Motorová ponuka je na prvý pohľad skromná, pre potreby vozidla však vyhovuje. Do modernizácie pracoval pod kapotou malého transitu aj benzínový motor. Konkrétne sa jednalo o rad Zetec s objemom 1,8 litra a výkonom 85 kW. Šestnásťventilový agregát poteší kultivovaným behom a dobrou spoľahlivosťou. Dynamika postačuje na bežné jazdenie, ochota zrýchľovať však rýchlo klesá s rastúcim zaťažením vozidla. Vtedy je potrebné motor viac vytáčať, čo sa negatívne odráža na vyššej spotrebe. Tá sa pri bežnom jazdení pohybuje okolo 9-10 litrov. Benzínový motor je veľmi zriedkavý a zohnať také vozidlo obzvlášť na našom trhu je takmer nemožné.
Dieselové motory sú zastúpené 1,8 TDDi a po modernizácii 1,8 TDCi vo viacerých výkonových prevedeniach. Pôvodné motory so vstrekovaním pomocou rotačného čerpadla sa vyznačujú pomerne hrubým chodom aj po zohriatí. Majú však dobrú spoľahlivosťou a obstojnou spotrebou okolo 7 litrov. Po modernizácii, kedy dostali vstrekovanie common rail a označenie 1,8 TDCi, sa kultúra chodu a hlučnosť o niečo zlepšila, stále však nepatrí k silným stránkam motora. Slabšia 55 kW verzia je vhodnejšia pre bežné jazdenie menej zaťažovaným vozidlom. Ak sa častejšie jazdia dlhšie trasy naložený/obsadený, rozhodne je lepšie sa poobzerať po výkonnejšej 66 kW (neskôr 81 kW) verzii. Tu však treba počítať s vyšším turboefektom, ktorý je najvýraznejší pri najsilnejšom 81 kW variante. V spodných otáčkach je tak motor pomerne letargický a ožíva až pri 2000 ot/min. Spotreba sa podľa spôsobu jazdy a zaťaženia pohybuje od 6 do 7,5 litra. Pri dieselových motoroch vie pohnevať štrajkujúci EGR ventil, pri väčšom nájazde sa objavuje opotrebované turbodúchadlo. Motory so vstrekovaním common rail sú podstatne citlivejšie na kvalitu nafty, a tak so stúpajúcimi kilometrami stúpa aj riziko poruchy – opotrebovania vstrekovacieho systému. Občas sa vyskytuje aj chyba snímača otáčok vačkového hriadeľa.
Vo vozidlách je k dispozícii päťstupňová manuálna prevodovka, ktorá sa vyznačuje presným chodom a primerane krátkymi dráhami.
Ako to už pri jazdenkách a špeciálne úžitkových býva, k dispozícii sú pomerne zachovalé, ale aj značne opotrebované. Pri úžitkových vozidlách je vyšší predpoklad striedania sa vodičov, tvrdšieho zaobchádzania či riziko zanedbávania údržby. Pri kúpe úžitkovej jazdenky je treba tieto fakty zohľadniť a prispôsobiť im obhliadku.
Občas sa vyskytujú problémy s centrálnym zamykaním, nefunguje ostrekovač a pomerne často sa vyskytuje praskanie žiaroviek predných svetlometov, ktorých výmena je pomerne náročná. Niekedy vedia pohnevať aj bočné dvere, ktoré nedržia v otvorenej polohe a sami za zatvárajú. Odolnosť voči korózii je vo všeobecnosti na dobrej úrovni a výraznejšie napáda len staršie exempláre, konkrétne zadné krídlové dvere a ich pánty. Podvozok je pomerne odolný, slabšiu životnosť majú len tyčky stabilizátora, ktoré sa začnú ozývať klepaním pri prejazde nerovností a tiež ložiská kolies, ktoré pre zmenu za jazdy monotónne hučia. Životnosť čapov, tlmičov a silentblokov je na dobrej úrovni, výrazne však závisí od počtu najazdených km a spôsobu využívania vozidla. Taktiež to platí o tyčkách (čapoch) riadenia. Pozor si treba dať aj na brzdovú sústavu, kde okrem nadmerného opotrebenia občas vyskytujú aj skrútené alebo inak deformované brzdové kotúče, čo spôsobuje trasenie pri brzdení.
Pri benzínových motoroch vie občas pohnevať regulačný ventil voľnobežných otáčok, pri väčšom počte kilometrov sa môže vyskytnúť aj chybná zapaľovacia cievka čo spôsobuje nepravidelný chod motora alebo porucha lambda sondy a nefunkčný katalyzátor. V prípade dieselových motorizácii sa môže objaviť nefunkčný EGR ventil, čo sa prejavuje najmä nadmerným dymením či trhavým ťahom. Slabší záťah a pískavé zvuky značia aj opotrebované turbodúchadlo a problematické studené štarty či hrubší (nepravidelný) chod motora môžu znamenať opotrebované vstrekovače. Občas sa vyskytne aj porucha snímača vačkového hriadeľa, čo spôsobuje problematické štartovanie, pričom niekedy naštartuje vozidlo bez problémov.
[AdvantagesAndDisadvantages]
[Disturbances]
[RecommendedAndNotRecommended]