Ponuka motorov je pomerne skromná. Benzínový je na výber len jeden, a to 2,5 litrový preplňovaný päťvalec pôvodom z Volva. Motor dosahuje maximálny výkon 147 kW a krútiaci moment 320 Nm v rozmedzí 1600-4000 ot/min. Poskytuje Kuge slušnú dynamiku a pri akcelerácii aj zaujímavý športový zvuk. Nevýhodou je pomerne vysoká spotreba, ktorá sa v priemere pohybuje okolo 11-12 litrov, pri dynamickej jazde a mestskej premávke samozrejme viac.
Oveľa častejšie sa pod kapotou Kugy vyskytuje diesel. Aj ten je na výber len jeden, spočiatku len s výkonom 100 kW a krútiacim momentom 320 Nm s krátkodobým zvýšením (tzv. overboost) na 340 Nm. Motor sa prezentuje kultivovaným prejavom a pre bežné jazdenie aj primeranou dynamikou vďaka dostatku krútiaceho momentu v nižších a stredných otáčkach. V spodných otáčkach si ale treba zvyknúť na výraznejšie oneskorenie nástupu turbodúchadla. Slabá je aj výkonová š**** vo vyšších otáčkach, čo je však pre moderný turbodiesel dnešnej doby bežná vec. S pohľadu dynamiku a hluku je motor najakčnejší v rozmedzí 2000-3500 ot/min, pri snahe o úspornú jazdu ho však nevadí udržiavať ani pod hranicou 2000 ot/min. Spotreba sa v priemere pohybuje okolo 8-8,5 litra, pri pokojnejšom jazdení klesá k 7 litrom.
Po modernizácii dostal motor dve výkonové verzie 103 kW a 120 kW s krútiacim momentom 340 Nm. Má znížený kompresný pomerom (16,0: 1 namiesto 17,6: 1), upravené boli spaľovacie komory, vstrekovací systém s maximálnym vstrekovacím tlakom až 2000 barov, vstrekovače dostali osem otvorov namiesto šiestich a úpravou prešlo aj turbodúchadlo, ktoré je menšie, dosahuje väčšie maximálne otáčky (až 210 000) a rýchlejšie reaguje na zošliapnutie akcelerátora. V praxi je motor svižnejší, obzvlášť v prípade silnejšej verzie, ktorá má aj plochejšiu krivku krútiaceho momentu, čo znamená viac sily v nižších otáčkach. Oproti predchodcovi má modernizovaná verzia aj o niečo nižšiu spotrebu.
Najčastejšie sa vyskytuje manuálna šesťstupňová prevodovka, ktorá sa vyznačuje presným aj keď trocha tuho idúcim radením a krátkymi dráhami radenia. Veľmi zriedka možno naraziť v spojení s benzínovým päťvalcom aj na klasický päťstupňový automat s hydrodynamickým meničom. Za pozornosť stojí aj dvojspojková šesťstupňová automatická prevodovka PowerShift od nemeckej firmy Getrag, ktorá je obdobou DSG (koncern VW). Vyznačuje sa pomerne hladkým radením, dobre nastavenou logikou radenia, oproti DSG je však o niečo pomalšia, čo však pri bežnom jazdení nie je prekážkou. Spoľahlivosť automatických prevodoviek je na dobrej úrovni, netreba však zabúdať na pravidelný a kvalitný servis (výmena oleja).
Prednosti a nedostatky
veľmi dobré jazdné vlastnosti na asfaltovej ceste |
menej odkladacích priestorov a ich slabšia využiteľnosť |
obstojný komfort jazdy na 17" kolesách |
slabšie dielenské spracovanie |
dobre odladený pohon 4x4 |
skromnejšia ponuka priestoru pre kolená na zadných sedadlách |
variabilný batožinový priestor |
výhľad šikmo vpred |
zväčša bohatá výbava |
pre niekoho trocha tuhšie radenie manuálnej prevodovky |
pre bežné jazdenie dostatočne výkonný a spoľahlivý 2,0 TDCi |
Najčastejšie poruchy
kolísanie napätia v palubnej sieti - praskanie žiaroviek v predných reflektoroch |
kratšia životnosť xenónových výbojok |
prenikanie vlhkosti do zadných svetiel |
nesprávne fungujúca riadiaca jednotka komfortu alebo parkovania - vyšší kľudový odber prúdu, vybitá batéria (prvé ročníky) |
problémy s hlavným brzdovým valcom - zvolávacia akcia (prvý ročník) |
problémy s navigáciou - úprava softvéru |
občas nefunkčná riadiaca jednotka ventilátorov |
vŕzgavé pazvuky interiéru - sedačky, tapacír dverí, kryt batožinového priestoru, budíky (častejšia jazda mimo spevnené cesty) |
rýchlejšie opotrebovanie niektorých častí interiéru - ošúchaný veniec volantu, prasknutá koža na radiacej páke |
občas netesnosť tesnenia čelného skla |
občas presakujúce hadičky dodávajúce kvapalinu do ostrekovačov |
chvejúca sa predná maska-chrómová lišta (pri vyšších rýchlostiach) |
hrdza na podvozku |
vôle v zavesení náprav - silentbloky predných ramien, tlmiče (väčší km nábeh, náročnejšia prevádzka) |
kratšia životnosť ložísk kolies zadnej nápravy (jazda v teréne, brodenie blatom, vodou, hlbším snehom) |
únik oleja z prevodovky a zadného diferenciálu (väčší km nábeh) |
občas úniky oleja z motora (benzín, väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebované turbodúchadlo - pískanie, kolísanie výkonu, väčšia spotreba oleja (benzín, väčší km nábeh) |
občas nefungujúci EGR ventil - svietiaca kontrolka, trhavý rozjazd, problémy so štartom (diesel) |
občas nefunkčný snímač hmotnosti vzduchu - kolísavý voľnobeh a pokles výkonu (dieslový motor) |
nadmerne opotrebované vstrekovače common-rail - nerovnomerný, hlučnejší chod, horšie štartovanie (diesel, väčší km nábeh) |
zle fungujúca regulácia turbodúchadla (diesel, väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebený dvojhmotový zotrvačník - väčšie vibrácie na voľnobehu, trhavý rozjazd pri zábere spojky, nadmerná hlučnosť pri akcelerácii z nižších otáčok (diesel, väčší km nábeh) |
upchatý DPF filter (diesel, vyšší počet km alebo častejšia mestská jazda - nedostatočná regenerácia) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
Výber motorov je veľmi skromný a v drvivej väčšine sa pod kapotou nachádza dieselový 2,0 TDCi. Vyznačuje sa solídnou spoľahlivosťou, obstojnou dynamikou a vzhľadom na druh vozidla aj primeranou spotrebou. Po modernizácii je lepšie vyberať silnejšiu verziu, ktorá má plochejšiu krivku krútiaceho momentu a lepšie akceleruje z nižších otáčok pri takmer zhodnej spotrebe. Na zahodenie nie je ani benzínový turbomotor. Vo väčšine prípadov má také vozidlo najazdené oveľa menej kilometrov ako v prípade dieselu, k pozitívam možno zaradiť aj solídnu dynamiku a zaujímavý zvuk. Škoda len vyššej spotreby, ktorá značne zvyšuje prevádzkové náklady vozidla. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
2.5 | 2522 ccm | HYDB | 147 kW |
2.5 4x4 | 2522 ccm | HYDB | 147 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
2.0 TDCi | 1997 ccm | G6DG,UKDA | 100 kW |
2.0 TDCi | 1997 ccm | UFDA | 103 kW |
2.0 TDCi 4x4 | 1997 ccm | G6DG,UKDA | 100 kW |
2.0 TDCi 4x4 | 1997 ccm | UFDA | 103 kW |
2.0 TDCi 4x4 | 1997 ccm | TXDA | 120 kW |
9 komentárov
Anonym
Dobre auticko, vazne uvazujem o kupe.
Cali
Super auto hlavne tie 120kw verzie po roku 2010,majú prepracovaný systém dpf sú spoľahlivejšie.Zavady počas 260000km snímač diferenciálneho tlaku cena 80 eur zhaviaca sviečka vapoizera 36 eur.Stale pôvodný filter dpf pôvodny zotrvačnik aj spojka dá sa povedať že sú to veľmi vydarené vozidla ktoré dokážu svojmu majiteľovi veľmi dlho sluzit a svojho majiteľa aj pri náhradných dieloch nezruinuje.Nove dpf originálne Ford na Allegro cez autofra vyjde 320 eur,zotrvak so spojkou okolo400.Nove vstreky Delphi 190 eur ks.
Dufy
Su to naozaj dobré auta normálne som žasol kde dokáže ta Kuga s pohonom 4×4 v zime vyliezť.Mam tiež verziu 2.0 120kw.Ked som to kupoval tak som skúšal aj tu 100kw verziu ale tá120 kw má na jazdenie príjemnejší záber motora a vo vyšších rýchlostiach nad 100 km už cítiť tú silu 180 je tam ako nič a hlavne nie sú problémy s dpf.Tie 100kw mali problémy s dpf riedili olejovú náplň naftou.Velmi dobre sú nápravy vydrz dielov na ramenách sa dajú vymeniť osobitne čapy.Osobne si myslím že Kuga je lepšia ako predražený Tiguan.
Ja mám najazdené 198000 a menil som na náprave guľové čapy a zadné tlmiče,snimac diferenciálneho tlaku,mám pôvodne turbo,spojku ,vstreky ,dpf a nič s toho nevypada že by malo odísť do večných lovist.Dpf som doma vypálil pri 195000 plynovým horakom proti smeru výfukových plynov a teraz mi ukazuje zaplnenie po regenerácii 7%.Pristup k dpf je úplne jednoduchý.Dalsie auto ak budem niekedy kupovať novšie bude určite Kuga.
lucky
Ahoj Dufy.Mám ten istý model Kugy ako ty a začalo mi sem tam auto hádzat do núdzového režimu…červený trojuholník(po vypnutí a zapnutí zmyzne,hádže chybu v zátaži)….v servise mi zistili že čidlo dpf(Neviem či pred,či za) hlási medzne hodnoty….Chcel by som sa ta opýtat,ako si na to čidlo prišiel.Prípadne by som bol vdačný za akúkolvek pomoc
Martina
Dobrý deň,
chcem sa informovať, máme zakúpenú Ford Kugu r.v.2010. kupovali sme ju asi pred rokom ako jazdenú. Mala najazdených 120 000 km, v servise bola prehliadnutá, nebúraná, km nestočené, kupovaná bola priamo z Fordu v DE. Ale často sa začalo stávať, že z ničoho nič po odjazdení 1000 km, začali kolísať otáčky a motor mal tendenciu zhasínať, potom sa to upravilo a zasa fungovala, niekedy sa stalo, že zhaslo auto uplne, počkalo sa naštartovalo a zasa išlo bez problémov. Auto sa dalo do servisu, na diagnostike problém neukazuje, max bola vybitá úplne batéria ktorú nabili a zasa auto fungovalo, vymenili sa nejaké diody ale zasa to urobilo po 1000 km. Neviete poradiť ak ste mali podobný problém, kde môže byť chyba ? Ďakujem
miiro
ved toto co je stara kuga už by mala byt recenzia na na druhu generaciu,kuga je inac super
Veronika
Dobrý deň a aký motor mate ? Peugeot alebo originál fordacky motor? Lebo,sme počuli že do kug sa dávali aj Peugeot motori. Ďakujem.
Mário
Motor TDCI je robený v spolupráci s Peugeotom (PSA) takže čo sa týka dieselu neexistuje motor pre Kugu robený len od Fordu. A čo sa týka benzínu tam netuším či je to práca len Fordu alebo ho vyvíjali tiež s inou automobilkou.
zuzana.kasparova1963@gmail.com
Nema niekto problém s automatickou prevodovkou? Ja mam kuga 2012 , najazdené 130 000 a mam problém. Neviete poradiť?