Ford spropagoval Mondeo III poriadne zostra, prostredníctvom kultového agenta 007 alias Jamesa Bonda. Nesmrteľný agent popreháňal nové Mondeo vo filme Casino Royale. Takúto reklamu si určite zaslúžilo, veď od roku 1993, kedy Mondeo I nahradilo obľúbenú Sierru, sa ich vyrobilo viac ako štyri milióny kusov. Výroba 3. generácie započala v belgickej továrni v Genku, kde schádzalo z výrobných pásov spolu s modelmi Galaxy a S-Max. Fordu sa podarilo vyrobiť v prípade Mondea III pohľadné, kvalitné a robustné vozidlo, ktoré k veľkej spokojnosti odvezie manažéra či rodinu a naviac pridáva skvelý pocit z jazdy. Ako čerešnička na torte môže slúžiť fakt, že ako jazdenka patrí už tradične k najlacnejším nemeckým vozidlám strednej triedy.
Mondeo tretej generácie sa predstavilo verejnosti na jarnom ženevskom autosalóne v roku 2007. Od začiatku boli v ponuke tri karosárske varianty, sedan, liftback a kombi. Pod kapotou bola na výber trojica benzínových 1,6 Duratec (81 kW), 2,0 Duratec (107 kW), 2,5 Duratec (162 kW) a dvojica dieselových agregátov 1,8 Duratorq (92 kW) a 2,0 Duratorq (103 kW). V tom istom roku pribudla aj verzia 2,3 Duratec (118 kW) a 2,0 TDCi (96 kW) obe s automatickou prevodovkou Durashift 6-tronic.
V druhom kvartáli roka 2008 pribudla najsilnejšia dieselová motorizácia 2,2 TDCi (129 kW) so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou od Volva. V tom istom období výrobca pripravil aj športovejšie poňatú úpravu Mondea, nazvanú Titanium X Sport, pre motory 2,5 Turbo a 2,2 TDCi. Okrem bežnej výbavy obsahovala naviac aj osemnásťpalcové liate disky, dvojicu chrómovaných koncoviek výfukov, čalúnenie s výrazným červeným prešívaním, kombinujúc kožu s Alcantarou. Zmenené sú aj hliníkové prvky na čiernu, vozidlo štandardne obsahuje autorádio Sony, ktoré pojme šesť CD, dažďový senzor, predný aj zadný parkovací asistent, duálnu klimatizáciu a štartovacie tlačidlo Ford Power. Sériovo pribudli aj bi-xenónové svetlomety, hliníkové pedále a športový podvozok.
V roku 2010 postupne pribudli ďalšie motory resp. ich výkonové variácie. Konkrétne základný benzínový 1,6 Duratec (81 kW) dostal aj výkonnejšiu verziu s 92 kW a pribudla aj verzia spaľujúca E85 – 2,0 Duratec FFV (107 kW). Motor 1,8 Duratorq TDCi bol na výber aj s výkonom 74 kW. Na jar 2010 pribudla motorizácia 2,0 EcoBoost SCTi (149 kW), ktorá nahradila 2,5 Turbo (161 kW) a pod kapotu sa dostali aj dva modernizované turbodiesely 2,0 Duratorq TDCi DPF s výkonom 103 a 120 kW (dovtedy 96 a 103 kW), pričom všetky spomínané motory spĺňali normu Euro 5. Pre všetky tieto motory bola k dispozícii aj dvojspojková prevodovka PowerShift (obdoba DSG u VW), pričom motor EcoBoost bol kombinovaný výhradne s PowerShiftom. V septembri pribudla slabšia verzia nového 2,0 TDCi s výkonom 85 kW, ktorá nahradila motor 1,8 TDCi, ktorého výroba 1. novembra skončila. Posilnil aj 2,2 Duratorq TDCi na 147 kW (420 Nm). Zmeny sa dosiahli novým vstrekovaním, úpravou prešiel tvar spaľovacích priestorov a upravené turbodúchadlo dáva tlak 1,8 bar namiesto pôvodných 1,5 bar.
Na jeseň 2010 sa v Paríži predstavilo faceliftované Mondeo. Zmeny sa dotkli predného nárazníka, nad hmlovkami sa objavili pásy svetelných diód pre denné svietenie. Ďalšou zmenou je premiestnenie bočných smeroviek do krytov spätných zrkadiel, nová grafika zadných svetiel s diódovou technikou a vo všetkých karosárskych verziách bolo upravené veko batožinového priestoru. Vo vnútri Mondea bol upravený stredový panel, výplne dverí, panel na streche s osvetlením svetelnými diódami, nový navigačný systém a nový ovládací panel rádia. Podstatné zmeny sa však udiali pod kapotou. Preplňovaný motor 2,0 EcoBoost SCTi dostal silnejšiu variantu s výkonom 176 kW, ktorého sa dosiahlo preprogramovaním riadiacej jednotky a úpravou výfukového potrubia s turbodúchadlom Borg Warner K03. K motoru sa tiež štandardne dodáva šesťstupňová dvojspojková prevodovka PowerShift.
Predstavená bola verzia ECOnetic, ktorá sa dostala do predaja začiatkom roka 2011. Pod kapotou ukrýva špeciálne naladený agregát 1,6 TDCi Duratorq s výkonom 85 kW. Motor spolupracuje s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou s ťažším stálym prevodom 1:3,69 miesto 1:4,06. Samozrejmosťou je systém Start-Stop. Mondeo ECOnetic znižuje spotrebu paliva aj pomocou aerodynamického balíka, zahŕňajúceho upravený a znížený podvozok, či pneumatiky s veľmi nízkym valivým odporom. Spotreba by podľa výrobcu mala oscilovať okolo 4,3 litra nafty na 100 kilometrov, teda 115 g CO2 na kilometer. Základná benzínová motorizácia 1,6i posilnila o 7 kW na výsledných 88 kW. Začiatkom roka 2011 sa pod kapotu dostali aj motory 1,6 TDCi (85 kW) a nový 1,6 EcoBoost (118 kW). V druhej polovici roku pribudla aj manuálna šesťstupňová prevodovka pre 2,0 SCTi (149, 176 kW). Na jeseň 2012 bola predstavená IV. generácia.
Ford Mondeo III nesie trošku mätúce označenie MK4. Mnohí si myslia, že sa jedna o štvrtú generáciu, ale skutočnosť je taká, že sa jedná o tretiu. Prvá generácia pochádzala z rokov 1993-2000, kde získalo Mondeo označenie MKI, a označenie MK II prišlo spolu s faceliftom. Druhá generácia vyrábaná v rokoch 2001 až 2007 už obsahovala interný názov Mk3.
V septembri 2007 absolvovalo Mondeo nárazovú skúšku Euro NCAP a za ochranu posádky získalo päť hviezdičiek z piatich. Bezpečnosť detí cestujúcich v autosedačkách bola ohodnotená štyrmi hviezdičkami z piatich. Za ohľaduplnosť pri strete s chodcom automobil dostal dve hviezdičky z maximálnych štyroch. Okrem prepracovaného skeletu karosérie s veľkým podielom vysokopevnostnej ocele, obsahuje sériová bezpečnostná výbava Mondea aj elektronický stabilizačný program ESP, ABS s rozdeľovačom brzdného tlaku (EBD) a automatické spúšťanie výstražných smeroviek. O pasívnu bezpečnosť sa stará sedem airbagov (aj kolenný airbag vodiča), horizontálne deformovateľný stĺpik riadenia, bezpečnostná pedálová skupina, bezpečnostné pásy s predpínačmi pre cestujúcich vpredu a systém ochrany krčnej chrbtice pre cestujúcich vpredu.
Exteriér a interiér
Ford Mondeo je už na pohľad poriadny kusisko auta, čo potvrdzujú aj vonkajšie rozmery. Na šírku meria takmer 1,89 metra a na dĺžku od 4778 mm vo verzii liftaback, cez 4837 mm pri verzii kombi až po 4844 mm pri verzii sedan. Tzv. kinetický dizajn karosérie sa dizajnérom naozaj podaril a Mondeo stále pôsobí sympatickým, športovo-elegantným dojmom. Snáď len jediná dizajnová výčitka majiteľov smeruje ku kolesám a ich veľkosti. Pri veľkých rozmeroch karosérie sú základné 16″ disky dosť nevýrazné a pôsobia nesúrodým dojmom. Oveľa viac s karosériou lícujú väčšie 17″ a za dizajnové optimum možno označiť 18″ disky. Ako je však známe, s rastúcim číslom disku naopak klesá profilové číslo pneumatiky, čo znamená zvyšujúcu sa tvrdosť celkového odpruženia vozidla. Kým na 16″ a 17″ kolesách je tvrdosť pruženia v medziach normy, na 18″ kolesách je už Mondeo dosť tvrdé. Vonkajšie rozmery naznačujú, že vo vnútri sa nebudú tiesniť ani robustnejšie postavy. Skutočnosť tieto predpoklady potvrdzuje, na čom sa nemalou mierou podpísal nadpriemerný rázvor náprav (2850 mm), ale aj široký rozchod kolies, ktorý je dokonca vpredu o 21 mm a vzadu o 13 mm väčší ako u vtedajšieho BMW radu 5.
Tvarovanie interiéru je moderné, horšie je to už s použitými materiálmi. Nejde o kvalitu, ako skôr o farebné stvárnenie niektorých častí (stredový panel), ktoré celkovo dobrý dojem do značnej miery zhoršujú. Najviac pripomienok sa týka rádoby dreveného dekoru vo verzii Ghia. Imitácia dreva je naozaj nepodarená a dokázala a dokáže veľa potenciálnych kupcov odradiť. Pripomienok aj keď oveľa menej si odnieslo tiež „plechové“ prevedenie Titanium. Komu sa tieto dekory nepáčia nemusí hneď lámať palicu na kúpou, existujú totiž nalepovacie fólie, ktoré vzhľad výrazne vylepšia. Faceliftovaný model priniesol zlepšenie po vzhľadovej stránke týchto ozdobných dekorov.
Trocha kritiky si zaslúži aj pomerne nesúrodé množstvo tlačidiel, z ktorých niektoré akoby z oka vypadli minulej generácii (varovný spínač smeroviek, parkovacie senzory, vyhrievanie skiel a predných sedadiel). Taktiež dielenské spracovanie malo v počiatkoch výroby rezervy a z interiéru sa ozývali rôzne pazvuky, najčastejšie od schránky spolujazdca, stredového panelu alebo čalúnenia dverí. Väčšinu týchto nedostatkov výrobca alebo autorizovaný servis postupne vyriešil. Ergonómia ovládania prvkov výbavy je napriek väčšiemu množstvu tlačidiel na dobrej úrovni, ešte lepšie si vedie Mondeo v komforte sedenia. Sedadlá sú aj v základnej verzii pohodlné, disponujú rozmernými sedákmi a podržia telo aj pri svižnejšej jazde zákrutami.
Mondeo III nesklame ani objemom kufra, ktorý má v prípade sedanu 540-550 litrov a kombi prepraví náklad o objeme 554 litrov. Objem kufra však závisí podľa vybavenia rezervného kolesa. V prípade u nás najčastejšie predávaných verzií sa totiž môže pohybovať nasledovne: kombi od 494, 542 až po 554 litrov podľa toho, či veziete plnohodnotnú rezervu, koleso na dojazd alebo súpravu na opravy a rovnako liftback 540, 528 a 486 litrov. Samozrejme najhorší prístup do kufra má verzia sedan. Oveľa lepšie sú na tom verzie liftback a kombi. Škoda len, že zadné sedadlá idú oproti niektorej konkurencii sklopiť na dva krát (najskôr sedáky, potom operadlá), čím vznikne priestor 1745 l (kombi) a 1460 l (liftback), viac ale mrzí pomerne výrazný schod po sklopení. Zaujímavosťou Mondea III je bezkľúčový vstup a štartovanie vozidla. Tento systém bol samozrejme za príplatok alebo ako súčasť základnej výbavy v prevedení Titanium X a Ghia X.
Podvozok
Jazdné vlastnosti patrili k špičke už v predchádzajúcej generácii a inak tomu nie je ani teraz. Výborné jazdné vlastnosti ostali, zlepšil sa komfort aj vďaka dlhšiemu rázvoru a lepšiemu odhlučneniu podvozku, a tak možno napísať, že naladenie predstavuje veľmi podarený mix komfortného cestovania a skvelých jazdných vlastností. Podvozok dostal oproti predchodcovi širší rozchod kolies, vpredu využíva prepracované zavesenie typu McPherson a vzadu je použité elastokinematické viacprvkové zavesenie, ktoré Ford nazýva Control Blade. Za zmienku stojí, že podvozková platforma Mondea je veľmi variabilná a okrem Mondea ju využívajú aj dvojičky S-Max/Galaxy, Volvo S60, S80, V70, XC60, Land Rover Freelander a Evoque.
Špecialitou Mondea je pomerne nízka svetlá výška, pohybujúca sa len tesne nad 100 mm. Tento fakt je priaznivý v prípade jazdných vlastností alebo odporu vzduchu, niekedy však môže takto nízka hodnota spôsobiť problémy. Spolu s veľkým rázvorom môže byť zradná pri nájazde na obyčajný obrubník alebo do garáže. Pozor teda na oškretý spodok vozidla, či poškodené výfukové potrubie.
Za príplatok je možné do Mondea zabudovať aj systém dynamickej kontroly jazdy, kombinovaný so systémom individuálneho nastavenia pruženia podvozku Interactive Vehicle Dynamics Control (IVDC) + CCD (Continuously Controlled Damping). Elektronicky riadené tlmiče spolu s tzv. poloaktívnym podvozkom disponujú adaptabilnou funkciou vo všetkých troch režimoch nastavenia. To znamená, že ani najtvrdšie nastavenie Sport vie rozoznať, či idete ostrou zákrutou, kde treba vozidlo pritvrdiť alebo naopak po rovnej ceste, kde dopraje posádke trocha komfortu. Aktívny podvozok možno teda rozhodne odporučiť, len si treba pri kúpe jazdenky poriadne preveriť tlmiče pruženia, ktoré sú pomerne drahé (cca 300 € jeden). Nezriedka sa vyskytuje aj systém Hill Launch Assist (HLA), zabraňujúci samovoľnému rozjazdu zo svahu tým, že udržuje tlak v brzdovom okruhu ešte dve a pol sekundy po uvoľnení brzdového pedálu.
Z hľadiska robustnosti a životnosti si podvozok Mondea vedie pomerne dobre. Ako prvé sa zvyknú klopavým zvukom pri prejazde nerovností ozývať tiahla stabilizátora prednej a v menšej miere aj zadnej nápravy. Spodný čap ramena prednej nápravy má veľmi slušnú životnosť a aj v prípade jeho opotrebovania je výmena čapu resp. celého ramena pomerne lacná (cca 100 €). Spozornieť ale treba v prípade zadnej nápravy. Ak sa s Mondeom jazdilo ostrejšie alebo bolo viac preťažované (kombi), môžu byť opotrebované (utrhnuté) silentbloky zadných priečnych ramien, čo sa prejavuje bočným odskočením – zaplávaním zadnej časti po prejazde hlbšej nerovnosti, slabšou smerovou stabilitou a rýchlejším opotrebením zadných pneumatík. Väčšinou je potrebné vymeniť všetky tri priečne ramená na každej strane, čo celkovo príde na cca 400-500 €.
Brzdy si s ťažkým Mondeom bez väčších problémov poradia, avšak vyznačujú sa relatívne krátkou životnosťou najviac namáhaných komponentov, obzvlášť pri divokejších jazdách, ktoré ako vieme, Mondeo bez problémov akceptuje. Riadenie výborne sekunduje podarenému podvozku, začo vďačí aj starej dobrej hydraulike. Nevýhodou takéhoto riešenia je len absencia moderných prvkov aktívneho riadenia, akým je napr. parkovací asistent, čo však za pocit skvelej kontroly nad vozidlom rozhodne stojí. V čom Mondeo trocha stráca je obratnosť. Na vine sú hlavne veľké rozmery vozidla, ale aj väčší polomer otáčania.
Motory
Ponuka motorov pre Mondeo je naozaj rozmanitá a platí to ako pre benzínové, tak aj dieselové agregáty. Základ benzínovej ponuky predstavuje celohliníkový 16 ventilový štvorvalec 1,6 Ti-VCT, s ventilovým rozvodom DOHC poháňaným ozubeným remeňom. Motor obsahuje variabilné časovanie ventilov s premenlivou dĺžkou sacieho potrubia. Vyrábal sa v troch výkonových prevedeniach 81, 88 a 92 kW s maximom krútiaceho momentu 160 Nm. Táto motorizácia sa vyskytuje veľmi zriedka a má to aj svoj logický dôvod. Napriek vyspelej technike a kratšiemu sprevodovaniu je motor na veľké a ťažké Mondeo (1,4 tony) dosť slabý a vyhovie tak len pokojne jazdiacim vodičom. Jeho výkonový handicap sa prejavuje najmä v pružnom zrýchlení vo väčšom obsadení a pri predbiehaní vo vyšších rýchlostiach. Taktiež rýchla diaľničná jazda nie je príliš vhodná, keďže motor pracuje „vďaka“ kratšiemu sprevodovaniu v pomerne vysokých otáčkach, čo sa negatívne prejavuje na zvyšujúcej sa spotrebe. Priemerná spotreba sa pohybuje na úrovni 8 litrov, častejšia jazda vo vyšších rýchlostiach tento priemer zvyšuje na 9. Motor treba pochváliť za ochotu ľahko sa vytáčať a tiež z hľadiska spoľahlivosti si vedie celkom dobre, len občas sa objaví cvakavý zvuk variátora premenlivého časovania ventilov.
Ďalším atmosférickým motorom je celohliníkový dvojliter Duratec s výkonom 107 kW a krútiacim momentom 190 Nm, kde rozvodový mechanizmus DOHC je poháňaný rozvodovou reťazou. Motor má variabilné časovanie sacích ventilov a variabilnú dĺžku sacieho potrubia Táto motorizácia už poskytuje Mondeu podstatne lepšiu dynamiku ako menšia 1,6-ka, zrýchlenie je plynulé s pekne gradujúcim výkonom vo vyšších otáčkach. Spotreba sa v priemere pohybuje okolo 8-8,5 litra, viac diaľničnej resp. metskej jazdy zdvíha toto číslo na 9 a viac litrov. Inými slovami, ak vám nafta nevonia a nepotrebujete nadupaný benzín, tento motor predstavuje veľmi dobrý kompromis. Motor existuje aj v dvoj-palivovom prevedení E85, spaľujúc zmes etanolu a benzínu.
Najväčším atmosféricky plneným benzínovým motorom je je celohliníkový štvorvalec 2,3 Duratec s výkonom 118 kW a krútiacim momentom 208 Nm, kde rozvodový mechanizmus DOHC je poháňaný rozvodovou reťazou. Motor má variabilné časovanie sacích ventilov a variabilnú dĺžku sacieho potrubia. Agregát sa vyznačuje hladkým chodom a dostatkom dynamiky aj na svižnejšie jazdenie, na druhej strane však nárast dynamiky oproti menšiemu dvojlitru nie je výrazný, v niektorých disciplínach skôr naopak 0-100 (10,8 s). Nevýhodou je totiž spojenie výhradne s automatickou prevodovkou s hydrodynamickým meničom, čo na jednej strane zaručuje komfortnú a pokojnú jazdu, na druhej strane mierne uberá síl a zvyšuje spotrebu už aj tak dosť smädného motora. Kľudnejším tempom sa dá jazdiť aj niečo málo pod 10 litrov, reálnejšia však bude spotreba okolo 10-11 l, pri svižnejšom jazdení 12 a viac litrov.
Skromný objemom, ale prekvapivý dynamikou je turbomotor 1,6 EcoBoost s výkonom 118 kW a krútiacim momentom 240 Nm uvedený v roku 2011. Jedná sa o preplňovaný celohliníkový štvorvalec vybaveným výfukovým turbodúchadlom Borg Warner. Pohon rozvodového mechanizmu DOHC je zabezpečovaný ozubeným remeňom, motor disponuje variabilným časovaním sacích ventilov a priamym vstrekovaním benzínu. S ťažkým Mondeom si prekvapujúco ľahko poradí a to aj napriek pomerne ťažkému sprevodovaniu, obzvlášť treba vyzdvihnúť solídnu pružnosť, ťah aj v spodných otáčkach, minimálny turboefekt a tichú prevádzku. Nesklame ani v otázke spotreby a bežne sa s ním dá jazdiť okolo 8,0 l/100 km. Ako prax ukázala, pochvalu si motor zaslúži aj za solídnu spoľahlivosť. Za snáď jedinú nevýhodu motora môže byť považovaný trocha nudný prejav, to znamená málo citeľná gradácia výkonu so stúpajúcimi otáčakmi – tzv. výkonová š**** známa z atmosférických motorov.
Ďalším v rade preplňovaných agregátov je objemnejší dvojliter 2,0 EcoBoost vyrábaný v dvoch výkonových variantoch – 149 kW (300 Nm) a 176 kW (340 Nm). Opäť sa jedná o celohliníkový preplňovaný štvorvalec s rozvodom DOHC, ale poháňaným bezúdržbovou reťazou. Motor má variabilné časovanie ventilov, priame vstrekovanie benzínu a dopovaný je turbodúchadlom Borg Warner. Disponuje dostatkom dynamiky aj pre svižnú jazdu, vyniká dobrou pružnosťou, slušným ťahom aj z nízkych otáčok a pod záťažou aj vcelku príjemným bručivým zvukom. Za slabšiu stránku motora možno považovať spotrebu značne závislú od jazdnej dynamiky. Pri pokojnejšom jazdení sa tak môže spotreba pohybovať okolo 9 litrov, pri častejšom využívaní výkonového potenciálu však rýchlo stúpa na 12 a viac litrov.
Práve nový 2,0 EcoBoost nahradil dovtedajší vrchol benzínovej ponuky – päťvalec 2,5 Turbo pochádzajúci od Volva s výkonom 162 kW a krútiacim momentom 320 N.m. Jedná sa o turbodúchadlom preplňovaný celohliníkový 20 ventilový motor s rozvodom DOHC, ktorý poháňa ozubený remeň a premenlivým časovaním ventilov. Motor ponúka veľmi dobrý záťah už od nízkych otáčok, veľmi dobrú pružnosť, zaujímavý zvuk a kultivovaný chod. Niektorí športovo orientovaní vodiči namietajú slabšiu ostrosť vo vyšších otáčkach. Motor umožňuje 1,6 tony vážiacemu Mondeu akcelerovať z 0-100 za 7,5 sekundy a uháňať 240 km rýchlosťou. Zaujímavosťou je, že ak sa nenaháňa, môže priemerná spotreba klesnúť aj pod 10 litrov, pri častejšom využívaní potenciálu sa ale treba pripraviť na 12 a viac litrový prídel. Z hľadiska spoľahlivosti si nevedie päťvalec od Volva zle, len občas vedeli pohnevať elektronické škrtiace klapky a chybný ventil odvetrávania kľukovej skrine, ktoré urýchľuje aj používanie nevhodného oleja alebo jeho nepravidelné výmeny. Veľmi zriedka, ale môže zlyhať napinák rozvodového remeňa, preto je veľmi dôležité dodržať resp. skrátiť (z 240 na 150 tisíc) výmenu rozvodového remeňa s príslušenstvom, inak môže hroziť následné vážne poškodenie motora.
Diesel
Oveľa väčšej popularite oproti benzínom (obzvlášť v našich končinách) sa tešia dieselové motory. Ford si preto pripravil veľmi slušnú ponuku siahajúcu od úspornej 1,6 TDCi až po dynamickú 2,2 TDCi. Ako základ slúžil na začiatku ponuky celoliatinový štvorvalec 1,8 TDCi – Duratorq TDCi známy aj pod označením Lynx, ktorý bol dostupný v dvoch výkonových variantoch 74 kW (280 Nm) a 92 kW (320 Nm). Motor obsahuje remeňom poháňaný 8V rozvod OHC, turbodúchadlo Garret VGT s funkciou Overboost a vstrekovanie nafty zabezpečuje common rail so solenoidovými vstrekovačmi Delphi pri 74 kW variante alebo Siemens/Continental pri 92 kW. Konštrukčne vychádza z pôvodného motora 1,8 TD zo začiatku 90-tych rokov resp. Endura-Di z konca 90-tych rokov, o čom napovedá dnes už unikátna celoliatinová konštrukcia. Z pôvodne nie príliš vydarenej pohonnej jednotky sa postupnými modernizáciami podarilo Fordu odstrániť väčšinu nedostatkov a vznikol tak vcelku robustný a spoľahlivý motor. Zaujímavosťou motora je rozvodový mechanizmus, ktorý je riešený tzv. dvojstupňovo. Od kľukového hriadeľa vedie jeden rozvod ku vstrekovaciemu čerpadlu a až od neho vedie ďalší pohon k vačkovému hriadeľu. Aby toho nebolo málo, do októbra 2007 bol pohon od vačkového hriadeľa k čerpadlu riešený pomocou reťaze, od tohto dátumu nahradil reťaz ozubený remeň umiestnený naviac v olejovom kúpeli. Pohon vačkového hriadeľa od čerpadla je pri oboch verziách pomocou remeňa. Odporúča sa najneskôr po 200 000 km resp. 10 rokoch rozvody komplet vymeniť, čo platí tak pre typ s reťazou ako aj pre typ s remeňom. Pri zanedbaní výmeny hrozí fatálne poškodenie motora, pričom prax preukázala, že chúlostivejšia je dvoj remeňová verzia s jedným remeňom v olejovom kúpeli.
Po jazdnej stránke zabezpečuje motor pre veľké a ťažké Mondeo vcelku obstojné dynamické vlastnosti, obzvlášť vo svojej 92 kW verzii. Najlepšie výkony predvádza v strednom otáčkovom pásme (2000 – 3500 ot/min), zo spodných otáčok sa už motor zbiera dosť vlažne a naopak vo vyšších otáčkach začína dynamika pomerne rýchlo klesať. Priemerná spotreba sa pri bežnom jazdení pohybuje okolo 6 litrov. Menšia nevýhoda je razantnejší – menej lineárny nástup sily motora tesne pod 2000 otáčkami, trocha drsnejší chod a pomalšie zahrievanie oproti podobne dynamickému 2,0 TDCi. Oproti ním má však jedno veľké plus a tým je absencia DPF filtra, keďže motor dokázal plniť emisnú normu EURO 4 aj bez tejto vymoženosti. Treba ešte dodať, že 74 kW variant je kombinovaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, výkonnejší 92 kW má šesťstupňový manuál. Verzia 1,8 TDCi econetic obsahuje päťstupňový manuál s predĺženými prevodmi a zníženým podvozkom.
Ďalšou rozšírenou motorizáciou (spočiatku najmä v krajinách západnej Európy) je preplňovaný dieselový štvorvalec 2,0 TDCi pochádzajúci zo spoločného vývoja s PSA. V Mondeou bol ponúkaný postupne v štyroch výkonových variantoch 85 kW (300 Nm), 96 kW, 103 kW a 120 kW pričom všetky s maximom krútiaceho momentu 320 Nm. Na rozdiel od menšieho 1,8 TDCi má 2,0 TDCi hlavu vyrobenú z ľahkých zliatin, blok ostal liatinový. V hlave valcov je rozvodový mechanizmus DOHC poháňaný ozubeným remeňom, vzduch do valcov tlačí turbodúchadlo VGT s funkciou Overboost. Vstrekovanie common rail sa používa v dvoch verziách a to Siemens/Continental s piezoelektrickými vstrekovačmi, s ktorým plní normu Euro 4 alebo po modernizácii Delphi so solenoidovými (magnetickými) vstrekovačmi pre plnenie normy Euro 5. Motor je vždy vybavený filtrom DPF. Oproti 1,8 TDCi 92 kW je 2,0 TDCi 103 kW o niečo kultivovanejší, disponuje širším pásmom využiteľných otáčok a o niečo lepšia je aj celková dynamika. V praxi má tak 2,0 TDCi o niečo lepší ťah v spodných a vyšších otáčkach, naopak stredné pásmo má srdnatejšie menší 1,8 TDCi (92 kW). Verzia 2,0 TDCi (85 kW) má oproti silnejším verziám položené maximum krútiaceho momentu v nižších otáčkach 1500 oproti 1750 ot/min, a tak subjektívne akčnejšie reaguje v nízkych otáčkach, naopak vo vyšších na silnejších bratov trocha stráca. Priemerná spotreba sa pohybuje okolo 6- 6,5 litra.
Motory 2,0 TDCi sa vyznačujú slušnou spoľahlivosťou. Okrem bežných dieslových problémov (vstreky, turbo, DPF..) sa najčastejšie vyskytujú problémy s nefunkčným EGR ventilom, čo sa prejavuje hlavne za studena oneskorenou reakciou na zošliapnutie akcelerátora (nechcení ísť do otáčok), či nadmerným bielym dymením a zhasínaním motora a pri väčších nájazdoch sa niekedy objavujú aj úniky oleja cez netesné gufero vačkových hriadeľov, resp. kľukového hriadeľa. DPF filter vie častejšie pohnevať najmä ak sa vozidlo vo väčšej miere využíva na kratšie jazdenie napr. po meste a pod. Verzie po modernizácii plniace Euro 5 majú životnosť DPF o niečo lepšiu – zlepšila sa optimalizáciou spaľovania a aj samotnej regenerácie. Ford v rámci nižších prevádzkových nákladov a vyššej spoľahlivosti vybavil tento motor na rozdiel od PSA klasickým filtrom pevných častíc bez nutnosti dodatočných aditív v nafte. Systém pracuje na princípe väčšej dávky paliva, zvýšenej teploty výfukových spalín a následného zhorenia sadzí v DPF.
Motor 2,0 TDCi mal jednu zvláštnu verziu – 96 kW. Tá sa kombinovala výhradne s automatickou prevodovkou a vyznačovala sa okrem cca liter vyššej spotreby aj skráteným intervalom výmeny rozvodového remeňa na 120 000 km. Napriek zhodnému výkonu 96 kW s motormi 2,0 TDCi v Mondeu druhej generácie sa nejedná o totožné motory. V Mondeu II mal Ford svoje motory, v tretej generácii sú už použité motory so spoločného vývoja s PSA.
Najsilnejším dieselom pod kapotou Mondea je preplňovaný štvorvalec 2,2 TDCi s výkonom 129 kW a krútiacim momentom 400 Nm, po modernizácii 147 kW a 420 Nm. Po konštrukčnej stránke má motor liatinový blok, hlava valcov je vyrobená z ľahkých hliníkových zliatin, obsahuje 16V rozvod DOHC poháňaný ozubeným remeňom. Vzduch do valcov tlačí turbodúchadlo VGT s funkciou overboost a vstrekovanie common rail je buď Bosch s piezovstrekovačmi (129 kW) alebo Bosch s elektromagnetickými – solenoidovými vstrekovačmi (147 kW). V prípade 147 kW verzie sa mohlo vyskytovať aj vstrekovanie od firmy Siemens/Continental. Motor obsahuje DPF filter. Disponuje naozaj veľkou silou, treba si však zvyknúť, že je značne zviazaná dlhými prevodmi a pomerne úzkym rozsahom využiteľných otáčok, viac v prípade 129 kW verzie. To znamená v otáčkach pod 1600 je motor dosť letargický a pomalá je aj reakcia motora na stlačenie akcelerátora. Nad touto hranicou začne motor mohutne zaberať, aby pre zmenu nad 3500 ot/min prišlo pomerne prudké vädnutie. Silnejšej 147 kW verzii chutia vyššie otáčky o niečo viac, každopádne 2,0 TDCi má harmonickejší ťah v spodných otáčkach, širšie pásmo využiteľných otáčok a podstatne menší turboefekt. Inými slovami, ak 2,2 TDCi neudržiavate v optimálnych otáčkach, tj. nad 1600-1700 ot/min, motor bude reagovať neochotne a so značným oneskorením. Z tohto pohľadu sa tak motor hodí najmä na dlhé trasy, resp. rýchlu diaľničnú jazdu, kde bude s prehľadom zdolávať kopce, či predbiehať pomalšie vozidlá. Výhoda je, že ani diaľničných 180 km/h neznamená prekročenie trojtisícovej hranice otáčok, čo má priaznivý vplyv na hlučnosť, ale najmä na spotrebu. Priemerná spotreba je tak iba o pol litra až o liter vyššia ako u menšieho dvojlitra (6,5-7 litrov).
Aj v prípade tohto motora vykonal Ford niekoľko úprav oproti pôvodnému agregátu. Prvou bolo osadenie iba jedného turbodúchadla (129 kW) na rozdiel od bi-turbovej verzie používanej vo vozidlách PSA. Jednoduchšie riešenie sa ukázalo síce ako jazdne menej prívetivejšie, ale podstatne spoľahlivejšie. Z tohto dôvodu aj modernizovaná verzia s výkonom 147 kW (Euro 5) už obsahuje iba jedno turbodúchadlo aj vo vozidlách PSA (150 kW). Napriek jednému turbodúchadlu u oboch výrobcov je verzia 150 kW od PSA stále pocitovo lepšie naladená v spodných otáčkach ako 147 kW verzia od Fordu. Zaujímavosťou modernizovanej motorizácie je aj fakt, že pôvodné piezoelektrické vstrekovače Bosch boli nahradené solenoidovou (elektromagnetickou) klasikou. Ani v prípade tohto motora nešiel Ford pri regenerácii FAP filtra cestou sýtenia nafty aditívami ako v PSA, z dôvodu ľahšieho horenia sadzí vo filtri. Motor 2,2 TDCi si vystačí len s aktívnym povrchom FAP filtra. Špecialitou tohto motora (aj 2,5 Turbo) je aj samotná prevodovka. Tú si Ford „požičal“ od Volva. Od klasických forďáckych prevodoviek sa líši aj systémom radenia, a tak spiatočka nie je vedľa jednotky, ale šestky.
V prípade dieselových motorov treba spomenúť ešte jednu, aj keď veľmi zriedkavú motorizáciu. Je ňou preplňovaný štvorvalec 1,6 TDCi s výkonom 85 kW a krútiacim momentom 270 Nm. Jedná sa o komplexne prepracovanú staršiu 1,6 TDCi (HDi) s výkonom 80 kW. Motor má blok z liatiny, hlava valcov je vyrobená z ľahkých zliatin a po novom obsahuje rozvod OHC a len 8 ventilov. Tie sú poháňané naďalej ozubeným remeňom, plnenie valcov vzduchom zabezpečuje turbodúchadlo VGT značky Garrett a vstrekovanie je značky Bosch s piezoelektrickými vstrekovačmi. Dynamika je pre bežné jazdenie vyhovujúca, oproti výkonnejším verziám už ale viac cítiť, že motor má s ťažkým Mondeom viac práce, obzvlášť vo verzii Econetic, ktorá má ešte ťažšie sprevodovanie ako bežná verzia. Naviac Ford vybavil tento motor svojou riadiacou jednotkou, a teda o niečo iným nastavením ako má koncern PSA vo svojich vozidlách. Forďácke nastavenie však nie je tak prepracované ako v prípade PSA, a tak má motor citeľne väčší turboefekt a celkovo slabšiu reakciu v nižších otáčkach. Podobne ako v prípade staršej generácie 1,6 TDCi aj v tomto prípade je slabinou motora nevhodne tvarovaná olejová vaňa, ktorá za bežných okolností neumožňuje kvalitnú výmenu oleja. Karbónové usadeniny a ďalšie nečistoty usadené na jej spodnej časti následne kontaminujú novú olejovú náplň, čo negatívne vplýva na životnosť motora a jeho súčasti. Pre dlhšiu životnosť tak motor vyžaduje častejší a finančne náročnejší servis.
Pre dieselové motory Mondea vo všeobecnosti platí, že problémy so vstrekovačmi a čerpadlami sa podarilo výrazne eliminovať (oproti minulej generácii)a ak sa objavia, tak väčšinou až v prípade väčšieho počtu najazdených kilometrov (150 000 a viac). Väčší nájazd už teda môže znamenať opotrebované vstrekovače, čo sa väčšinou prejavuje zvýšenou hlučnosťou, nepravidelným behom, či slabším ťahom. Potešia aj pomerne odolné turbodúchadlá a EGR ventil. Občas vie vozidlo znehybniť nefunkčný regulačný ventil vstrekovacieho čerpadla (SCV). Oveľa väčší problém však predstavujú DPF filtre. Ak jazdíte častejšie po meste resp. na kratšie trasy, kúpu dieslového motora si treba premyslieť. Všeobecne životnosť DPF filtra nie je vysoká (okolo 150 000 km), častejšie kratšie vzdialenosti môžu tento interval skrátiť aj pod 100 000 km. Pritom výmena takéhoto filtra nie je vôbec lacná a stojí od cca 1000 – 2,0 TDCi až po 2000 € v prípade 2,2 TDCi.
Väčšina vozidiel obsahuje manuálne päť a šesťstupňové prevodovky, ktoré potešia primerane krátkymi dráhami a vcelku presným radením. Alternatívou k manuálom sú automatické prevodovky s hydrodynamickým meničom Durashift 6-tronic (Aisin AW TF-80SC alebo AWF21), ktoré sa vyznačujú jemným a plynulým radením. Drobnou nevýhodou môžu byť z dnešného pohľadu trocha pomalšie reakcie a približne 10% nárast spotreby oproti klasickým manuálom. Spoľahlivosť automatu je na dobre úrovni, pdmienkou je však pravidelný a odborný servis. Zaujímavou alternatívou sú aj šesťstupňové dvojspojkové prevodovky PowerShift, ktoré sú z konštrukčného hľadiska obdobou podarených DSG od VW.
Spoľahlivosť a najčastejšie poruchy
Mondeo je poriadny kus mechanicky robustného auta a pri kvalitnom servise zvláda aj väčšie porcie kilometrov, no chybičkám sa nevyhlo. Jazdených Fordov Mondeo III je v ponuke pomerne dosť a na našom trhu sa jedná hlavne o dovezené vozidlá. Tie slúžili v drvivej väčšine ako referentské vozidlá, takže aj 3 ročné môžu mať poľahky nabehané viac ako dve stovky tisíc kilometrov. Práve pri takýchto jazdenkách treba byť opatrný a stav vozidla poriadne skontrolovať. U niektorých vozidiel sa vyskytuje nadmerné opotrebovanie čalúnenia interiéru alebo odlepujúca sa vrchná časť čalúnenia častejšie predných dverí. Ak je vozidlo vybavené bezkľúčovým systémom, treba poriadne vyskúšať jeho činnosť a tiež skontrolovať, či nesvieti žiadna kontrolka na prístrojovom paneli. Občas sa stane, že táto technická vychytávka štrajkuje, niekedy pomôže vymeniť slabú batériu inokedy je porucha vážnejšia. Elektronika najmä prvých modelov vedela občas otravovať rôznymi hláškami alebo občasnou nefunkčnosťou niektorých systémova to aj z dôvodu priesaku vlhkosti do elektroinštalácie (otváranie okien, poruchy abs, zabudnutie nastavenia sedadla vodiča, sklápanie zrkadiel pri cúvaní, nezhasínanie-nastavovanie svetiel, tempomat sa samovoľne vypínal, či rozsvietenie rôznych kontroliek pri prázdnej nádrži atď.). Pomerne častým problémom Mondea je nefunkčný elektronický modula ventilátora chladiča.
Objavili sa aj problémy so samovoľným vybíjaním akumulátora. Na vine bol zvýšený kľudový odber prúdu niektorých spotrebičov, napr. fabrický Bluetooth, audio a pod. Samovybíjanie však spôsobuje aj prienik vlhkosti do káblových zväzkov, keďže ich ochrana nepatrí v Mondeu k extra odolným a časom môže na niektorých miestach povoliť. V prípade často využívaného kufra sa môže vyskytovať aj zaseknutá jeho roleta, ktorá ide ťažko rozťahovať. Nezriedka sa vyskytuje korózia výfuku alebo prasknuté tesniace plechy výfukového potrubia. Keďže Mondeá majú pomerne často vyhrievané aj predné sklo, je vhodné vyskúšať jeho funkčnosť spolu so zadným oknom najlepšie v chladné ráno. Jeho funkčnosť totiž môže ovplyvniť prasklinka od kamienka, čo nie je žiadna zriedkavosť. Vyskytujú sa aj poruchy klimatizácie, preto sa odporúča klimatizáciu poriadne vyskúšať a pokiaľ nezačne vozidlo po približne minúte aj pol poriadne chladiť, na vine bude zrejme chybný kondenzátor klimatizácie. Vyskytnúť sa môžu aj hrkotavé zvuky zo stredového panelu pri prejazde nerovností. Nejedná sa o vážnu poruchu, ale jeho rozobratie a zloženie zaberie hodiny práce. Na niektorých Mondeách sa môžu objaviť odstávajúce spodné okenné lišty a tiež olupovanie chrómového povrchu na niektorých dieloch – najčastejšie na hornej lište masky chladiča. Taktiež hlavne nemetalizované laky nemajú zrovna veľkú odolnosť, a tak sú na nich vo väčšom množstve poškodenia od kamienkov alebo zodratý povrch od kief autoumyvárky. Vyskytuje sa aj zatekanie do osvetlenia ŠPZ či porucha zámku dverí kufra.
Pri vozidlách s väčším počtom kilometrov sa môžu vyskytnúť aj problémy s riadením. Pri skúšobnej jazde treba volantom na mieste otáčať zo strany na stranu a ak sa ozývajú cvakavé a vŕzgavé zvuky od stĺpiku riadenia, znamená to poškodený hrebeň riadenia. Najmä pri vozidlách s motorom TDCi pozor aj na stav spojky, neoplýva príliš dlhou životnosťou a teda ak zaberá príliš vysoko, blíži sa jej skorý koniec. Nemožnosť radiť z dôvodu vyvlečeného tiahla radenia sa občas vyskytuje pri prevodovkách od Volva v prípade motorov 2,2 TDCi a 2,5 Turbo. Ak sa objavujú rázy pri radení, resp. prechod automatickej prevodovky do núdzového režimu, väčšinou sa jedná o poruchu hydraulického rozvádzača. Poruchu v radení však môže spôsobiť aj štrajkujúca svorkovnica kabeláže.
V prípade dieselových motorov pozor na chvenie či klopavo chrapotavý zvuk pri voľnobehu, tiež chvenie a obťažnejšie rozjazdy, signalizuje to poškodený dvojhmotový zotrvačník. Oplatí sa skontrolovať aj stav brzdového systému, kde najmä platničky neoplývajú dlhou životnosťou. Taktiež treba byť vnímavý na klepavé zvuky pri prejazde nerovností od prednej nápravy, ktoré môže spôsobovať vôľa v uložení tiahla priečneho stabilizátora alebo menej často v uložení spodného ramena. Častejšie sa táto závada vyskytuje u ťažších dieselových motorizácii. Vôle sa nevyhýbajú ani zadnej náprave, kde treba byť opatrný tiež na klepavé zvuky (tyčky zadného stabilizátora), resp. keď je opotrebovanie (vôla) väčšia, vozidlo môže za istých jazdných situácii doslovne plávať.
Väčší počet najazdených kilometrov znamená v prípade dieslových motorov zvýšené riziko nadmerne opotrebovaných vstrekovačov, čo sa prejavuje nerovnomerným a hlučnejším chodom motora na voľnobehu, horším štartom či slabším výkonom. Rovnako pri väčšom nájazde si pri dieselových motoroch treba dávať pozor na nadmerné vibrácie na voľnobehu, trhavý rozjazd pri zábere spojky či hlučnosť pri akcelerácii z nižších otáčok. Vtedy je s najväčšou pravdepodobnosťou na vine nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník. Občas sa objaví porucha EGR ventilu (svietiaca kontrolka, trhavá akcelerácia) a vysoký počet najazdených km prezrádza nadmerne opotrebené turbodúchadlo, čo sa zvyčajne prejavuje zvýšenou spotrebou oleja či nadmerným hlukom pri akcelerácii.
Vyskytnúť sa môže aj strata plniaceho tlaku – náhly pokles výkonu z dôvodu povolenia zovretia – vyšmyknutia sa vzduchovej hadice – najčastejšie pri 2,2 TDCi. Najmä pri motoroch 1,8 TDCi a 2,0 TDCi sa občas objavili nefunkčné regulačné ventily SCV vstrekovacieho čerpadla, čo znamená následné znehybnenie vozidla. Dieselové motory sú vybavené filtrom pevných častíc (DPF), ktorého životnosť sa pohybuje v závislosti od spôsobu používania vozidla okolo 150 000 – 200 000 km. Niekedy môže byť jeho životnosť väčšia, ale niekedy aj menšia, najmä ak sa jazdia kratšie trasy, resp. ak motor nie je v dobrom technickom stave (opotrebované vstrekovače, turbo a pod). Problémy s filtrom sa obyčajne hlásia svietiacou kontrolkou, niekedy aj prepnutím motora do núdzového režimu.
V prípade benzínových motorov sa môže občas objaviť nepravidelný chod, čo môžu mať na vine chybné zapaľovacie cievky alebo v prípade 2,5 Turbo aj poruchy škrtiacich klapiek. Pri benzínových motoroch môže občas pohnevať štrajkujúca škrtiaca klapka alebo zle fungujúci snímač polohy pedálu. Pri väčšom počte kilometrov sa v prípade benzínových motorov môže objaviť nefunkčná zapaľovacia cievka (motor beží nepravidelne tzv. na “menej” valcov) alebo nefunkčná lambda sonda, poprípade aj katalyzátor. Väčší počet najazdených km alebo menej kvalitnú údržbu s dlhým intervalom výmeny oleja prezradí cvakavý zvuk variátora premenlivého časovania ventilov. Oprava nie je finančne náročná a pohybuje sa okolo 200€.
Veľmi zriedka ale vyskytlo sa aj slabšie chladenie benzínových motorov pri väčšej záťaži, na vine boli ulomené lopatky vodnej pumpy, takúto pumpu niektoré motory obsahovali. V prípade benzínového päťvalcového motora 2,5 Turbo sa občas vyskytuje chybný ventil odvetrávania kľukovej skrine, ktoré urýchľuje aj používanie nevhodného oleja alebo jeho nepravidelné výmeny. Pozor tiež na zriedkavé zlyhanie napínača rozvodového remeňa s následným poškodením motora, odporúča sa skrátiť interval výmeny rozvodov. Pri 1,6 TDCi sa z dôvodu nevhodného tvarovania olejovej vane nepodarí vypustiť všetky usadeniny, preto je vhodné buď častejšie meniť olejovú náplň (maximálne 15.000 km) spolu s prepláchnutím čerstvým olejom alebo z času na čas (aspoň raz za 100.000 km) demontovať a poriadne vyčistiť olejovú vaňu. V opačnom prípade usadeniny, ktoré zostali na dne opakovane znehodnocujú novú olejovú náplň, čo má nepriaznivý vplyv a spôsobuje vyššie opotrebovanie motora a jeho súčastí.
Okrem motorov 2,0 Duratec, 2,0 EcoBoost a 2,3 Duratec, ktoré majú tzv. bezúdržbovú reťaz, majú všetky ostatné motory rozvodový remeň. Interval výmeny remeňa je až 240 000 km, odborníci ho však odporúčajú skrátiť na cca 150 000 km, obzvlášť, ak sa s Mondeom častejšie svižnejšie jazdí, alebo sa nezriedka využíva na kratšie trasy po meste. Špecialitou je už spomínaný motor 2,0 TDCi (96 kW) kombinovaný s automatickou prevodovkou, ktorý má interval výmeny rozvodového remeňa skrátený na 120 000 km. Interval výmeny oleja je pri väčšine motorov stanovený na 20 000 km alebo jeden rok, niekedy sa objavuje aj údaj 30 000 km, odporúča sa však dodržať 20 tisícový interval, obzvlášť u vozidiel jazdiacich kratšie vzdialenosti. Automobilka preferuje „svoj“ olej Ford Formula F špecifikácie WSS-M2C91 3-C a je vhodný aj pre motory s DPF. V prípade, že tento typ oleja nie je k dispozícii, je možné použiť kvalitný olej triedy ACEA A5/B5 a viskozity SAE 5W-30. V prípade automatickej prevodovky je stanovený interval výmeny oleja po 90 000 km, odporúča sa však tento interval skrátiť na 60 000 km.
[AdvantagesAndDisadvantages] [Disturbances] [RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | štvordverový sedan | päťdverový liftback | päťdverové kombi |
---|---|---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4844 x 1886 x 1500 | 4778 x 1886 x 1500 | 4830-4837 x 1886 x 1512 |
Rázvor (mm): |
2850
|
#colspan# | #colspan# |
Batožinový priestor (l): | 540-550 | 486, 528, 540 /1460 | 494, 542, 554 /1745 |
Pohon: |
predné kolesá
|
#colspan# | #colspan# |
Objem palivovej nádrže (l): |
70
|
#colspan# | #colspan# |
Prednosti a nedostatky
dizajn |
dizajn tlačidiel a ich väčšie množstvo |
veľmi dobré jazdné vlastnosti |
gýčovo pôsobiaci "drevený" dekor verzii Ghia |
komfort odpruženia |
obmedzený výhľad vzad a zložitejšie vypínanie ESP |
priestorný interiér |
vyššia spotreba vzhľadom na dynamické vlastnosti motora 2,3i (118 kW) |
objemný a dobre prístupný batožinový priestor (liftback a kombi) |
absencia pohonu všetkých kolies |
presné radenie a riadenie |
hladký profil dverí a absencia bočných líšt - veľké riziko poškodenia, napr. od dverí vedľa stojaceho vozidla |
Najčastejšie poruchy
nadmerné opotrebovanie čalúnenia interiéru (väčší počet najazdených km) |
občas sa vyskytujúce problémy s bezkľúčovým systémom |
občas štrajkujúca elektronika - vlhkosť prenikajúca do káblových zväzkov a spôsobujúca rôzne chybové hlášky a výpadky (do 10/2010) |
zaseknutá roleta kufra - ide ťažko rozťahovať (častejšie využívaný kufor) |
korózia výfukového potrubia alebo prasknuté tesniace plechy výfukového potrubia |
nefunkčné vyhrievanie predného alebo zadného skla |
poškodený hrebeň riadenia - cvakavé a vŕzgavé zvuky od stĺpiku riadenia (väčší počet najazdených km) |
nadmerne opotrebované brzdy (nadmerná záťaž resp. väčší počet najazdených km) |
nadmerne opotrebovaná spojka - pedál zaberá pri vrchu, prešmykuje (väčší počet najazdených km resp. častejšie v prípade nadmerného zaťažovania - dynamickejšieho jazdenia) |
nefunkčná klimatizácia - úniky chladiaceho média z klimatizácie - netesný chladič alebo rozvodové trubky |
hrkotavé zvuky zo stredového panelu |
nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - klepavé zvuky a nadmerné vibrácie pri voľnobehu, trhavý rozjazd pri zábere spojky, vyššia hlučnosť pri akcelerácii z nižších otáčok (dieselové motory, väčší km nábeh) |
vôľa v uložení tiahla priečneho stabilizátora na prednej náprave alebo menej často v uložení spodného ramena (väčší km nábeh) |
klepavé zvuky na zadnej náprave (vôle v tiahlach stabilizátora), plávanie vozidla na ceste - vôle v silentblokoch ramien |
nadmerne opotrebované turbodúchadlo - zvyčajne vyššia spotreba oleja, slabší ťah, prenikanie oleja do sacieho traktu (väčší km nábeh) |
zanesený-nefunkčný EGR ventil - spomalená reakcia auta pri zošliapnutí plynového pedálu, trhavá akcelerácia, nadmerné dymenie, niekedy problematické štarty, svietiaca kontrolka (dieselové motory, väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebované vstrekovače - hlučnejší a nerovnomerný chod motora, obtiažnejšie studené štarty (diesel, väčší km nábeh) |
predčasne zanesený filter pevných častíc DPF/FAP - nedostatočná regenerácia hlavne pri častejších mestských a kratších jazdách - hlási sa častejšími regeneráciami, svietiacou kontrolkou či vyššou spotrebou |
porucha škrtiacej klapky (2,0 TDCi, väčší km nájazd) |
klopajúci variátor variabilného časovania ventilov (1,6 Ti-VCT, 1,6 EcoBoost, 2,0 EcoBoost, väčší km nájazd) |
povolený čap lanovodu - vyvlečené tiahlo radenia - nemožnosť zaradiť (2,5 Turbo, 2,2 TDCi) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,8 TDCi (92 kW) a 2,0 TDCi. Oba motory poskytujú Mondeu solídne dynamické vlastnosti, pri rozumnej spotrebe. Oba sú robustné a obstojne spoľahlivé. V prípade 1,8 TDCi si len treba zvyknúť na trocha drsnejší chod a naopak pri 2,0 TDCi sa treba časom pripraviť na investíciu do nefunkčného DPF filtra. 1,6 EcoBoost a 2,0 EcoBoost. Oba motory poskytujú Mondeu veľmi dobré dynamické parametre, v prípade dvojlitra až nadpriemerné, oba majú veľmi plynulý ťah s minimálnym turboefektom a vyznačujú sa veľmi kultivovanou prevádzkou. V prípade 1,6 EcoBoost poteší aj rozumná spotreba 8-8,5 litra, dvojliter si v priemere zapýta už o 1,5 litra viac. |
2,3i 16V (118 kW). Motor poskytuje vzhľadom na svoj objem iba priemernú jazdnú dynamiku, čo podporuje aj spojenie s automatickou prevodovkou. Vyznačuje sa veľmi kultivovaným a tichým chodom, tiež veľmi dobrou spoľahlivosťou, ale za svoje služby si nechá slušne zaplatiť vo forme vyššej spotreby paliva. 1,6 Ti-VCT. Napriek slušnému výkonu, modernej technike a kratšiemu sprevodovaniu, je tento motor na ťažké Mondeo dosť slabý, čo sa prejavuje najmä v plnom obsadení, či zrýchľovaní vo vyšších rýchlostiach. Ak sa nenaháňa, vyznačuje sa solídnou spotrebou, ak je však snaha o dynamické a rýchle jazdenie, môže byť spotreba väčšia ako u 107 kW dvojlitra. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.6 EcoBoost | 1596 ccm | JTBB,JTBA | 118 kW |
1.6 Ti | 1596 ccm | RHBA | 81 kW |
1.6 Ti | 1596 ccm | KGBA | 88 kW |
1.6 Ti | 1596 ccm | PNBA | 92 kW |
2.0 SCTi | 1976 ccm | TNBA | 149 kW |
2.0 | 1999 ccm | AOBA,TBBA,AOBC | 107 kW |
2.0 EcoBoost | 1999 ccm | TPBA | 176 kW |
2.0 Flexifuel | 1999 ccm | TBBA,TBBB | 107 kW |
2.0 LPG | 1999 ccm | TBBA | 107 kW |
2.3 | 2261 ccm | SEBA | 118 kW |
2.5 | 2521 ccm | HUBA | 162 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.6 TDCi | 1560 ccm | T1BA,T1BB,T1BC | 85 kW |
1.8 TDCi | 1753 ccm | FFBA | 74 kW |
1.8 TDCi | 1753 ccm | QYBA,KHBA | 92 kW |
2.0 TDCi | 1997 ccm | KLBA,LPBA,TYBA | 85 kW |
2.0 TDCi | 1997 ccm | AZBA | 96 kW |
2.0 TDCi | 1997 ccm | AZBC,UKBA | 100 kW |
2.0 TDCi | 1997 ccm | QXBA,QXBB,UFBA | 103 kW |
2.0 TDCi | 1997 ccm | TXBA | 120 kW |
2.2 TDCi | 2179 ccm | Q4BA | 129 kW |
2.2 TDCi | 2179 ccm | KNBA | 147 kW |
54 komentárov
Filip
Zdravim, chcel by som vas poprosit o radu. Paci sa mi toto auto ale neviem si pomoct s vyberom motorizacie. Najazdim asi okolo 25000 km rocne s prevahou okresnych ciest. Celkom ma zaujal aj motor 1,8 tdci ale chcem kombi tak mam strach trosku o vykon-aj ked moznosti uprav tu su.
Dakujem za rady.
Peter
Zdravim.
Vlastnim sice hatcback ale spominanu motorizaciu 1.8TDCI. Pri kupe som rovnako vahal medzi 1.8 a 2.0 ale mal som moznost skusit obe a popravde nevsimol som si velky rozdiel. Krutiaci moment maju oba rovnaky 340Nm (snad priebeh sa mierne lisi) a rozdiel by bol v top rychlostiach a v tom, ze 1.8 nema DPF.
Vlastne dojmy z 1.8TDCI 92KW: Motor je zivy a necitit, ze auto ma 1.6tony, obieha pruzne a zatial som nemal pocit, ze by som pri spravnom radeni, bol brzdou premavky. Motor vie potiahnut uz od 1600-1700 otacok a od 2000 do 4000 taha s riadnou davkou razancie. Spotreba je u mna troska vyssia, jazdim teraz viac mesto+klima takze 6.4l/100km.
Vo Ford servise motor chvalili a boli skor za ten ako TDCI s DPF. Ak by som sa znova rozhodoval svoje rozhodnutie by som nemenil a ostal pri svojej 1.8TDCI. Stastnu ruku pri vybere:)
Ondrej
Ahoj,
ja som si tiež toto auto kúpil pred 2 mesiacmi z 1.8 tdci a ten výkon motora úplne postačuje tomuto vozidlu. Akcelerácia od 2000 otáčok postačuje pri akomkoľvek predbiehaní. U mňa spotreba 6l/100km pri odjazdených 4000 km.
Veľmi toto auto odporúčam. PS: je to pekne veľka „krava“
Anonym
Nemusite sa vobec obavat. 1,8 je zive auto treba sa previest.
Stano
Mam 1.6 16V Ti-VCT 92kW. naj. 126000km a je to tiez super.Uplne v pohode zvlada toto velke a neskutocne pohodlne auto(1460kg).Velmi sa mi paci audiosustava s velkou navigaciou ktora perfektne funguje a taktiez jej prostrednictvom strasne pohodlne telefonovanie po sparovani s telefonom.Zatial je to velmi spolahlive a pekne auto.Ohrev predneho skla je v zime neskutocna vyhoda.Funguje to dobre a hlavne rychlo a aj interier je velmi rychlo vyhriaty(benzin topi ovela skor).Skvele rodinne auto . velmi odporucam.A v mojom pripade ma necakaju ziadne dieselove choroby. priemerna spotreba 7.0l. jazdim aj mesto a nerad brzdim premavku
hanz158
Dobrý den, prosím o více informací o Mondeu 1,6 ti-vct 92kw. Velmi mne zajímá a uvažuji o něm. Moc informací o tomto motoru není a to ani v zahraničních mediích. Proto bych se Vás rád na plno informací zeptal. Zaprvé mne zajímá, jakou má auto reálnou spotřebu – město, mimo město, dálnice 130 km/h. Jak reaguje motor při plném obsazení? Doopravdy stačí motor i na občasné cestování po dálnici s naloženým autem? Co servisní náklady? A hlavně při kolika km se mění rozvody? Moc děkuji za odpovědi.
Anonym
neviete niekto ako je to so spolahlivosťou? kolko asi vydržia vstrekovače?
jalcik
1.8 TDCI je super autíčko.Len by som sa chcel opytat na jednu vec.Dnes sa mi stalo,že som ho nemohol naštartovať.Pri štartovaní nevie udržať otáčky a zhasne.Nakoniec sa mi to podarilo.“CHVALA BOHU“ Nevedel by mi niekto poradit čo to može byť???VDAKA
D
imobilizer
Anonym
Trocha treba počkať aby všetko nabehlo neštartovať hneť ma v sebe dosť elektroniky.
Už som sa stretol s mudrcmi čo to tak robili a potom sa sťažovali.
Je to ako spočitacom
Pali
Zdarvím,
potreboval by som jednu malú radu, mám možnosť kúpiť mondeo 2007/7 1.8dci s 147tis.km,ale neviem či aj tie fordy si držia ceny ako napr.octavie. Z tej kupi mam menšie obavy skuste mi niekto poradit.
ďakujem
Peter
Tak na Octáviu v držaní cien nemajú, tá je v tomto unikát. Ale Mondeu najviac klesajú ceny prvé tri-štyri roky po kúpe (z cca 30 na 10-11 tis. €), potom je to už len každoročný mierny pokles. Je to fajn autíčko, ak je naozaj v dobrom stave budeš spokojný.
KaYo
Tak tak, nedavno som kupil presne 4rocne za €11.000. nove stalo manika €32.400.
tomas
ahoj chcem kupit mondeo 1.8 alebo 2.0 tdci rok 2009 su spolahlive tie fordy
Anonym
Tak si ho kup, proč nám vravíš ?
paullman
Zdravím, vlastním už vyššie spomínanú diselovu verziu 1.8 TDCi 92 kW, motor krásne ťahá, s hmotnosťou automobilu si hravo poradí, je pravda, že má trochu drsnejší chod, ale to nie je na škodu, mne to vôbec nevadí.
peter
Ahojte,
mam ročník 2009, TDCI, 140 koňový, okrem navigátora tam mám všetko, a nemôžem jediné zlé slovo povedať. Mam najazdených 110000km, bez jedinej poruchy. Možem vrelo odporúčať.
miloš
ja ma mondeo 2.0TDCI rok 2007,max.spokojnost…pohodlne,rychle,spolahlive a usporne auto…a servis?? ktore auto servis nepotrebuje?ja len bezne veci,olej,brzdy…odporučam..
miloš
96kW…:-)
standa
Zdravim, chtěl bych s manželkou pořídit mondeo 2007 výš ale já mám obavy že při našem rozpočtu se nedá sehnat ve slušném stavu. já jsem naftovej takže nafta. dotaz zní jak je na tom 85kw verze zdá se mi to na takové auto málo, ale nechci závodáka ale pohodlný bezpečný rodinný vůz s rozumnou spotřebou. a Druhý dotaz, je vůbec reálné sehnat Mondeo v dobrém stavu při rozpočtu 180tis.?? beru v potaz i možnost dovozu. Předem děkuji za jakoukoliv radu.
Marek
Takze.vlastnim mondeo z. roku 2007 tdci 96 kw s automat. prevodovkou. Auto som kupoval s 97000 km. Odvtedy ho servisujem kazdych 15000 okrem prevodovky nakolko mi z viacerych stredisiek fordu z celeho SR povedali ze sa v mojej prevodovke olej nemeni.Prevodovka radi krasne – len otazne je dokedy ked netreba menit olej podla vyjadrenia importerov.Tuto citam ze menit treba.Sam neviem ako mam postupovat.Vraj tu prevodovku nemam ani otvarat.Ale to nieje vsetko.Tetaz mam najazdenych 140000.Biely dym (asi EGR ventil,alebo ako tu pisu DPF kaput).Zacinam byt s autom nespokojny.Citim uz aj zotrvacnik (menil ho niekto? cca keťi lóve?) Auto na dlhe jazdy tip top ale cim dalej tym viac problemov a staram sa on az moc.Zacinaju vstreky stebotat a pri tankovani pridavam aditivum (zima – leto).Capy mam ok.Menil som len gulovy cap riadenia na pravej strane.Takze ako pocitam do 2000 € asi budem musiet do auta vrazit.Mal som si pekne nechat mondejko z r. 2006.A na zaver: dolu klobukom pred tym kto opisuje tieto recenzie.Co sa tyka nedostatkov auta naprosto suhlasim.Vsetko sedi esze aj to odlepovanie tapacira z prednych dvier.Tolko k mojmu autu.
Martin
Zdravím, můžu se zeptat na spotřebu mondea s automatem? přemýšlím o jeho koupi, ale trochu se bojím právě spotřeby.
Díky za radu
Mark
olej by som si vymenil …je to biznis reakcia stredisk aby sa potom menila cela prevodovka …olej sa casom zacne menit na mazlavu hmotu a prevodovka sa zacne zahrievat a zadierat …
mato
caute,chcel by som sa opytat.. mondeo 2.0 , 85 kW, r.v. 2008 ?
nejake rady,skusenosti a podobne…
dakujem
Tomas
Mondeo 1,8 TDCI 92kW, najazdene 60tis km za 4roky (kupovane 1,5 rocne s 70tis km). S recenziou suhlasim velmi dobre napisana. Velke sportovo-elegantne auto s peknou spotrebou 5,5-6l/100km. Od spodu taha trochu neochotne ale nad 1700 otacok je to uz v pohode, trochu menej kultivovany chod oproti VW commonrail. Pri otvoreni hatchbacku stecie trochu vody do kufra ak prave prsalo.Vrzganie od stredovej konzoly som riesil silikonovym olejom. Vybijanie baterie v kludovom stave, k uplnemu vybitiu baterie dojde za 13dni tak som to zatial neriesil.
Opravy: vymena kondenzatora klimatizacie, vymena gulovy cap radenia,
Spotrebny material: zadne brzdne platnicky, vymena filtrov(palivo,olej,vzduchovy,pelovy), vymena zhavicov
tomasd
mam mondeo mk4 2.0 tdci 103kw najazdene 300.000 a nemenil by som. jazdim 70.000 rocne
vymena riadenie- havarijna, predne tlmice a ulozenie a obcas niake tycky stabilizatora a capy. teraz sa ozyva baterka este je tam povodna, odhnity kabel na prednom ventilatore oprava 50 E nesla klima koli tomu… inak okrem beznych vymen nic… servis od 200000 kazdych 15.000 dovtedy 20.000
nafta nizsej kvality ale davam aditivum.
sakic019
Ahojte, tak aj ja som si asi pred mesiacom (aj vdaka tejto stranke) zadovazil toto auticko. Konkretne ide o Ford Mondeo Combi 1,8 TDCi 92kw/125k. Mam ho vo vybave GHIA + nejake dopnky ako kozeny interier, plne elektricky ovladane a vyhrievane predne sedadla, vyhrievane celne sklo, tempomat, dazdovy + svetelny senzor, elektricky sklopne zrkadla, atd. Cize dalo by sa povedat ze mimo xenonov full. 🙂
Ako tu uz viaceri spominali, tento motor pre normalneho uzivatela postacuje. Ak ma niekto potrebu zavodit, musi sa obzriet asi niekde inde. Pre mna je tych 92kw postacujucich. Motor taha od tych cca 1700 – 1800 otacok celkom svizne. Co sa tyka spotreby, ja som za ten cca mesiac pouzivania najazdil asi 1900 kilometrov so spotrebou podla palubneho pc 6,4 litra. Pri jazde iba po Bratislave som mal podla pc spotrebu rovnych 7 litrov. Priznavam, ze som to podla dotankovania nemeral, nevidim na to dovod, +- par deci hore dole nehra rolu. Aj tak si myslim ze na tak velke a tazke auto je ta spotreba super. Mozno na tom dvojlitri by sa dala spravit nizsia, udajne maju nizsiu spotrebu, avsak absencia DPF mi tento rozdiel v spotrebe urcite raz vrati. 🙂 Motor ma trosku drsnejsi chod v porovnani s HDI, neni to vsak nic tragicke, co by svojim prejavom obtazovalu posadku auta.
Priestorovo je to auto naozaj obrovske, ja mam 190 cm a uplne v pohode si sadnem sam za seba este aj s rezervou miesta nad hlavou ci na nohy. Kufor velmi dlhy (co ja ocenujem) s objemom vyse 500 litrov je mozno v porovnani s dnesnymi cislami nie az tak ohromujuci, ale po skopeni zadnych sedadiel (do roviny) mate z toho maly stahovak.
Zatial jedine mierne minus, ktore som spozoroval, je to spominane praskanie v stredovej konzole. Nie je to az nejako tragicke, len ma to trochu rozculuje. Avsak pri „kvalite“ nasich ciest, je to zatial jedina vec ktora vydava zvuk, takze je to stale v pohode.
Casom ked najazdim viac kilometrov sem este prispejem s aktualnymi poznatkami, zatial som s kupou velmi spokojny.
Dakujem aj stranke autorubik.sk, cital som tieto rady pred kupou niekolko krat, takze verim, ze som sa rozhodol dobre.
Richard
Nazdar, mondeo s ktorým motorom by ste mi poradili ? 1,8 TDCi alebo 2.0 TDCi? Výbavu by som volil medzi Titanium Ghia. Ďakujem
M.
1,8 tdci je staré dobré železo, treba si len zvyknúť na slabší ťah v nízkych otáčkach,motor sa riadne prebera az okolo 2000 ot a je trocha hlučnejší. Dvojliter z peugeotu je o niečo tichší a lepšie ťahá zospodu. Mechanika oboch je dobrá a spotreba veľmi podobná.
Jaroslav
Zdravím,
chcem kúpiť ford mondeo od 2010 a neviem sa rozhodnúť pre motorizáciu:
2.0 – 103kw alebo 120kw
1.6 – 85kw
Najazdím 30000km ročne. Zaujíma ma spoľahlivosť jednotlivých modelov.
Na bazáre je veľké množstvo 1.6 85kw, čo mi príde, ako by bol s nimi nejaký problém.
Uvažujem na 120kw 2.0l. Odporúčali by ste mi alebo niektorý z iných motorizácií.
ďakujem
Jaro
M.
Aj 103 kW je obstojný motor a v poho vyhovie, 120 kW je o niečo silnejší, má menší turboefekt, hladší chod o niečo menšiu spotrebu ale je aj o dosť drahší a menej sa vyskytuje.Zlá voľba nebude ani 103 kW. Do 1,6 radšej nie, moc nejdea keď sa naháňa dosť žerie.
Jaroslav
ďakujem za radu.
Čo sa týka poruchovosti, spoľahlivosti… kritických vecí sú porovnateľné?
Alebo je medzi nimi rozdiel?
Ďakujem
Jaro
M.
Tak 103 kW je dlhšie na trhu a overená dostatočne. Novšia 120 kW je predsa len kratšie, zatiaľ ale nie sú známe nejaké výrazné slabiny.
tondo
dobry den ma niekto forda 2010 tdci 85 kw dpf titanium poprosim o skusenosti
Luboš
Vlastním F-Mondeo 1.8 TDCi 92 kw r.v.2010, první majitel, ujeto do dnešního dne 150.000 km.
Za celou dobu provozu pouze výměna mot. oleje,+ filtrů,/ po 15.000 km/ druhé sady zimních a let.pneumatik + 1x výměna brzdových destiček a 6 žárovek předních světel. Je to dělník, při slušném zacházení snese skutečně hodně.
tondo
LUBOš Dakujem pekne za info ovašom aute,presne vaše auto som pozeral na internete,len som myslel ze by som kupil novsi model len mam z toho trošku strach,viem ze 1,8 su celkom spolahlive,asi sa predsa poobzeram predsa po tej 1,8tdci.Dakujem za vas prispevok
tondo
ma niekto skusenosti s dpf filtrom mondeo 2011 2,0TDCI 85KW moc dik
Jan
V kolonke Najčastejšie poruchy, je uvedenych par bodov s poznamkov (väčší počet najazdených km). Co to znamena konkretne u tohto auta. Je to viac ako 200 000 ci 300 000?
Mam totiz moznost kupit 2,0 TDCi 16V – 85 kW 2010 s 150 000 km a tento clanok ma dost odradza.
M.
Tak väčší počet najazdených km je relatívny pojem. Kto jazdí častejšie v meste je aj 100000 veľa. Kto po diaľnici môže byť auto aj po 250000 v dobrej kondícii. Veľa rozhoduje momentálny stav auta. Nad 200000 km ale treba byť opatrný, riziko porúch je u moderných dieselov plných rôznej elektroniky, snímačov a regulačných-antiemisných prvkov proste väčšie. Na to že auta vydržia 500 alebo jeden milion km len s menšími opravami treba proste zabudnúť.
P.S. Mondeo patrí k tým spoľahlivejším.
pali
Ahoj, vlastním toto autíčko. Rv. 2010 85kw 2.0 l . Kúpil som ho keď mal najazdených 126 000 km. Teraz má 150 000 km a zatiaľ som menil iba olej. Práve tento týždeň mi auto zahlásilo chybu motora. Je to dpf filter výmena bude stáť asi sedem stoviek. V servise mi tvrdili že zvyknú odchádzať okolo 150 000 km. Po výmene by malo vydržať ďalších 150 000. Zatiaľ som s autom nadmieru spokojný. Spotreba je 6l na 100 a Ešte ma nenechalo v stichu.
pali
A ešte si treba uvedomiť, že internetové fóra treba brať z rezervou. Riesia sa na nich problémy, a ktore auto problému nemá. Čím viac som čítal o rôznych autách tým som si menej chcel auto kúpiť. Ten kto s autom problem nemá nebude sa na fórach s tým chváliť.
tondo
Zdravim pozna niekto v Ziline šikovneho chlapika čo vie servisovat nove modeli mondea dik
Dan
Mame toto auticko doma: Ford Mondeo Combi 2,0TDCi 103kW, r.v. 2008 a maximalna spokojnost…. Kupene pred 2 a pol rokom so 160.000 km. Najazdene za tu dobu cca 100000km a spokojní. Bez problemov a super spotreba pocitac ukazuje 5,3l/100km a ked to preratam co je najazdene a natankovane tak to vyjde tak 5,6…
Mario
Zdravim. Chcem sa opytat ci ma niekto skusenosti s motorom 2.0 ecoboost turbo.
Peter
Dobrý deň, chcel by som sa opýtať aké ojazdené auto by ste mi odporučili prevažne do mesta + okolie (rok od 2010) cena okolo 7000€
Tomáš
Ahojte,
mám 2 Mondeá jedno je 1.8 TDCI 92kw, 2008 ročník nájazd 268 000km. Výmena komplet spojky pri 220 000 km, výfuk, pri 260 000km repas zadnej nápravy, výmena dielov prednej nápravy. Celkovo spokojnosť auto má velmi slušný ťah s priemernou spotrebou 5.4 l na 100km. Chcem upozorniť, že servis tohto auta vôbec nie je tak nákladny ako by si niekto mohol myslieť.
Druhé mám 2.0TDCI 100kw 2014 ročník nájazd 90 000km je to plná výbava s dvojspjkovou automatickou prevodovkou Powershift. Chod motora oproti 1.8 TDCI je tichší, ale to nie je zásadný problém. v Ťahu motora nie je poznať rozdiel akurát automat jazdí s o liter vyššou spotrebou. Komfort pri oboch je parádny a presun aj na dovolenku k moru je plne komfortný. U mna spokojnosť inak by sme nemal dve taketo auta.
Laco
prosím vie niekto poradiť? mam mondeo 2007 1.8tdci 92 kw .Za studena nechce štartovať resp . na 20ty krát. A za tepla na prvu šupu . Už mi premerali všetko , čerpadlo ,ventyli , vstrekovanie , trisky , repas štartra , nová baterka. Bolo v dvoch servisoch zaplatil som 600eur a všetko čo som sa dozvedel udajne je tam slabý tlak namiesto 20 dačoho má len 14 . teraz som objednal volaake aditývum na krúžky ale ďale už ozaj netuším . Viete poradiť ? okrem predaj Ďakujem
m
ked to nezistili tak nech ti vratia peniaze,
taki mechcanici su na chuja akurat,
mozno ti merali tlaky vo valcoch,
kompresiu,ta sa zmensuje ked ma auto nabehane vela km,ted tlak vo valcoch sa znizuje ,a vtedy hlavne v zime a mrazoch su problemy so startovanim
Jozef72
Zdravím, mám možnosť kupiť mondeo 2.0 benzín, nájazd 280000 rok 2008
auto ide super – skúšobná jazda.
Má niekto skúsenosti s týmto motorom ?
na čo si dať pozor,
Dik
WorkingClassHero
uistit sa v akom je stave.. ak v dobrom, tak by si mal dat na nom dalsich 200tis…je to asi najlepsi Duratec motor…odolny, spolahlivy…vyroba 2001-10…na dialnici pre kratku 5tku trosku smadnejsi…ten isty co aj v Mazdach v tej dobe, kedze bol Mazdou skonstruovany… sem-tam sa nom moze vyskytnut nespolahlive rozvodove tesnenie, termostat (motor sa nezahrieva resp. opacne) a ak ti prestane tahat nad 3,000otacok s rozsvietenou kontrolkou motora, tak je to pravdepodobne ventil sacieho potrubia.. cosi mas k nemu aj v texte vyssie v recenzii
david
zdravim mam ford mondeo mk4 rok 2007 85kw chcem menit olej v motore kolko presne oleja mam kupit a naliat dakuejm .
Juraj
zdravim, idem si obzriet Mondeo kombi 2.0 tdci 103kw, 150k km… nejake rady na co si dat pozor, co skontrolovat…?
Jakub
Zdravím vlastním Ford Mondeo mk4 2007 a problémom je rádio ktoré sa samo od seba vypína a na palubnom PC tým pádom ukazuje kontrolku batérie. Nejaké nápady/odporúčania čo by to mohlo byť za problém?
Meky
Zdravím, nemá tu niekto skúsenosť s 2,2TDCi? Mám záujem o to auto, jazdím tiež svižnejšou jazdou no samozrejme k tomu ak patrí slušná a precízna starostlivosť.Za každú spomenutú skúsenosť ďakujem.