Interiér sa vyznačuje pomerne jednoduchými tvarmi, poteší kvalitne pôsobiace tmavé oplastovanie a pochvalu si zaslúži aj dobre tvarovaný štvorramenný volant. Poslabšie je ale dielenské spracovanie a niektorým motoristom môže trocha prekážať gýčovito pôsobiaci striebrenkový stredový panel.
Ergonómia sedenia na predných sedadlách je na dobrej úrovni, podobne je to aj s prvkami výbavy, troška neprehľadne pôsobia len tlačidlá okolo navigácie vrátane samotného ovládania.
Miesta vpredu je dostatok, pochvalu si zaslúžia dobre tvarované sedadlá, škoda len trocha kratšieho sedáku, čo pocítia najmä robustnejšie stavané osoby. Vzadu je miesta poskromnejšie, vyšším cestujúcim bude tesno najmä v oblasti kolien. Situáciu ešte zhoršuje sklápací plastový stolček (ak je na predných sedadlách zozadu umiestnený), ktorý ešte pár centimetrov z priestoru na nohy uberá. Výhľad z vozidla je vďaka vyššie umiestneným zadným sedadlám dobrý, vpredu je výraznejšie obmedzovaný hrubými A-stĺpikmi.
Základný objem kufra je len priemerných 410 litrov z čoho 50 litrov sa nachádza pod dvojitým dnom v podobe polystyrénového bloku rôzne veľkých priehradok. Rezervné koleso bolo len za príplatok, štandardne sa dodávala len sada na opravu pneumatík. Po sklopení zadných sedadiel a operadiel delených v pomere 60:40 vznikne objem 1405 litrov. Z praktického hľadiska poteší úplne rovná podlaha po sklopení zadných sedadiel a dvojdielne zadné dvere. Tie možno otvoriť buď celé (tlačidlom umiestneným na lište uprostred) alebo len presklenú časť pomocou tlačidla umiestneného zhruba 15 cm vpravo od stredu. Nevýhodou kufra je pomerne vysoká nakladacia hrana, ktorá leží vo výške 76 cm nad vozovkou, čo znamená zvýšenú námahu pri manipulácii s ťažšou batožinou.
Počet odkladacích priestorov vo vozidle je pomerne skromný (najmä vpredu), slabšia je aj využiteľnosť (napr. káps predných dverí). Poteší možnosť vybaviť vozidlo zásuvkou na 230 V alebo aj bezkľúčové štartovanie, umiestnenie štartovacieho tlačidla medzi výduchy vetrania je však trocha nelogické.
Kuga je stvorená predovšetkým pre jazdu po asfaltových cestách, čo dokazuje skvelými jazdnými vlastnosťami. Oproti konkurencii sa vyznačuje podvozok tuhším nastavením a s nadhľadom zvláda aj ostrejšie jazdenie. Rýchle prejazdy kľukatými cestičkami či ostrou zákrutou však znamenajú výraznejšie náklony karosérie, Kuga si však zvolenú jazdnú stopu drží dobre a dodáva vodičovi dostatok jazdnej istoty. Poteší aj smerová stabilita a ochota meniť jazdný smer.
Trakciu a jazdnú stabilitu za zhoršených adhéznych podmienok zlepšuje pohon všetkých kolies pomocou Haldexu tretej generácie (v roku 2010 štvrtej). Systém funguje proaktívne, čo znamená, že rozdeľuje krútiaci moment medzi nápravy podľa aktuálnej potreby na základe informácií z rôznych snímačov.
Napriek tuhšiemu naladeniu je na pomerne dobrej úrovni aj komfort jazdy. S bežnými nerovnosťami si Kuga poradí dobre, výraznejšie rázy sa prejavujú až pri prejazde väčších výtlkov či priečnych nerovností. Slušný komfort jazdy platí najmä pre 17″ kolesá. Na príplatkových 18″ a viac palcových kolesách je komfort jazdy citeľne horší.
V rámci SUV patrí Kuga na klasickej asfaltovej ceste k tomu najlepšiemu. Podstatne horšie je to pri jazde mimo spevnené vozovky. Trakcia je síce vďaka Haldexu na dobrej úrovni, čo to umožňuje aj svetlá výška (188 mm),pre skutočnú jazdu terénom však Kuga stvorená nie je. Dôvodom je pomerne dlhý rázvor náprav (2690 mm), malé nájazdové uhly (cca 25°) a taktiež tuhší podvozok, čo znamená minimálnu skrížiteľnosť náprav a tiež výraznejšie rázy prenášané do karosérie pri prejazde terénom.
Po konštrukčnej stránke vychádza podvozok Kugy zo sesterského C-Maxu (Focusu). To znamená, že vpredu sa nachádza zavesenie kolies typu McPherson, vzadu je použité viacprvkové zavesenie tzv. Control Blade s trojicou priečnych ramien a pozdĺžnou vzperou. Oproti menším súrodencom má Kuga zväčšený rázvor (+ 50 mm) aj rozchod kolies (+43 mm). Pre potreby SUV boli niektoré časti prednej aj zadnej nápravy prepracované, podobne aj nastavenie tlmičov.
Životnosť podvozku je na dobrej úrovni, k rýchlejšiemu opotrebovaniu dochádza najmä pri častejšej jazde mimo spevnené vozovky. Ani vtedy netreba mať obavy s výmenou čapov alebo silentblokov. Ramená náprav sú totiž dobre rozoberateľné, jednotlivé diely dobre vymeniteľné a je možné taktiež meniť jednotlivé čapy a silentbloky.
Podarené riadenie svedčí o tom, že Kuga je stvorená pre aktívnejšie jazdiacich motoristov. Elektrohydraulický posilňovač disponuje tromi voliteľnými charakteristikami (sport, standard a komfort). Najlepšiu citlivosť a spätnú väzbu sprostredkúva režim sport, pre bežné jazdenie však postačí aj režim standard a pri častejšej jazde po meste alebo mimo spevnených vozoviek poslúži režim komfort, ktorý uľahčuje manévrovanie s vozidlom pri nižších rýchlostiach. Riadenie si zaslúži pochvalu za dobrú spätnú väzbou o dianí kolies na vozovke a aj strmší prevod (len 2,6 otáčky medzi dorazmi).
Prednosti a nedostatky
veľmi dobré jazdné vlastnosti na asfaltovej ceste |
menej odkladacích priestorov a ich slabšia využiteľnosť |
obstojný komfort jazdy na 17" kolesách |
slabšie dielenské spracovanie |
dobre odladený pohon 4x4 |
skromnejšia ponuka priestoru pre kolená na zadných sedadlách |
variabilný batožinový priestor |
výhľad šikmo vpred |
zväčša bohatá výbava |
pre niekoho trocha tuhšie radenie manuálnej prevodovky |
pre bežné jazdenie dostatočne výkonný a spoľahlivý 2,0 TDCi |
Najčastejšie poruchy
kolísanie napätia v palubnej sieti - praskanie žiaroviek v predných reflektoroch |
kratšia životnosť xenónových výbojok |
prenikanie vlhkosti do zadných svetiel |
nesprávne fungujúca riadiaca jednotka komfortu alebo parkovania - vyšší kľudový odber prúdu, vybitá batéria (prvé ročníky) |
problémy s hlavným brzdovým valcom - zvolávacia akcia (prvý ročník) |
problémy s navigáciou - úprava softvéru |
občas nefunkčná riadiaca jednotka ventilátorov |
vŕzgavé pazvuky interiéru - sedačky, tapacír dverí, kryt batožinového priestoru, budíky (častejšia jazda mimo spevnené cesty) |
rýchlejšie opotrebovanie niektorých častí interiéru - ošúchaný veniec volantu, prasknutá koža na radiacej páke |
občas netesnosť tesnenia čelného skla |
občas presakujúce hadičky dodávajúce kvapalinu do ostrekovačov |
chvejúca sa predná maska-chrómová lišta (pri vyšších rýchlostiach) |
hrdza na podvozku |
vôle v zavesení náprav - silentbloky predných ramien, tlmiče (väčší km nábeh, náročnejšia prevádzka) |
kratšia životnosť ložísk kolies zadnej nápravy (jazda v teréne, brodenie blatom, vodou, hlbším snehom) |
únik oleja z prevodovky a zadného diferenciálu (väčší km nábeh) |
občas úniky oleja z motora (benzín, väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebované turbodúchadlo - pískanie, kolísanie výkonu, väčšia spotreba oleja (benzín, väčší km nábeh) |
občas nefungujúci EGR ventil - svietiaca kontrolka, trhavý rozjazd, problémy so štartom (diesel) |
občas nefunkčný snímač hmotnosti vzduchu - kolísavý voľnobeh a pokles výkonu (dieslový motor) |
nadmerne opotrebované vstrekovače common-rail - nerovnomerný, hlučnejší chod, horšie štartovanie (diesel, väčší km nábeh) |
zle fungujúca regulácia turbodúchadla (diesel, väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebený dvojhmotový zotrvačník - väčšie vibrácie na voľnobehu, trhavý rozjazd pri zábere spojky, nadmerná hlučnosť pri akcelerácii z nižších otáčok (diesel, väčší km nábeh) |
upchatý DPF filter (diesel, vyšší počet km alebo častejšia mestská jazda - nedostatočná regenerácia) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
Výber motorov je veľmi skromný a v drvivej väčšine sa pod kapotou nachádza dieselový 2,0 TDCi. Vyznačuje sa solídnou spoľahlivosťou, obstojnou dynamikou a vzhľadom na druh vozidla aj primeranou spotrebou. Po modernizácii je lepšie vyberať silnejšiu verziu, ktorá má plochejšiu krivku krútiaceho momentu a lepšie akceleruje z nižších otáčok pri takmer zhodnej spotrebe. Na zahodenie nie je ani benzínový turbomotor. Vo väčšine prípadov má také vozidlo najazdené oveľa menej kilometrov ako v prípade dieselu, k pozitívam možno zaradiť aj solídnu dynamiku a zaujímavý zvuk. Škoda len vyššej spotreby, ktorá značne zvyšuje prevádzkové náklady vozidla. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
2.5 | 2522 ccm | HYDB | 147 kW |
2.5 4x4 | 2522 ccm | HYDB | 147 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
2.0 TDCi | 1997 ccm | G6DG,UKDA | 100 kW |
2.0 TDCi | 1997 ccm | UFDA | 103 kW |
2.0 TDCi 4x4 | 1997 ccm | G6DG,UKDA | 100 kW |
2.0 TDCi 4x4 | 1997 ccm | UFDA | 103 kW |
2.0 TDCi 4x4 | 1997 ccm | TXDA | 120 kW |
9 komentárov
Anonym
Dobre auticko, vazne uvazujem o kupe.
Cali
Super auto hlavne tie 120kw verzie po roku 2010,majú prepracovaný systém dpf sú spoľahlivejšie.Zavady počas 260000km snímač diferenciálneho tlaku cena 80 eur zhaviaca sviečka vapoizera 36 eur.Stale pôvodný filter dpf pôvodny zotrvačnik aj spojka dá sa povedať že sú to veľmi vydarené vozidla ktoré dokážu svojmu majiteľovi veľmi dlho sluzit a svojho majiteľa aj pri náhradných dieloch nezruinuje.Nove dpf originálne Ford na Allegro cez autofra vyjde 320 eur,zotrvak so spojkou okolo400.Nove vstreky Delphi 190 eur ks.
Dufy
Su to naozaj dobré auta normálne som žasol kde dokáže ta Kuga s pohonom 4×4 v zime vyliezť.Mam tiež verziu 2.0 120kw.Ked som to kupoval tak som skúšal aj tu 100kw verziu ale tá120 kw má na jazdenie príjemnejší záber motora a vo vyšších rýchlostiach nad 100 km už cítiť tú silu 180 je tam ako nič a hlavne nie sú problémy s dpf.Tie 100kw mali problémy s dpf riedili olejovú náplň naftou.Velmi dobre sú nápravy vydrz dielov na ramenách sa dajú vymeniť osobitne čapy.Osobne si myslím že Kuga je lepšia ako predražený Tiguan.
Ja mám najazdené 198000 a menil som na náprave guľové čapy a zadné tlmiče,snimac diferenciálneho tlaku,mám pôvodne turbo,spojku ,vstreky ,dpf a nič s toho nevypada že by malo odísť do večných lovist.Dpf som doma vypálil pri 195000 plynovým horakom proti smeru výfukových plynov a teraz mi ukazuje zaplnenie po regenerácii 7%.Pristup k dpf je úplne jednoduchý.Dalsie auto ak budem niekedy kupovať novšie bude určite Kuga.
lucky
Ahoj Dufy.Mám ten istý model Kugy ako ty a začalo mi sem tam auto hádzat do núdzového režimu…červený trojuholník(po vypnutí a zapnutí zmyzne,hádže chybu v zátaži)….v servise mi zistili že čidlo dpf(Neviem či pred,či za) hlási medzne hodnoty….Chcel by som sa ta opýtat,ako si na to čidlo prišiel.Prípadne by som bol vdačný za akúkolvek pomoc
Martina
Dobrý deň,
chcem sa informovať, máme zakúpenú Ford Kugu r.v.2010. kupovali sme ju asi pred rokom ako jazdenú. Mala najazdených 120 000 km, v servise bola prehliadnutá, nebúraná, km nestočené, kupovaná bola priamo z Fordu v DE. Ale často sa začalo stávať, že z ničoho nič po odjazdení 1000 km, začali kolísať otáčky a motor mal tendenciu zhasínať, potom sa to upravilo a zasa fungovala, niekedy sa stalo, že zhaslo auto uplne, počkalo sa naštartovalo a zasa išlo bez problémov. Auto sa dalo do servisu, na diagnostike problém neukazuje, max bola vybitá úplne batéria ktorú nabili a zasa auto fungovalo, vymenili sa nejaké diody ale zasa to urobilo po 1000 km. Neviete poradiť ak ste mali podobný problém, kde môže byť chyba ? Ďakujem
miiro
ved toto co je stara kuga už by mala byt recenzia na na druhu generaciu,kuga je inac super
Veronika
Dobrý deň a aký motor mate ? Peugeot alebo originál fordacky motor? Lebo,sme počuli že do kug sa dávali aj Peugeot motori. Ďakujem.
Mário
Motor TDCI je robený v spolupráci s Peugeotom (PSA) takže čo sa týka dieselu neexistuje motor pre Kugu robený len od Fordu. A čo sa týka benzínu tam netuším či je to práca len Fordu alebo ho vyvíjali tiež s inou automobilkou.
zuzana.kasparova1963@gmail.com
Nema niekto problém s automatickou prevodovkou? Ja mam kuga 2012 , najazdené 130 000 a mam problém. Neviete poradiť?