Ford si dal doslova načas s príchodom Kugy, nakoľko nejedna konkurenčná automobilka svoje SUV už dávno na trhu mala. Najvýraznejšie sa do pamäti zapísali najmä Toyota RAV4, Honda CRV či Kia Sportage. Dokonca aj Volkswagen mal Tiguan už viac ako rok na trhu. Napriek neskoršiemu nástupu si Kuga svojich priaznivcov našla, aj keď nie v takom počte ako napr. u spomínaného konkurenčného Tiguanu. Každopádne Ford Kuga poteší svojich majiteľov robustnou konštrukciou, osvedčenými motormi, pomaly starnúcim dizajnom a taktiež solídnou spoľahlivosťou.
Model Kuga bol predstavený na jarnom ženevskom autosalóne v roku 2008. Na začiatku bol na výber len jediný dieselový motor 2,0 TDCi (100 kW). Motoristi si mohli vybrať buď verzie s pohonom len predných alebo všetkých kolies pomocou medzinápravovej spojky Haldex. Prevodovka bola spočiatku na výber len manuálna šesťstupňová. Na jeseň pribudol benzínový motor 2,5 Duratec Turbo s výkonom 147 kW, kombinovaný výhradne s pohonom 4×4 a na želanie aj s päťstupňovým automatom.
Na jar 2010 dostala Kuga veľmi jemný facelift. Zmenila sa predná maska, svetlá a aj nárazník. Prepracovaný bol aj diesel 2,0 TDCi, ktorý má po novom dve výkonové verzie 103 kW (aj s pohonom prednej nápravy) a 120 kW (len s pohonom 4×4). Ponuku prevodoviek doplnil dvojspojkový šesťstupňový automat PowerShift kombinovaný s dieselovým motorom 2,0 TDCi.
Nová generácia bola predstavená na jarnom ženevskom autosalóne 2012, k zákazníkom sa však dostala až začiatkom nasledujúceho roka.
O bezpečnosť posádky sa stará komplex elektronických pomocníkov ako je ESP, ABS, EBA, DDS (monitorujúci tlak v pneumatikách) či ARM – ochrana proti prevráteniu vozidla a TSA – ochrana proti prevráteniu prívesu, ktoré sú aktívne aj po vypnutí ESP. Pri aktivácii ARM je krútiaci moment motora znížený a súčasne dochádza k pribrzďovaniu predných kolies. V dôsledku takto vyvolanej nedotáčavosti klesajú priečne sily pôsobiace na vozidlo, ktoré by inak mohli viesť k prevráteniu. Podobne ako pri ESP, ak pominú príčiny, ARM okamžite ukončí zasahovanie a vozidlo sa vráti do bežného jazdného režimu.
Nárazové testy Euro NCAP Kuga absolvovala v roku 2008. Za ochranu posádky získala plný počet päť hviezdičiek (33 bodov), za ochranu detí cestujúcich v autosedačke štyri hviezdičky z piatich (38 bodov). Ohľaduplnosť voči chodcom bola ohodnotená troma hviezdičkami zo štyroch (20 bodov).
Prednosti a nedostatky
veľmi dobré jazdné vlastnosti na asfaltovej ceste |
menej odkladacích priestorov a ich slabšia využiteľnosť |
obstojný komfort jazdy na 17" kolesách |
slabšie dielenské spracovanie |
dobre odladený pohon 4x4 |
skromnejšia ponuka priestoru pre kolená na zadných sedadlách |
variabilný batožinový priestor |
výhľad šikmo vpred |
zväčša bohatá výbava |
pre niekoho trocha tuhšie radenie manuálnej prevodovky |
pre bežné jazdenie dostatočne výkonný a spoľahlivý 2,0 TDCi |
Najčastejšie poruchy
kolísanie napätia v palubnej sieti - praskanie žiaroviek v predných reflektoroch |
kratšia životnosť xenónových výbojok |
prenikanie vlhkosti do zadných svetiel |
nesprávne fungujúca riadiaca jednotka komfortu alebo parkovania - vyšší kľudový odber prúdu, vybitá batéria (prvé ročníky) |
problémy s hlavným brzdovým valcom - zvolávacia akcia (prvý ročník) |
problémy s navigáciou - úprava softvéru |
občas nefunkčná riadiaca jednotka ventilátorov |
vŕzgavé pazvuky interiéru - sedačky, tapacír dverí, kryt batožinového priestoru, budíky (častejšia jazda mimo spevnené cesty) |
rýchlejšie opotrebovanie niektorých častí interiéru - ošúchaný veniec volantu, prasknutá koža na radiacej páke |
občas netesnosť tesnenia čelného skla |
občas presakujúce hadičky dodávajúce kvapalinu do ostrekovačov |
chvejúca sa predná maska-chrómová lišta (pri vyšších rýchlostiach) |
hrdza na podvozku |
vôle v zavesení náprav - silentbloky predných ramien, tlmiče (väčší km nábeh, náročnejšia prevádzka) |
kratšia životnosť ložísk kolies zadnej nápravy (jazda v teréne, brodenie blatom, vodou, hlbším snehom) |
únik oleja z prevodovky a zadného diferenciálu (väčší km nábeh) |
občas úniky oleja z motora (benzín, väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebované turbodúchadlo - pískanie, kolísanie výkonu, väčšia spotreba oleja (benzín, väčší km nábeh) |
občas nefungujúci EGR ventil - svietiaca kontrolka, trhavý rozjazd, problémy so štartom (diesel) |
občas nefunkčný snímač hmotnosti vzduchu - kolísavý voľnobeh a pokles výkonu (dieslový motor) |
nadmerne opotrebované vstrekovače common-rail - nerovnomerný, hlučnejší chod, horšie štartovanie (diesel, väčší km nábeh) |
zle fungujúca regulácia turbodúchadla (diesel, väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebený dvojhmotový zotrvačník - väčšie vibrácie na voľnobehu, trhavý rozjazd pri zábere spojky, nadmerná hlučnosť pri akcelerácii z nižších otáčok (diesel, väčší km nábeh) |
upchatý DPF filter (diesel, vyšší počet km alebo častejšia mestská jazda - nedostatočná regenerácia) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
Výber motorov je veľmi skromný a v drvivej väčšine sa pod kapotou nachádza dieselový 2,0 TDCi. Vyznačuje sa solídnou spoľahlivosťou, obstojnou dynamikou a vzhľadom na druh vozidla aj primeranou spotrebou. Po modernizácii je lepšie vyberať silnejšiu verziu, ktorá má plochejšiu krivku krútiaceho momentu a lepšie akceleruje z nižších otáčok pri takmer zhodnej spotrebe. Na zahodenie nie je ani benzínový turbomotor. Vo väčšine prípadov má také vozidlo najazdené oveľa menej kilometrov ako v prípade dieselu, k pozitívam možno zaradiť aj solídnu dynamiku a zaujímavý zvuk. Škoda len vyššej spotreby, ktorá značne zvyšuje prevádzkové náklady vozidla. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
2.5 | 2522 ccm | HYDB | 147 kW |
2.5 4x4 | 2522 ccm | HYDB | 147 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
2.0 TDCi | 1997 ccm | G6DG,UKDA | 100 kW |
2.0 TDCi | 1997 ccm | UFDA | 103 kW |
2.0 TDCi 4x4 | 1997 ccm | G6DG,UKDA | 100 kW |
2.0 TDCi 4x4 | 1997 ccm | UFDA | 103 kW |
2.0 TDCi 4x4 | 1997 ccm | TXDA | 120 kW |
9 komentárov
Anonym
Dobre auticko, vazne uvazujem o kupe.
Cali
Super auto hlavne tie 120kw verzie po roku 2010,majú prepracovaný systém dpf sú spoľahlivejšie.Zavady počas 260000km snímač diferenciálneho tlaku cena 80 eur zhaviaca sviečka vapoizera 36 eur.Stale pôvodný filter dpf pôvodny zotrvačnik aj spojka dá sa povedať že sú to veľmi vydarené vozidla ktoré dokážu svojmu majiteľovi veľmi dlho sluzit a svojho majiteľa aj pri náhradných dieloch nezruinuje.Nove dpf originálne Ford na Allegro cez autofra vyjde 320 eur,zotrvak so spojkou okolo400.Nove vstreky Delphi 190 eur ks.
Dufy
Su to naozaj dobré auta normálne som žasol kde dokáže ta Kuga s pohonom 4×4 v zime vyliezť.Mam tiež verziu 2.0 120kw.Ked som to kupoval tak som skúšal aj tu 100kw verziu ale tá120 kw má na jazdenie príjemnejší záber motora a vo vyšších rýchlostiach nad 100 km už cítiť tú silu 180 je tam ako nič a hlavne nie sú problémy s dpf.Tie 100kw mali problémy s dpf riedili olejovú náplň naftou.Velmi dobre sú nápravy vydrz dielov na ramenách sa dajú vymeniť osobitne čapy.Osobne si myslím že Kuga je lepšia ako predražený Tiguan.
Ja mám najazdené 198000 a menil som na náprave guľové čapy a zadné tlmiče,snimac diferenciálneho tlaku,mám pôvodne turbo,spojku ,vstreky ,dpf a nič s toho nevypada že by malo odísť do večných lovist.Dpf som doma vypálil pri 195000 plynovým horakom proti smeru výfukových plynov a teraz mi ukazuje zaplnenie po regenerácii 7%.Pristup k dpf je úplne jednoduchý.Dalsie auto ak budem niekedy kupovať novšie bude určite Kuga.
lucky
Ahoj Dufy.Mám ten istý model Kugy ako ty a začalo mi sem tam auto hádzat do núdzového režimu…červený trojuholník(po vypnutí a zapnutí zmyzne,hádže chybu v zátaži)….v servise mi zistili že čidlo dpf(Neviem či pred,či za) hlási medzne hodnoty….Chcel by som sa ta opýtat,ako si na to čidlo prišiel.Prípadne by som bol vdačný za akúkolvek pomoc
Martina
Dobrý deň,
chcem sa informovať, máme zakúpenú Ford Kugu r.v.2010. kupovali sme ju asi pred rokom ako jazdenú. Mala najazdených 120 000 km, v servise bola prehliadnutá, nebúraná, km nestočené, kupovaná bola priamo z Fordu v DE. Ale často sa začalo stávať, že z ničoho nič po odjazdení 1000 km, začali kolísať otáčky a motor mal tendenciu zhasínať, potom sa to upravilo a zasa fungovala, niekedy sa stalo, že zhaslo auto uplne, počkalo sa naštartovalo a zasa išlo bez problémov. Auto sa dalo do servisu, na diagnostike problém neukazuje, max bola vybitá úplne batéria ktorú nabili a zasa auto fungovalo, vymenili sa nejaké diody ale zasa to urobilo po 1000 km. Neviete poradiť ak ste mali podobný problém, kde môže byť chyba ? Ďakujem
miiro
ved toto co je stara kuga už by mala byt recenzia na na druhu generaciu,kuga je inac super
Veronika
Dobrý deň a aký motor mate ? Peugeot alebo originál fordacky motor? Lebo,sme počuli že do kug sa dávali aj Peugeot motori. Ďakujem.
Mário
Motor TDCI je robený v spolupráci s Peugeotom (PSA) takže čo sa týka dieselu neexistuje motor pre Kugu robený len od Fordu. A čo sa týka benzínu tam netuším či je to práca len Fordu alebo ho vyvíjali tiež s inou automobilkou.
zuzana.kasparova1963@gmail.com
Nema niekto problém s automatickou prevodovkou? Ja mam kuga 2012 , najazdené 130 000 a mam problém. Neviete poradiť?