Európska Honda Accord šiestej generácie, vyrábaná v anglickom Swindone, sa odlišovala od svojich súrodencov z Japonska a Ameriky. Mala iný dizajn a hlavne sa predávala v prevedení ako štvordverový sedan. V Japonsku sa vyrábal päťdverový liftback a v Amerike dvojdverové kupé. Napriek tomu, že na našom trhu nie je veľmi rozšírená, jedná sa o o kvalitnú a pri správnej údržbe nadmieru spoľahlivú jazdenku.
Šiesta generácia Accordu sa začala u nás predávať v roku 1998 s motormi s premenlivým časovaním ventilov 1,8i VTEC (100 kW) a 2,0i VTEC (108 kW), na iných trhoch aj 1,6i VTEC a 2,3i VTEC. V apríli 1999 pribudla nadupaná športová verzia Accord Type-R s motorom 2,2i VTEC (156 kW) a v zahraničí sa objavil aj dieselový motor 2,0 TDI od Roveru. V roku 2001 na európskej verzii prebehol facelift. Zmeny sa dotkli prednej masky, nárazníkov, predných a zadných svetiel a kolies, ktoré boli ponúkané z ľahkých zliatin. Do ponuky bežných verzií sa dostal aj agregát 2,3i VTEC (113 kW) a vypadol 2,0i VTEC pre sedan. Pribudol aj model Type-V. Vo svete bola ukončená výroba motorov 1,6i VTEC a 2,0 TDI. V roku 2002 bola predstavená siedma generácia rovnakého mena.
Honda Accord 6. generácie absolvovala nárazové testy Euro NCAP v roku 2000. Za ochranu posádky získala štyri hviezdičky z piatich (26 bodov) a ohľaduplnosť voči chodcom bola ohodnotená dvoma hviezdičkami zo štyroch (16 bodov).
Štandardná výbava a kvalita interiéru bola nad úrovňou konkurencie vo svojej triede (Ford Mondeo, Peugeot 406, Opel Vectra, atď.). Existovalo veľa stupňov výbavy od Sport, cez S, LS, SE, SE Sport, Type-R, Type-V, ES, SE Executive až SE Executive Sport. Napr. ES obsahovala: automatickú klimatizáciu, airbagy, ABS, posilňovač riadenia, elektricky ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá, hmlové svetlá, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládačom, imobilizér, alarm, elektricky ovládané bočné okná a strešné okno, výškovo nastaviteľný volant, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, bedrová opierka u vodiča, tempomat, disky z ľahkých zliatin a značkové autorádio BOSE s piatimi reproduktormi. Čo však chýba a konkurencia to ponúka, je ESP. Predné sedadlá majú výborné bočné vedenie, o športových verziách nehovoriac. Na zadných sedadlách poteší prítomnosť troch trojbodových pásov, ale na druhej strane, úplne chýba opierka hlavy pre prostredného pasažiera. Batožinový priestor má priemernú veľkosť 427 litrov. Oproti predchádzajúcej generácii došlo k zväčšeniu celkovej výšky, čo sa pozitívne podpísalo na priestore pre hlavu.
Accord šiestej generácie namiesto pôvodnej lichobežníkovej používa novú, päťprvkovú zadnú nápravu, čo sa podpísalo na zlepšení jazdných vlastností, hlavne sa odstránilo odskakovanie zadnej časti na nerovnostiach. Pri modernizácii v roku 2001 sa konštruktéri opäť pozreli aj na podvozok a vďaka novým tlmičom sa prenášajú rázy podstatne menej než predtým a športovo tvrdá charakteristika pružín ostala zachovaná.
Radenie a riadenie je typické od Hondy, čiže vynikajúce a presné. Málokto by sa v strednej triede mohol s Accordom porovnávať, pokiaľ ide o presnosť radenia päťstupňovej prevodovky s priamym radením. Jednotlivé dráhy sú úplne presné aj pomerne krátke, takže s pákou je naozaj radosť pracovať. Volant sa na športovú charakteristiku auta príliš nehodí, mohol by mať menší priemer a silnejší veniec. Najväčšou slabinou auta sú brzdy. Dávkovanie brzdného účinku je primerané, nejde z ostra ale plynule, avšak dochádza rýchlo k ich unaveniu, rýchlo vädnú a občas sa vedia skrútiť originálne kotúče.
Motory sú tiché, ochotne idú do otáčok a bez zbytočných vibrácií. Na našom trhu boli ponúkané len benzínové varianty. Zatiaľ čo u staršej generácie 1,8-ička nemala dostatočnú pružnosť, pri novej generácii vďaka technológii VTEC úplne postačuje. Jedná sa o radový štvorvalec so šestnásťventilovým rozvodom SOHC, premenlivým časovaním ventilov, viacbodovým elektronickým vstrekovaním a výkonom 100 kW. Pre niektoré trhy bol ponúkaný aj nepresvedčivý 1,6 litrový motor (80 kW) a potom aj hlučný priamovstrekový turbodiesel od Roveru. Dvojliter s výkonom 108 kW pri 6000 ot/min a 184 Nm pri 4800 ot/min) vie s Accordom pekne zacvičiť, potrebuje k tomu však otáčky. V spodnom otáčkovom spektre je mierne rozvážny, po prekonaní 3000 ot/min prichádza očakávaný záťah, ale až nad 4000 ot/min prichádza to práve orechové a motor dopraje športový záťah, ktorý vädne až pri 6500 ot/min. Vďaka už spomínanému dobrému odhlučneniu nie je problém udržiavať otáčky medzi tromi až piatimi tisícmi. Medzistupeň medzi vrcholovou verziou tvoril zážihový štvorvalec so systémom premenlivého časovania zdvihu ventilov VTEC s objemom 2,3 litra a výkonom 113 kW pri 5700 ot/min. Tiež poteší kultivovaným a relatívne tichým chodom v celom spektre otáčok, ale svojim charakterom príliš nekorešponduje s tým, na aké motory sme u Hondy zvyknutí. Má totiž pomerne dobrý ťah odspodu, ale vo vysokých otáčkach je dynamika porovnateľná s menším dvojlitrom, takže je lepšie ho držať v nízkych otáčkach, kde svoju prácu odvádza krútiaci moment s plochou krivkou priebehu. Maximum 206 Nm dosahuje pri 4700 ot/min. Motor je teda určený skôr motoristom, ktorý ho nebudú vytáčať. Spotreba sa pri bežnom jazdení dá udržať v rozmedzí 8-9 litrov na 100 km.
Samostatnou kapitolou je nadupaná a aj najdrahšia verzia Type-R. Obsahovala štvorvalcový motor 2,2i (2156 cm3, H22A7) s premenlivým časovaním ventilov VTEC, ktorý dosahuje vysoko nadpriemerného výkonu 156 kW pri 7200 otáčkach a krútiaceho momentu 221 Nm pri 6700 ot/min. Vďaka tomu je najvyššia rýchlosť 228 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za výborných 7,2 sekundy. Verzia Type-R vynikala aj sedadlami, ktoré boli dodávané od výrobcu Recaro, tuhším štandardným odpružením a diferenciálom s obmedzenou svornosťou, ktorý sa pri náraste krútiaceho momentu uzatvára a prenáša v zákrutách ešte väčší výkon na kolesá (LSD – Limited Slip Differential).
Z porúch sa hlavne zo začiatku výroby vyskytovalo pár detských chorôb. Prepaľovali sa žiarovky hlavných svetlometov kvôli prepätiu v palubnej sieti (neskôr sa zaviedli žiarovky, ktoré prepätie zniesli, ale porucha nebola nikdy odstránená). Rovnako na začiatku výroby (do 1999) sa menilo teleso škrtiacej klapky (Bosch) pri motoroch 2,0i, preto treba zistiť, či bolo skutočne vymenené. Objavovalo sa aj praskanie kľučiek na dverách alebo krátka životnosť ložísk zadnej nápravy, do ktorých vnikala voda. Od roku 1999 došlo vo všetkých uvedených oblastiach k zlepšeniu a tieto závady sa už nevyskytujú. Pokiaľ sa motory za studena príliš vytáčali, často trpia na zvýšenú spotrebu oleja. Skontrolovať treba tiež chod elektricky ovládaných okien, musia mať hladký chod, v opačnom prípade sa jedná o poškodený mechanizmus. Pri oprave pozor na citlivé obloženie dverí, ktoré môže prasknúť. Občas vie pohnevať aj ABS, konkrétne svietiaca kontrolka môže signalizovať najčastejšie zlý snímač. Oplatí sa tiež skontrolovať stav klimatizácie, ak nefúka dostatok chladného vzduchu, chyba bude zrejme v úniku na tlakových trubkách. Pri vozidlách s väčším počtom kilometrov si treba dávať pozor na klepavé zvuky idúce z prednej alebo zadnej časti vozidla. Vpredu sú najčastejšie na vine vôle v silentblokoch predných stabilizátorov, vzadu tyčky s opotrebovanými kĺbmi. Občas sa vyskytuje aj vôľa na čape riadenia alebo hučiace-opotrebované ložisko prednej nápravy. Pri verziách Type-R občas odíde dilatátor – pružné upnutie na zvodoch výfukového potrubia, keďže sa s týmito verziami jazdí veľmi rýchlo a niekedy až necitlivo, ich opotrebovanie je oproti normálnym verziám oveľa väčšie. Taktiež je aj riziko nekvalitnej opravy po havárii, keďže diely sú veľmi drahé.
[AdvantagesAndDisadvantages]
[Disturbances]
[RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | štvordverový sedan | päťdverový liftback | dvojdverové kupé |
---|---|---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4595 x 1750 x 1430 | 4595 x 1750 x 1430 | 4767 x 1785 x – |
Rázvor (mm): |
2668
|
#colspan# | #colspan# |
Batožinový priestor (l): | 427 | #colspan# | #colspan# |
Pohon: |
predné kolesá
|
#colspan# | #colspan# |
Objem palivovej nádrže (l): |
65
|
#colspan# | #colspan# |
Prednosti a nedostatky
spoľahlivé a podarené benzínové motory |
vzhľadom na veľkosť vozidla menej priestoru vzadu |
zväčša dobrá výbava a ceny jazdeniek |
drahé náhradné diely a menšia ponuka z druhovýroby |
presné riadenie a radenie |
so štandardnými pneumatikami slabá priľnavosť k vozovke |
solídne jazdné vlastnosti a komfort pruženia |
zriedkavý diesel zďaleka nedosahujúci kvalít benzínových motorov |
kvalitne spracovaný a ergonomický interiér |
|
dobré odhlučnenie |
Najčastejšie poruchy
prepaľujúce sa žiarovky hlavných svetlometov (do 1999) |
potrebná výmena telesa škrtiacej klapky (Bosch) pri motoroch 2,0i (do 1999) |
praskanie kľučiek na dverách (do 1999) |
krátka životnosť ložísk zadnej nápravy (do 1999) |
zvýšená spotreba oleja (ak bol motor vytáčaný za studena) |
poškodený mechanizmus sťahovania okien |
zlý snímač ABS |
únik na tlakových trubkách klimatizácie |
vôle v silentblokoch predných stabilizátorov (väčší km nájazd) |
tyčky s opotrebovanými kĺbmi na zadnej náprave (väčší km nájazd) |
občas vôľa na čape riadenia |
občas opotrebované ložisko prednej nápravy |
odchádzajúci dilatátor - pružné upnutie na zvodoch výfukového potrubia (Type-R) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,8i 16V VTEC (100 kW). Benzínový radový štvorvalec s rozvodom SOHC je pre Accord dobrým kompromisom. Keď treba vie poskytnúť dostatočnú dynamiku aj na svižné jazdenie, neprotestuje ani jazde s nižšími otáčkami, kedy vie byť aj celkom úsporný. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.6 i | 1590 ccm | D16B6 | 85 kW |
1.8 i | 1850 ccm | F18B2 | 100 kW |
1.8 i (CH6) | 1850 ccm | F18B2 | 100 kW |
2.0 i | 1997 ccm | F20B6 | 108 kW |
2.0 i 16V | 1997 ccm | F20B5,F20B7 | 108 kW |
2.2 Type-R | 2157 ccm | H22A7 | 156 kW |
2.3 (CK2) | 2254 ccm | F23A1,F23Z5 | 113 kW |
2.3 (CL4) | 2254 ccm | F23Z5 | 113 kW |
3.0 V6 24V | 2997 ccm | J30A1 | 147 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
2.0 TDi | 1994 ccm | 20T2N | 77 kW |
2.0 Turbo DI | 1994 ccm | 20T2N | 77 kW |
3 komentáre
Patrik
Zdravim vas mam taky problem rano ked startujem auto mi opatovne zhasne len vyskocia otacky hore a potom dole az vypne motor a plyn nereaguje urobi to aj 3 krat po sebe… mam accord 96 1.8 benzin 85 kw.. cez den to nerobi len rano ked auto dlho stoji… pomozte prosim
rado
ahojte mam hondu accord VI g 2,3 vtec.vsetko funguje nadherne len ked tomu slapem od dvojky nad 4500 otacok a pokracujem aj s dalsimi rychlostami tak my pri radeni tvrdne spojkovy pedal.Kupil som ho jazdene 280t km. Poraddte je potrebne vymenit spojku? alebo mate s tym niekto skusenosti?
Maffioso
Vezmi k sebe do auta mladú krásnu atraktívnu stopárku a okamžite zabudneš na „tvrdnúcu“ spojku a začne ti „tvrdnúť“ niečo iné čo určite ocení aj stopárka keď si s ňou dáš krátku sexpauzu.