Po relatívne konzervatívnej šiestej generácii prišiel Accord v siedmom vydaní s oveľa nápadnejším vzhľadom. Športovo elegantný dizajn sedanu sa Honde naozaj podaril a pomohol vozidlu presadiť sa vo veľmi tvrdej konkurencií, ktorej vtedy dominoval Passat, Mondeo či Mazda 6.
Okrem podareného dizajnu ponúkala Honda Accord siedmej generácie aj veľmi dobré jazdné vlastnosti, cestovný komfort, skvelý pocit z riadenia a potešila aj dobrou spoľahlivosťou. Menším negatívom sú drahšie originálne diely, vyššie ceny jazdeniek a pre niekoho menej podarený dizajn verzie kombi.
Ak teda natrafíte na zachovalé vozidlo, ktorému sa dostávalo pravidelného a kvalitného servisu, je veľký predpoklad, že vám bude verne slúžiť ešte veľkú porciu kilometrov.
História
Accord siedmej generácie bol predstavený koncom roka 2002 a zakrátko bol uvedený na japonský trh.
Ku nám sa dostal v marci 2003. V ponuke boli dve karosárske verzie, sedan a kombi s motormi 2,0 16V i-VTEC (114 kW), 2,4 16V i-VTEC (140 kW) a dieselovým 2,2 i-CTDi (103 kW), ktorý bol dostupný až v závere roka, pre kombi až od 2004.
V roku 2006 prešiel model faceliftom. Vozidlo dostalo nové predné svetlomety a predný nárazník. Zmien sa dočkala kapota, predná maska a zadný nárazník. Interiér dostal novo tvarovaný volant s 3D znakom výrobcu, nový tvar dostala aj radiaca páka a najväčšou zmenou bol informačný displej a palubný počítač.
Technika sa príliš nemenila. Základný dvojliter mal posunutý maximálny krútiaci moment do nižších otáčok (z 4500 do 4100 ot/min) a dieselový motor 2,2 i-CTDi dostal šesťstupňovú manuálnu prevodovku.
Drobné zmeny sa odohrali aj vo výbave, kde za zmienku stojí stabilizačný systém – VSA, ktorý bol už v základe. Vo vyšších výbavách sa objavil ACC (adaptabilný tempomat), Bluetooth pri verziách s navigáciou, automatické rozsvecovanie svetiel a stmievanie vnútorného spätného zrkadla (od verzie Executive) a taktiež automatická regulácia hlasitosti audiosústavy mimo základnej verzie Comfort. Výbavy boli vždy pevne dané, a tak možnosť individualizácie bola minimálna.
V roku 2008 prišla na trh ôsma generácia Accordu.
Bezpečnosť
V testoch Euro NCAP získala Honda Accord v roku 2003 štyri hviezdičky z piatich (28 bodov) pri ochrane cestujúcich. Za ohľaduplnosť voči chodcom bola ohodnotená dvoma hviezdičkami zo štyroch (16 bodov).
Interiér a výbava
Interiér obsahuje kvalitné a odolné materiály, na vysokej úrovni je aj dielenské spracovanie a prístrojový panel je dobre čitateľný.V podobnom duchu si vedie aj ergonómia, menšia výčitka smeruje len k tvarovaniu volantu pred faceliftom, ktorý má o niečo väčší priemer ako by k športovému sedanu ladilo.
Miesta na sedenie vpredu je dostatok, vzadu si bežne urastení pasažieri tiež nebudú sťažovať, len v prípade verzie sedan môže vzadu zvažujúca strecha trocha obmedzovať pasažierov vyššieho vzrastu. Poteší dobrý komfort sedenia, v prípade vodičovho sedadla aj široké možnosti nastavenia sedadla a volantu.
Športovejší charakter vozidla naviac podtrhuje dobre dimenzované bočné vedenie predných sedadiel a množstvo doplnkov z imitácie kovu. K prednostiam automobilu patrí aj dobré odhlučnenie priestoru pre posádku.
Batožinový priestor s objemom 459 l nepatrí síce k najväčším, ale svojou veľkosťou na bežné potreby postačuje. V prípade potreby je možné sklopiť zadné sedadlá, prechod medzi kufrom a kabínou je však pomerne úzky. Kombi verzia poskytuje základný objem 575 litrov, ktorý možno sklopením operadiel zväčšiť na 920 litrov.
Sklápanie zadných operadiel je vyriešené veľmi jednoducho, pomocou istiacej páčky. Vrátenie sedadla do pôvodnej polohy je taktiež jednoduché a nevyžaduje príliš veľkú silu. Vyšších pasažierov nepoteší vyklápanie dverí kufra pri verzii kombi (Tourer) len do výšky cca 180 cm.
Za zmienku stojí rozsah jednotlivých stupňov výbavy Accordu po modernizácii v roku 2006. Základná výbava Comfort obsahuje: ABS + EBD, VSA, airbagy vodiča a spolujazdca, bočné a okenné airbagy, predpínače bezpečnostných pásov, 4x kotúčové brzdy, posilňovač riadenia, vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, tretie brzdové svetlo, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, ECU imobilizér, elektricky ovládané predné aj zadné okná, elektricky ovládané spätné zrkadlá, výškovo nastaviteľný volant v dvoch osiach, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča a tuhosť bedrovej opierky, sklopné operadlo zadného sedadla v pomere 3:2, ISOFIX, zrkadielko v slnečnej clone vodiča a spolujazdca, multi-informačný displej, dvojzónovú klimatizáciu, kľučky dverí v chróme, autorádio s CD prehrávačom + ovládanie na volante, 4x reproduktory, integrovanú anténa v zadnom okne.
Výbava Executive naviac oproti Comfort obsahuje v predné hmlové svetlá, xenónové svetlomety, ostrekovače predných svetiel, alarm, elektricky ovládané strešné okno, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča a spolujazdca, vrecko na opierke vodiča, zrkadielko v slnečnej clone vodiča aj spolujazdca s osvetlením, tempomat + ovládacie prvky na volante, kožený volant, doplnky v dreve a kove, dažďový senzor, vyhrievané predné sedadlá, audio-prehrávač na 6 CD, 8x repro.
Výbava Sport pridáva naviac adaptabilný tempomat a interiér v koži. Úchyty ISOFIX sú dostupné až vo vyšších výbavách.
Jazdné vlastnosti a podvozok
Jazdné vlastnosti sú jednoznačne pýchou Hondy Accord siedmej generácie. Konštruktérom sa podarilo naladiť veľmi podarený kompromis medzi komfortom a jazdnými schopnosťami. Podvozok totiž zabezpečuje dobrý cestovný komfort aj na našich často rozbitých vozovkách. Na druhej strane, na svoje si prídu aj motoristi s chuťou na ostrú jazdu. Accord si poradí aj s kľukatými a hrboľatými okresnými cestami, ochotne zatáča a mení smer aj s ťažším dieselom pod kapotou. Proste jazda s Accordom je ako šitá pre vodičov ktorí radi šoférujú.
Po konštrukčnej stránke je vpredu lichobežníková predná náprava, sedan má vzadu päťprvkový záves s drobnými zmenami prevzatý z predchádzajúcej generácie. Verzia kombi má vzadu z priestorových dôvodov trocha odlišné zavesenie, pozostávajúce z dvoch nerovnako dlhých priečnych ramien a jedného pozdĺžneho.
Obstojne si vedie Accord aj čo sa týka odolnosti podvozku a vôle sa objavujú až pri väčšom nábehu. Predpokladom slušnej životnosti je ale používanie výrobcom schválených diskov (ET podľa predpisu výrobcu zväčša 55 mm, pričom ET je vzdialenosť medzi rovinou prechádzajúcou stredom disku a rovinou dosadacej plochy disku na brzd. kotúč). Nedodržaním tejto hodnoty sa zvyšuje riziko predčasného opotrebovania a vzniku vôle v čape spodného ramena prednej nápravy, pričom rameno sa musí meniť celé.
Skvelý podvozok dopĺňa nemenej podarené riadenie s hydraulickým posilňovačom, ktoré poskytuje dostatok spätnej väzby za každej jazdnej situácie. O spomalenie sa postarajú účinné brzdy s primerane citlivým nástupom, ktoré nevädnú ani pri opakovanom intenzívnom brzdení. Vpredu sa nachádzajú kotúče s priemerom 300 mm, vzadu 260 mm.
Benzínové motory
Ponuka motorov je v prípade Accordu skromnejšia, hlavne v porovnaní s európskou konkurenciou. Väčšine vodičov však bude plne postačovať, keďže svoje si nájde priaznivec svižnej ale aj úspornej jazdy.
Benzínovú ponuku tvorili štvorvalce radu K, ktoré obsahujú systém variabilného časovania a zdvihu ventilov i-VTEC. Malé písmenko i (intelligent) znamená prítomnosť lopatkového variátora VTC, ktorý zabezpečuje plynulú zmenu časovania a zdvihu ventilov v závislosti na zaťažení motora. V prípade menšieho dvojlitra sú týmto systémom ovládané sacie ventily, v prípade väčšieho 2,4i sacie aj výfukové. Oba motory sú vybavené dvojicou vyvažovacích hriadeľov, ktoré eliminujú vibrácie, vďaka čomu sú oba motory kultivované a produkujú nízku hladinu hluku.
Menší štvorvalec dosahuje najvyšší výkon 114 kW pri 6000 ot/min a krútiaci moment 190 Nm pri 4500 ot/min (po facelifte 4100 ot/min). Motor poteší ochotou zaberať už z nižších otáčok, očakávaná dynamika pre svižnejšiu jazdu ale začína až v druhej polovici otáčkového spektra, pričom obmedzovač zasahuje až pri cca 7000 ot/min.
V praxi to znamená, kto chce jazdiť pokojnejším tempom, postačí udržiavať motor v nižších otáčkach, kto však potrebuje razantnejšie akcelerovať musí udržiavať otáčky v hornej polovici spektra. Pochváliť treba kultivovanosť a primerane tichú prevádzku, kedy viac hluku preniká do interiéru až po prekročení 4000 ot/min (nie je to však nepríjemné).
Pri pravidelnom a kvalitnom servise je na veľmi dobrej úrovni aj spoľahlivosť. Spotreba sa pri bežnom jazdení pohybuje okolo 8 litrov, svižnejšia jazda znamená odber nad 10 litrov. V prípade tohto motora je trocha na škodu len manuálna päťstupňová prevodovka.
„Šesťkvalt“ od začiatku produkcie ponúkala väčšia 2,4-ka s výkonom 140 kW a maximom krútiaceho momentu 223 Nm. Tento motor uspokojí svojou dynamikou aj náročnejších motoristov, pričom priemerná spotreba je v priemere len o málo väčšia oproti menšiemu dvojlitru. Rovnako rozdiel v dynamike je najvýraznejší najmä v nižších otáčkach, keďže už v 2000 ot/min ponúka takmer 200 Nm.
Oba agregáty svojím prejavom nesklamú žiadneho milovníka vysokých otáčok, pri väčšom nájazde si však treba zvyknúť na jemne vyššiu spotrebu oleja (občas treba medzi výmenami doliať, obzvlášť, ak sa často svižnejšie jazdí). Pre tieto ľahko točivé motory výrobca odporúča olej viskozity 0W-30, niektorí odborníci však odporúčajú 5W-40 resp. 5W-30, s ktorým klesne spotreba na zanedbateľné minimum. Ventily nemajú hydraulické vymedzovanie vôle, a tak sa odporúča z času na čas (45 000 – 60 000 km) ventilovú vôľu premerať. Sviečky sa používajú v prípade motora 2,4 s irídiovou elektródou, dvojliter má klasické. Spoľahlivosť je taktiež veľmi dobrá, len pri väčšom nájazde môže začať presakovať predné tesnenie kľukového hriadeľa. Neodporúča sa priesak oleja ignorovať, keďže ten môže postupne znehodnotiť gumovú časť hnacej remenice, čo je pomerne značná položka.
Dieselové motory
Priaznivcov nafty poteší síce jediný, ale zato vydarený naftový motor so zdvihovým objemom 2204 ccm vlastnej konštrukcie. Motor má vŕtanie 85,0 mm, zdvih 97,1 mm, kompresný pomer 16,7:1, výkon 103 kW dosahuje pri 4000 ot/min a maximum krútiaceho momentu 340 Nm je k dispozícii pri 2000 ot/min.
Štvorvalcový motor nesie označenie i-CTDi (intelligent Common-rail Turbo Diesel). Blok a hlava sú vyrobené z hliníkovej zliatiny, vložky valcov sú liatinové. Kľukový hriadeľ a ojnice sú oceľové, piesty sú vyrobené zo zliatiny kremíka a hliníka. V hlave valcov sa nachádza dvojica vačkových hriadeľov, ktoré ovládajú 16 ventilov cez vahadlá s hydraulickým vymedzovaním vôle. Rozvody poháňa kvalitná bezúdržbová reťaz.
Preplňovanie zabezpečuje turbodúchadlo Garret, ktoré je vybavené variabilnou geometriou lopatiek statora a pri iných motoroch často hnevajúci EGR ventil je ovládaný elektromotoricky a nie pneumaticky, čo zabezpečuje podstatne lepšiu spoľahlivosť a odolnosť ventilu voči zaseknutiu.
Motor si vedie dobre aj ohľadom produkcie škodlivín. Vodným chladením výfukových plynov je znižovaná tvorba NOx a vďaka prepracovanej konštrukcii kombinovanej so vstrekovaním Bosch druhej generácie plní motor emisnú normu Euro 4 aj bez filtra pevných častíc.
Po zahriatí sa agregát prejavuje kultivovaným a tichým chodom, pričom za jazdy preniká do interiéru len vzdialené pískanie vytočeného turbodúchadla. Nájdu sa motoristi, ktorým jemné pískanie môže trocha prekážať, ale oproti duneniu či chrchľaniu niektorých motorov znie celkový prejav 2,2 i-CTDi ako balzam na uši.
Naozaj podarený je aj jazdný prejav motora. Nárast dynamiky je veľmi plynulý, začína už od 1300 ot/min s pocitovým vrcholom okolo 2000 ot/min a končí tesne pod 5000 ot/min, pričom na svižné jazdenie je k dispozícii nezvyklo široké otáčkové spektrum siahajúce od 1700 až po takmer 4600 ot/min. Menšou nevýhodou je len trocha pomalšia reakcia nástupu turba/ťahu motora po stlačení akcelerátora výraznejšie sa prejavujúca pod hranicou 2000 ot/min.
Pripomienku si zaslúži aj spojenie s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Honda totiž nemala dostatočne dimenzovanú prevodovku na prísun 340 Nm, a tak zástavba „šesťkvaltu“ z benzínovej 2,4i nebola možná. Dokonca aj päťstupňová prevodovka používaná do faceliftu bola pôvodne vyvinutá pre 3,0 V6. Zmena nastala po facelifte v roku 2006, kedy bol motor skombinovaný s novo vyvinutým šesťstupňovým manuálom.
Výrobcom udávaná priemerná spotreba je 5,4 l/100 km. Realita sa pohybuje približne o pol litra až liter vyššie, ale z pohľadu odvedeného výkonu a pocitu za volantom sa jedná o dobrú hodnotu. Motor treba vyzdvihnúť aj po stránke odolnosti a spoľahlivosti.
Prevodovky
Manuálne prevodovky sa vyznačujú krátkymi dráhami a malými vôľami v koncových polohách, pričom jednotlivé rýchlosti sa radia ľahko a presne.
S motorom 2,4i bola možnosť zvoliť si aj päťstupňovú automatickú prevodovku s hydrodynamickým meničom. Prevodovka radí jemne, na dnešné pomery je však trocha pomalá a k točivému motoru sa príliš nehodí, obzvlášť ak radi využívate jeho potenciál. Oproti manuálnej prevodovke je citeľný aj mierny pokles v dynamike a spotreba je približne o liter vyššia.
Spoľahlivosť a najčastejšie poruchy
Accord siedmej generácie patrí medzi veľmi spoľahlivé a odolné vozidlá. Pri pravidelnom a kvalitnom servise verne slúži svojmu majiteľovi dlhé roky. Chronické či závažné poruchy sa vyskytujú len zriedka, častejší výskyt badať až pri väčšom nájazde či zanedbanej údržbe.
Zo začiatku výroby sa objavovali problémy s elektrickým ovládaním zadných dverí pri kombi verzii, čo výrobca riešil výmenou ovládacej jednotky a taktiež sa vyskytlo zahmlievanie predných svetlometov. Rizikové je zahmlievanie najmä pre xenónových svetlometoch, keďže kondenzovanie vody môže poškodiť elektroniku svetla.
Veľmi zriedka vypovie službu kompresor klimatizácie, nejaký snímač a občas aj riadiaca jednotka ABS+ESP, ktorá je spolu s čerpadlom ABS v jednom bloku.
Karoséria je dobre chránená pred koróziou, iba niekedy sa objavujú vo zvýšenej miere stopy hrdze na prednej kapote. Častejšie sa však možno stretnúť s koróziou výfuku.
Pri väčšom počte kilometrov sa objavujú vôle v zavesení prednej nápravy, pričom najskôr sa zväčša prejavujú na uchytení predného stabilizátora až následne na ostatných komponentoch. Zadná náprava tiež dlho vydrží, trocha slabšou životnosťou sa prejavujú len horné priečne ramená v prípade verzie kombi. Viac zaťažované vozidlá majú nezriedka nadmerne opotrebované tlmiče, či brzdové komponenty. Pri opravách podvozkových častí sa napriek podstatne vyššej cene odporúča kupovať originálne dielce, ktoré sa vyznačujú podstatne lepšou životnosťou.
Benzínové motory sa vyznačujú veľmi dobrou spoľahlivosťou, značne ojazdené kusy môžu mať problém s lambda sondou či katalyzátorom a zriedka sa môže objaviť jemne vyššia spotreba oleja (občas treba medzi výmenami doliať, obzvlášť, ak sa často svižnejšie jazdí). Pri väčšom nájazde môže tiež začať presakovať predné gufero kľukového hriadeľa. Neodporúča sa priesak oleja ignorovať, keďže ten môže postupne znehodnotiť gumovú časť hnacej remenice, čo je pomerne značná položka. V prípade benzínového dvojlitra K20A6 – 114 kW produkovaného v rokoch 2003-2006 sa vyskytuje výrobná vada – nadmerné opotrebenie vačkových hriadeľov. Opotrebenie sa prejavuje slabším ťahom motora, kolísaním otáčok či typickým cvakavým zvukom.
V prípade dieselového motora môže viac ojazdené kusy trápiť netesnosť vysokotlakového čerpadla, čo sa zvyčajne prejavuje priesakom nafty. Oprava býva zvyčajne pomerne jednoduchá v podobe výmeny poškodeného tesnenia. Občas sa vyskytne aj porucha EGR ventilu, zväčša až pri väčšom nájazde resp. častejšom jazdení na kratšie vzdialenosti (slabší ťah, cukanie alebo prechod do núdzového režimu zvyčajne aj spoločne so svietiacou kontrolkou).
Pri dieselových motoroch s väčším počtom kilometrov treba počítať s rizikom nadmerne opotrebovaného dvojhmotového zotrvačníka, čo sa prejavuje chrchlaním a nadmernými vibráciami na voľnobehu, väčším hlukom pri akcelerácii z nižších otáčok a tiež trhavým rozjazdom pri zábere spojky. Pri väčšom nájazde sa môže vyskytovať aj nadmerne opotrebované turbodúchadlo, čo sa prejavuje zvýšenou spotrebou oleja, prienikom oleja do sacieho traktu, či zníženým (kolísavým) výkonom. Väčší nájazd znamená aj riziko nadmerne opotrebovaných vstrekovačov, čo sa prejavuje hlučnejším a nerovnomerným chodom motora, či obtiažnejšími studenými štartami.
Pri vysokom nájazde sa môžu objaviť aj opotrebované synchróny v prevodovke, čo sa môže prejaviť napr. vyskakovaním zaradeného rýchlostného stupňa alebo tzv. radením cez zuby.
Servis
Všetky motory majú rozvody poháňané bezúdržbovou a treba dodať aj odolnou reťazou. Olej výrobca odporúča viskóznej triedy SAE 0W-30 (5W-40 resp. 5W-30) a mení sa po 20 000 km alebo po jednom roku. V prípade automatickej prevodovky je tento interval stanovený na 80 000 km.
Ventily nemajú hydraulické vymedzovanie vôle, a tak sa odporúča z času na čas (45 000 – 60 000 km) ventilovú vôľu premerať. Sviečky sa používajú v prípade motora 2,4 s irídiovou elektródou, dvojliter má klasické.
Prednosti a nedostatky
veľmi dobré jazdné vlastnosti |
drahší servis a originálne diely |
skvelá ovládateľnosť vozidla |
vyššie ceny jazdeniek |
jazdný komfort |
tenký veniec a väčší priemer volantu (do roku 2006) |
presné a ľahko idúce radenie |
väčší polomer zatáčania |
účinné a dobre dávkovateľné brzdy |
proti konkurencii len priemerný objem kufra (hlavne sedan) |
presné a komunikatívne riadenie |
vyšší hluk od kolies |
spoľahlivé a odolné motory |
len päťstupňová prevodovka pri dieselovom motore (do 2006) |
dizajn sedanu |
len päťstupňová prevodovka pri benzínovom dvojlitri |
dobrá ergonómia |
Najčastejšie poruchy
problémy s elektrickým ovládaním zadných dverí - výrobca menil ovládacie jednotky (kombi, začiatok výroby) |
netesnosť - zahmlievanie predných svetlometov (začiatok výroby) |
zriedka nefunkčný kompresor klimatizácie |
občas stopy hrdze na prednej kapote |
korózia výfuku (častejšie benzínové verzie pri kratších jazdách so studeným motorom) |
nadmerné vôle v zavesení prednej nápravy (väčší km nábeh) |
priemerná životnosť horných priečnych ramien zadnej nápravy (kombi) |
nadmerne opotrebované tlmiče alebo brzdové komponenty (nadmerne zaťažované vozidlá) |
občas trochu zvýšená spotreba motorového oleja, zriedka únik oleja cez predné tesnenie kľukového hriadeľa (benzínové motory, väčší km nábeh, častejšie nadmerné zaťažovanie) |
nadmerné opotrebenie vačkových hriadeľov - K20A6 - 114 kW |
nadmerne opotrebované vstrekovače - hlučnejší a nerovnomerný chod motora, obtiažnejšie studené štarty (diesel, väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - nadmerné vibrácie na voľnobehu, trhavý rozjazd pri zábere spojky, vyššia hlučnosť pri akcelerácii (CDTi, väčší km nábeh) |
zriedka nadmerne opotrebované turbodúchadlo - vyššia spotreba oleja, slabší ťah, prenikanie oleja do sacieho traktu, porucha regulácie (väčší km nábeh, resp. zanedbaná údržba) |
netesnosť vysokotlakového čerpadla (2,2 CDTi, väčší km nábeh) |
zriedka porucha EGR ventilu - slabší ťah, cukanie, prechod do núdzového režimu, svietiaca kontrolka (2,2 CDTi, väčší km nábeh, častejšia mestská prevádzka - kratšie jazdy) |
opotrebované synchróny v prevodovke - vyskakovanie zaradeného rýchlostného stupňa (veľký km nábeh) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
2,4i 16V i-VTEC (140 kW) s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Točivý štvorvalec poteší nejedného športovo orientovaného motoristu. Zrýchľuje aj v nízkych otáčkach a v stredných a najmä vysokých poskytuje vozidlu veľmi dobrú dynamiku. Bez reptania sa nechá vytočiť k sedemtisícovej hranici, pričom vyniká veľmi dobrou kultivovanosťou a postupnou gradáciou výkonu. Vďaka šesťstupňovej prevodovke si nevedie zle ani v otázke spotreby a príkladná je aj jeho spoľahlivosť. 2,2 i-CTDi (103 kW). Primerane silný, kultivovaný a úsporný motor, ktorý sa vyznačuje aj dobrou spoľahlivosťou. Jedinou pripomienkou je trocha dlhšia odozva motora na stlačenie akcelerátora v nižších otáčkach. |
Ani jeden motor v Accorde si nezaslúži výraznejšiu kritiku. Snáď len niektorí motoristi môžu pripomienkovať slabší dvojliter, prečo má len päťstupňovú prevodovku (Civic VIII generácie s 1,8 i-VTEC 103 kW má v sérii šesťkvalt) a v priemere takmer zhodnú spotrebu s výkonnejším 2,4i. Taktiež akčnejší motoristi by sa mali vyhýbať spojeniu motora 2,4i s automatickou prevodovkou. Prevodovka síce radí jemne, je spoľahlivá, ale na dnešné pomery je trocha pomalšia, mierne odoberá na dynamike a akčnosti motora a tiež cca o liter zvyšuje priemernú spotrebu. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
2.0 (CL7) | 1998 ccm | K20A6 | 114 kW |
2.0 pohon vsetkych kolies (CL8) | 1998 ccm | K20A6 | 114 kW |
2.4 (CL9) | 2354 ccm | K24A,K24A3 | 140 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
2.2 i-CTDi | 2204 ccm | N22A1 | 103 kW |
23 komentárov
Gabriel
Mám tento Accord 2.4 s automatickou prevodovkou, po facelifte. Úplne súhlasím s tým, čo bolo napísané o automatickej prevodovke. Predtým som nikdy nemal auto s automatom, preto sa veľmi nedá porovnať. Ale som spokojný, radí jemne, nie je však určené na športové jazdy. Na to majú svoj dôvod aj veľmi dlhé prevody – prvý stupeň do 70km/h, druhý do 120km/h, tretí do 180 – neskúšal som 🙂
Takže ak idem 100km/h a chcem niekoho rýchlo predbehnúť, tak prevodovka bez problémov podradí až do 2, ten kúsok zrýchli na 120 a znova preradí do 3. Je to však „inteligentnejšia“ prevodovka, pretože ešte ten 3 stupeň podrží, aj keď už ďalej nad 130 zrýchlovať nechcem. Nezaradí tam hneď 5-ku. Ešte počká, či náhodou si nerozmyslím 🙂
Pri jazde dole kopcom je to tiež zaujímavé. Musím pripomenúť, že prevodovka za normálnych okolností nepozná brzdenie motorom. Skrátka rozbehnem sa na 50, blíži sa kopec a buď budem celý čas jemne brzdiť, alebo tam seknem manuálny mód (šťastie, že tam taká možnosť je) a sám si upravím prevodový stupeň, aký chcem. Avšak… Ak a to hlavne vo vyšších rýchlostiach, napr. 110km/h, ak sa začína dole kopec a ja prudšie zabrzdím, tak prevodovka sama podradí, vycíti kopec a drží tam trebárs trojku a ako-tak brzdí motorom. A ja tým pádom nemám nohu na plyne a prevodovka drží 3. Ale ak jemne pribrzdím, tak tam nechá 5 a musím ísť do manuálneho módu, alebo na konci kopca pôjdem 160km/h 🙂
Podvozok na Accorde považujem za zlatú strednú cestu medzi športovým a komfortným podvozkom. Pôvodne som si myslel, že Accord je tvrdý, bude cítiť každý kamienok… No, akosi som sa zmýlil. Krásne odfiltruje aj tzv. „mačacie hlavy“, vy vlastne ani neviete, že po nich práve prechádzate. To ma mimoriadne prekvapilo. Riadenie je také, ako by malo byť. Presne tam, kam otočíte volant, auto okamžite pôjde. Nie je to prehnane preelektrizované, zatáčky si budete užívať. Keďže mám Tourer, tak na sedane by to bolo ešte o kúsok lepšie, keďže ten má vzadu viacprvkovú nápravu. Ale to je len detail.
No a spotreba. To je kapitola sama o sebe. Keďže jazdím veľa, nechal som si ho prerobiť na LPG. Pár nádrží som však prejazdil ešte na benzíne. Výrobca udáva mesto 14,4 , mimo mesto 7,6 a priemer rovných 10/100km. Spotreba bola podľa dotankovania od 8,2 do 8,7l/100km. Na plyn mám priemer 10,6/100km.
Toto auto vysoko odporúčam.
Gabriel
Ešte pridám jednu čerešničku na torte. Takáto spotreba sa mi podarila na ceste medzi NR-ZM (stará cesta) a naspäť + mesto: http://i41.tinypic.com/a48r9x.jpg
Ten motor je fantastický. Kto by to len čakal pri objeme 2.4, 190 koní a automatickou prevodovkou. Ani ja by som tomu neveril, keby som to nevidel 🙂
Patrik
Výrobca udáva mesto 14,4 , mimo mesto 7,6 a priemer rovných 10/100km to chápem a na plyn máš priemer 10,6/100km ? tak to si potom načo dával na plyn keď priemerná spotreba ostala rovnaká ? troška to nechápem a myslim že som neni jediný.
Anonym
Ved si porovnaj cenu benzinu a cenu plynu.
anonym
stojí za zmienku aj to že plyn je suchý a ničí motor.. ked ide o spotrebu nebol by lepší diesel???
NoXiouS
Nie je pravda, že plyn ničí motor – je to HOAX!
Na rozdiel od benzínu LPG nerozpúšťa olej a nevytvára karbónové usadeniny. Je teda k motoru šetrnejší ako benzín a tým pádom tiež šetrnejší k motorovému oleju.
Gabriel
Preto, lebo cena plynu v mojom regióne je momentálne 0,729eur/liter a cena Naturalu 95 je 1,499eur/liter 🙂 Teda 100km na benzín ma vyjde 12,47eura a na plyne 7,72eura 🙂 Vypočítaj si, aká je to úspora počas 100 tisíc kilometroch 🙂
Ondrej
Zdravim….chcem sa len spytat kolko je teda ta spotreba pri 2.4 manual lebo chcem kupit tuto Hondu ale zalezi to aj od spotreby.Dakujem 🙂
Gabriel
Ahoj, podľa mňa vyššia ako pri automate, čiže rátaj tak okolo 9-10, možno aj viac. Záleží ale veľmi na povahe vodiča a ťažiska jeho nohy 🙂 A samozrejme aj od úsekov ciest, po akých sa pohybuješ. Už si kúpil?
Martin
len skoda ze tieto auta lubia neprijemne hrdzaviet ako skoro kazdy japonec..pod dveramy, podvozkove casti, šroby a matice bez antikoroznej ochrany a pri vymene nejakej casti sa lubia lámať co stazi neprijemne robotu a nepomoze ani WDečko 🙂 niektore diely su dost drahe a niektore je aj problem zohnat a original v honde pytaju za niektore veci nehorazne peniaze. Z autom som spokojny az na vacsi polomer otacania volantu a kolesa sa nedaju vytocit az tak ako napriklad na octavii , passate. Motor je skutocna spicka tu sa najviac ukazuje Japonska kvalita a k tomu super jazdne vlastnosti a podvozok. Rada pre kupujuceho znie ci sa vam oplati kvoli napriklad drahym ND a pomerne vysoka poistka 140kw. Drahe jazdenky. Ale ten kto dobre zaraba neni pre neho nic problem co neni moj pripad momentalne 🙂 a skoda trojbliku na smerovkach a automat. otvaranie vsetkych okien a to ani s klucom a fakt skoda PP. Japonci maju inak skvele auta no na niektore veci proste nemysleli chcu byt iny a niekedy to je a bolo na skodu a niektore veci boli zas o moc lepsie ako u inych EU aut ako napriklad vybava ved ktore auto ma v zakladnej vybave aut. dvoj. klimu ? a ovladanie audia na volante ? Iny narod ine myslenie. Vyhodou je aj fakt ze sa nekradnu ako napr. VW a neni su premnozene co podla mna udava fakt ze su tie auta vynimocne a vela hovori o majitelovi ktory vsadil na kvalitu neohrabaneho a neotrepaneho krasneho sedanu.
Imrich
Mate skusenosti aj s 2,2 i-CTDi (103 kW)? Planujem kupu auta a rozmyslam prave medzi Accordom a Audi A4 1,9 alebo 2,0 litrami. Co by ste mi poradili medzi tymito dvoma moznostami ?
Martin
Moj accord ma skoro pol milijona km,bezny servis a hlavne dobre palivo a olje menim kazdych 9000tis.km
Belis
U Audiny nebudeš mať „kľudné spanie“ bez poriadneho zabezpečenia auta lebo sa kradnú ako teplé rožky. U Hondy ti niečo také nehrozí. Čo sa týka Hondy Accord 2,2 i-CTDi je to výborné auto a pokiaľ sa budeš oň dobre starať a dáš mu čo potrebuje, kvalitné palivo, kvalitný olej odporúčam ti LIQUI MOLY TOP TEC 433 5W-30, je to špičkový olej odporúčaný pre Hondy s dieselovým motorom a podporou systému Common Rail auto sa ti odvďačí dlhou životnosťou a radosťou z každej jazdy.
Rado
Súhlas, len odpovedáš na 5 rokov starú otázku 🙂
Medzi tým tie autá zostarli, ale stále sú dobré a kvalitné. Ak sa o nich človek stará, a hlavne jazdí tak, ako sa s dieslom jazdiť má.
Mám tiež tento kočiar, po FL, a som zatiaľ (klop klop) spokojný. Má najazdených 221 tis. km.
Motoricky zatiaľ všetko v poriadku. Menia sa len prevádzkové veci. Korózia bola a bolo potrebné ju vyriešiť (zadný lem). Ale vyriešil som to – dačo to samozrejme stálo – a auto teraz vyzerá ako nové.
Výbavou to samozrejme za dnešnou produkciuo už zaostáva, ale kto to šoféruje, ten pochopí prečo si tieto Hondy ceníme, a naďalej na nich jazdíme.
Patrik
accord 2,2-CTDi vydrzi urcite viac a vyhodou su retazove rozvody s kvalitnou retazou, kvalitne turbo, dvojhmota dost vydrzi hlavne ked to mam porovnat s 1.9 TDI. Vsetky detske chyby ktore trapia TDI motorov CTDi od hondy vobec nepozna a kto hovory ze Japonci maju komplikovanu elektroniku tak to je somarina lebo taky peugeot je o dost komplikovanejsi. Dalsia vyhoda ze naftovy accord od roku 2003-2005 nema filter pevnych castic. Kamos vlastnil octaviu najprv 1.9 potom 2 liter a zotrvacniky, turba menil a to mal original nad 200 000 km najazdene a na porovnanie videl som naftovy accord ktory mal najazdene 500 000 km a zotrvacnik a turbo mal original povodny od vyroby a nehovorim o kulture chodu a clovek si ho dokaze lahko pomylit z benzinovym motorom a to aj na volnobehu. Japoncom trval vyvoj CTDi 8 rokov a tak to aj vyzera a k tomu mnoho oceneny za motor roka. A cierny dym za sebou nikdy nenechate 😀
matis
Zdravím
mám benzím 2,0, 114 KW na LPG. má jazdené 200 000 km. Spotreba dlhodobá cca 10,5-11 litov na 100 km, ale tankujem v čechách za 0,62 eura/1l LPG. Spotreba tak je niekde 6,5-6,7 euro na 100 km, bezkonkurenčná, na 11 ročné auto so 155 Ps. Odporúčam, Ľuďom ktorí chcú normálne jazdiť ( nie 90 km/h po dialniciach, ale 130-140 km/h), pri dobrej spotrebe a servis navštíviť 1x za rok pri výmene oleja a filtrov. Pravda veľmi ťažko sa zháňajú dobré kusy s malým počtom km, pravidelným servisom a hlavne na LPG. Ale kto hľadá a počká si, nájde ozaj slušné auto za 4-5 tis euro. A hlavne je lepšie jazdiť na 10 ročnom accorde, ako na 5 ročnej fábií či novom renaulte Thalia.
Záver: Accord je auto aj po 10 rokoch ozaj auto na úrovni. ale napr.Thalia a podobné autá nikdy autami nebudú a tú hambu ktorú prežijete pri každodennom používaní a psychyckú traumu Vám nikdo neodškodní.
Pilotek
ako súkromné auto mám nové Audi A3 TFSI Sportback. Najazdené mám 33000km. Služobné mám Fábiu kombi II 1.6 TDI, najazdené 198000km a musím Ti povedať, že z Fábie rozhodne žiadnu traumu nemám. Teraz som dostal novú, už mám za dva mesiace 9500km a rozdiel medzi starou a novou až na vysedenú sedačku nieje skoro žiadny. Spokojne to zvládne ďalšich 200000km.
Spokojne jazdi na svojom accorde a nesplietaj nezmysli. Ja tiež nikoho neurážam kecami typu radšej Audi ako…..
Až najazdíš cez milion kilometrov ako ja na rôznych typoch aut, potom budeš môcť porovnávať.
Veľa kilometrov.
Pilotek
Martin
Zdravím . Mám benzín 2.0 114kw rv.2003 a chcel by som tam kúpit namiesto sériového výfuku nejaký „hlučnejší“ ale nie zase odkvap, nejaký decent . Chcel by som sa Vás spýtať hlavne na jazdu na dialnici (+/- 1000km) či vám to nevadí pri takejto dlhšej jazde.
Dakujem Martin
martin uk
ak si ponechas strednu cast a nedas priami zvod od katalizatora tak to je asi jedno , uplne postaci len zadna posledna cast , mal som priami nerezovy zvod a malo to saleny presaleny zvuk ako Subaru a co ja viem co, nuz ty sa citis ako pan a susedov ide jebnut, tvoju priatelku jebne , ludia na krizovate si poviedia aha aky jebo… a podobne, uplne postaci zadna posledna koncovka sportova , je kopec firiem co to robia… dnes vedia vyrobit presne … jemne, semi, sport… abo hard … 🙂 stred je idealny , malo by to vrestat len pri zapnuti vtec ku… inak fajn, spotrebu to neohozi… , stale budes na dialninci pri 6.5
martin uk
klasika na slovenskom vebe, clovek cita o autach a zas a znova sa tu ludia natahuju na nazoroch ,ale k veci … mam uz ani neviem ktoru hondu…. kazdemu odporucam len hondy co vam poviem , stare ci nove nikdy ma niktora nenechala vysiet na odstavnom prudu (a to im nakladam kazdy den ) , treba pripomenut ze niektore vady su bludy tak trosku , to najme pri 2litry (ktory mam ) ze vraj sa opotrebuje vackovy hriadel , nuz ano ked sad sa leje lacny castrol (ktory sice bol kedisi dobre ohodnoteny, avsak casy sa menia a castol uz nieje to co byval) , ak mate radi auta a ocenujete ich kvalitu a spolahlivost a ak aj vy sa tesite do auta a uzivate si jazdu tak proste sa onho treba starat hned ako zakasle ci trosku postuka , ak raz za dava tyzdne otvorite kapotu a kuknete na olej a ci kavapalinu (stav a farbu najme ) to iste olej ci nemizne ci neni prepaleny atd atd… kladky a napinaky ci nestukaju…. tak sa vyhnete tragediam, ale spet k pointe … ak si niekto fakt mysli ze accord 2.4 bude zrat len o trosku viac ako 2.0 ….ale no.. , bude papkat fesne vela , poviem to tak laicky.. vsetky auta co som mal a mali okolo 200konikou… zrali a budu zrat ako hovada… to sa neda… vykon a potreba ide ruka v ruke. a preco? sak to je jednoduche… , hadam si nekupujete 190 koni aby ste hladkali pedal a obcas obehli traktor, ma vykon? ano? tak palis ano a budes… tu sa zacina pribeh 15litrovy. tam sa konci sranda a potesenie pre bezneho smrtelinika,, ledaze su na benzinkach velmi fene baby a vyste stale slobodny(pripadne byvate u rodicov stale ), to berem… , ale na kazdy den 2.0 je az az. aky motor je najlepsi? nuz taky co rube a nezere a neboli vas hlava s tankovania, 2.0ka jazdi na 10l a to je ostra jazda (ne zas na hranici moznosti ale do 4-5tis), ak mate cit pre spojku a dobre reakcie tak vas doslova prekvapi aky je to fasa motorcek , ano a papa olej… ta preco? lebo je riedky… vsetke riedke oleje sa stracaju pri razantnej jazde, ale spet k veci. nechcem trepat ze nesu lepsie auta na zemi, nuz taky mali argument… kamarat je mechanic… a> ? bmw, audi, Mercedes, … alfa… ano su fasa.. pekne a aj vykonejsie…ale? seru sa do nekonecna, vsetko a dokola… nema to konca, na zaver ano hondy je malo a su drahe a co je viem co este, ale oplati sa to , je to zlaty stred … vykon comfort, dizajn a apotreba a najme spolahlvost…. , 2.0 7mej generacie je seriozne dobre auto , ak budete sedet v nom… znamena to len jedno 🙂 viete nieco co iny ne:) a tak sa spokojne veziete…a veziete az vas rite budu boliet…
Luken
Zdarec chlapy,tehle motor jsem měl po 3tis.km roztrženej řetěz.Výměna motoru za jiný po 10tis.km to samé.Auto úplně nahovno nejede to příšerný.Ta 2.4 o nic lepší taky lemra.Jako honda fakt auta neumí katastrofa a úplne na píču.Nechápu jak to můžete chválit asi jste řidický antitalenti co nikdy neřídili lepší auta naž tuhle past.
Rado
Nuž, každý sám o sebe…
Peterrr
To je tak keď neznalý si kúpi auto. A keď sa niekomu roztrha reťaz tak sa zanedbala údržba. To jak keď prišli odomna kúpiť môjho 21 ročného civica 20 ročný chlapci a sa čudovali že neveria že tam je pôvodný motor od výroby lebo oni už tri menili ( známy má takej istej 600000km) A chlapci vozil som sa na všelijakých autách a na Hondu čo sa týka spolahlivosti nedám dopustiť a keď niekomu nestačí 140kw tak nech si kúpi CTR.
A čo sa týka zavad alebo všeobecne nevýhod či už hond alebo japonských áut (nebavíme sa o lexuse, infinity, acure a iných luxusnych značkách alebo top modeloch) tak je to hluk od kolies, slabšia odolnosť laku inak to auto nemá žiadne závady skoro. Sem tam môže prasknúť hadica serva (vekom zostarne) výfuk v pohode vydrží 12-14rokov. V mojom okolí majú známy rôzne autá a keby mám tu napísať čo všetko menili by sa vám vlasy stavali dupkom. Luxusné autá ako bmw, audi, mercedes … sú super pokiaľ všetko funguje a pokiaľ sú v záruke alebo zarábate aspoň 3000€. Len keď takéto prestížne značky vypustia von auto ktoré má od výroby zlé navrhnutý motor a nedožije sa ani 100 000 tak sa tu o čom budeme baviť. Teraz je veľký problém nájsť jazdenky ktore majú motor ktory na niečo netrpi len tam svoju úlohu dosť zohrala eu znižovaním emisií.