generácia Ford Focus v roku 2004. Za ochranu posádky vozidlo získalo plný počet päť hviezdičiek (35 bodov). Za ochranu detí cestujúcich v detskej autosedačke štyri hviezdičky z piatich (40 bodov). Ohľaduplnosť voči chodcom bola ohodnotená dvoma hviezdičkami zo štyroch (15 bodov).
Interiér
Aj v interiéri je druhá generácia Focusu oproti predchodcovi o poznanie konzervatívnejšia. V základnom prevedení Ambiente kabína vyzerá až moc jednoducho a lacno, výbava neponúka nič extra. Vyššie výbavy spoznáte podľa dvojfarebného interiéru, pričom spodná časť je väčšinou svetlá a horná tmavšia. Tiež strieborná povrchová úprava niektorých plastov nemusí vyhovovať každému. Čo ale poteší azda každého, bolo príplatkové rádio od Sony. Rovnako poteší aj ergonómia ovládania prvkov výbavy, keď všetky ovládacie prvky sú v dobrom dosahu a ich ovládanie funguje intuitívne. Platí to aj pre ovládanie automatickej klimatizácie, ktorá sa najskôr ovládala pomocou tlačidiel, od modernizácie pomocou dvojice kruhových ovládačov. V špičkovo vybavených Focusoch môžete naraziť na systém KeyFree, ktorý umožňuje bezkľúčový vstup. Tiež zaujme technická „fíčura“ AFL – adaptívne predné svetlomety.
Objem kufra hatchbacku je 385 litrov, ktorý po sklopený narastie na 1245 l. Kombi verzia má v základnom usporiadaní 482 litrov, po sklopení narastie na 1525 l. Sedan disponuje základným objemom 526 litrov, ten je však obmedzený menším vstupným otvorom daný typom karosérie. Ford Focus CC má v prípade natiahnutej strechy 534 litrov, v prípade sklopenia klesne na 248 l.
Podvozok a jazdné vlastnosti
Podvozok Focusa prvej generácie patril svojimi jazdnými vlastnosťami na špičku triedy. Focus druhej generácie ich ešte vylepšil o slušnú dávku komfortu. Najakčnejšie pôsobí podvozok s ľahším benzínovým motorom pod kapotou, s ťažším dieslom sa už pri ostrejšej jazde prejavuje o niečo väčšia ťažkopádnosť a vyššia nedotáčavosť. Aj s najťažším motorom pod kapotou však poskytuje Focusa veľmi vyvážené jazdné vlastnosti a najmä radosť z jazdy, ktorú väčšina vtedajších ani súčasných konkurentov nedosahovala.
Za výbornými jazdnými vlastnosťami stojí nielen starostlivé naladenie podvozku, ale tiež samotná konštrukcia. Vpredu je síce klasické zavesenie kolies typu McPherson, ktoré poteší samostatne vymeniteľnými spodnými čapmi, vzadu je však zázrak menom Control Blade druhej generácie. Jeho trojica priečnych ramien je doplnená pozdĺžnou vzperou a zaručuje zadným kolesám optimálnu kinematiku a nemenný odklon v celom rozsahu zdvihu kolesa. Nutno ešte dodať, že obe nápravy sa vyznačujú slušnou odolnosťou a životnosťou.
Motory
Motorová paleta Focusa II je pomerne bohatá, ale pre našinca je „použiteľných“ len zopár agregátov. Obzvlášť to platí pri benzínoch. Tie začínali na 1,4-ke o výkone 59 kW. Tá však mala s pomerne ťažkým vozidlom veľa práce, čo sa odzrkadlilo na podpriemernej dynamike a pomerne vysokej spotrebe. Na druhej strane sa jedná o bezproblémovú motorizáciu.
Asi najvhodnejšia a našťastie najrozšírenejšia motorizácia je benzínová 1,6-tka s označením Duratec. Pod označením Duratec sa skrýva starý známy ZETEC-SE, pôvodne vyvinutý Yamahou ešte pre Focus prvej generácie. Aj keď je staršieho dáta, jedná sa o spoľahlivý motor. S vozidlom si prekvapivo ľahko poradí, pričom spotrebuje rovnako, niekedy aj menej paliva ako menšia 1,4-ka. Pozor si však treba dať na výmenu rozvodového remeňa každých 150 000 km. Odporúča sa dať výmenu realizovať odbornému servisu alebo naozaj skúsenému mechanikovi, z dôvodu konštrukčne náročnejšieho prevedenia spodnej remenice. Tá je pripevnená k čelu kľukového hriadeľa jedinou axiálnou skrutkou, ktorá musí byť dotiahnutá na správnu a pomerne vysokú hodnotu. Preto treba skrutku vždy vymeniť za novú a predpisovo dotiahnuť, inak pri jej uvoľnení hrozí aj fatálna porucha motora. Podobné spojenie je možné nájsť aj u ostatných motoroch Duratec, avšak tie už poháňa bezúdržbová reťaz. Tá vie byť po odjazdení 200 000 – 250 000 km vyťahaná a vie spôsobovať väčšiu hlučnosť motora, obzvlášť pri náročnejšej (dynamickej) prevádzke.
Ďalšie tri benzínové motory vo Focuse sú už nefalšované Duratec, a teda majú blok aj hlavu valcov z ľahkej zliatiny, 16 ventilov a dva vačkové hriadele. Vyznačujú sa tiež ovládaním ventilov cez mechanické zdvihátka bez vymedzovacích podložiek. Prvým je pomerne zriedkavý 1,6 Ti-VCT, ktorý vďaka zdvojenému premennému časovaniu rozvodového mechanizmu produkoval výkon 85 kW. Okrem vyššieho výkonu mal aj citeľne vyššiu spotrebu, preto lepšia voľba je klasická a jednoduchšia 1,6 16V.
Ďalším motorom v ponuke je 1,8 16V dostupný aj vo verzii FlexiFuel. Nevynikal ani výkonom, ani spotrebou, a preto ak je treba niečo živšie, poobzerajte sa radšej po dvojlitrovom Duratecu s výkonom 107 kW, ktorý sa dodával do roku 2007.
Špičku benzínových motorov tvoril radový hliníkový päťvalec, pôvodom od Volva. Ten poháňa ostré prevedenie ST a dodáva Focusu naozaj dynamické vlastnosti. O adekvátnej spotrebe (pravidelne nad 10 litrov, skôr však 12 a viac) sa netreba ani zmieňovať. Pozor však na pravidelnú kontrolu oleja, pretože Ford pozabudol narozdiel od Volva na snímač hladiny oleja a nezriedka sa tak stalo, že sa motor zadrel. Aj keď je kapacita olejovej náplne 6,4 litra, päťvalec má určitú spotrebu oleja, ktorá s využívaním dynamického potenciálu značne rastie. Tiež výrobcom odporúčanú výmenu rozvodového remeňa až po 240 000 km je vhodné skrátiť na polovicu, poprípade 150 000 km.
Diesel
Základ vznetových motorov tvorí 1,6 Duratorq TDCi v dvoch výkonových vyhotoveniach. Jednotka bola vyvinutá v spolupráci s koncernom PSA. Jedná sa o celohliníkový štvorvalec s liatinovými vložkami a 16 ventilovým rozvodom poháňaným dvojicu vačkových hriadeľov. Pomocou turba s variabilnou geometriou lopatiek dosahuje výkon 80 kW, slabšia 66 kW verzia je o túto vymoženosť obraná a disponuje iba klasickým turbom. Slabšia verzia má však jednu výhodu. Nepotrebuje k svojej činnosti DPF filter. Zato 80 kW verzia vďaka vyššiemu výkonu síce poskytne o niečo dynamickejší zvezenie, ale neplní bez filtra pevných častíc emisnú normu Euro 4. DPF filter vždy znamená o problém naviac, ktorého riziko stúpa počtom najazdených kilometrov.
Hlavne silnejšia verzia sa vyznačuje veľmi plynulým ťahom už z nízkych otáčok a postačuje aj na svižnejšie jazdenie. Zle si však nevedie ani slabšia verzia a na bežné jazdenie plne postačuje, výkonový handicap oproti silnejšej verzii je cítiť hlavne pri predbiehaní či akcelerácii vo vyšších rýchlostiach. Spotrebou sa pritom pohybujú v priemere medzi 5-5,5 litrami nafty.
Na prvý pohľad zaujímavá motorizácia, ktorá však vie pohnevať a nepotrebuje k tomu zrovna veľa najazdených kilometrov. Objavuje sa únik oleja cez tesnenie veka ventilov, čo sa najčastejšie rieši opätovným pretesnením. Pri väčšom počte kilometrov (neraz už od 100 000) sa už môžu vyskytnúť rôzne mechanické poruchy v podstatne väčšom množstve. Hlavným dôvodom týchto problémov býva predčasne degradujúca olejová náplň, ktorú predčasne znehodnocujú karbónovými usadeninami podfukujúce vstrekovače.
Svoje zohráva aj nevhodne tvarovaná olejová vaňa, kde je výpustná skrutka vyššie umiestnená ako spodok vane. V praxi takéto riešenie umožňuje usadzovaniu karbónu, ktorý sa nevyčistí ani pri výmene oleja. Nový olej sa tak pomerne rýchlo zanesie karbónom a negatívne vplýva na životnosť rôznych častí motora. Ako prvé si to zvyčajne odnesie turbodúchadlo. Zakarbónované olejové kanáliky-trubky, (holender) alebo upchaté sitko, ktoré je vložené medzi mazací kanál a prívodnú trubku nedovoľujú dostatočne mazať ložiská turbodúchadla. Tie sa prehrievajú, tým sa v nich hromadia ďalšie karbónové usadeniny, čo výrazne skracuje ich životnosť. Pre elimináciu tohto problému je vhodné tieto časti (trubky, sitko, holender) z času na čas vyčistiť poprípade vymeniť.
Znehodnotená olejová náplň má vplyv aj na ostatné časti motora a tak sa môžu vyskytnúť aj zanesené hydraulické zdvihátka ventilov, pridreté rozvody, ojničné ložiská alebo postupne sa znižujúca kompresiu. Medzi ďalšie poruchy, ktoré sa pri väčšom počte kilometrov môžu vyskytnúť patria nefunkčný EGR ventil, nadmerne opotrebované vstrekovače – horšie štarty či hlučnejší a nerovnomerný chod motora a nezriedka sa objavujú aj rôzne úniky oleja či problémy s podtlakovým okruhom, ktorý ovláda EGR ventil, škrtiacu klapku a turbo.
Vinou podfukujúcich vstrekovačov dochádza s rastúcim počtom najazdených km aj k usadzovaniu spečenej nafty okolo ich osadenia v hlave valcov, čo môže časom vyústiť až k prepáleniu/poškodeniu samotnej hlavy. Pri väčšom nájazde sa objavuje aj nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník, čo sa prejavuje chrchlaním, nadmernými vibráciami na voľnobehu, taktiež trhavým rozjazdom pri zábere spojky či zvýšenou hlučnosťou pri akcelerácii z nižších otáčok.
Kto potrebuje ešte dynamickejšie zvezenie, sú v ponuke ďalšie agregáty. Prvý z nich je starý známy 1,8 TDCi s 8 ventilovým rozvodom, ktorý dosahuje max výkon 85 kW a krútiaci moment 280 Nm. Oproti predchodcovi používa motor vstrekovanie Siemens, ktoré je odolnejšie a spoľahlivejšie ako predtým používané Delphi. Konštrukčne vychádza z pôvodného motora 1,8 TD zo začiatku 90-tych rokov resp. Endura-Di z konca 90-tych rokov, o čom napovedá dnes už unikátna celoliatinová konštrukcia. Z pôvodne nie príliš vydarenej pohonnej jednotky sa postupnými modernizáciami podarilo Fordu odstrániť väčšinu nedostatkov a vznikol tak vcelku robustný a spoľahlivý motor. Zaujímavosťou motora je rozvodový mechanizmus, ktorý je riešený tzv. dvojstupňovo. Od kľukového hriadeľa vedie jeden rozvod ku vstrekovaciemu čerpadlu a až od neho vedie ďalší pohon k vačkovému hriadeľu. Aby toho nebolo málo, do októbra 2007 bol pohon od vačkového hriadeľa k čerpadlu riešený pomocou reťaze, od tohto dátumu nahradil reťaz ozubený remeň umiestnený naviac v olejovom kúpeli. Pohon vačkového hriadeľa od čerpadla je pri oboch verziách pomocou remeňa. Odporúča sa najneskôr po 200 000 km resp. 10 rokoch rozvody komplet vymeniť, čo platí tak pre typ s reťazou ako aj pre typ s remeňom. Pri zanedbaní výmeny hrozí fatálne poškodenie motora, pričom prax preukázala, že chúlostivejšia je dvoj remeňová verzia s jedným remeňom v olejovom kúpeli.
Motor ponúka solídnu dynamiku jazdy, pričom najlepšie výkony predvádza v strednom otáčkovom pásme (2000 – 3500 ot/min). V spodných otáčkach sú reakcie motora pomerne vlažné a taktiež vo vyšších otáčkach začína dynamika jazdy pomerne rýchlo klesať. Priemerná spotreba sa pri bežnom jazdení pohybuje okolo 5,5 litra. Menšia nevýhoda motora je razantnejší – menej lineárny nástup sily motora tesne pod 2000 otáčkami, trocha drsnejší chod a pomalšie zahrievanie oproti menšej 1,6 TDCi či väčšiemu dvojlitru 2,0 TDCi. Poteší absencia DPF filtra a solídna mechanická odolnosť a spoľahlivosť motora.
Najzriedkavejšou motorizáciou je najvýkonnejší diesel 2,0 TDCi pracujúci s výkonom 100 alebo po modernizácii 103 kW pri 4000 ot/min a 320 (340) Nm pri 2000 ot/min. Dvojliter s Focusom celkom slušne cvičí, v nižších otáčkach však treba počítať s pomalšou reakciou motora na stlačenie akcelerátora. Spotreba sa dá bez väčších problémov udržiavať okolo 6 litrov. Podobne ako silnejšia 1,6 HDi je aj dvojliter vybavený turbodúchadlom s variabilnou geometriou lopatiek a funkciou overboost, kedy krátkodobo vzrastie krútiaci moment o 20 Nm. Od zavedenia normy Euro V obsahuje tento motor sériovo aj filter pevných častíc FAP. Motory 2,0 TDCi sa vyznačujú slušnou spoľahlivosťou. Okrem bežných dieslových problémov (vstreky, turbo, DPF..) sa najčastejšie vyskytujú problémy s nefunkčným EGR ventilom, čo sa prejavuje hlavne za studena oneskorenou reakciou na zošliapnutie akcelerátora (nechcení ísť do otáčok), či nadmerným bielym dymením a zhasínaním motora a pri väčších nájazdoch sa niekedy objavujú aj úniky oleja cez netesné gufero vačkových hriadeľov, resp. kľukového hriadeľa.
Prevodovky sa dodávali mechanické päť alebo šesťstupňové, sú presné, s krátkymi dráhami a pomerne ľahkým radením. Pozor si však treba dať na automatiku s názvom CFT, ktorá sa montovala v kombinácii s benzínovou 1,8 a dieselovou 1,6. Jedná sa o automatickú prevodovku variátorového typu, ktorá síce zabezpečuje veľmi plynulý rozjazd, ale pomerne rýchlo sa opotrebuje. Preto ak zistíte akékoľvek šklbanie, kolísanie otáčok alebo nadmerne vysoké otáčky pri akcelerácii bez adekvátneho ťahu, treba dať ruky preč alebo dojednať výraznejšiu zľavu, oprava prevodovky je totiž dosť drahá.
Spoľahlivosť a najčastejšie poruchy
Ako už bolo spomínané, podvozok vydrží pomerne dosť a nadmerné vôle sa objavujú až pri väčšom počte km. Vtedy sa môžu objaviť nadmerné vôle uchytenia tyčiek stabilizátora – klepavé zvuky pri prejazde nerovností či vôle v silentblokoch a čapoch prednej nápravy. Na zadnej náprave sa sa nadmerná vôla v silentblokoch ramien prejavuje plávaním vozidla a búchaním pri prejazde nerovností, slabšou smerovou stabilitou a nadmerným opotrebením zadných pneumatík.
Do roku 2005 sa Focus častejšie potýkal s nefunkčným motorčekom stieračov, do ktorého sa dostala voda a spôsobila skrat. Objaviť sa môžu aj problémy s ukazovateľmi paliva a tiež sa vyskytuje chybná hlavná elektrická kabeláž, čím dochádza k citeľnej strate výkonu motora. Objavuje sa aj únik z hydraulickej kvapaliny z čerpadla benzínových motorov, čo pocítite zvýšenou hlučnosťou posilňovača pri otáčaní volantom.
V modeloch zo začiatku výroby sa v prípade benzínových motorov môžu objaviť chybné snímače polohy plynového pedála a tiež nepravidelný chod motora na voľnobehu, čo bolo spôsobené chybným spínačom voľnobehu škrtiacej klapky.
Pri dieselových motoroch sa odporúča tankovať kvalitnú naftu a pravidelne meniť palivový filter. Väčší počet nečistôt obsiahnutých v nafte rýchlejšie zanáša palivový filter, čo sa prejavuje slabšou akceleráciou či stratou ťahu vo vyšších otáčkach. Viac nečistôt je samozrejme rizikom aj pre vstrekovače, ktoré sa môžu upchať, čo sa prejavuje obtiažnejším štartom či nepravidelným chodom motora. Často pomôže vstrekovače profesionálne vyčistiť, niekedy však čistenie nepomôže. Pri väčšom počte km sa môže objaviť aj únik oleja, čo má nezriedka na príčine netesná hadica odvetrávania kľukovej skrine.
Motory 1,6 TDCi 16V 66, 80 kW nezriedka postihujú problémy s opotrebeným tubodúchadlom, nefunkčným EGR ventilom, vyskytujú sa úniky oleja a rôzne problémy spôsobené karbónom znehodnoteným olejom – nefunkčné-zanesené hydraulické zdvihátka ventilov, postupná strata kompresie, pridreté rozvody, ojničné ložiská a pod). Pri väčšom nájazde sa vyskytujú aj problémy s podtlakovým okruhom, ktorý ovláda EGR ventil, škrtiacu klapku a turbo.
Závažným problémom motora je nadmerná tvorba karbónu, čo spôsosbuje rýchlejšie znečistenie-degradáciu olejovej náplne. Za nadmernou tvorbou karbónu väčšinou stojí podfukujúci vstrekovač, preto sa odporúča aspoň raz za 80 -100 tisíc km doťahovať vstrekovače a kontrolovať tesnenie vstrekovača – v prípadne potreby vymeniť. Podfukujúci vstrekovač (vstrekovače) je možné ľahko rozpoznať podľa dieslového smradu šíriaceho sa do interiéru, ak vozidlo dlhšie stojí na mieste a má pustený motor. Pri väčšom nájazde sa vyskytujú aj problémy s podtlakovým okruhom, ktorý ovláda EGR ventil, škrtiacu klapku a turbo. Občas sa vyskytuje aj predratá či netesná hadica turbodúchadla – uniká olej a slabší ťah motora.
Pri motore 1,6 TDCi sa z dôvodu nevhodného tvarovania olejovej vane nepodarí vypustiť všetky usadeniny, preto je vhodné buď častejšie meniť olejovú náplň (maximálne 15 000 km lepšie 10 000 km) spolu s prepláchnutím čerstvým olejom alebo z času na čas (aspoň raz za 100 000 km) demontovať a poriadne vyčistiť olejovú vaňu. V opačnom prípade usadeniny, ktoré zostali na dne opakovane znehodnocujú novú olejovú náplň, čo má nepriaznivý vplyv a spôsobuje rýchlejšie opotrebovanie motora a jeho súčastí. Niektoré servisy vedia upraviť olejovú vaňu a to spôsobom, že miesto okolo výpustnej skrutky prelisujú smerom von – je vypuklé.
V prípade motora 2,0 TDCi sa často porúča EGR ventil, čo sa môže prejavovať aj spomalenou reakciou auta pri zošliapnutí plynového pedálu, trhavou akceleráciou alebo horším štartovaním. Často sa rozsvieti aj kontrolka motora. Pri motoroch 1,8 TDCi a 2,0 TDCi občas zlyhávajú SCV ventily čerpadla Common Rail od Siemensu.
Väčší počet najazdených kilometrov môže znamenať aj nadmerne opotrebované vstrekovače, čo sa prejavuje nerovnomerným a hlučnejším chodom motora na voľnobehu, problematickejším studeným štartom, vyššou dymivosťou či slabším výkonom. Pri väčšom počte najazdených kilometrov si pri dieselových motoroch treba dávať pozor taktiež na nadmerné vibrácie na voľnobehu, trhavý rozjazd pri zábere spojky či hlučnosť pri akcelerácii z nižších otáčok. Vtedy je s najväčšou pravdepodobnosťou na vine nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník. V dieselových motoroch, ktoré sú vybavené filtrom pevných častíc, sa životnosť filtra pohybuje v závislosti od spôsobu používania vozidla okolo 150 000 – 200 000 km. Niekedy môže byť životnosť filtra väčšia, ale niekedy aj menšia a to najmä ak sa častejšie jazdia kratšie (mestské) trasy, kedy sa filter nestihne kvalitne regenerovať. Problémy s filtrom sa obyčajne hlásia svietiacou kontrolkou, resp. prechodom motora do núdzového režimu. Blížiaci sa koniec (upchatie) DPF filtra sa obyčajne hlási zvýšenou frekvenciou regenerácii spolu s miernym nárastom spotreby. Na životnosť DPF má samozrejme vplyv aj stav motora, vstrekovacieho systému a EGR ventilu. Z čas na čas sa môže objaviť aj porucha snímača prietoku (tlaku) spalín cez DPF filter resp. teploty.
Servis
Motorový olej sa u všetkých pohonných jednotiek mení po najazdení 20 000 km alebo po jednom roku. Ford odporúča používať olej viskóznej triedy SAE 5W-30 alebo 10W-30, špecifikácie ACEA A1/B1 alebo A2/B2, API SH, CD alebo EC. Zážihová 1,6 Duratec má rozvody poháňané ozubeným remeňom, ktorý sa mení po desiatich rokoch prevádzky alebo najazdení 150 000 km. Všetky ostatné benzínové pohonné jednotky majú rozvody poháňané reťazou, ktorá sa môže prejavovať po 1/4 milióna najazdených kilometrov zvýšenou hlučnosťou (niekedy aj skôr – častejšia jazda v nízkych otáčkach či zanedbaný servis). Pri dieselových motoroch 1.8 TDCi a 2.0 TDCi sa rozvodový remeň mení po 150 000 km alebo desiatich rokoch prevádzky a pri dieselovej 1,6 TDCi po 200 000 km alebo 10 rokoch prevádzky. Pri dieslových motoroch s filtrom pevných častíc (1.6 TDCi, 80 kW a 2.0 TDCi) je nutné dopĺňať po 60 000 km aditíva po rozsvietení žltej kontrolky na prístrojovom paneli.
[AdvantagesAndDisadvantages] [Disturbances] [RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | troj a päťdverový hatchback | päťdverové kombi | štvordverový sedan | dvojdverové kupé kabriolet |
---|---|---|---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4337-4342 x 1840 x 1497-1500 | 4468-4472 x 1840 x 1500-1537 | 4480-4488 x 1840 x 1497 | 4510 x 1835 x 1448-1455 |
Rázvor (mm): |
2640
|
#colspan# | #colspan# | #colspan# |
Batožinový priestor (l): | 385/1245 | 482/1525 | 526 | 538/248 |
Pohon |
predné kolesá
|
#colspan# | #colspan# | #colspan# |
Objem palivovej nádrže (l): |
52-55
|
#colspan# | #colspan# | #colspan# |
Prednosti a nedostatky
vynikajúce jazdné vlastnosti a solídny komfort na bežných nerovnostiach |
fádny a v základnej verzii aj lacno pôsobiaci interiér |
spoľahlivé benzínové 1,4 a 1,6 |
CFT prevodovka s nízkou životnosťou |
úsporné a kultivované 1,6 TDCi |
pre našinca z hľadiska spotreby a výkonu jediná vhodná benzínová alternatíva 1,6 16V 74 kW |
presné riadenie a radenie |
Najčastejšie poruchy
zatekanie vody a následne nefunkčný motorček stieračov (do 2005) |
problémy (nepresnosť) s ukazovateľom paliva |
chybná hlavná elektrická kabeláž (do roku 2005) |
občas problém s ventilom podtlakového posilňovača bŕzd v zime (do 2005) |
nadmerne opotrebované ložiská kolies (väčší km nájazd, rýchlejšie pri použití veľkých kolies 17" a viac - nízkoprofilové pneumatiky) |
zasekávajúci sa zámok kapoty |
únik hydraulickej kvapaliny cez netesné čerpadlo (väčší nájazd, viac benzínové motory) |
zanesená resp. nefunkčná škrtiaca klapka, občas chybná zapaľovacia cievka, resp. sviečka (benzínové motory) |
rôzne úniky motorového oleja najčastejšie z pod veka ventilov (väčší km nájazd, najmä 1,6 TDCi) |
pri väčšom nájazde sa vyskytujú problémy s podtlakovým okruhom, ktorý ovláda EGR ventil, škrtiacu klapku a turbo, vyskytuje sa nadmerná tvorba karbónu, taktiež podfukujúci vstrekovač - nadmerná tvorba karbónu, riziko poškodenia hlavy valcov - odporúča sa doťahovať vstrekovače a tesnenie vstrekovača kontrolovať a prípadne vymeniť, občas sa vyskytuje aj predratá či netesná hadica turbodúchadla - uniká olej a slabší ťah motora (1,6 TDCi) |
nadmerne opotrebované turbodúchadlo -vyššia spotreba oleja, slabší ťah, prenikanie oleja do sacieho traktu (častejšie 1,6 TDCi, väčší km nábeh) |
občas zlyhávajúce SCV ventily čerpadla Common-Rail od Siemensu (1,8 TDCi a 2,0 TDCi) |
nadmerne opotrebované vstrekovače - hlučnejší a nerovnomerný chod motora, obtiažnejšie studené štarty (diesel, väčší km nábeh) |
zanesený-nefunkčný EGR ventil - spomalená reakcia auta pri zošliapnutí plynového pedálu, trhavá akcelerácia, nadmerné dymenie, niekedy problematické štarty, svietiaca kontrolka (diesel, väčší km nájazd) |
nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - klepavé zvuky a nadmerné vibrácie pri voľnobehu, trhavý rozjazd pri zábere spojky, vyššia hlučnosť pri akcelerácii z nižších otáčok (diesel, väčší km nábeh) |
predčasne zanesený filter pevných častíc DPF/FAP (najmä 1,6 TDCi 80 kW, ostatné dieslové motory až pri Euro V resp. z dovozu-na želanie, nedostatočná regenerácia hlavne pri častejších mestských a kratších jazdách - hlási sa častejšími regeneráciami, svietiacou kontrolkou či vyššou spotrebou) |
porucha škrtiacej klapky (2,0 TDCi, väčší km nájazd) |
vyššia poruchovosť a kratšia životnosť automatickej prevodovky Durashift CFT |
nefunkčná klimatizácia - úniky chladiaceho média z klimatizácie - netesný chladič alebo rozvodové trubky |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
2,0 16V HDi (100 kW). Motor poskytuje Focusu dostatok dynamiky na svižné jazdenie, pričom spotreba sa drží vo veľmi rozumných číslách. Z dieselových motorov je najspoľahlivejší a ak je možnosť, radšej si treba vybrať verziu bez FAP filtra, ktorý vie neraz spôsobiť nečakané problémy a výdavky. 1,6 16V (74 kW). Jedná sa o pomerne výkonný a pružný motor s primeranou spotrebou okolo 7 litrov. Naviac poteší veľmi solídnou spoľahlivosťou. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.4 | 1388 ccm | ASDA,ASDB | 59 kW |
1.6 | 1596 ccm | HWDA,HWDB,SHDA,SHDB,SHDC | 74 kW |
1.6 LPG | 1596 ccm | SIDA | 85 kW |
1.6 Ti | 1596 ccm | HXDA,HXDB | 85 kW |
1.8 | 1798 ccm | QQDB,Q7DA | 92 kW |
1.8 Flexifuel | 1798 ccm | Q7DA | 92 kW |
2.0 | 1999 ccm | AODA,AODB | 107 kW |
2.0 CNG | 1999 ccm | SYDA | 107 kW |
2.0 LPG | 1999 ccm | SYDA | 107 kW |
2.5 RS | 2521 ccm | JZDA | 224 kW |
2.5 RS 500 | 2521 ccm | JZDA | 257 kW |
2.5 ST | 2522 ccm | HYDA | 166 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.6 TDCi | 1560 ccm | HHDA,HHDB,GPDA,GPDC | 66 kW |
1.6 TDCi | 1560 ccm | G8DC,MTDA | 74 kW |
1.6 TDCi | 1560 ccm | G8DA,G8DB,G8DD,G8DE,G8DF | 80 kW |
1.8 TDCi | 1753 ccm | KKDA,KKDB | 85 kW |
2.0 TDCi | 1997 ccm | IXDA | 81 kW |
2.0 TDCi | 1997 ccm | G6DE,G6DF | 98 kW |
2.0 TDCi | 1997 ccm | G6DA,G6DB,G6DD | 100 kW |
84 komentárov
ondro
Pridal by som jednu poznámku.
Prevodovka u FocusuII 1.6 diesel (neviem, či sa rovnaká používa aj k i ným motorom), má trochu neštandardné zprevodovanie a pri preradzovaní z jednotky do dvojky je potrebné motor vytočiť do vyšších otáčok ako je bežné u iných áut. Ak si nedáte pozor, budete sa čudovať prečo vám motor zhasne.
Drahos
mate take auto? chcem si presne tento automat doviezt 109 konovy. Ak mozte prosim podelte sa o skusenost. Ake je tam zrychlenie? Ide o bezny automat ci CVT?
dakujem
pepe
Tiez mam 1.6 TDCi a je pravda, ze na Fieste 1.4i (benzin) som sa na jednotke iba pohol a hned zaradil 2-ku. Tu je potrebne ist do vyssich otacok ale nikdy mi nezhasol.
Tony
Presne tak. Hlavne v miernom stupani je nutne pridat viac ako u inych dieselov. Avsak toto je jedina 1,6ka diesel na ktorom som jazdil. Ostatne diesle boli vysie kubatury i ked porovnatelny vykon.Kym som si na to zvykol motor mi zdochol casto aj pri pohynani. A ked rpi tom zachroctal aj dvojhmotovy zotrvacnik ma zabolelo v krizoch. Ale teraz radsej pridam a tym predchadzam „boleti v krizoch“
Lukas
Jazdím Focus II 1.6 74kw, r. v. 2010, medzi častejšie závady nedostatky by som ešte pridal:
– Vôla medzi poloosou a nábojom kolesa. Prejavuje sa to kovovým cvakaním pri rozbehu, podradení, alebo rýchlejšom cúvaní. Rieši sa to vytesnením tisíchranu nejakým špeciálnym tmelom. Riešenie je to tak na polroka, potom sa to prejaví znova (aspoň môj prípad.)
– Mechanická prevodovka IB5 je hlučnejšia. Prejavuje sa to zvýšenou hlučnosťou pri vyradenej rýchlosti na neutráli. Po vymačkunutí spojky hluk prestáva. Po prejdení cca 5km, zohriati oleja v prevodovke je to takmer nepočuteľné, ale v zimných mesiach je to otravné, dosť nerpíjemné. Malo by to spôsobovať ložosiko na prevodovom hriadeli. Podľa vyjadrenia fordu to je „funkčná vlastnosť vozidla“. Výmena ložiska je servisne náročna a preto sa doporučuje neriešiť. Údajne ide len o „kozmetickú“ vadu.
PS:“Ford je jedno s najstabilnejších aút ktoré som jazdil, už keď máte pocit že vás vynesie, tak má ešte stále riadnu rezervu, veľmi bezpečné auto, vyhnúť prekážke sa dá aj vo veľkých rýchlostiach bez následného šmyku, focus ľubi menej opotrebované pneumatiky na zadnej náprave.“
Juro
Ten hluk prevodovky IB5 je fakt nepríjemný pri neutrály,nevymačnutej spojke, studenom motore a hlavne v zime.Po zahriatí oleja v prevodovke je to už v norme, i keď to trochu počuť. Mám síce Fiestu, ale to je tá istá prevodovka IB5 (s inými prevodovými pomermi). Silnejšie motorizácie Focusu majú už MTX75, tá je určená na väčšie momenty, alebo kúpiť 6-kvalt (Iná cena). O tom hluku sa veľa na fórach popísalo (Hlavne majtelia Fusion). IB5 je v podstate už stará prevodovka, montuje sa asi od roku 1996-7 a v jednom materiály od fordu som zistil, že sa montuje vo Francúzku v Bordeaux. (Nemám dobrý názor na Francúzko a hlavne Renault). nebudem to riešiť, dúfam že to ešte 3 roky (auto potom bude mať 9 rokov) vydrží, potom kupujem nové auto, keď si pustím ventilátor na druhý stupeň a trochu rádio, tak to v podstate nepočuť ani pri studenom motore.
miro
Kúpil som FF II, 1,6 TDCI 80 kW. Mal najazdených 140000. Po 5 tis km začlo škubať motorom, potom postupne strácalo výkon pri nižších obrátkach do 2200-2500. Pochodil som 5 kvalitných diagnostík, aj originál ford, nič nenašli, vraj je všetko v poriadku, ale auto sporadicky strácalo výkon, až ho napokon stratilo úplne, a diadnostika aj tak nič neukázala, vraj je auto v poriadku. Najskôr sa vybral filter pevných častíc, prepálil sa soft, potom sa vymieňala súčiastka po súčiastke, filtre, váha vzduchu… Nakoniec som sa rozhodol, dal som vybrať turbo, a neprial by som vám vidieť jeho stav, vylámané a zohýbané lopatky. Celkom ma to stále cez 1500€. Takže ak niekto nemá výkon, nech nedumá, rovno ide dať skontrolovať turbo. Sú tam plieškové variabilné lopatky, ktoré sa prepália, ulámu. No des! Škoda, že sa tu nedá priložiť foto, ako to turbo vypadalo! Takže kto chce kúpiť podobné auto s najazdenými 140-150 tis. (čo je väčšina na trhu), nech ráta s riadnou investíciou.
Marcel Janco
Dobrý deň, ak máte chybu pofotenú, pošlite fotky na mail info@autorubik.sk a my to zapracujeme do galérie. s pozdravom MJ.
Adriana
zdravím Ťa, mám fofo 2008, 1,8 TDCi 85kW, a tie isté problémy, no ešte nestratilo výkon úplne, ale je to už badateľné …a k tomu ešte prííííliš veľkú spotrebu v meste 10 l/ 100km a aj viacej.Neviem, či to má spolu súvis.Na diagnostike (taktiež u viacerých) ukazalo, že je všetko v poriadku., filtre boli menené pred rokom na jeseň.Najazdené je len 66000km.Už neviem kam by som šla, skoro všetci mechanici len pokrčia plecami, že nevedia čo ot môže byť.. asi sa im do toho nechce. Si spokojný, pomohlo Ti to ?
ďakujem za odpoveď.
Voloda
A uz ti to vyriešili? Aká bola závada? Mám totiž podobný problém s rovnakými skúsenosťami v servisoch.
Robo
Ďakujem za info Rozmýšľam nad kúpou tohto vozu, no budem musieť popremýšlať….
jaja
dik za radu miro
miro
foto som preposlal
MJ
dik..zapracujeme do článku
miro
Podľa všetkých servisov, čo som obehol a ich doporučení, tak Ford by mal tieto autá odkúpiť späť po najazdených 150 tis km ako nepodarky !!! No ale nechám sa prekvapiť, pol motora je vymeneného, tak snáď chvíľu bude jazdiť!
Gastan
dobry den, tiez mam FoFo r.v. 2009 benzin 1,6, 74kW. najazdenych 50tis. ziadna stocenka, pravidelne servisovane. Tiez pocujem ako keby taky plechovy zvuk ked sa rozbieham na jednotke a pustam spojku, ale mam taky pocit ze to je pri studenom motore, musim si to viacej vsimat. apropos odisla mi predna lambda sonda – potesi hlavne prehnana cena v servise. 🙁
lukas
Mam FoFo r.v. 2006, najazdenych 285000km, auto bezproblemov funguje, kazdy den uzivane, pravidelne meneny olej, filtre……..okrem vymeny spojkoveho zotrvacnika pri 170tis. kilometroch ziadny problem…. vrelo odporucam 1,8 tdci. Osvedceny motor, pokial mu date kvalitnu naftu, auto slape
…….. budete spokojni!
Anonym
zdravím……dnes ma 360 000 a furt šlape 🙂
adis
vedeli by ste odporucit na co sa zamerat pri kupe ojazdeneho s tymto motorom?
Štefan
No.Chlapi.Ja mám feldu.A chcem kúpiť focus.Min.rok 2008.Chcel by som auto s nízkou spotrebou.Rozmýšlal som o 1,6 Tdci 66 kW. Prosím poradte mi na čo všetko si mám dať pozor pri kúpe. Nie som podnikatel ani poslanec.Som len pracovník v jednej firme a nemám nazvyš ďalšie peniaze aby som vrážal hneď na nejaké opravy.Dopredu všetkým ĎAKUJEM !
roman
ja som kupil ffocus1,6tdci,80kw. koncom sept.2013,a odtoho dna mam najazdene 7600km,a ziadna porucha,auto slape ako slak.ine ani zadarmo,pisu selico ludia,starajsa pravidelne o vymenu oleja,filtrov a auto ti bude sluzit,a netankuj po druzstvach.perfektne auto jeto,ver my
Anonym
Daj si pozor na rôzne úniky oleja, niekedy býva otečený celý motor, pozor aj na dvojhmoťak-šklabanie pri rozjazde a nadmerné vibrácie na volnobehu, všímať si treba aj turbo, či nepíska, motor poriadne ťahá v rôznych otáčkach, rovnomernosť chodu a potom také tie klasiky, či auto nebolo búrané, pretočené km a tak.
martin
a ako zistim ze tie kilometre neboli pretocene? dakujem
Palo
Ja mám 1,6 Tdci 66 kW,Rok 2006, 10 mesiac.Najazdených 160 000 Km. Pri kúpe ( asi 127 00 Km ) som musel meniť Remenicu Klukovky, to je taký malý špás za 80 € + robota. Inak bežné výmeny oleja a filtrov, a raz som menil palivový filter, teraz sa chystám na výmenu palivového filtra opäť podotýkam stojí okolo 54-62 € čo je dosť… asi po 30 000 KM. Inak ostatné v pohode…zatial by som to nerád zakríkol. Jediné čo ma hnevá na Forde je otváranie kufra. Podla mna to nieje dobre vymyslené, lebo ten plast pod ktorím je spínač sa my zlomil ked že je často namáhaný. Pýtal som sa vo Ford servise čo by to stálo a odpoved bola okolo 200 € nekrestanská suma za malú umelú hmotu.
peter
zdravim mam fofo 1.8tdci 2008 pri zaradeni spiatocky mi hned piska ze je zamnou prekazka a po pohnuti prestane a ak sa priblizim k prekazke tak nepipa stretol sa stym niekto.aka by mohla byt chyba tych snimacov.
Anonym
Ja mam focus St je cipnuty na 280 koni a zatial v konkurencii do tristo koni este neprehral‘ ma vynikajuce jazdne vlastnosti a spotreba pri normalnej jazde je 7,5 litra
jozef
ako mam ff 2008 1.6tdci 80KW 169 000 ale auto štartuje bezproblemou …jazdne vlastnosti tiez vpohode .len spotreba ukazuje 7,2 L …ako aj donho slapem..ale zda sa mi to dost vela ..inak vadi mi iba ze sa nadz nezamyka
edo
mam ford fusion 1,4tdci 2005 ked sa mi zohreje motor,tak mi na volnobehu po case zhasne motor,casto sa mi to stava na krizovatkach a semaforoch.vie niekto poradit?notbmg@azet.sk dik
maros
mam ff 2 2008 195000 km bez problemov je to 1,6 disel 66 kw treba poctivo menit olej a filtre a nebudu problemy z turbom, tiez odporucam nezhasinat hned po dojazde ale nechat minutku dve poklepat na volnobeh, ochladi sa turbo neohnu lopatky
Sefo
Ahojte, chcem si kúpiť FF 1,6 ale neviem či 66Kw alebo 80Kw. Pravda je taká, že som už zopár aut vyskúšal a mal som pocit, že tá 66kw verzia bola o niečo svižnejšia ako tá 80kw. Pri testovaní 80kw sedel v aute naviac jeden človek 100kg ťažký, no nezdá sa mi aby to až taký urobilo rozdiel. Je možné, že 80kw je silnejšia až pri vyšších otáčkach – rýchlosti – zaťažení. Má inač stavnú prevodovku? Alebo je to predzvesť, že nieje niečo v poriadku? Ak by som predtým nevyskúšal tú 66kw, tak to neriešim, lebo to neviem porovnať. Teraz váham čo a ako. Vďaka za vaše rady.
roman
ber 80kw,ja ho mam a spokojnost nadovsetko a to jazdim dlhe trate ,rakusko a tak,,daj mu zaklad a nesklameta to auto,olej ,filtre
Juraj
Dobrý deň, má niekto skúsenosť s motorom 2.0 16V LPG (BRC priamo od vyroby)? V článku nie je o ňom nič napísané.
Ďakujem za odpoveď.
peter
Mam ff 2009 1,8diesel a ked mam zapnutu klimu tak mi casto sklbne s autom,co mam stym robit?
Tomas
zdravim. mam moznost kúpit ford fokus nabehanych 140000km 2009 2.0 tdci automat poradte kupit či nekupit?
Jozef
Zdravim Vas pani,
mam otazku.
moj Ford focus II. 2010 1,6 DURATEC najazdenych 45 000 km – vsetko je ok v ostatnych parametroch 100 % spokojnost- az na jednu vec kt. ma vyslovene mrzi – tomu autu chyba 6tka – no a teraz som sa bavil s kamosom kt. ma este FF I . combi 1,6 a som mu hovoril : pocuj kamarat ja ked idem po dialnici 140 km/hod tak mam 4000 otacok a spotrebu 8 az 9L podla prevysenia … no a tento kamos ma na 140 km/ hod 3200 -3400 ot. a spotrebu max 7L
ako je to mozne ??
resp. co je na tom este horsie v 4 otackach fordik / je to clen rodiny/ brutalne huci – akoze je pravda ze na 4 tisic ot. kazde auto huci …
teda otazka znie? mate aj vy tento problem ti co mate 1,6 benzin ? a da sa to riesit inak ako vypeckovanim radia?
roman
ja mam 1,6tdci,a nehuci tak ani pri 160km/h,a spotrebu mam 5,4 /100km,
Anonym
Veru pri 140km/h toci 2100 otacok,pri 160km/h 2600ot.Sestka by bodla,ale aj tak petka je rychla.
Jan
Zdravim ja by som mal otazock ci mi nevieniekto poradit mam FF 2008 80kW 1.6 diesel chcem vediet ci pri rozvodoch je remen alebo retaz? A pri kolkych kilometroch sa meni retaz alebo remen? Dakujem
Michal
Zdravím,mám presne ten istý Ford.Je tam remeň interval výmeny je 200000km alebo každých 10rokov podľa toho čo nastane skôr.
Jozef
dobry.Ponukaju mi Ford focus 1.6desiel 66kw 2009r. naj.200000km.Viete mi poradit co to auto moze este najazdit,boli tam poctive servisne prehliadky.
peter
mozes na tom najazdit dalsich minimalne 200 000 km bez problemov…samozrejme,ze ti nevydrzia povodne suciastky…nic nie je vecne…skor by som sa drzal ceny…max 5500,-eu….a mat 2-3000,-eu v zalohe,ak by trebalo vymenit opotrebovane suciastky. tazko povedat kedy,lebo kazdy vodic sa inak stara.
Anonym
Dobry…..
Mam ford focus 2/2010 1,6 D(80kw) problem je ze svetla mi svietia velmi dole aj ked ich mam nastavene na max.hore+aj manualne!!! Neviem co dalej…. zadalsie mi auto straca akoby ťah niekedy pri 100 km/h aj štorka netaha, dakedy zase je ok.Na palubobke nic nesvieti….
Dakujem…
Maroš
Zrejme vtedy regeneruje DPF
MarianK
ale to by trebalo vedieť či má DPF filter, kedže 66KW sú všetky bez a ani v 80KW nie je DPF vo všetkých modeloch.
Julius
1.6TDCi…80kW variant má DPF od cca r. 2005 (prvé kusy r. 2004 ho nemali), 66kW od r. 2008. Jazdenku brať 90koňovú/66kW/ bez filtra pevn. častíc/DPF/ ročník 2007. (vlastním menovanú 90k variantu r.2007)
Anonym
Ja mám 1.6 66kw r2009 bez .pf.
Jano
Aj 1,6 tdci 66KW motory mali DPF. Tykalo sa to tych ktore splnuju normu euro 5.
ivan
ma niekto skusenost s focusom 2 1.6 85 kw benzin ? vraj je tam poruchovy motor kolki variabilnemu časovani ventilov .. dik
veer
Mam FF 2 s 1,6 85 kw 2 roky. Motor je sportovo tocivy (dva vyfukuve zvody + to spominane casovanie nasavacich aj vyfukovych ventilov). Krasny zvuk nad 3000 otacok. Problemy zatial ziadne okrem parsekundoveho zakolisania otacok pri starte studeneho motora. Spotreba trosku vyssia oproti 1,6 74 KW cca 7,5 – 8,3 L/100km. Zalezi na style jazdy a podiele mestkeho cyklu. Kedze sa krasne berie do otacok setrnu jazdu neriesim 🙂 …. Aj v pripade poruchy casovania ventilov je oprava vzdy lacnejsia ako oprava diesloveho motora. S autom som velmi spokojny.
natalia
Chcem kupit ford focus 2005 r.v.2.0 tdci mate skusenost niekto s takym autom? Dakujem za rady
roman
ahojte,neviem ci bude niekto vediet poradit mam ford focus 1997cm, 2008, vsetko je v pohode az doteraz, niekde sa mi strati nafta z hadicky co ide z filtra k cerpadlu, filter sa menil teda dufam ze ho vymenili mechanici,ked do hadicky streknem naftu normalne chyti a ide , pocas jazdy ziadne problemi a ked stoji den tak nejde nastartovat a v hadicke neni nafta ked streknem do nej chyti a zase ok,neviete poradit, dakujem
ludo
dobry den,mam fokusa r.2008 tdci 1.6 novsi model a mam problem s tankovanim nafty.na hrdle je spatna klapka ,ktoru tan.pistolou pretlacim a mozem takovat.a tu je problem,ked zacnem tankovat,tak mi pistol vypina,preto musim strasne dlho a pomaly tankovat.trva to az 10-12 min.skusal som uz vselico,povytiahnut pistol,do stran hore dole a vysledok ziadny poradte prosim,dakujem.
jaja
skus ist na inu pumpu
jaja
mna by zaujimalo ci niekto mal alebo ma problemy so startovanim v mrazoch
mal so kedysi escort 1.8 nafta a musel som podlozit elektricky radiator pod motor na min aspon pol hod aby som ho nastartoval
v mewsste som nemohol nechat motor uplne vychladnut,ked boli mrazy,lebo by nechytil
Richard
neviete ci existuje FF 2.0 tdci r.v 2007 bez dpf filtra od vyroby ? lebo jeden chalan vravi ze ten dpf filter neni vymontovani to je od vyroby neni tam .
JS
Do FF Mk2 2.0TDCi sa nemontoval DPF iba v rokoch 2004, 2005, ciastocne 2006. Potom prisla do platnosti norma EURO4, ktora vsetko pokazila.
ford
zla informacia ..
mam 2007 a mam bez dpf a pokial viem nemontoval sa az do 2011 dpf bola priplatkova vybava pripadne pre zapadny trh…
Jano
Ahojte.
Na mojom Focuse Combi 1,6TDCI 80KW Style r.v. 2007 mam najazdenych 240 000km.
Je to skvele auto, ktore maju v rovnakej verzii aj dvaja dalsi znami.
Kvalita, trvacnost, spolahlivost, ziadne vrzganie plastov, ale naozaj hlavne jazdne vlastnosti tohto auta su skvele.
Taktiez spotreba dlhodobo pod 5,5L (40% mesto – BA, 60% ostatne ) a to na spotrebu urcite nejazdim.
Co sa tyka poruch tak boli za celu dobu len tieto:
196 000km DPF filter
210 000km vymena zadnych silentblokov prednych ramien, tyciek riadenia, predych nabojov.
Vsetko ostatne co sa tyka podvozku vratane tlmicov je na aute povodne a zatial bez problemov.
Na co si treba dat pozor je pravidelne dotahovanie vstrekov a cistenie mazacich casti kvoli turbu.
Negativa:
Zatekanie do priestoru pre osvetlenie SPZ (treba si to pretesnit aby neodhnivali kontakty)
Pomale zohrievanie sa motora – hlavne v zime to cloveka nastve – ale to je len vlastnost tychto dieslov.
Zatvarat kufor treba raznejsie, lebo sa obcas nedobre zatvori
Malo odkladacich priestorov v interieri
Po tychto skusenostiach som chcel urcite presedlat na noveho Focusa, ale aktualnym modelom FF3 si to u mna Ford uplne pokazil – hlavne dizajn interieru. Pojdem sa poobzerat po najnovsom modeli. Snad uz to bude prezitelne 🙂
vlado
dobry den mam focus II 1,6 16v 74kv benzin.v servise mi tam nemohli najst palivovy filter,vraj tam asi nie je,no na nete sa predavaju,tak ako je to??
milan
Prosim Vas ako ide to auto(1,6 16v 74kw benzin) nalozene?4 osoby plus batozina?ma dobre zrychlenie atd,DAKUJEM.!
Anonym
S dvomi ľudmi ide fajn, viac naložený je už trocha udýchaný a treba ho točiť. Najviac je to citeľné na päťke, kedy treba zrýchľovať, tam je tá akcelerácia v naloženom stave slabá a treba podradiť, niekedy aj na trojku
Anonym
Dakujem! Mam feliciu combi 1,6mpi -55kw rv. 2000..Je ten focus 1,6… zivsi o poznanie? nie je tazky na taky motor?DAKUJEM!
milan
A pomoze …chip …na benzin 1,6 16v 74kw?DAKUJEM!aj ten „anonym“ o Felicii som pisal Ja.DAKUJEM!
ado
chip na atmosferickom motori prakticky nema vyznam
ado
chip na atmosferickom motori prakticky nema vyznam
Jozef
S tým výkonom je to žiadna sláva. Keď sa to naloží, pri predbiehaní treba podradiť z 5 na 3. Ale to je normálne. Pred tým som mal som felíciu 1.6 55KW a výkon sa nedal porovnať. Bola na tom oveľa lepšie, nemusela sa toľko točiť a ťahala odspodu. Ford má zasa lepšie všetko ostatné.
Ford spotreba na diaľnici priemerná rýchlosť 120 km/h – 6,5l
Mest so studenými štartmi aj 9 l.
Džeremy
Máme FF combi 1.8 TDCi 01/2010, od nova s momentálne najazdenými 220tkm. Podľa tohto konkrétneho kusu by som netvrdil, že je to až tak spoľahlivé auto pričom je servisované výhradne vo forde s originálnymi náhradnými dielmi každých 20tkm alebo podľa potreby. Celková spotreba je približne 6l nafty na 100km pričom s autom sa jazdia min 50km trasy v kombinovanej prevádzke. A teraz poruchy:
88tkm – prasknutá hadica od turba do IC
102tkm – žhaviče
135tkm – dvojhmotový zotrvačník + nová spojka
154tkm – zlomený úchyt motora, zobral so sebou ďalší úchyt a poloos – odťah auta
v 200tis vymené rozvody, remene, kladky. Približne od týchto km podvozok má už lepšie časy za sebou. Predné ramená, a zadné 3 zo 4 ramien sú viac menej na výmenu, takisto tlmiče.
210tkm – predné ložiská, odhnité osvetlenie značky, korózia na piatych dverách, batéria a žhaviče
Za celú dobu vlastnenia auta:
pískajúce zadné brzdy pri jemnejšom brzdení
praskajúce žiarovky H7 vo svetlách, či už osram za 10€ alebo philips za 5€ alebo noname z pumpy za 2€, vydražli max 2 mesiace.
Vstrekovače ani turbo nevykazujú nadmernú hlučnosť, auto nedymí ani nemá problémy so štartom. Takisto tyčky stabilizátora sú ešte stále pôvodné. No je čas na predaj. Ford Focus II s cca 200tkm by som osobne nekupoval, nakoľko hrozia veľké výdavky na opravu podvozku a to podotýkam, že toto konkrétne auto malo len 16″ disky.
Tttt
Ja by som vsetkym odporucil obist v tychto autach 1.6 tdci.
lena
Zdravim.Mam moznost kupit FF combi 1,6 16v 74kw r.v. 2009 Benzin urobim dobre? chcem auto s dodrou dynamickou jazdou a s dobry zrychlenim aj pri nalozenom aute.DAKUJEM.!! (este so ho nebola vyskusat)
Anonym
No 1,6 16V 74 kW nie je zlý motor, ale je to stará dobrá atmosféra, to znamená, že poriadny záťah príde až v otáčkach. Ak sa častejšie jazdí s naloženým autom a svižnejšie, 1,6 16V nie je najvhodnejšia. Lepšie je sa poobezrať po benzínovom dvojlitri (o niečo väčšia spotreba), alebo vybrať diesel, tie majú viac krútiaceho momentu v nižších a stredných otáčkach a s naloženým autom si poradia lepšie.
Anonym
Dobry den.Mam FF combi 2009 facelift a su uz trochu zazlknute zadne svetla.Je mozne ich nejako vycistit?Vypada to ze to je vo vnutri tie 5uholnicky biele.Da sa to cele rozobrat?DAKUJEM.
Gabo
Dobrý deň. Ktorý motor je vhodnejší na prerobenie na LPG? 1.6 alebo 2.0 ? Ďakujem.
Jozef
Žiadny.
Nemajú tvrdené sedlá ventilov. Mne 1,6 74kW s prímazom ventilov po najazdení 20 000 km od montáže vypisuje poruchu podpáleného 4teho výfukového ventilu. Pomaly ale isto začína strácať výkon.
majo
Chcem sa spytat ns benzinovy motor 1,4 duratec a zberne potrubie vyfukovych plynov. Praska? Vo verzi Focus I (1,4 Zetec) bol castym problem, ze zberne potrubie vyfukovych plunov praskalo. Slabsi motor bol aj vo verzii kombi, motor sa musel vytacat (jazda do kopca, jazda plne nalozeny), tym dochadzalo k prehrievaniu zberneho potrubia a k jeho praskaniu. Ako je to vo verzii Focus II 1,4 duratec? Ostal rovnaky problem? Dakujem
miso
Zdravim.Je vhodne chipovat Ford Focus combi 2009 1,6 16v 74kw benzin?DAKUJEM.
Daniel
Dobry den f.focus I 1.6 74kw.sekvencni vstrikovani. Na lpg najeto 240 000km.maximalni spokojenost.spotreba 1.3kč/km.
Matúš
Dobrý deň, vedeli by ste mi poradiť? Ide o FoFo 2.0 Duartec-HE, r.v. 2005, 107kw benzín, 160 000 km najazdených. Máte nejaké skúsenosti, tipy, rady? Ďakujem
Ado
1.8 tdci je jeden z najspolahlivejsich dieselových motorov.
Marcel
Zdravim chcel by som sa spýtať…mam Focus 1.6 tdci 60kw HHDA motor …2008 .je tam remeň alebo retaz? Mám to auto asi 2 mesiace a boli rozvody podľa papiera menene na 167000mm …dik za rady
Marcel
Sorry preklep 66kw😀
Marcel
Teraz ma 267000 km
Martin
Čaute mám focusa combi 1.8tdCi mám ho 11 rokov za ten čas som mal poruchu na podtlakovej banke posilovača unikal podtlak nasiel som na vrakaci druhý za 30€ vymenil som sám, raz som mal trhlinu v hadici od turba dal som opletanu stala cca 16€ mal som problem ze pri viac dnovom dazdi som nasiel par kvapiek vody v kufri docital som sa ze je to praskajucim tesniacim tmelom na karoserii su to drobne trhliny a co som si to vsimal na ostatnych focusoch tyka sa to skoro kazdeho to som pretesnil butilom a od vtedy vsetko ok inak len tankujem a robim pravidelny servis zaujimavost este nikdy som okrem prednych H7 ziaroviek nemenil ziadnu inú vypálenú vsetky zatial ok
Braňo K.
ahojte,
mam Ford Focus 2008 1.6 TDCI 66kW M5,krasnu ziarivu cervenu,
mam na nom 380.000km a nikdy som s nim nic nemal, Turbo a vstreky su este povodne. Menil som akurat spojku pri 300tis.km, samozrejme rozvody, komplet brzdy a brzdovy bubon (valec),kedze sycal,no a to je vsetko.Je to az neuveritelne ,ale je to tak..
Staci s nim jazdit ako clovek , menit kazdych 10 tis. olej a hlavne kazdych 15. tis menim palivovy filter a pri tankovani dolievat aditivum.
Priemerku mam 4.6 litra
Rikemon
Presne tak treba pravidelne menit olej atd… aj ja tiež mam Ford Focus 2007 1,8 TDCI a už má 255.000 km a ide dalej. Ked som kupoval 2 rokmi od rodiny a menil som len 2 predné tlmiče a teraz som menil gumový remeň lebo mi roztrhol idem dalej každy deň. Už začína mi triasť motor pri studenej štarte že vraj opotrebovaná spojka v motore, ked najazdím tak prestane ale dám do servisu ale inak všetko ide a mám priemernú spotrebu 5,8l.